شرینک چیست و چگونه می توان شرینک شد؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1402
بازدید : 9928
نویسنده : کتابخونه


دیکشنری ها نوع متفاوتی از محتوای صوتی نسبت به انواع محتوای صوتی مانند پادکست ها و کتاب های تصویری هستند. اگر به این واژه نامه علاقه دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا تاریخچه، ارکان و کاربرد آن را بدانید.

تاریخچه گفتار

بشارت ابتدا توسط یونانیان اختراع شد و بعداً به روم باستان آورده شد. در روم باستان روایت نوعی گفتار شیوا است. که بعدها به ستون فقرات نظام آموزشی در سراسر این کشور تبدیل شد. در طول زمان متن به دو زیر شاخه تقسیم می شود. یک مجموعه با عنوان سخنان یا تقابل جنجالی است. در دادگاه ها و محاکمات توسط چهره های رسا و رسا برای به چالش کشیدن تصمیمات و قوانین جدید ارائه می شود. نوع دیگری به نام موعظه برای بیان داستان های تاریخی و اساطیری برای مخاطب خاصی به کار می رود.

انتشار

اعلامیه

در قرن هجدهم، سرود خوانی به شکل سخنرانی در مجامع مذهبی مانند کلیساها یا مجالس قانونگذاری (همچنین شعارهای بحث برانگیز) به خود گرفت. در ابتدا، هدف آن بهبود ارتباطات شفاهی به روشی استاندارد بود. از آنجا که نرخ بالای بی سوادی باعث ایجاد کلیساها می شود، زیرا دادگاه ها و پارلمان ها باید بر کلمات ظریف تکیه کنند. اما از قرن نوزدهم تلاوت به شکلی متفاوت وارد تئاتر و سینما شد و مخاطبان زیادی را در قالب شعرخوانی و نثر خوانی به خود جذب کرد. در این دوران به قاریان (گویندگان) آموزش داده می شد که به جای اینکه کلمات را به زبان بیاورند، عقاید را با لحنی معنادار بیان کنند تا کلمات برای مخاطب جذاب باشد.

در سال 1841 دانشمند ایتالیایی به نام کاگنازی دستگاهی به نام تونوگرافی اختراع کرد که می توانست انحراف و زیر و بم صدای انسان را اندازه گیری کند. از این دستگاه در مدارس موج سواری استفاده می شود تا راهی برای ضبط برخی ویژگی های صدای انسان فراهم کند. تا بچه ها اطلاعات زیادی در مورد نماز خواندن در آن وقت به دست آورند. در اواسط قرن نوزدهم، اصلاح طلبان از سخنوری برای ارائه توصیه های اخلاقی استفاده می کردند. در قرن بیستم، هنر موج سواری در بیشتر کشورها شناخته شده بود و به اوج خود رسیده بود.

گناه چیست؟

اعلام

تعاریف متعددی از تلاوت وجود دارد، اما به طور کلی، تلاوت نوعی تولید محتوای صوتی است که در آن شعر یا نثر ادبی با آهنگ و صدای رسا با صدای بلند خوانده می شود. این شعر ممکن است یکی از شعرهای کلاسیک شاعران مشهوری چون حافظ یا سعدی باشد یا توسط خود خواننده سروده شده باشد. البته خوانش نه تنها در شعر، بلکه در قالب نثر و متون ادبی نیز اجرا می شود. در واقع هر متنی را می توان با صدای بلند خواند به شرطی که به اندازه کافی برای مخاطب جذاب و تاثیرگذار باشد. شعر و نثر ممکن است محتوای چندان جذابی نداشته باشد، اما خواننده آن را به شیوه ای جذاب به شنونده منتقل می کند. یا برعکس اگر یک شعر زیبا توسط شخصی که توانایی حفظ آن را ندارد خوانده شود، مخاطب نه تنها از آن لذت نمی برد، بلکه ممکن است از آن متنفر باشد. در تلاوت، شخصی که به عنوان منادی انتخاب می‌شود، بسیار مهم‌تر از گوینده رادیو متن شعر یا نثر است. بلند خوانی یا شعر خواندن فقط کلمه به کلمه خواندن شعر نیست، در واقع خواننده باید طوری رفتار کند که انگار می خواهد کلمات را زنده کند و حس شعر را به شنونده منتقل کند.

گفتار واضح و روشن همیشه به عنوان ابزاری کلامی توسط سیاستمداران و مبلغان مذهبی برای رساندن پیام به مخاطبان استفاده می شود تا بتواند تأثیر کافی داشته باشد. شاید بتوان دلیل موفقیت بسیاری از سیاستمداران مانند هیتلر یا اوباما را گفتار صریح و بیان صریح دانست. با گوش دادن، نحوه گفتن کلمات، نحوه انجام آن، نحوه صحیح صحبت کردن و توجه به صدای کلمات برای خوب انجام دادن بسیار مهم خواهد بود. در بسیاری از رسانه های شنیداری مانند پادکست ها، کتاب های صوتی یا گویا و حتی در برنامه های رادیویی و تلویزیونی افرادی به عنوان گوینده انتخاب می شوند که جدا از داشتن صدای خوب، دانش کافی برای تلفظ صحیح، بیان و لحن خوب را نیز داشته باشند. مناسب. هنگام گفتن داستان چه به صورت صوتی و چه در اجرای زنده، باید تمام این عناصر و اصول رعایت شود.

