عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 31 خرداد 1402
بازدید : 17165
نویسنده : کتابخونه


آراستگی در هر سنی بسیار مهم است. اما بزرگسالان و کودکان پیچیدگی ها و چالش های خاص خود را دارند. استخدام پرستار کودک باید شایسته و قابل اعتماد باشد. به لطف کار والدین، تقاضا برای پرستار بچه در سال های اخیر افزایش یافته است.

پرستار بچه باید به گونه ای انتخاب شود که بتواند به خوبی با عادات و احساسات کودک شما ارتباط برقرار کند تا پیشرفت مناسب را در این رابطه احساس کند و از طرفی این فرد از همه لحاظ قابل اعتماد باشد. نوزاد را باید با وقت گذاشتن و پرسیدن از افراد مورد اعتماد انتخاب کرد. به نوعی می توان گفت دوره کارآموزی و آزمون و حتی یک قرارداد حقوقی کوتاه مدت در ابتدا با او بسته شده و در صورت موافقت ادامه می یابد.

بسیاری از والدین شاغل به دنبال گزینه های مقرون به صرفه برای مراقبت از کودک هستند تا بتوانند از فرزندان خود در زمانی که دور از خانه هستند مراقبت کنند. به غیر از مهدکودک، گزینه دیگر استفاده از پرستار کودک خانگی است. اما قبل از انتخاب این روش، برخی از والدین به این فکر می کنند که مسئولیت یک مراقب چیست؟ دانستن پاسخ این سوال برای حل مشکل کودک مهم است.

خدمات پرستاری کودک

ممکن است پاسخ های متفاوتی در مورد مسئولیت های پرستاری داده شود، زیرا هر خانواده ممکن است انتظارات متفاوتی داشته باشد. با این حال، برخی از مسئولیت ها برای پرستاران اطفال مشترک است که در زیر به آنها پرداخته می شود.

تضمین امنیت کودکان

اولین و مهمترین وظیفه پرستاران اطمینان از ایمنی کودک است. پرستار باید به والدین اطمینان دهد که امنیت کودک در خانه و بیرون تامین می شود. والدین از او انتظار دارند که همیشه در کنار فرزندانشان باشد. بنابراین، هر زمان که یک پرستار ناهار یا حمام کودک را آماده می کند، اطمینان از اینکه کودک در یک محیط امن است، ضروری است.

نوزاد را بشویید و لباس بپوشانید

زمان حمام می تواند برای پرستاران کودک سرگرم کننده باشد. اما پرستاران کودک همیشه باید از روش های ایمنی عادی پیروی کنند. او باید همیشه دمای آب را بررسی کند و بداند که چگونه کودکان را بدون آسیب رساندن به آنها حمام کند.

بنر پرستار بچه

تعویض پوشک.

یکی دیگر از بخش های مهم مسئولیت پرستار تمیز کردن سریع پوشک کودک در زمان کثیف شدن آن است.

آماده کردن شیشه شیر کودک

وقتی در مورد نقش پرستار کودک پرسیده می شود، باید گفت که تهیه شیشه شیر نوزاد و تمیز کردن آن با شیر اغلب یکی از نقش های اصلی پرستار کودک است. بطری های شیر همیشه باید تمیز و استریل باشند، بنابراین پرستار بچه باید این را بداند.

تهیه غذا و تنقلات

این نقش اغلب از پرستار نوزاد انتظار می رود و می تواند چالش های خاص خود را ارائه دهد. پرستار باید حساسیت های غذایی کودک را بداند و از والدین بپرسد چه غذاهایی برای او ممنوع است.

وظیفه پرستار، مسئولیت پرستار

دارو دادن به کودک

دادن دارو به کودک وظیفه مهمی برای پرستار کودکان است. داروها باید طبق دستور به کودک داده شود و دستورالعمل های دوز دقیقاً رعایت شود.

وقت خود را با کودک بگذرانید

در مهد کودک می توانید از اسباب بازی ها استفاده کنید یا محصولات مختلفی را برای گذراندن وقت با کودک بسازید. بنابراین، تخصص یک پرستار این است که بتواند با کودک وقت بگذراند.

