درباره این 10 روش تغییر پارک ملی گلستان شما فکر کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 13 مهر 1402
بازدید : 30824
نویسنده : کتابخونه

 

جنگل دالخانی - یکی از جاذبه های دیدنی و جذاب رامسر که بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. فقط توجه داشته باشید: گردشگران و کوهنوردان هنگام حضور در کوه سبلان از نزدیک شدن به خرس قهوهای و تولههایش خودداری کنند چراکه اینکار میتواند خطراتی را به دنبال داشته باشد. یکی از مهمترین نقاطی که قطار گردشگری سوادکوه در آن توقف می کند پل ورسک است. تجربه توقف بر روی این پل زیبا و دیگر مکان های زیبای در مسیر تجربه ای است که مسافران قطار تهران ساری آن را تجربه نمی کنند. البته می توانید بخش اصلی عکاسی را در هنگام توقف های در مسیر انجام دهید. همچنین کی دیگر از محصولاتی که از رشد خوبی در این منطقه برخوردار از حبوبات آن میباشد. شاید نام این ییلاق به گوش شما خورده باشد چرا که جنت رودبار پایتخت گل گاوزبان ایران می باشد و داشتن این لقب نیز به سبب وجود دشت های گل گاوزبان بسیاری در این منطقه می باشد، اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم به طور متوسط این روستا سالانه 40 تن گل گاوزبان تولید می کند، اما این روستا علاوه بر دشت های این گیاه دارویی، از دیدنی های بسیاری همچون آبشار های متعدد برخوردار است و به سبب موقعیت کوهستانی و مه غلیظی که دارد بسیار محبوب است و گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند.

دادگاه عامل جنایت خیابان مدنی تهران- عکس خبری تسنیم - Tasnim دشت لار ۷۳ هکتار و ۵۰۰ مترمربع مساحت دارداین دشت بکر و زیبا در سال ۱۳۵۴ به نام پارک ملی ثبت شد و جزو مناطق حفاظت شده سازمان محیط زیست کشور قرار گرفت. لذا دولـت وقت 370 میلیون ریال از بـانکهای داخلی کشور وام گرفت. برای برخی افراد محل قرارگیری ویلا، از امکانات و تجهیزات داخلی آن مهمتر است. افراد با توجه به مدیریت هزینههای خود میتوانند برای کرایه یکی از آنها اقدام کنند. شما میتوانید به نسبت فاصله ویلا از لب دریا کرایه مختلفی را برای آن پرداخت کنید. علاقمندان سفر به این نقطه از شمال، همواره نسبت به آب و هوای خوش آن احساس خرسندی می کنند. بلیط قطار گردشگری در این مسیرها در بیشتر موارد برای روزهای آخر هفته موجود است و قیمت آن نیز در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان متغیر است. اگر اهل عکاسی هستید، درباره بهترین مکان های ایران برای عکاسی در این نوشته بخوانید. برای داشتن سفری با خیال راحت، به یک مکان برای اقامت نیاز دارید. این ویلاها با ویژگیهای مناسب و امکانات قابل قبولی که فراهم کردهاند میتوانند سفری بهیادماندنی و رؤیایی را برای شما و همراهانتان رقم بزنند. ” کمال الملک ” در سفری که به همراه ناصر الدین شاه به این روستا داشته است، تابلویی از این دهکده نقاشی کرده است که در حال حاضر در” کاخ موزه صاحبقرانیه ” قرار دارد.برای رسیدن به این روستا از مسیر کندوان حرکت کنید، این مسیر در کیلومتر 25 جاده چالوس به کرج بعد از عبور از دوراهی کجور و طی کردن مسافتی در حدود 35 کیلومتر به دهکده کندلوس می رسد. یکی از بهترین و جذابترین راههای اقامت در این جنگل ، کمپ کردن و چادر زدن در دل طبیعت است.

