همه چیز درباره غلظت عطر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 26 آذر 1402
بازدید : 11548
نویسنده : کتابخونه



صنعت عطرسازی و عطرسازی قرن هاست که وجود داشته و هنوز هم در حال توسعه و پیشرفت است که این خود گواه بر اهمیت بوی بدن انسان است. عطرها در سرتاسر دنیا انواع مختلفی دارند و با توجه به غلظت، عطر و نوع بو و رایحه های متفاوت از یکدیگر به انواع مختلفی تقسیم می شوند. گاهی اوقات این گستره وسیع می تواند انتخاب و خرید عطر مناسب را سخت کند و افراد را دچار سردرگمی کند.

برای اینکه در هنگام خرید عطر انتخاب بهتری داشته باشیم و بتوانیم مناسب ترین عطرها را پیدا کنیم، باید انواع عطرها را بشناسیم. در این مطلب انواع عطرها را با غلظت بوی آن ها معرفی می کنیم تا در انتخاب عطر مناسب به شما کمک کنیم، با ما همراه باشید.

ارائه انواع رایحه با توجه به مجموعه عطر

عطرها بر اساس ترکیب عطر به روش های مختلفی ساخته و تولید می شوند، عموماً اندازه عطر روی بطری یا درب آن نوشته می شود. ماهیت عطر قدرت پخش و حفظ رایحه آن است. غلظت یک عطر متناسب با مقدار الکل و سایر مواد افزودنی است، معمولا در عطرسازی در مشهد عطر غلیظ تر عطر بیشتری دارد و الکل کمتری دارد.


دسته بندی عطرها بر اساس میزان رایحه، نام های در نظر گرفته شده شامل پرفیوم، ادو پرفیوم، ادو توالت، ادکلن و ادکلن است. در ادامه به معرفی هر یک از این انواع آرایش و در نهایت مقایسه آنها می پردازیم.

اهل عطار هستی؟

عطر که با نام های دیگری مانند اکستریت د پرفیوم یا عطر خالص نیز شناخته می شود، بیشترین غلظت عطر را دارد. غلظت عطرها بین 15 تا 40 درصد و در بسیاری از موارد غلظت عطرها بین 20 تا 30 درصد است. ماندگاری عطرها از هر نوع عطری بیشتر است و معمولا بین 6 تا 8 ساعت روی لباس یا بدن ماندگاری دارند و بوی مطبوعی ایجاد می کنند و بوی بدن را حفظ می کنند.

ادو پرفیوم نی نینی؟

ادو پرفیوم یا به اختصار EDP بعد از عطرها بیشترین غلظت عطر را در بین انواع عطر دارد. غلظت عطر معمولا بین 15 تا 20 درصد است. ماندگاری عطر به طور متوسط ​​بین 4 تا 5 ساعت خواهد بود که با گذشت زمان از شدت عطر کاسته می شود.

ادو پرفیوم از نظر قیمت ارزانتر از عطر است زیرا الکل بیشتری نسبت به عطر دارد. استفاده از عطر برای پوست های حساس توصیه می شود. این نوع عطر رایج ترین نوع موجود در بازار است و برای همه گروه ها مناسب است. برای خرید عطر روی کلمه عطر در کادر زیر کلیک کنید.

Edutool چیست؟

همانطور که از روند نزولی در لیست پیداست، عطرهای ادو تویلت بوی کمتری نسبت به عطرها و ادو پرفیوم ها دارند. ادو تویلت یا EDT روی بطری ادو تویلت حک شده است. غلظت ادو تویلت بین 5 تا 15 درصد است، بنابراین کمی کمتر از عطر و ادو پرفیوم هستند. ادو تویلت یکی از پرطرفدارترین عطرهاست که دلایلی غیر از قیمت ارزان آن دارد. البته توالت اغلب برای جلسات رسمی و مکان های شبانه استفاده می شود.

ادکلن چیست؟

ادکلن یا به اختصار EDC غلظت عطر کمتری نسبت به سایر انواع عطر دارد. ادکلن بین ۲ تا ۴ درصد روغن عطر دارد و الکل زیادی دارد. مدت زمان ادکلن ها به 2 ساعت می رسد، اما با وجود آن بسیار ارزان هستند و در بطری های نسبتا بزرگتر نیز فروخته می شوند.

آب توالت چیست؟

ادکلن شبیه ادکلن است و بوی آن معمولا 2 ساعت ماندگاری دارد و غلظت عطر آن معمولا کمتر از ادکلن و بین 1 تا 3 درصد است. به جای استفاده زیاد از الکل، از آب به عنوان جایگزین برای ساخت فرش ادو استفاده شده است. استفاده از ادکلن مشابه ادکلن است و تقریباً یکسان است.

در مورد انواع عطر بیشتر بدانید

آنچه در آکادمی عطرسازی توضیح دادیم به شما کمک می کند تا عطر مورد نظر خود را بهتر انتخاب کنید. بسته به غلظت عطر، می توانید عطری را که مناسب بدنتان است پیدا کنید و از آن لذت ببرید. علاوه بر این، با شناخت انواع عطرها از نظر غلظت، می توانید از ماندگاری عطر خود و میزان الکل و مواد افزودنی عطر خود مطلع شوید.


عطرها و ادو پرفیوم ها بهترین انتخاب برای هدیه دادن به عزیزانتان هستند، این نوع عطرها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و ارزش بیشتری نسبت به سایر عطرها دارند. ادکلن ها و ادکلن ها گزینه های عالی برای استفاده شخصی برای از بین بردن بوی بد بدن هستند، اما باید بدانید که چگونه از آنها به درستی استفاده کنید.

البته علاوه بر عطرهای ارائه شده در این مقاله، انواع دیگری از عطرها مانند افترشیو و تست نیز تولید شده و در بازار موجود است که به عنوان خوشبو کننده هوا مورد استفاده قرار می گیرد. افترشیو به موادی اطلاق می شود که پس از اصلاح روی پوست استفاده می شود تا از خشکی و التهاب ناشی از اصلاح جلوگیری شود. افترشیوها بسته به الکل، آب یا شیر انواع مختلفی دارند و به صورت لوسیون، ژل و اسپری تولید می شوند.

عطر تریال نیز عطری است که سازنده در جعبه آن قرار می دهد، این عطرها برای تست و کاملا رایگان و با علامت "فروش نیست" ارائه شده است. تعداد تسترهای داخل جعبه ارتباط مستقیمی با تعداد عطرهای داخل آن دارد. معمولاً تسترها در اندازه های بزرگ و بدون دسته بندی خاص ارائه می شوند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com