انضباط کودکان

تربیت فرزندان وظیفه والدین است. اما در غیاب والدین این مسئولیت بر دوش کودک است. پرستار اطفال باید راهبردهای آموزشی مورد نظر خانواده را بیاموزد و تا حد امکان آنها را اجرا کند تا روند آموزشی کودک پایدار باشد. اینها برخی از خصوصیات یک پرستار خوب است.

در انجام تکالیف کودک کمک کنید

این نقش مربوط به مراقبت از دانش آموز است و ممکن است بخشی از توافق بین پرستار اطفال و والدین باشد. اجازه دهید کودک تلویزیون تماشا کند. والدین می توانند از پرستار کودک بخواهند که قبل از رفتن به ورزش یا فعالیت به کودک در انجام تکالیف کمک کند.

اطلاعات تماس و والدین لازم را ارائه دهید

این یک مسئولیت متقابل است. علاوه بر والدینی که باید همیشه حضور داشته باشند، پرستار کودک نیز باید حضور داشته باشد. در چنین مواردی علاوه بر شماره تلفن نزدیکان خود، باید شماره تلفن اورژانس را نیز ارائه دهید.

تمیز کردن اسباب بازی ها و مکان های بازی

اگر پرستار کودک مجبور است از چندین کودک مراقبت کند یا کودک شما بیمار است، تمیز کردن اسباب بازی ها و مکان های بازی ضروری است. تمیز و مرتب نگه داشتن فضای بازی از انتشار میکروب ها جلوگیری می کند.

بردن کودک به مدرسه

اگر والدین شاغل باشند و نتوانند بچه ها را به مدرسه ببرند یا از مدرسه ببرند، این نقش در اختیار پرستار است.

خواباندن کودک به موقع

این مسئولیت برای مراقبین دشوار است زیرا کودکان همیشه در مورد خواب همکاری نمی کنند. پرستار باید از رعایت روتین های شبانه از جمله مسواک زدن، پوشیدن لباس خواب، خواندن داستان و غیره اطمینان حاصل کند.

وظایف پرستار بچه، پرستار بچه

توانایی آرام کردن کودک آشفته

وقتی کودک عصبانی و پرخاشگر است، مراقب مشکلاتی دارد. بنابراین پرستار باید بداند که چگونه با پرستار رفتار کند تا در این مواقع آرامش خود را حفظ کند و رفتار پرستار در این مواقع بسیار مهم است.

شستن لباس ها و انجام کارهای ساده خانه

والدین می توانند از پرستار بچه بخواهند که کارهای خانه را انجام دهد، مخصوصاً وقتی مادر بچه یا بچه کوچکی دارد، زیرا خانه را خیلی به هم می ریزد! چنین کارهایی ممکن است شامل شستن، تمیز کردن و دور انداختن اسباب بازی ها، تمیز کردن اتاق کودکان و تمیز کردن زمین بازی کودکان باشد.

قبل از ملاقات با کودک

حضور مادر در کنار فرزندی که از او نگهداری می کند بسیار مهم است و تنها راه شناخت این است که ابتدا کودک را بشناسید. والدین اغلب منتظر یک قرارداد جدید برای یک ملاقات کوتاه یا حتی یک دوره آزمایشی با حقوق هستند تا ببینند اوضاع چگونه پیش می رود.

بنر نگهداری از کودکان

اکنون زمان مناسبی برای استخدام پرستار کودک است

بسیاری از خانواده ها به لطف حضور مداوم در خانه تا حدود زیادی می توانند از خردسالان و کودکان مراقبت کنند، اما همیشه اینطور نیست و گاهی افراد نمی توانند از کودک مراقبت کنند. دلایل اصلی استخدام پرستار بچه:

فقط چند ساعت در روز در روزهای خاصی از سال در موقعیت هایی مانند رفتن به مهمانی یا مسافرت

در مواقع اضطراری

در صورت بستری شدن در بیمارستان

یک پرستار جدید متولد شد.

