چرا 1 میلیون مشتریان در ایالات متحده سردر باغ ملی هستند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 18 مهر 1402
بازدید : 27127
نویسنده : کتابخونه

 

عجایب شهر دبی تله سیژ توچال سه خط دارد که خط شماره یک آن از ایستگاه اول تله کابین حرکت و به سمت چشمه حرکت مینماید. بوستانی خلوت که اگر به میانه آن برسید، همهمه تهران با آرامش و صدای گنجشکها جایگزین میشود. اگر در تهران به دنبال مکانی برای کسب آرامش هستید، پارک ساعی انتخاب خوبی خواهد بود. وجود مناظر طبیعی زیبا در تمام فصول سال و داشتن پلههای رنگارنگ، این پارک را به مکانی ایدهآل برای عکاسی و پیادهروی تبدیل کرده است. عمارت مسعودیه در تهران نه تنها به عنوان اقامتگاه، بلکه به عنوان مکانی بود که مسعود میرزا در آن میزبان میهمانان ویژه از جمله سفرا و بازرگانان خارجی بود. هایپرمارکت - از تخفیفات ویژه هایپرمارکت مطلع شوید. قدمتی بیش از ۴ قرن و زیبایی معماری این کاخ باعث شده که در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت برسد و از همین رو گردشگران خارجی فراوانی در طول سال از این هنر برجسته ایرانی بازدید به عمل می آورند، با ورود به محیط این باغ زیبا با ساختمان ها و عمارت های زیادی روبرو می شوید که در ادامه به معرفی هر یک از آنها می پردازیم. به عنوان مثال برای دسترسی به راسته فرش فروش ها ورودی خیابان خیام، کفش و چرم ورودی پانزده خرداد و یا مواد غذایی ورودی خیابان مصطفی خمینی نزدیک تر است. کلیسای تادئوس و بارتوقیمئوس مقدس در نزدیکی خیابان مولوی و خیابان مصطفی خمینی قرار دارد و بهراحتی میتوانید از بازار خارج شوید. خیابان مولوی در بخش جنوبی آن، خیابان مصطفی خمینی در شرق، خیابان پانزده خرداد در شمال و خیابان خیام در غرب. این بازار در میان خیابانهای مولوی در جنوب، امام خمینی در شرق، پانزده خرداد در شمال و خیام در غرب قرار گرفتهاست. آثاری مثل پرده مبارک خانه خدا بههمراه متعلقات آن، ابزارهای روشنایی و نوردهی در تالار نور قرار دارند.

تخفیف میلاد نور ، بیشتر در انتهای فصول اتفاق می افتد و شما می توانید از طریق پیج ها و کانال های این فروشگاه ها از زمان حراج میلاد نور مطلع شوید. اگر به بازار مراجعه کرده باشید می بینید که در خیابان اصلی مغازه ها و پاساژهایی وجود دارند که ورودی آنها از خیابان های اطراف بوده و ارتباطی به داخل بازار ندارند. آقای ساعی بهعنوان پدر جنگلبانی ایران شناخته میشود؛ این مرد بزرگ در سال ۱۳۳۱ طی یک سانحه هوایی درگذشت. این اثر با نام عمارت تخت مرمر در تاریخ ۱۱ بهمن ۱۳۳۴ بهعنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. بهعلاوه بازار بینالحرمین در دوره محمد شاه قاجار و بازار کفاشها و سرای امیر نیز در دوره ناصرالدین شاه بنا شده است. این بنا به دستور ناصرالدین شاه ساخته شد. دکتر مقدم به همراه یکی از شاگردانشان دکتر ابوالقاسمی این بنا را ساختند. یک پل بزرگ روی رودخانه این محل ساختند و تندیس کوهنورد هم در میدان سربند نصب شد. اگر این پرچم معاذالله سقوط کند دوران تیره و تاری به دنبال خواهد داشت و اگر به قله برسد و نصب شود سر بر آسمان خواهد کشید. تندیسی از دکتر ساعی در این پارک به همراه تابلوی معرفی ایشان نصب شده است. این بازار در مرکز شهر تهران واقع شده است. برای گشت طولانی مدت در بازار یکی از نگرانیها میتواند پیدا کردن استراحتگاه و غذاخوری باشد اما نکته جالب در مورد بازار قدیمی تهران این است که در هر راسته کبابیها و سفرهخانههای سنتی آماده پذیرایی از شما با بهترین منوی سنتی و ایرانی هستند. خرید هر کدام از این وسایل میتواند فصلهای فروش متفاوتی را داشته باشد. این مرکز خرید که پروژه ساخت آن از سال 1370 آغاز شده بود و بعد از هشت سال به پایان رسید، طراحی متفاوتی دارد که از معماری اروپایی الهام گرفته، تبدیل به یکی از نماد های پایتخت گشته است.