برای ثبت بهترین عکس پاییزی خود میتوانید در فصل پاییز وارد این جنگل شوید و عکسهای بسیار به یاد ماندنی و زیبایی را ثبت کنید. جسد وي در گورستان ورسك به خاك سپرده شده است. آلاشت در زبان مازندرانی معنای «آشیانه عقاب» است و از آنجا که عقابهای زیادی در کوهها و تپههای اطراف آشیانه دارند، به این شهر آلاشت گفته میشود. در خصوص حیواناتی که در این جنگل زیست می کنند اطلاعات دقیقی در دست نیست. با انتخاب مسیر مورد نظر می توانید از بلیط های موجود، قطار های مورد استفاده و شرایط سفر با قطار گردشگری سوادکوه اطلاعات کافی به دست بیاورید. کافی است راه رفتن در آغوش ابرها را تصور کنید در حالی که زیر پایتان، پوشیده از جنگلهای سرسبز است تا شما نیز مشتاق شوید سریعتر به این روستای جادویی بروید. در سوادکوه شما اقامتگاههای مختلفی را مشاهده خواهید کرد که با توجه به میزان بودجه خود میتوانید یکی از انواع آن را رزرو و کرایه کنید. با مراجعه به سایت جاباما میتوانید مدتی قبل سفر، تصاویری از ویلاهای مختلف را مشاهده کرده و با رزرو ویلا در سوادکوه همچنین اجاره ویلا سوادکوه اوقات خوبی را در کنار خانواده خود سپری کنید. برای اقامت در شهر نور، میتوان از روی سایت مکانچی یکی از ویلاهای اجارهای شهر نور را قبل از سفر و برای تاریخ موردنظر رزرو کرد. در ماههای اخیر به دلیل تغییرات آب و هوایی و ورود پروانههای زیبا به بخشهای مختلف کشور، این منطقه نیز پر شده از پروانههای رنگارنگ که با جنب و جوش خاصی که تنها مخصوص فصل بهار است به دور گلهای میچرخند و بر زیبایی طبیعت میافزایند.

این پل بر روی دره عباس آباد ساخته شده است و دو کوه عظيم و صعب العبور را به هم وصل كرده است. این روستای ییلاقی که بین جنگل و دره قرار گرفته هم خودش دیدنیست و هم اطرافش. به همین خاطر در زیر هم لوکیشن پل ورسک و هم روستای ورسک را قرار میدهیم. اگر در تابستان قصد سفر به این مناطق را دارید، حمل مواد غذایی ضرورتی ندارد، زیرا هرآنچه از گوشت و شیر تازه و کره وعسل بخواهید، می توانید تهیه کنید. اگر قصد دارید در جنگل کمپ بزنید، حتما زبالههای خود را به همراه خود خارج کنید. پل ورسک یکی از اصلیترین مکانهای دیدنی شهرستان سوادکوه استان مازندران است که در بالای دره ورسک قرار دارد. اين سازه جريان آب كف دره را از تماس با سقف تونل زيرين محفوظ نگه ميدارد. قطار پس از گذر از تونل و پل چهار دهانه، وارد ایستگاه دوگل میشود. سپس قالببندي تونل زير سطحي ساخته شده است. ساحل نمک آبرود با چشماندازی رویایی، امکان قایقسواری و تفریحات بسیار دیگری را برای همه گردشگران مهیا کرده است. اما اگر در فصلهای پاییز و زمستان به این منطقه سفر کنید امکان آبتنی را نخواهید داشت.در سفر به آبشار ویسادار کجا اقامت کنیم؟ در ادامه برخی از تفریحاتی را عنوان کرده ایم که میتوانید در این منطقه بکر تجربه کنید. میتوانید در ۶کیلومتری شهر گرگان، از این پهنه سبز و شگفتانگیز دیدن کنید.