هنگام مراقبت از بسیاری از کودکان،

رسیدگی به مسائل شخصی در سایر روزهای هفته

نیاز مادر به استراحت و کاهش خستگی ناشی از مراقبت و شیر دادن به نوزاد

مراقبت از کودک در سفر و تعطیلات

مراقبت از کودک در ساعات کاری والدین

اون مادر کیه؟

پرستار بچه شخصی است که به صورت پاره وقت یا تمام وقت برای کمک به والدین کودک در مدیریت کارهای خانه و مراقبت از کودک استخدام می شود. شاید قبلاً شنیده باشید که "مادر بودن یکی از سخت ترین کارها در جهان است". بنابراین وقتی مادر می‌شوید، می‌توانید تعادل خود را در زندگی در میان هزاران مسئولیت جدید و فشارهای مختلف از دست بدهید و در این شرایط احساس گمراهی کنید. خیلی به خودتان سخت نگیرید و بدانید که همه خانم ها گاهی برای رسیدگی به امور خانوادگی نیاز به کمک در اطراف خانه دارند.

گاهی اوقات نگران می شوم که مشغله هایم به من اجازه نمی دهد که از فرزندان و خانه مراقبت کنم. یکی از بهترین کارهایی که در این شرایط می توانید انجام دهید، استخدام یک کمک خانه برای کمک به مراقبت از کودکان و کارهای خانه است.

ویژگی های یک مادر مهربان

قابل اعتماد

وعده

کارهای شخصی را در خانه انجام ندهید

وقت شناسی و معنی دادن به برنامه تعیین شده توسط والدین

عدم اعتیاد به سیگار یا مواد مخدر

آرامش و صبر

علاقه مند به نگهداری از کودکان در منزل

مقید بودن به دستورات و اطاعت از قوانین والدین

تجربه و سابقه خوب در فعالیت های کودکان

دارا بودن مدارک و گواهینامه های مرتبط با مهارت در این زمینه کاری

مسلط به مهارت ها و گواهینامه های کمک های اولیه

شرح وظایف مادر

بهتر است با والدین کودک در مورد وظایف آنها صحبت کنید و بر اساس مسئولیت پرستار بچه در مورد میزان حقوق تصمیم گیری کنید.

حضور یک مادر حامی اغلب در خانواده هایی که بیش از یک فرزند دارند بیشتر احساس می شود. گاهی این مادر است که بیرون از خانه کار می کند و مسئولیت دارد و در این صورت تمام مسئولیت خانه و فرزندان بر دوش مادر است. اما اگر مامان در خانه باشد، می تواند کارهای دیگری انجام دهد و مامان در کارهای دیگر به او کمک می کند.

به عنوان مثال، کمک یک مادر شیرده می تواند از یک کودک بزرگتر در زمانی که مادر در حال شیردهی است مراقبت کند. پرستاران کودک می توانند با اسباب بازی های مناسب و مفید به رشد فکری کودکان کمک کنند، در حالی که پرستارانی که از تغذیه مناسب کودک اطلاع دارند می توانند در تهیه وعده های غذایی خانواده در آشپزخانه کمک کنند یا مسئولیت مستقیم تهیه آنها را بر عهده بگیرند.

برای بسیاری از مادران کمکی که در دوره های آموزشی مراقبت از کودک شرکت می کنند، تجربه دوره دستیار والدین می تواند تجربه ارزشمندی باشد.

برای پرستار بچه خوبه

در مورد مزایای پرستار بچه باید گفت که والدینی که پرستار بچه خوبی دارند از تصمیم خود برای استخدام پرستار بسیار راضی هستند. به این ترتیب از گذاشتن کودک نزد اقوام یا بردن او به پیش دبستانی اجتناب می کنند. در ادامه با جزئیات بیشتری درباره مزایای مراقبت از کودک صحبت خواهیم کرد.

بچه ها در خانه می مانند

مادران شاغلی که برای فرزندان خود پرستاری می گیرند، لازم نیست نگران آماده کردن فرزندان خود برای مهد کودک در صبح باشند. زمانی که از او مراقبت می شود، در محیط خانواده قرار می گیرد و می تواند طبق برنامه خودش بخوابد و غذا بخورد.

مراقبت اختصاصی

برخی از والدین گزارش می دهند که فرزندشان به جای رفتن به پیش دبستانی از رقابت با کودکان دیگر برای جلب توجه راحت می شود. دایه فقط از کودک مراقبت می کند و والدین موظف به نگهداری از فرزندان خود نیستند.