این پاساژها مانند بازار رضا و سایر مغازه ها دارای ساعت کاری متفاوتی هستند. در روز پنج شنبه نیز ساعت کاری این بخش از بازار از ۹ صبح تا ۵ عصر خواهد بود. در تمامی ساعت کاری از 8 صبح تا 11 شب میتوانید به بازار سر بزنید. یکی از مزیتهای سفر به قله توچال، وجود تله کابین در طی مسیر است. بنایی که ناصرالدین شاه قبل از سفر به فرنگ، دستور ساختش را به دوستعلی خان معیرالممالک میدهد و ظاهراً قصدش دیدن مناظر اطراف است. درست شده بودند. هدایای پادشاه ایتالیا که در سفر فرنگستان به ناصرالدین شاه اهدا گردیده بود. در زمان های گذشته رسم بوده که افراد زیادی برای تحصیل به اروپا سفر کنند، همین قضیه باعث شده تا معماری اروپایی هم در این عمارت دیده شود. نزدیکترین ایستگاه مترو تهران به پارک ساعی، ایستگاه میرزای شیرازی است که در خط 3 مترو (آزادگاه به قائم) قرار دارد. همچنین در شمال میدان تجریش، دربند با همه زیباییهایش قرار گرفته و جنوب آن به خیابان ولیعصر محدود میشود. میدان پانزده خرداد در بیرون از محدودهٔ بازار و سبزهمیدان در محدودهٔ بازار قرار گرفتهاست. سرویس بهداشتی شماره 4 در محله کشاورز بوستان لاله تهران و در نزدیکی موزه هنرهای معاصر و موزه فرش ایران قرار گرفته است.

حتی اگر از موزه بازدید نکردید، چرخ زدن در محوطهی باغ و دیدن عمارت را شدیدا پیشنهاد میکنیم. حتی اگر تنها به این پارک بروید هوای خوب و جذابیتهای طبیعی درختان با شما همراه میشوند و تنهایی را از خاطرتان پاک میکنند. اگر اهل کوهنوردی باشید میتوانید در روز دوم سفر زودتر از خواب بیدار شوید و به سمت درکه و یا دربند برای یک کوهنوردی کوتاه و لذت بردن از هوای تازهی صبحگاهی تهران حرکت کنید و صبحانه را نیز همانجا نوش جان کنید. یک گروهبان ارتش که مربی کوهنوردی و اسکی نیز بوده است. این بنا اگرچه بخشی از کاخ گلستان را تشکیل میدهد اما شمسالعماره، شاهکاری است که لیاقت بازدید و درک زیبائیهایش را جدا از کاخ گلستان دارد. کاخ گلستان با قدمتی در حدود 400 سال، یکی از جاهای دیدنی اطراف بازار به حساب میآید. این تالار در غرب تالار سلام و چسبیده به آن و در بالای سر در و ایوان سنگی جلو سرسرای کاخ قرار دارد و یکی از تالارهای مشهور کاخ گلستان است. کاخ گلستان در دوران پهلوی اول و پهلوی دوم نیز تغییراتی را تجربه کرد. قیمت ورودی عمارت و کاخ اختصاصی این مجموعه برای گردشگران خارجی، هر کدام 100 هزار تومان و بخش های موزه جهان نما، موزه کتابخانه اختصاصی، موزه خودروهای اختصاصی و کوشک احمدشاهی، هر کدام 50 هزار تومان است. بازار تجریش به لحاظ نزدیکیاش با امامزاده صالح، یکی از پررفت و آمدترین مناطق مذهبی تهران، نزدیک به گورستان ظهیرالدوله، کاخ موزه سعدآباد و باغ موزه هنر ایرانی و همیشه پرجنب و جوش و همواره فعال است.

