کاهش وزن موضعی چیست؟ چه نوع روش هایی؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 25 آذر 1402
بازدید : 252
نویسنده : کتابخونه


کاهش وزن موضعی یک روش کاهش وزن است که نقاط خاصی از بدن را هدف قرار می دهد. اگر در قسمت های بدن خود مانند شکم، شانه ها، ران ها یا بازوها چربی زیادی دارید و می خواهید این نواحی را کاهش دهید، در این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه توضیح می دهیم که تضعیف موضعی چیست؟ برای کدام قسمت های بدن می توان از این روش استفاده کرد؟ چند روش مختلف برای کاهش وزن در قسمت های خاصی از بدن وجود دارد؟ این تکنیک ها با تجهیزات یا جراحی هستند؟ آیا کاهش وزن با ورزش و رژیم غذایی امکان پذیر است؟ مزایا و معایب این روش چیست؟ برای تهیه قوی ترین قرص لاغری تا پایان این مقاله همراه ما باشید.



اگر می خواهید لاغر شوید و به صورت اصولی می خواهید لاغر شوید، باید به متخصص تغذیه یا متخصص پوست، مو و زیبایی مراجعه کنید. پزشک بهترین توصیه ها را بر اساس میزان اضافه وزن و تجمع چربی در بدن به شما خواهد داد. می توانید از طریق وب سایت پزشک با بهترین پزشکان تماس بگیرید. دکترتو علاوه بر سیستم نوبت دهی حضوری، مشاوره آنلاین و تلفنی را نیز ارائه می دهد.

کاهش وزن موضعی چیست؟

میزان چربی در قسمت های مختلف بدن متفاوت است. ضخامت چربی در ناحیه سکوم کمتر از سایر قسمت های بدن است و در ناحیه باسن ضخیم ترین است. علاوه بر این، توزیع چربی در بدن بین زنان و مردان متفاوت است. گاهی اوقات چربی بیش از حد ممکن است در یک قسمت از بدن انباشته شود. این وضعیت باعث عدم تعادل در بدن می شود. مثلاً فردی ران های بزرگ دارد و سایر قسمت های بدنش لاغر است. به این حالت چاقی محیطی می گویند.

چاقی موضعی باعث از بین رفتن انطباق نیم تنه تحتانی و بالایی می شود. انتخاب سایز مناسب لباس برای این افراد مشکل است و انتخاب آنها محدود است. راه حل این مشکل لاغری موضعی است. چندین روش لاغری موضعی وجود دارد که چربی را از نواحی خاص حذف می کند.

لاغری موضعی در کدام قسمت از بدن انجام می شود؟

برای نواحی مختلف بدن می توان از روش های مختلف لاغری موضعی استفاده کرد. اکثر افراد یکی از روش های کاهش وزن محلی را برای کاهش وزن در زمینه های زیر انتخاب می کنند.

پاکسازی شکم و شانه های موضعی

تضعیف سلاح های بومی

جوانه

قفسه سینه

باسن

برای کاهش وزن موضعی به کدام پزشک مراجعه کنیم؟

روش های مختلفی برای نظافت محلی وجود دارد. اگر به دنبال روش های ملایم تری در کلینیک های زیبایی هستید، باید به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. می توانید به صورت تلفنی با متخصص زیبایی و مو مشورت کنید. دکترتو علاوه بر سیستم نوبت دهی، مشاوره آنلاین و تلفنی را نیز ارائه می دهد.

همچنین می توانید برای دریافت رژیم غذایی مناسب با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. یک متخصص تغذیه برنامه غذایی متناسب با نوع چاقی شما را به شما می دهد.

انواع روش های لاغری موضعی

راه های مختلفی برای کاهش وزن به صورت موضعی وجود دارد. برخی از روش ها نیاز به جراحی دارند و باعث ایجاد مشکل می شوند. اما امروزه با پیشرفت علم، روش های غیرجراحی نیز می توانند به درمان چاقی موضعی کمک کنند. انتخاب بهترین روش کاهش وزن موضعی باید توسط پزشک انجام شود. گاهی اوقات می توان چندین روش را برای حذف چربی ترکیب کرد.

1. تضعیف موضعی با تجهیزات RF

در روش لاغری خانگی با تجهیزات RF فرازطب از انرژی فرکانس رادیویی استفاده می شود. این امواج در بدن منعکس شده و باعث تقویت بافت پوست شده و به بازسازی این بافت کمک می کند. کاهش وزن با تجهیزات RF بدون درد است و نیازی به بیهوشی ندارد. علاوه بر سر و ناحیه تناسلی، در قسمت های مختلف بدن نیز قابل استفاده است. لیفت بازو با RF یکی از متداول ترین روش های لاغری خانگی برای بازوها است که در کلینیک های زیبایی انجام می شود.