تبادل

برنامه ریزی برای مهدکودک آسان تر از تصمیم گیری در مورد زمان بردن فرزندتان به مهدکودک است، زیرا مهدکودک در تعطیلات باز نیست و حضور والدین شاغل ممکن است دشوار باشد. والدین می توانند در روزهای اضطراری فرزندان خود را به پرستار کودک بسپارند و اکنون پول بیشتری به پرستار کودک بپردازند.

داشتن زمان بیشتر برای والدین برای پیگیری برنامه های دیگر

استخدام پرستار به شما زمان بیشتری برای تمرکز روی کارتان می دهد و به شما اجازه می دهد تا برنامه ریزی بیشتری در خارج از خانه داشته باشید. همچنین خلق و خو را بهبود می بخشد و شما را خوشحال می کند.

تمرکز بیشتر در محل کار

اگر کار می کنید، یک پرستار کودک در خانه به شما این آرامش را می دهد که فردی در خانه است تا از فرزندان شما مراقبت کند تا بتوانید بیشتر روی کارهای خود در محل کار تمرکز کنید.

یادگیری یک زبان جدید

اگر پرستار بچه از فرهنگ دیگری است و به زبان دیگری صحبت می کند، مراقبت از این پرستار به کودک شما کمک می کند زبان جدیدی را یاد بگیرد و فرهنگ متفاوتی را تجربه کند.

وظایف پرستار بچه در خانه

معایب پرستار بچه

وقتی صحبت از مزایا و معایب داشتن پرستار کودک می شود، نگهداری از کودک اغلب نادیده گرفته می شود. بنابراین، مهم است که فردی را که به آن اعتماد دارید، استخدام کنید. توجه داشته باشید که وقتی پرستار بچه می رود، پیدا کردن پرستار بچه دیگر می تواند دشوار باشد. در زیر با مضرات نگهداری از کودک بیشتر آشنا خواهید شد.

هیچ گزینه پشتیبانی وجود ندارد

گاهی اوقات اخراج ناگهانی یک پرستار بچه برای والدین بسیار سخت است زیرا در برنامه آنها اختلال ایجاد می کند و مجبور می شوند در میانه مشغله کاری خود یک پرستار بچه جدید برای فرزندان خود پیدا کنند. این مشکل می تواند شرایط سختی را برای والدین ایجاد کند، به همین دلیل برخی از پرستاران کودک از یک ماه قبل می خواهند به آنها اطلاع دهند.

ناتوانی کودکان در تعامل

زندگی اجتماعی کودک یکی دیگر از موارد بسیار مهم است. چه چیزی در مهدکودک آموزش داده می شود؟ مراکز مهدکودک و پیش دبستانی ها به طور طبیعی ارتباط روزانه بین کودکان و همسالانشان را فراهم می کنند، اما مراقبت در منزل اینطور نیست. به همین دلیل مهد کودک بهتر از خانه است. برای جبران، می توانید فرزند خود را در کلاس ها ثبت نام کنید یا پرستار کودک را تشویق کنید که او را به پیاده روی منظم برای معاشرت با کودکان دیگر ببرد.

هزینه استخدام پرستار بچه

مراقبت از کودک گران ترین نوع مراقبت است. بنابراین بهتر است قبل از استخدام پرستار وضعیت و هزینه های خود را بررسی کنید. گاهی اوقات می توانید برای چند ساعت پرستار کودک استخدام کنید و بسته به شرایط هزینه کمتری خواهد داشت.

نان پس زمینه

قبل از استخدام پرستار کودک، بررسی ویژگی های فرد کار آسانی نیست. یک فرد ممکن است عادات بدی مانند سیگار کشیدن و نوشیدن الکل داشته باشد. تا زمانی که یک منبع مستقل آن را تایید نکند، اغلب شناسایی یک فرد آسان نیست. کودکان بیشتر از کسانی که با آنها وقت می گذرانند یاد می گیرند. بنابراین اگر فردی با عادات منفی را استخدام کنید، کودک عادات را از او می آموزد، پس قبل از استخدام پرستار باید ویژگی های او را در نظر بگیرید.

 

رجوع به مقاله: https://avalsafiresalamat.com/نیروی-خدماتی/  




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com