کاخ سعدآباد از مکانهای مهم تاریخی کشور است که بسیاری از پادشاهان قاجار و پهلوی در آن زندگی میکردند. بخشهای مختلف کاخ گلستان عبارتند از ایوان تخت مرمر، خلوت کریخانی، تالار سلام، تالار آیینه، تالار سفره خانه، تالار برلیان، عمارت خوابگاه، کاخ شمسالعماره، عمارت بادگیر، تالار الماس، کاخ ابیض و چادرخانه. با توجه به مشخصاتی که ذکر شده، میتوان گفت کاخ گلستان دارای قدمتی بیش از چهار قرن است و هنوز هم در فهرست مجموعههای تاریخی منحصربهفرد ایران قرار دارد. این بنا در سال ۱۳۷۵ خورشیدی جزو آثار ملی ایران ثبت گردید. به گفته حسین امانت، طراح برج، بهدلیل نزدیکی بنا به فرودگاه مهرآباد امکان افزایش ارتفاع آن به بیشتر از ۴۵ متر وجود نداشت و برای اینکه افراد هنگام رفتن بهسمت برج احساس کنند که به طرف بالا میروند، یک سرازیری در میدان آزادی ایجاد کرد تا کسانی که از جانب فرودگاه مهرآباد وارد میدان میشوند، در مسیری شیبدار حرکت کنند.منبع عکس: آژانس عکس تهران (عکاس: شایان محرابی)جذابیت برج آزادی فقط به نمای بیرونی آن خلاصه نمیشود و فضای داخلی آن نیز حیرت هر بینندهای را بههمراه دارد. بازار تهران در دوره قاجار بنا شده است. کاخ گلستان یکی از کاخهای دوره زندیه و قاجار است که در شهر تهران است . این عمارت ها شامل عمارت دیوانخانه، عمارت سفرهخانه و حوضخانه (وجه تسمیه آن بر حسب قرینهای است كه در کاخ گلستان و در جوار تالار سلام كاخ موزه و تالار آیینه است)، عمارت و حیاط سیدجوادی، عمارت حیاط مشیری، عمارت و حیاط خلوت، عمارت سردر پیادهرو ، عمارت سر در كالسكهرو، باغ دیوانخانه و بناهای دوره پهلوی می شود.

روزهای جمعه بخش های خارجی و مغازه ها و پاساژهایی که ورود و خروج آنها از خیابان اصلی است باز هستند. بازار بزرگ تهران هم از جمله مراکزی است که راههای متعددی برای رسیدن به آن وجود دارد. در این باغ آلاچیقهایی قرار دارد که شبیه به عمارتهای ژاپنی با سقف شیبدار ساخته شده است. خوب است بدانید به پاس خدمات تحسین برانگیز مهندس ساعی در حوزه طبیعت، نام او را بر این پارک نهادند و مجسمه سنگی وی نیز در پارک ساعی قرار داده شد. در اوایل دهه 40، ایدهای مبنی بر تبدیل این پارک جنگلی به یک بوستان شهری به شهرداری تهران رسید و کار طراحی و انجام آن در سال 1342 برعهده حسین محجوبی قرار گرفت. او بعد از تحصیل در رشته آمار جنگل در خارج از کشور، در وزارت کشاورزی ایران مشغول به کار شد و خدمات گستردهای در این وزارتخانه انجام داد. به نظر میرسد ویژگیهایی که گفته شد، درباره یکی از جنگلهای شمال ایران باشد، اما من در حال صحبت از پارک ساعی واقع در پایتختام! در ادامه با ما باشید تا با زیباییها و امکانات پارک ساعی بیشتر آشنا شوید و درباره آدرس پارک ساعی تهران با مترو اطلاعات بیشتری به دست آورید. کودکان میتوانند با استفاده از این مجسمهها با گونههای مختلف حیوانات آشنا شوند، آنها را لمس کنند و اسامیشان را یاد بگیرند. باغوحش کوچک پارک ساعی قسمت دلخواه بچههاست، آنها همیشه دوست دارند حیوانات را تماشا کنند. در این راهرو، دو حلقه پیاده بَر (walk way)، زحمت پیادهوری بازدیدکنندگان را کم میکند و افراد میتوانند در حین عبور تصاویر متحرک در دو طرف را تماشا کنند.

