دیگ سفالی بهتر است یا پلاستیکی؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 8 آبان 1402
بازدید : 3682
نویسنده : کتابخونه


گلدان سفالی یا پلاستیکی؟ چه نوع ظرفی برای نگهداری گیاهان گلدار داخل خانه بهتر است؟ در حال حاضر نمونه های مختلفی از گلدان های پلاستیکی و سفالی در بازار دیده می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. دانستن این ویژگی ها می تواند به شما کمک کند بهترین خرید را داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به بررسی گلدان های سفالی و پلاستیکی بپردازیم و اطلاعات لازم را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. توصیه می کنیم با ما به پایان برسانید.

ظروف پلاستیکی؛ رایج ترین نوع سفال

امروزه کیسه های پلاستیکی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و می توان آن را رایج ترین گلدان در بین عموم مردم دانست. این گلدان ها را می توانید در طرح ها و اندازه های مختلف بنا به سلیقه و نیاز خود خریداری و استفاده کنید. در مورد گلدان های سفالی یا پلاستیکی باید گفت که برخی از گلدان های پلاستیکی مشابه گلدان های سفالی و سرامیکی هستند. خرید این گلدان ها مزیت های بی شماری را برای شما به ارمغان می آورد که اگر بخواهیم به اختصار آنها را لیست کنیم می توان به استفاده مکرر و سهولت حمل و نقل اشاره کرد.

مزایای کیسه های پلاستیکی

همانطور که در قسمت قبل ذکر شد، خرید گلدان های پلاستیکی مزایای قابل توجهی برای شما به همراه خواهد داشت. دانستن این مزایا به شما کمک می کند بین یک گلدان سفالی یا یک گلدان پلاستیکی تصمیم بگیرید که کدام بهتر است. از جمله مزیت های مهم گلدان پلاستیکی می توان به عناصر زیر اشاره کرد که هر کدام بسیار حائز اهمیت هستند.

ظروف پلاستیکی وزن سبکی دارند و استفاده از آنها سخت نیست.

به دلیل ساختار و استحکام، به ندرت در اثر ضربه شکسته می شوند.

در طرح ها و رنگ های متنوع قابل خریداری هستند و می توانند نیاز شما را به بهترین شکل برطرف کنند.

استفاده از این گلدان ها برای رشد گیاهان شرایط عالی را برای پیشرفت شما فراهم می کند. چون نیازی به آبیاری ندارند.

برای تمیز کردن آنها نیازی به اصلاح ندارید. زیرا این ظروف به راحتی تمیز می شوند.

ظروف پلاستیکی هرگز یخ نمی زنند و نمی پوسند.

معایب گلدان های پلاستیکی

حال که در این مقاله با مزیت های ساخت گلدان های پلاستیکی آشنا شدید، به بررسی معایب گلدان های پلاستیکی می پردازیم. ساختار کیسه های پلاستیکی به گونه ای طراحی شده است که دیواره های آنها کاملا صاف و یکدست باشد. نکته مهم این است که چنین شرایطی می تواند زمینه «پیچاندن ریشه گیاه» را فراهم کند و در نتیجه شرایط بدی را برای شما ایجاد کند. ممکن است تعجب کنید که خم شدن ریشه گیاه چه مضراتی دارد؟

معایب ظروف پلاستیکی

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که گیاهانی که با قرار گرفتن در گلدان جدید با چنین مشکلی مواجه می شوند، توانایی لازم برای ریشه زایی در گلدان جدید را ندارند. علاوه بر این، با توجه به معایب ظروف پلاستیکی، لازم است بدانید که ساختار ظروف پلاستیکی می تواند به مرور زمان فرسوده شود و بشکند.

انواع گلدان سفالی

به طور کلی دو نوع سفال در بازار می بینید که با توجه به نیاز خود می توانید آنها را خریداری کنید. هر کدام از این غذاها ویژگی های خاص خود را دارند. از انواع سفال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سفال بدون لعاب

گلدان سفالی لعابدار

گلدان سفالی لعابدار

سرامیک هایی که تحت عنوان سرامیک های لعاب دار فروخته می شوند با همان کوره سرامیک های بدون لعاب ساخته می شوند. برای ساخت این ظروف از خاک رس نیز استفاده می شود. تفاوت بین گلدان ها و گلدان های لعابدار در رنگ ها و نقش های استفاده شده برای گلدان های لعابدار نهفته است. این رنگ ها و نقش ها می توانند به گلدان مورد نظر شما لعاب دهند.