در روشن کردن آتش در جنگل با احتیاط رفتار کنید و حتما پیش از خروج، آتش را خاموش کنید. در داخل جنگل و در قسمتهای مختلف نزدیک به آبشارها، کلبههای جنگلی با امکانات متعددی وجود دارند که میتوانید اقامت در دل طبیعت را تجربه کنید. اما با این وجود هنوز هم میتوان در آن قدم زد و از مناظر اطراف لذت برد. شما میتوانید با قدم زدن در دل جنگل راش سنگده خصوصا در فصل پاییز از زیبایی حاکم بر آن غرق در حیرت شوید. البته آخرین قیمت این قطار چیزی در حدود ۱۹۰ هزارتومان بود، اما مشخص نیست که با راه اندازی مجدد این قطار هزینه آن تا چه مقدار افزایش پیدا می کند. به گزارش تسنیم، امیر عبدوس صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان عملیات دستگیری ضارب محیط بان گلستانی اظهار داشت: شکارچی اصلی که با گلوله محیطبان گلستانی را در پارک ملی گلستان به شهادت رسانده بود، بامداد امروز پس از یافتن مخفیگاهش دستگیر شد. نیز در اطراف این آبشار وجود دارد. در این روستا هیچ هتلی وجود ندارد و علت این مسئله هم وجود مناظر طبیعی و زیبای این منطقه است که اغلب گردشگران علاقه دارند در فضای خود روستا اقامت داشته باشند. دقیقا همان لحظهای که هوای بودن در فضایی جنگلی و دیدن آبشارهای خروشان به سرتان زد، همان موقع بهترین زمان برای سفر به لفور است. اگر مجوز استفاده از پهپاد را داشته باشید، عکس هوایی پل ورسک گويا شكوه و شاهكار بودن اين پل خواهد بود. به گزارش روزنامه “آفتاب یزد“، رضاشاه برای افتتاح پل ورسک شخصا به سوادکوه که زادگاه خودش نیز بود آمد. بسیاری از گیاهان مخصوص جنگل هستند و در شرایط دیگر آب و هوایی دوام نخواهند داشت؛ از تلاش برای قلمه زدن و کندن گیاهان خودداری کنید. در شرق اين روستا، آبشار ورسك يا آبشار چشمه علی با ارتفاع تقریبی بیست متر وجود دارد.

علاوه بر تماشای صحنه خیال بر انگیز حرکت ابرها از میان پاها، چشمه لار یکی دیگر از جاذبه هایی است که فیلبند را به سرزمینی افسانه ای تبدیل می کند. بر روي قالب دال قوسي داربست نگهدارنده قالب دال افقي نصب شده است. پس از احداث قالب دال قوسي، شش مجموعه از نگهدارندههاي قالب دال قوسي ساخته شده است. در این مطلب سعی داریم راهنمایی برای اجاره ویلا در سوادکوه به شما ارائه دهیم، پس تا پایان آن با ما همراه باشید. در بخش بالای آبشار شورآب، ریل قطار و در آن طرف ریل نيز روستای شوراب قابل مشاهده است. به همین خاطر در بخش زیر پیشبینی وضع آب و هوایی روستای ورسک سوادکوه را در پنج روز آینده ملاحظه میفرمایید. در این مطلب سعی داشتیم شما را با راهنمای اجاره ویلا در سوادکوه آشنا کنیم، امیدواریم اطلاعات کافی را با خواندن آن کسب کرده باشید. اگر حوصله داشته باشید و اهل طبیعتگردی باشید، از روستاهای اطراف نیز میتوانید به روستای فیلبند برسید. لذت ببرید. با حرکت در کنار رودخانه به سمت بالا و غرب جنگل، دوباره وارد جاده جنت آباد خواهید شد و با ماشینهای گذری میتوانید به روستای گالش برگردید. سنگ یادبودی که به عنوان یادگار از این مردان در این منطقه باقی مانده نیز یکی از جاذبه های دوست داشتنی و الهام بخش این منطقه است.

پل ورسک که بیش از ۸۰ سال از ساخت آن می گذرد به عنوان یک شاهکار مهندس به حساب می آید. با وجود اینکه قلعه مارکوه عضو میراث ملی ایران میباشد، اما هیچگونه حفاظت و مرمتی در آن صورت نگرفته است و از همین رو بیش از نیمی از قلعه از بین رفته که امروزه دیوارها و یک برجک نگهبانی آن سالم باقی مانده است، برای ورود به آن باید تعداد ۳۱۱ پله را از میان باغ ها و درختان سرسبز طی کنید تا وارد دورهای تاریخی شوید. نام اين پل در کتاب رکورد گینس، در بخش پلهای با ارتفاع بیش از شصت و يك متر به ثبت رسیده است. جنگلها به دلیل پوشش گیاهی متفاوتی که دارند در هر فصل از سال جاذبهها و دیدنیهای متفاوتی برای اجاره ون برای شمال با راننده ما تدارک دیدهاند. در پاییز و زمستان سوادکوه به پاتوقی برای طرفداران اسکی تبدیل میشود. آیا امکان اقامت در دشت لار وجود دارد؟ لازم است به این نکته اشاره کنیم که امکان خرید بلیط قطار گردشگری تهران سوادکوه در حال حاضر از طریق وبسایت سامتیک امکان پذیر است. چشمه گل یک کیلومتر از جاده اصلی تهران به مشهد فاصله دارد، چشمه در ۵ کیلومتری جنوب شهرستان رامیان قرار دارد و جاده ای آن آسفالته است. این آبشار، در 5 کیلومتری جنوب روستای زیارت، در ارتفاعی بالغ بر 1500 متر بالاتر سطح دریا و در مسیر یکی از شعبات فرعی رودخانه خاصه رود قرار دارد.