میدان مشق قسمتی از خیابان امام خمینی تهران کنونی است که در دوران فتحعلی شاه قاجار به منظور تمرین های رزمی قشون شاهنشاهی به عنوان منطقه ای نظامی ساخته شد. این منطقه حتی سرویس بهداشتی عمومی، مسجد و مرکز درمانی هم دارد. سرویس بهداشتی: در بخشهای مختلف پارک، سرویس بهداشتی مخصوص آقایان و خانمها وجود دارد. این مجموعه شامل سه پیست است که مرتفع ترین آن در ارتفاع 3850 متری از سطح دریا قرار گرفته است. ولنجک از سمتِ شمال، به منطقه مرتفع توچال میرسد و از سمت جنوب به اتوبانِ پارک وی. با انتخاب دربند به عنوان ییلاق رضا شاه ، رفته رفته این منطقه شکلی مدرن تر به خود گرفت. بازار تهران بازار قدیمی تاریخی است که در منطقه ۱۲ در مرکز شهر تهران واقع شده است. پاساژ چهلستون یکی از پاساژهای موجود در این پیاده راه است که به عرضه انواع کتاب و لباس عروس میپردازد. البته او هنوز هم در پارک ساعی حضور دارد. اگر وزنتان هم کمتر از 80 کیلو است، برای ورود به بازی مشکلی ندارید. کمتر کسی بدون آشنایی قبلی میتواند تصور کند که چنین فضای آرام و دلنشینی چند متر آنطرفتر از خیابان پرهیاهوی ولیعصر قرار دارد. کریم ساعی بوستان را در اختیار وزارت کشاورزی وقت قرار داد.

تهران از جمله شهرهایی است که در نوروز بسیار دیدنی است این شهر علاوه بر دارا بودن مکانهای تفریحی جاذبههای گردشگری بسیاری نیز دارد که در روزهای تعطیل و اوایل بهار همیشه بهترین زمان برای بازدید از این مکانها است. فصل بهار و تابستان، بهترین زمان برای بازدید از آبشار دوقلو دربند است. برجهای دوقلو در بالای سازه با پنجرههای قوسی، کاشیکاری زیبا و پیچیده، همچنین یک سالن باز در مرکز ساختمان، از ویژگیهای این ساختمان منحصربهفرد است. یکی دیگر از ویژگیهای معروف پارک ساعی، مجسمههای آن است که در گوشه و کنار پارک پراکنده شدهاند و بخشی از هویت این بوستان قدیمی به حساب میآیند. دسترسی ساده به این محل از مهمترین ویژگیهای مثبت مگامال محسوب میشود. این پارک هم از جمله فضای سبز درختکاری شده است که قدمتش به دوره پهلوی میرسد، هر چند دکتر ساعی این محل را با توجه به تخصص خود جنگلکاری کرده بود و نامش بر این محل مانده اما بعدها برای این که بوستانی شهری شود تغییراتی در محوطه سازی آن انجام شده است. از این رو عمارت مسعودیه که نامش را از صاحب خود به ارث برده است درسال ۱۲۹۵ به دست استاد شعبان معمار باشی ساخته شد. باوجوداینکه دریاچه دست ساخته بشر است، اما دست کمی از یک جاذبه طبیعی و خدادادی ندارد. شما باید در ایستگاه منیریه یا امام خمینی از اتوبوس پیاده شوید و با کمی پیادهروی یا با استفاده از تاکسی و اتوبوس، به خیابان 15 خرداد برسید.