هر درمان معمولاً حدود یک ساعت طول می کشد. تعداد دفعات بستگی به میزان دستمزد دارد. حدود 6 درمان مورد نیاز است و باید یک بار در هفته تکرار شود. اگر چاقی شما خیلی شدید نیست و در برخی از نقاط بدنتان چاقی موضعی دارید، این روش مناسب است. به خصوص اگر پوست شل و افتاده ای دارید. این مشکل با دستگاه های RF قابل حل است.

2. لاغری ionadail le mesolipolysis no biolipolysis

برای کاهش وزن با مزولیپولیز از یک داروی گیاهی به نام فسفاتیدیل کولین استفاده می شود. این ماده به خودی خود چربی را حل می کند. دارو باید به بافت چربی تزریق شود تا متابولیسم این سلول ها مختل شود. امروزه علاوه بر این روش از روش جدیدتری به نام بیولیپولیز استفاده می شود. در این روش آنزیم خاصی به دارو اضافه می شود. چربی به راحتی تجزیه شده و از بدن خارج می شود. برای افرادی که شاخص توده بدنی زیر 30 دارند، این روش لاغری می تواند جایگزین مناسبی باشد.

3. لاغری موضعی با لیپولیز

در روش لیپولیز ماده ای حاوی فسفاتیدیل کولین، ال کارنیتین و سیلیکون آلی تزریق می شود. یک سوزن نازک از پوست عبور می کند و به بافت چربی می رسد. در نتیجه چربی از دست می رود. این روش بیشتر برای لاغری شکم، کمر و ران ها استفاده می شود. تعداد جلسات لیپولیز بر اساس میزان چربی تعیین می شود. معمولاً 6 تا 10 درمان برای حذف چربی مورد نیاز است. می توانید تغییرات را از جلسه سوم یا چهارم مشاهده کنید.

4. لاغری موضعی توسط کاویتاسیون

در روش کاویتاسیون از امواج رادیویی اولتراسوند برای حذف چربی استفاده می شود. به همین دلیل به این روش لیپولیز اولتراسوند نیز می گویند. با جذب این امواج سلول های چربی از بین رفته و توسط سیستم لنفاوی مورد حمله قرار می گیرند. اگر نمی خواهید از روش های جراحی مانند لیپوساکشن استفاده کنید، این روش می تواند انتخاب خوبی باشد.

به طور معمول، هر جلسه 40 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد. حذف چربی به یک تا سه جلسه درمانی نیاز دارد. بعد از 6 تا 12 هفته می توانید نتایج را مشاهده کنید.

5. کاهش وزن موضعی با اگزما

یکی از روش های جدید لاغری موضعی، روش اندرمولوژی است. سلولیت سلول های چربی است که در زیر درم پوست به دام افتاده اند. سلولیت باعث ایجاد فرورفتگی در پوست می شود. روش هایی مانند لیزر و فرکانس رادیویی چربی را به صورت سطحی از بین می برند. در روش اندرمولوژی، اکسیژن از طریق تحریک مکانیکی به سلول ها می رسد و سلول های چربی مسدود شده تجزیه می شوند. در این صورت سلول های چربی آزاد شده و نرم می شوند و حالت فرورفتگی پوست از بین می رود.

نقل قول از پوست مرجانی در مورد چسب های موضعی با پوست:

این یک روش 100٪ غیر تهاجمی است که به طور طبیعی و ایمن متابولیسم سلولی را تحریک می کند و همچنین هر گونه بافت چربی را در مناطق سرسخت چربی موضعی تجزیه می کند. نواحی دارای سلولیت را صاف می کند و پوست پرتقال را بهبود می بخشد. تنها پس از 3 جلسه، بدن لاغرتر می شود و چربی های موضعی از بین می روند. سلولیت کاهش می دهد و جای خود را به پوست صاف و نرم می دهد. کیفیت پوست نیز بهبود می یابد و به وضوح سفت تر و صاف تر می شود.

6. کاهش وزن موضعی با مزوتراپی

مزوتراپی را می توان برای از بین بردن چربی در نواحی کوچک استفاده کرد. محلولی به بافت چربی و بافت همبند تزریق می شود. این روش بدون درد است و نواحی موضعی چربی را از بین می برد. به طور کلی درمان باید بعد از 4 تا 6 هفته تکرار شود تا موثر باشد. فواید تزریق حدود سه هفته پس از شروع درمان قابل مشاهده است.