آبشار لاتون بلندترین آبشار ایران با ارتفاع ۱۰۵ متر در ۱۴ کیلومتری شهر ساحلی لوندویل قرار دارد. فیلبند مردمانی دارد که به عقاید و سنت هایشان پایبند و بر هویتشان متعصب هستند و با وجود اینکه کمتر از شش ماه در آن سکونت دارند اما باز هم به رسومات و فرهنگ سنتی خود احترام می­ گذارند. با اقامت در اقامتگاههای بومی میتوانید علاوه بر تجربه چشم انداز زیبا و بکر منطقه، آرامش و سکوت شبانگاهی طبیعت را نیز تجربه کنید. بیشترین دلیل اهمیت این برج برای گردشگران، قرار گرفتن کتیبه پهلوی در کنار کتیبه کوفی است. چند متل و اقامتگاه در روستای کندلوس میتوانند پذیرای شما برای شبهای اقامتتان باشند. ساخت مسیرراه آهن شمال در مناطق کوهستانی، راهکارهای ساخت آن و موارد این چنینی از جمله مسائلی است که به آن پرداخته می شود. بهترین جا برای خرید سوغات و محصولات محلی شمال همیشه بازارهای روز نیستند. برای سفر به آبشار لونک ضروری است. اگه توی خردادماه به این ییلاق بری، میتونی در جشنواره گل گاو زبان که هرساله در اون برگزار میشه شرکت کنی. آلاشت را میتوان بهشتی کوچکی در سوادکوه دانست، این منطقه یکی از رویاییترین مناطق تفریحی در مازندران است. در ادامه به معرفی دو مورد از این امکانات تفریحی می پردازیم. این پل در جنگ جهانی دوم به پل پیروزی شهرت داشت. همچنين در اين روستا، جاذبهي تاريخي پل شاه عباسي كه قدمت آن قرن دهم هجري قمري ميرسد، وجود دارد.

اجاره ویلا سوادکوه، با توجه به تنوع بالای ویلا در این شهر کار بسیار راحتی است. با توجه به جذابیت سوادکوه، این منطقه همواره موردتوجه گردشگران قرار میگیرد. این روستا به دلیل دارا بودن مناطق کوهستانی و آبشار چشمه ها و مناطق ییلاقی توجه زیادی را در سال های اخیر به سمت خود جلب کرده است. زیارتگاه نقره عباس و امامزاده آقا سماموس در نزدیک ترین فاصله از این روستا قرار دارند. در این سفر ضمن توصیف زیباییهای بیانتهای این آبشار و طبیعت اطراف آن، از جاذبههای گردشگری آن، تفریحاتی که میتوان در نزدیکی آن تجربه کرد، بهترین زمان بازدید از منطقه، جاهای دیدنی نزدیک به آبشار سخن گفتیم. دریای ابر فیلبند در بیشتر روزهای سال وجود دارد، اما در زمان طلوع آفتاب و نزدیک به بارندگیها بیشتر است. در طول مسیر و با گذر از مناطق مختلف با جاذبه های طبیعی و مناظر حیرت انگیزی رو به رو خواهید شد. معاون محیطزیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیطزیست تاکید کرد: حتی اگر ما با انجام مطالعات دقیق متوجه شویم که جمعیت کدام گونههای جانوری در کدام مناطق کشور دچار کاهش محسوس تنوع ژنتیکی شده و از «گردنه بطری» عبور کرده است، در این مرحله باید ببینیم که آیا درباره هرکدام از گونههای تحت مطالعه در هرکدام از زیستگاهها، این ظرفیت در سایر مناطق کشور وجود دارد که افرادی را از آن گونه خاص به منطقه مورد نظر انتقال دهیم تا در طول زمان باعث کاهش درونآمیزی و بهبود وضعیت تنوع ژنتیکی آن گونه جانوری شوند یا خیر. پل ورسك مازندران از پلهاي تاريخي ايران است كه صرفا كاركرد آن عبور و مرور راه آهن از بستر طبیعی درهي عباس آباد است. پل ورسک مازندران از شاهکارهای پلسازی در ايران و جهان است.