پس از پیاده شدن از اتوبوس در این پایانهها بهسمت شمال بروید تا به خیابان امام خمینی (ره) و سردر باغ ملی برسید. پس از حمام چال، بهسمت کوچه موسوی بروید؛ جایی که تنها کلیسای بازار تهران را در خود جای داده است. تالار این عمارت دارای آیینه کارهای جذاب و نقاشی های بسیار زیبا می باشد و دلیل نام گذاری این عمارت وجود چهار عدد بادگیر بلندی است که با کاشی های زرد، سیاه، آبی، قبههای زرین و معرق تزیین شدهاند. دیوارهای تالار با کاشیکاریهای هفترنگ و منبتکاریهای زیبا تزئین شدهاند. معماری خانهموزه مقدم با کاشیکاریهای زیبا و خوشرنگ، درختان، حوض و شمعدانی هم بسیار چشمنواز است و عناصر معماری ایرانی با رعایت اصول ساخت باغ ایرانی در این خانه به خوبی به چشم میآید. سبک و دکور آن قدیمی است ولی نشستن در فضای بیرون کافه و تماشای زیبایی های باغ قطعا روح هر کسی را تازه خواهد کرد.موسیقی سنتی کافه را گوش دهید و از آرامش باغ با خانواده خود لذت ببرید. همچنین از دیگر امکانات این کاخ، وجود رستوران و کافی شاپ در محوطه جنوبی آن است که می تواند برای بازدیدکنندگان خاطره به یاد ماندنی تر را ایجاد کند. کافه رستوران باغ موزه مقدم یکی دیگر از کافههایی است که در دل عمارتی تاریخی قرار دارد و دارای فضایی نوستالژیک است. در ادامه به معرفی دقیق بخشهای مختلف موزه سینما میپردازم. این استخوانها در زیر جایی که محل عبور و مرور آقامحمدخان بود، دفن میشود. این عمارت زیر بنایی 1000 متر مربعی دارد، طول آن 34 متر و عرض آن به حدود 26 متر میرسد. زمین اختصاص یافته به این موزه در مجموع ۵,۵۰۰ متر مربع بود که ۲,۷۴۴ متر مربع آن زیربنا و بنای موزه حدود ۱۱,۰۰۰ متر مربع است. حدود ۱۱۰ هکتار مساحت دارد و هماکنون ۷۰ هزار واحد نیز در آن مستقر است.

قدیمی ترین شبستان مسجد که آیت الله شاه آبادی نام دارد دارای قدمتی بیش از هزار سال است. همچنین این خیابان در تمام طول عمر خود نام های متعددی را به خود دیده است. شما می توانید در بخش های مختلفی از این مسجد تزییناتی را مشاهده کنید که به صورت واضح از مسجد وکیل شیراز الهام گرفته شده است. هنگامی که شما وارد ابتدای پل می شوید، به دلیل طول زیاد و طراحی قوس دار پل نمی توانید انتهای آن را مشاهده کنید. این نکته را فراموش نکنید هر محصولی که در این مرکز خرید دنبال آن باشید از بهترین برندها عرضه میشود؛ در نتیجه قیمت اجناس بسیار زیاد است. اگر از ارتفاع زیاد نمی ترسید و به دنبال یک هیجان ناب می گردید، بگ جامپینگ بام تهران را امتحان کنید. این پارک ۶ ورودی دارد که برای ورود از همه آنها باید یک مسیر پلکانی را طی کنید. همچنین برای ورود به بازار می توان از ورودی های مختلف آن استفاده نمود. صخرهها و برکه مصنوعی که برای پرندگان آبی ساخته شده و مسیرهایی که از میان گیاهان و درختان متنوع پارک عبور میکند، در همین فضای کوچکتر از زمین فوتبال قرار گرفته است. منبع عکس: خبرگزاری مهرکوشک احمدشاهی به دستور احمد شاه قاجار برای استراحتگاه ییلاقی شاه ساخته و در زمان رضا شاه پهلوی بازسازی شد و بهعنوان دفتر کار رضا شاه مورد استفاده قرار گرفت. تنها هدف او این بود که خود بر سر کار بماند و شاه و افراد مورد نظر شاه را راضی نگهدارد. کریم ساعی بانی اصلی ساخت پارک ساعی بود و به همین دلیل هنوز هم نام او بر سر در بوستان میدرخشد. برای اقامت در تهران گزینههای زیادی پیش روی شماست؛ میتوانید به هتلهای لوکس و گران بروید یا هتل با قیمت مناسب رزرو کنید.