گلدان سرامیکی

مزایای گلدان سفالی

اکنون که با مزایای ظروف پلاستیکی آشنا شدید، نگاهی به مزایای ظروف سفالی می اندازیم تا بتوانید انتخاب بهتری بین ظروف سفالی و پلاستیکی داشته باشید. مهمترین مزایای گلدان سفالی عبارتند از:

با دوام بالا به دلیل ماهیت مواد تولیدی آنها

ساختمانی سنتی و زیبا دارد

استحکام و دوام بیشتری نسبت به ظروف پلاستیکی دارد

معایب سرامیک لعابدار

گلدان های سفالی بدون لعاب علاوه بر مزایای فوق دارای معایبی هستند که نباید به راحتی از کنار آنها گذشت. گلدان های سفالی سریعتر از گلدان های پلاستیکی می شکنند. با توجه به این سوال باید ظروف را در مکان هایی قرار دهید که دمای مناسبی دارند. چنین شرایطی از ترک خوردن یا شکستن ظروف سفالی جلوگیری می کند. یکی دیگر از معایب دیگ گلی لعابدار وزن بسیار سنگین آن است. این وزن برای افرادی که ظروف خود را در طول روز جابه جا می کنند می تواند مشکل ساز باشد. گلدان هایی که به صورت سفالی ساخته و به فروش می رسند و نسبت به گلدان های پلاستیکی قیمت بالاتری دارند.

در حال حاضر مراکز و مغازه های زیادی وجود دارند که در زمینه ارسال و فروش انواع گلدان و گل در سراسر جمهوری فعالیت می کنند. اگر علاقه مند به خرید گل و گیاهان خانگی هستید ما در مجموعه صالح گل شرایط بسیار ویژه ای را برای تجربه بهترین خرید ارائه کرده ایم.

گلدان های سفالی بدون روکش

امروزه بسیاری از افراد می توانند گلدان های سفالی یا گلدان های پلاستیکی را انتخاب کنند. یکی از نمونه‌های این گلدان‌ها، گلدان بدون لعاب است که مردم عادی سال‌ها از آن برای نگهداری گل استفاده می‌کنند. ساختار گلاسیال سفال ابتدا از خاک رس طبیعی در کوره های مخصوص با دمای پایین پخته می شود.

مرحله بعدی در فرآیند تولید گلدان سفالی این است که مواد معدنی موجود در خاک کاملاً ذوب شده و در نهایت به یک ماده جامد تبدیل شوند. نکته مهم در مورد گلدان های سفالی بدون لعاب این است که از ماسه برای ایجاد ترکیبات آهن استفاده می شود که یکی از مزایای خاک رس بدون لعاب است.

این ترکیبات را می توان دلیل اصلی خاکی بودن این حوضه ها دانست. این گلدان ها در طیف رنگی دیگری نیز موجود هستند. این رنگ ها شامل زرد، سفید، خاکستری و قهوه ای است. معایب ظروف سفالی بدون لعاب همانند ظروف سفالی لعابدار است.

چرا گلدان سفالی زرد می شود؟

سوالی که ممکن است برای شما هم پیش بیاید این است که چرا گلدان سفالی زرد می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که گلدان های سفالی بیشتر از سایر گلدان ها در معرض شوره، کثیفی و لک هستند. این امر را می توان عامل اصلی زرد شدن گلدان ها دانست و خرید گلدان های سفالی یا پلاستیکی را برای افراد سخت می کند.

چرا گلدان سفالی زرد است؟

بهترین نوع گلدان گل سرپوشیده

بهترین انواع گلدان برای گل و گیاه  داخلی را می توان گلدان هایی دانست که با توانایی ها و ساختارهای خاص شرایط لازم را برای رشد و نمو گل ها فراهم می کنند. این گلدان ها باید کیفیت بالایی داشته باشند و در طولانی مدت نیاز شما را به بهترین شکل ممکن برآورده کنند.

از چه گیاهانی باید در گلدان های پلاستیکی استفاده کرد؟

وی در پاسخ به این سوال که کدام گیاهان باید از گلدان های پلاستیکی استفاده کنند. باید بگوییم که گلدان های پلاستیکی را می توان بهترین گزینه برای گل هایی دانست که نیاز به رطوبت بالا دارند. بین گلدان های سفالی و پلاستیکی، گلدان های پلاستیکی خاک را کندتر تخلیه می کنند و رطوبت بیشتری را حفظ می کنند. در چنین شرایطی باید گل های خود را بعداً آبیاری کنید. گل اسکاندیس را می توان یکی از بهترین انتخاب های گلدان های پلاستیکی دانست.

اخرین حرف

با توجه به آنچه در سایت خری پارت نیوز شرح داده شد، می توان نتیجه گرفت که هر لیوان سرامیکی یا پلاستیکی ویژگی های خاص خود را دارد. کیسه های پلاستیکی سبک هستند و جابجایی آنها دشوار نیست. اما در مقایسه با گلدان های سفالی، سنگین تر هستند. به علاوه دوام و استحکام سفال بهتر از پلاستیک است.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com