در فصل تابستان و بهار برخلاف مناطق دیگر شما اثری از گرما در این منطقه نخواهید دید. در تابستان شما میتوانید مجموعه متنوعی از پوششهای گیاهی، درختان و میوههای جنگلی را در بهشت لفور پیدا کنید. آبشار اسپی آر و جلسنگ مجموعهای از چند آبشار کوچک و بزرگ است که در یکی از زیباترین مناطق لفور واقع شدهاست. در نظر داشته باشید پل ورسک در فیروزکوه و روستایی به همین نام واقع شده و کوههای بزرگ و مرتفع عباس آباد آن را احاطه کردهاند. همچنين قطار توریستی مخصوص رجا يعني قطار گردشگری شمال در روزهای پنجشنبه، البته قبل از اپيدرمي كرونا براي بازديد از اين پل نيز برقرار بود. برای احداث پل نیاز بود تا دو ستون مرتفع ساخته شود و سپس داربستی بتنی به پل، شکل و استحکام دهد. براساس تحقیقات به عمل آمده پل ورسک نقش بسزایی در نتیجه جنگ جهانی دوم داشت به طوری که اگر این پل وجود نداشت، به طور حتم جنگ جهانی دوم به شکل دیگری پایان پیدا میکرد. بر اساس قراردادی که با دانشگاه صنعتی شریف برای سنجش مقاومت پل ورسک منعقد شد، سنسوری روی پل نصب شده است که میزان ضربههای ناشی از تردد قطار را روی پل بررسی میکند و در صورت ایجاد مشکل، هشدارهای لازم به مرکز مانیتورینگ ارسال میشود. مدیر امور نظارت بر بهره برداری و نگهداری سد لار با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به افزایش تراز آب دریاچه سد لار، نسبت به تغییر سیستم وضعیت انتقال آب از حالت پمپاژ به ثقلی با بستن دریچههای آبگیر و آببر تاسیسات عظیم تلمبهخانه و همچنین باز نمودن دریچه خروجی تاسیسات کلان اقدام شد. اگرچه ساخت اين پل و خط راه آهن شمال كشور، با طراحي و نظارت مهندسان كشورهاي مختلف دنيا احداث شده است اما هزينه ساخت آن بدون كمك و قرض از كشورهاي خارجي بر دوش ملت و دولت وقت بوده است.

به قول نظارت بر احداث این پل به مهندس ورسک (لادیسلاوس فون رابسویچ) سپرده شد . بر اساس روایات بیان شده توسط مردم محلی این روستا، این دریاچه محل عبور خضر نبی بوده است. در ارتفاعات این کوه تابلویی به چشم میخورد که روی آن نوشتهشده «اینجا محل عبور فرشتگان است! به طوري كه تصوير عبور قطار از روی پل ورسک در روي اسكناس دويست ريالي پهلوي دوم و بر جلد کتاب خاطرات یورگن ساکسیلد مدیر عامل شرکت کامپساکس مجری اصلی پروژه ساخت راه آهن سراسری ایران نقش بسته است. علاوه بر اشاره به جملات توصیفی و کمی شاعرانه، بد نیست به ایننکته هم اشاره کنیم که اشرف در فرازهایی از «حماسه سیاهکل» درباره ویژگیهای شخصی و اخلاقی خود، اطلاعات میدهد. بهترین زمان برای عکس گرفتن در لفور بدون شک فصل پاییز است. این آبشار در فصل بهار و پاییز آب فراوانی دارد و در تابستان کم آب می باشد. در اين محتوا تلاش شده است تا به معرفي پل ورسك، مكان قرارگيري آن، ريشهيابي نام پل ورسك، معرفي سازندگان پل ورسك، ماجرای رضا شاه و پل ورسک، مشخصات فنی پل ورسک، مصالح پل بلند ورسك، مراحل ساخت اين پل، معرفي و معني سه خط طلا، رازهای پل ورسک، هزينه ساخت پل ورسك، پل ورسك يا پل پيروزي، مسير دسترسي به پل شگفتانگيز ورسك، بهترين زمان براي بازديد از پل زيباي ورسك، بازديد از پل زيباي ورسك و جاذبههاي گردشگري نزديك به پل ورسك پرداخته شود. غیر از آن، ۳ مسافرخانه هم دارد که میزان گردشگران هستند. در نظر داشته باشید که در سفر به لاویج با گذر از جاده و جنگل های حواشی آن، از طبیعتی بکر و بی نظیر هم بهره ببرید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com