نسبت اختلاط رزین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 13 اسفند 1399
بازدید : 664
نویسنده : کتابخونه

خرید رزین

فروش رزین شفاف,رزین اپوکسی آلمانی,رزین فوق شفاف و بدون حباب مناسب کارهای دست ساز و دکوراتیو,رزین غلیظ,رزین رقیق و نیمه رقیق

تمام رزین ها همراه هاردنر می باشد.

نسبت اختلاط رزین

تمام رزین های موجود در مجموعه دارای اختلاط 1 به 2 هستن.به این صورت که هر مقدار  رزین استفاده می کنید نصف آن را هاردنر استفاده کنید

در استفاده از رزین توجه کنید

در زمان استفاده دمای اتاق باید ثابت باشد و نوسانات دمایی بوجود نیاید. در زمان مخلوط شدن دو جزء، حباب تشکیل میشود که برای از بین بردن حباب ها نباید عجله کرد و باید به مخلوط دو جزئی استراحت داد و بعد از آن با حرارت فندک، حباب گیری انجام میشود.

رزین چیست؟

رزین چیست؟

معنی لغوی کلمه ی "رزین" به معنای "صمغ" می باشد.بسیاری از پلیمرها که به صورت شیمیایی و  دست ساز ساخته می شوند,مایعات غلیظی هستند که شباهت زیادی به صمغ درختان دارند که به اونا رزین می گن!در واقع صمغ درختان مایع غلیظی است که از درختان خارج می شود و بعد از گذشت زمانی  سخت می شوند.

حتما شما هم صمغ درختان را دیده اید که بوی تندی دارند!مزایای آن ها دور کردن حشرات مزاحم از درختان می باشد.جالبه بدونید که انسان ها در ایام قدیم از این صمغ ها استفاده می کردند!معمولا از صمغ ها در کارهای تزیینی و یا حتی آب بندی کردن قایق استفاده میکردند!!!پس میشه نتیجه گرفت که صمغ ها در طول تاریخ کاربرد داشته اند!امروزه انسان ها با الهام گرفتن از طبیعت, رزین و یا صمغ های مصنوعی ساخته اند که هر کدوم کاربرد ها و فرمول های خاص خودشان را دارند!خوب یکی از این صمغ هایی که ساخته شده و امروز بسیار پرطرفدار و کاربردی شده است, "رزین اپوکسی" می باشد.

چرا رزین مصنوعی؟؟؟؟

‌های مصنوعی ساخته شده توسط بشر،  پایدارتر، قابل پیش بینی تر و یکنواخت تر از رزین‌های طبیعی هستند. زیرا تحت شرایط کنترل شده ساخته شده و امکان تولیدات ناخالصی در آن ها وجود ندارد. این ماده ی پر کاربرد نتیجه ی ترکبات شیمیایی چسبناک می باشد. امروزه از رزین در تولید پلاستیک،تولید لوازم دکوراتیو منزل، رنگ و بسیاری از مواد مشابه بجای رزین طبیعی مصرف شود.

خوب حالا که با مفهوم رزین آشنا شدین بریم سراغ رزین پرطرفدار "اپوکسی"

رزین اپوکسی چیست؟  

 

رزین اپوکسی از خانواده ی دو جزیی رزین(رزین و هاردنر) است.این دو جز رزین طبق فرمول خاص خودشان با هم ترکیب می شوند. سپس از این ترکیب بر روی سطوح مورد نظر استفاده می شود.رزین اپوکسی از جوانب کاربرد,نحوه ی پخت,نحوه ی ترکیب,غلظت و... به چندین دسته بندی تقسیم می شود.  

انواع رزین اپوکسی از نظر  کاربرد 

 

امروزه رزین اپوکسی طیف وسیعی از کاربردها را گرفته است!!استفاده از رزین اپوکسی تنها محدود به صنایع دستی نمی باشد و در اکثر زمینه هایی همچون,هوافضا,عمران,صنایع اتوموبیل نیز وارد شده است!!!

انواع رزین اپوکسی از نظر غلظت

رزین اپوکسی از نظر غلظت به سه دسته تقسیم میشه:

1- رزین اپوکسیِ غلیظ:

 این نوع رزین غلظت بالایی داره و بخاطر شفافیت و غلظت بالا علاوه بر مصارف صنعتی، برای ساخت زیورآلات بسیار مناسبه.رزین اپوکسیِ غلیظ بیشتر تو کارهایی که از قاب فلزی یا چوبی استفاده میشه کاربرد دارد.

البته این نکته رو هم در نظر داشته باشین که بیشترین مقدار حباب هم تو این نوع رزینه که اگه نحوه حباب گیری رو بلد باشین به مشکل برنمی خورین و خروجی کارتون یه کار تمیز و بدون حباب میشه.

 رزین اپوکسیِ رقیق:

 رزین رقیق مناسب کارهاییه که داخل قالب سیلیکونی میسازیم، چون حباب کمتری داره.برای خلق آثار سه بعدی هم مصرف بیشتری دارد. 

 رزین اپوکسیِ نیمه رقیق یا نیمه غلیظ:

 این نوع رزین برای همه‌ی کارها مناسبه و میشه استفاده کرد ولی چون نسبت به رزین غلیظ کمتر حالت محدب میگیره؛ برای کارهای کروی مناسب نیست.

انواع رزین در صنایع

 در این قسمت به طور خلاصه راجب پرکاربرد ترین رزین ها در صنایع لوازم دکوری و صنایع چوب خواهیم پرداخت.

رزین اکریلیک

 


این رزین به دو گروه "ترموست" و "ترموپلاست" تقسیم بندی می گردد. رزین اکریلیک یک لایه صاف و غیر قابل نفوذ آب و رطوبت بر روی سطح چوب ایجاد می نماید. در برابر گرمای زیاد، خیلی مقاوم نیست و ممکن است واکنش نشان داده و از بین برود.ترموست در اثر حرارت مواد، سخت شده و در اثر حرارت مجدد، تغییر شکل داده و به همان صورت باقی می ماند. اما ترموپلاست در اثر حرارت نرم می گردد و تغییر شکل داده و با از بین رفتن حرارت، مجددا سخت می شود. بنابراین کاربرد رزین اکریلیک از نوع "ترموپلاست" بیشتر در زمینه چوب و رزین می باشد.نوع رزین اکریلیک ترموست نسبت به ترموپلاست، از براقیت و شفافیت بالاتری برخوردار می باشد. بعلاوه مقاومت شیمیایی به نسبت بیشتری از ترموپلاست دارد. به طور کلی رزین اکریلیک، دارای خاصیت الاستیک است؛ بدین معنا که بدون اینکه درسطح آن ترک و نا سازگاری ایجاد شود، امکان همکشیدگی و واکشیدگی چوب وجود دارد. الاستیک به خصوصیتی می گویند که مانند کش نواری کشیده شده و سپس به حالت ابتدایی بر می گردد، به عبارتی دارای انعطاف و کشیده شده و بازگشت به حالت قبل از کشیده شدن، می باشد.

 

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com