شما پس از پیاده شدن در این ایسستگاه می توانید راه خیابان وزرا (خالد اسلامبولی) را در پیش بگیرید و به ضلع شرقی پارک دسترسی پیدا کنید. پس از آن که از خارج می شوید، کلی خسته هستید و می توانید از کافه و رستوران های بام تهران برای استراحت و میل کردن نوشیدنی یا غذا استفاده کنید. قیمت غذاهای این رستوران نسبتا بالا است اما کیفیت غذاها این قیمت ها را جبران میکند. دو رستوران و یک هتل هم در پیست اسکی هست. این بام همانطور که از اسمش پیداست در محله ولنجک و در خیابان بوستان سوم واقع شده و درواقع ورودی آن در کوچه پس کوچه های ولنج است و به همین دلیل چندان شناخته شده نیست. همچنین نزدیک بام فراز، پارک ژوراسیک تهران (پارک دایناسورهای متحرک) قرار دارد، که هم برای تفریح و سرگرمی و هم آموزش، جای خوبی برای کودکان شماست. مجموعه بینظیر کاخ گلستان در فاصله نزدیکی از بازار تهران قرار گرفته است. در این مقاله به معرفی کامل مجموعه کاخ گلستان، تاریخچه، تالارها، آدرس، ورودی کاخ گلستان، مسیرهای دسترسی، ساعات بازدید، قیمت بلیط و جاذبههای اطراف کاخ موزه گلستان اشارهای خواهیم داشت. اين كافه در قسمتی از اين باغ موزه قرار دارد. در تقاطع این خیابانها میدان محمدیه، چهارراه مولوی و چهارراه سیروس قرار گرفتهاند. وسعت این پارک 12 هکتار است و ساخت آن بر اساس باغهای ژاپنی بوده است و در آن مجسمههای بسیار زیادی از حیوانات وجود دارد که نهایت دقت و جزئیات در ساخت آنها به کار رفته است تا کاملا طبیعی به نظر برسند. تمامی وسایلی که برای این تفریح به کار رفته است، همگی از استانداردهای لازم برخوردار است. لازم به ذکر است که این بازی، برای کودکان زیر ۱۲ سال و افراد بالای ۱۰۰ کیلوگرم ممنوع است. هنرمندان تندیسی از کریم ساعی ساختهاند که روی یکی از نیمکتهای پارک و زیر سایه درخت کهنسالی که به دست خودش کاشته بود، نشسته و روبهرویاش را تماشا میکند.

و خبر دارم که خودش بهترین نمونه تریاکها را نزد امیرهوشنگ دولو میبرد تا موجب رضایت خاطر او را فراهم کند و در نتیجه از راه دولو شاهنشاه نیز نظر لطفی به او داشته باشد. در آن زمان کریم ساعی زمینی به مساحت ۳۰ هکتار که از ونک تا عباسآباد را در بر میگرفت، برای این پروژه بزرگ اختصاص داد. وقتی در یک کشور این پایهها گذاشته شد، آنگاه این ملت میتواند امیدوار باشد که بر روی این پایهها بنای یک تمدن جدید و عظیم را میتواند پایهگذاری کند. بنای ایوان تخت مرمر یا ایوان دار الاماره یا دیوان خانه، قدیمی ترین بنای کاخ گلستان میباشد و ساخت آن را به کریم خان زند نسبت می دهند. کاخ گلستان در خیابان پانزده خرداد و ضلع شمالی میدان ارگ قرار دارد. دو ورودی دیگر این پارک در ضلع شمالی و ورودی آخری آن هم در ضلع جنوبی پارک قرار دارد. اگر ساکن تهران نیستید و به عنوان یک مسافر از این محله و دیگر محلههای پایتخت دیدن میکنید، به خاطر داشته باشید که در تهران، خانهها و سوئیتهای کوچک و بزرگی وجود دارند که به گرمی میزبان مسافران خواهند بود. پارک ساعی تهران یکی از پارک های شهری تهران است که میتواند انتخاب خوبی برای تفریح در پایتخت باشد.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد کرایه تاکسی فرودگاه امام خمینی لطفا به بازدید از وب سایت ما.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com