7. شنای او با لیفتینگ

اگر علاوه بر چاقی موضعی، پوست شل است، روش لیفتینگ مناسب است. برای بهترین نتیجه، لیفت صورت معمولاً با لیپوساکشن ترکیب می شود. به عنوان مثال، اگر پوست ران یا بازو شل باشد، این اندام ها را می توان با بلند کردن و کشش پوست شکل داد. روش لیفتینگ چربی را از بدن خارج نمی کند و برای افرادی که بافت چربی زیادی در ناحیه مورد نظر دارند مناسب نیست. اما اگر با لیپوساکشن ترکیب شود اثر خوبی می دهد.

8. لاغری موضعی با طب سوزنی

در طب سنتی چین از طب سوزنی برای اهداف مختلفی استفاده می شود. از طب سوزنی می توان برای درمان کمر، گردن، سر یا زانو درد استفاده کرد. برخی افراد نیز این روش را برای کاهش وزن توصیه می کنند. طب سوزنی باعث کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و ​​کاهش استرس می شود. مناطقی مانند کبد، طحال، کلیه ها، تیروئید و سیستم غدد درون ریز اغلب برای کاهش وزن هدف قرار می گیرند.

9. کرم های لاغری موضعی

برخی از مکمل های چربی سوز به کاهش چاقی موضعی کمک می کنند. اما نباید انتظار تغییرات زیادی از کرم ها داشت. توجه داشته باشید که تعداد کمی از این کرم ها واقعاً کار می کنند. اکثر این کرم ها گردش خون را بهبود می بخشند و باعث تعریق می شوند. در نتیجه بیشتر از چربی آب از دست می دهید. برخی سلول ها را حل کرده و سلولیت را از بین می برند.

10. جراحی کاهش وزن موضعی

روش های جراحی مختلفی برای لاغری موضعی وجود دارد. افراد مبتلا به چاقی شدید می توانند از این روش ها استفاده کنند. جراحی کاهش وزن با بیهوشی انجام می شود و عوارضی دارد. مقداری درد، خونریزی و تورم بعد از جراحی طبیعی است. در این روش های جراحی چربی و پوست اضافی از نواحی خاصی برداشته می شود. روش های مختلف جراحی لاغری موضعی عبارتند از:

ابدومینوپلاستی: ابدومینوپلاستی یک عمل جراحی شکم است که در آن چربی از این ناحیه برداشته شده و پوست کشیده می شود.

ریتیدکتومی: در صورت داشتن چربی اضافی و افتادگی پوست در ناحیه صورت، جراحی صورت یا ریتیدکتومی توصیه می شود.

ماستوپکسی: اگر سینه های شما بزرگ و افتاده است، می توانید از طریق ماستوپکسی شکل دلخواه را به دست آورید. در طی جراحی لیفت سینه، چربی اضافی از این ناحیه برداشته شده و سینه به سمت بالا کشیده می شود.

لیپوساکشن: در جراحی لیپوساکشن، رسوبات چربی ساکشن شده و از بدن خارج می شوند.

11. ورزش برای کاهش وزن موضعی

فعالیت بدنی و ورزش همیشه برای کاهش وزن و رسیدن به اندامی متناسب توصیه می شود. اما با برخی ورزش ها و فعالیت های ورزشی می توانید به صورت موضعی وزن کم کنید. به عنوان مثال با تکرار حرکات سر سه بازو، چربی این ناحیه از بین می رود و بازوها کوچکتر می شوند.

تمرینات تناوبی با شدت بالا تاثیر زیادی بر چربی سوزی و حجم عضلات دارد. از مربی خود بخواهید تمریناتی را برای کاهش چربی شکم، کمر، بازو یا ران به شما آموزش دهد. دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری و شنا نیز می تواند به کاهش وزن و کاهش چربی کمک کند.

12. رژیم غذایی برای کاهش وزن موضعی

با تغییر رژیم غذایی و عادات غذایی می توان به کاهش وزن موضعی کمک کرد. برخی از غذاها و سبک زندگی منجر به تجمع چربی در شکم و پهلو می شود. سعی کنید سرعت غذا را کم کنید و غذا را در بشقاب های کوچک سرو کنید. اگر غذاهای ناسالم می خورید، آن را در بشقاب بگذارید تا کمتر بخورید. تغذیه سالم به کاهش چربی در قسمت های مختلف بدن کمک می کند. همچنین غذاهای مختلفی وجود دارد که به کاهش وزن کمک می کند. می توانید با بهترین غذاها برای کاهش وزن در مجله سلامت دکتر توتو آشنا شوید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com