اعلام

انواع گفتار و کاربرد آنها

شعر و نثر را می توان به دو صورت بازخوانی کرد: 1- اجرای زنده در مراسم مختلف و 2- به صورت فایل صوتی از پیش ضبط شده. هر یک از این دو نوع گفتار کاربردهای خود را دارد; همچنین مکان و نحوه بازی آنها نیز متفاوت است.

تلاوت یک اجرای زنده است

اولین تجربه من از نواختن یا تماشای موسیقی زنده به دوران مدرسه ام برمی گردد. گروهی از هنرجویان مستعد آواز انتخاب شدند و اشعار ممتازی را در قالب تلاوت در مناسبت ها و جشنواره های مختلف اجرا کردند.

همچنین اجرای زنده تلاوت نیز از طریق برنامه های تلویزیونی در مناسبت های مختلف مانند اعیاد مذهبی یا شب های یلدا و نوروز پخش می شود. این نوع سخنرانی به دلیل اینکه به صورت زنده انجام می شود معمولاً توسط افرادی انجام می شود که مهارت های اجرای زنده خوبی دارند. زیرا هر اشتباهی در هنگام گفتن و خواندن سخنرانی می تواند غیر قابل برگشت باشد.

با فرمت فایل صوتی صحبت کنید

گروه دیگری از سخنرانی ها به صورت ضبط شده در استودیو تولید می شود که پس از اعمال تغییرات لازم و ویرایش و افزودن قطعه صوتی در قالب فایل صوتی تولید می شود. صداپیشگی ها معمولاً بین قسمت های مختلف از تلویزیون و رادیو پخش می شوند. علاوه بر این، بسیاری از روایت های صوتی را می توان از طریق سایت های اینترنتی یا شبکه های اجتماعی پخش و دانلود کرد. مزیتی که گویندگان صوتی نسبت به برنامه های زنده دارند این است که اگر در حین ضبط مشکلی پیش بیاید، می توان آن را اصلاح کرد. همچنین امکان افزودن موسیقی متن و برخی تغییرات به صدای ضبط شده وجود دارد.

هدف از پیشنهاد چیست؟

هدف اصلی شعر این است که معنای شعر یا نثر را به طور عینی به شنونده برساند. در واقع تکرار می تواند واسطه بین شاعر و شنونده باشد و با انتقال دقیق معنا و مفهوم شعر، شنونده را به وجد بیاورد.

روش

رابطه شاعر و شنونده

شعر نوعی گفتار است که هدف آن انتقال پیام یا مفهومی خاص به مخاطب است. شعر قدرت منحصر به فردی دارد که زبان عادی آن را ندارد. به ویژه اشعار شاعران بزرگی چون حافظ، مولانا و سعدی و همین تفاوت باعث شد که همه توان شعری نداشته باشند. از سوی دیگر برخی از اشعار به گونه ای سروده شده اند که شاید برای یک فرد عادی درک معنای آن ها دشوار باشد. بنابراین گوینده شعر در واقع به عنوان واسطه بین شعر و شنونده عمل می کند تا بتواند با بیان و بیان موثر کلمات شعر، معنای شعر را به شنونده منتقل کند.

شاعر و شنونده

با مخاطب ارتباط برقرار کنید

شعر به دلیل ساختار خاص و زیبایی اش «بیان بالا» نامیده می شود و می تواند شنونده را از جهات مختلف تحت تأثیر قرار دهد.

یکی از راه های تأثیرگذاری آن از طریق زبان شعر است. هر شعر به زبان خاصی سروده شده است. اگر به اشعار شاعران مختلف نگاه کنیم، زبان شعر حافظ با زبان مولانا متفاوت است. هر چه زبان شعر قوی تر باشد، ماندگارتر و مؤثرتر است. خواننده دکلمه زهر اشیراحمدی اما شعرهای بدون زبان پاک قطعاً تأثیر خوبی نخواهد داشت و شنونده علاقه ای به شنیدن آنها نخواهد داشت.

شاعر

مورد بعدی که روی شعر تاثیر می گذارد محتوای شعر است. برخی از اشعار محتوای پرمعنی دارند و هدفشان رساندن پیام خاصی به شنونده است. هدف از سرودن این شعر نیز مانند شعر معروف سعدی «مردم اعضای یکدیگرند»، انتقال احساس دوستی، همدردی و شفقت مردم به یکدیگر بدون تبعیض ملی، جنسیتی و نژادی است.

سرودن شعر نیز نقش مهمی در تأثیرگذاری بر مخاطب دارد. اشعار کلاسیک معمولا وزن و لحن خاصی دارند. اما در شعر نو این آهنگ و وزن به سختی قابل تشخیص است. بنابراین خواندن شعر نو در مقایسه با شعر کلاسیک به مهارت بیشتری نیاز دارد. زیرا قاری در هنگام خواندن شعر جدید باید متن شعر را با آهنگ لازم تکمیل کند تا برای شنوندگان زیباتر و جذاب تر شود.

تصاویر که یکی از مهم ترین عناصر شعر به شمار می روند، یکی از مواردی است که شعر را بر شنونده تأثیر می گذارد. در واقع یکی از چیزهایی که شعر را از نثر و شعر جدا می کند، خلق تصویر است. به این ترتیب شاعر علاوه بر افزایش تأثیر شعر، زیبایی آن را نیز افزایش می دهد.

شعر

گوینده باید بتواند زبان، محتوا و موسیقی شعر را به شنونده منتقل کند و تصویر اثر شاعر را به وضوح به شنونده منتقل کند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com