محل نگهداری سرور ها کجاست، دیتا سنتر چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 28 تير 1400
بازدید : 758
نویسنده : کتابخونه

 

معرفی دیتا سنتر:

دیتا سنترها ابزارهایی هستند که برای جمع آوری و مرکزی کردن اطلاعات مربوط به تراکنش‌های IT شرکت‌ها و کمپانی‌های مختلف به کار می‌روند. خوب است بدانید که دیتا سنترها به اطلاعات مهم و اصلی شرکت‌ها دسترسی دارند و از همین حیث، اهمیت بسیار زیادی دارند. همین اهمیت زیاد و دسترسی داشتن این ابزار به اطلاعات اصلی شرکت‌ها، باعث شده که این ابزار احتیاج صد در صدی به امنیت و امور امنیتی داشته باشد. اگر سیستم این ابزار با امنیت کافی همراه باشد، یکی از بهترین قابلیت‌هایی است که سیستم شرکت می‌تواند به آن تکیه داشته باشد.

وظایف دیتا سنتر:

دیتا سنترها از بخش‌ها و اجزای داخلی و اصلی پروژه‌های شرکت‌ها هستند، این دیتا سنترها طراحی شده اند که از نرم افزارهای بیزینسی حمایت و پشتیبانی کنند و نیز خدمات و سرویس‌هایی نظیر سرویس‌های زیر را ارائه دهند:

1. ذخیره سازی داده‌ها و اطلاعات

2. مدیریت داده‌ها

3. بکاپ گرفتن از داده‌ها و در صورت نیاز بازیابی آن‌ها

4. تحت نظارت داشتن نرم افزارهای مربوط به سودآوری، نظیر ایمیل

5. بررسی ترنزاکشن‌ها

6. ارتقا دادن سیستم‌های اجتماعی بازی‌های آنلاین

7. هوش مصنوعی و داده‌های بزرگ

8-نگه داری انواع سرور ها مانند سرورهای مجازی

طبق گزارش‌هایی که امروزه به دست ما می‌رسد، دیتا سنترها به خوبی خود را در میان استفاده‌های روزمره مردم جا انداخته اند و گفته می‌شود که در حال حاضر بیشتر از 7 میلیون دیتا سنتر در سر تا سر جهان موجود می‌باشند. به طور کلی می‌توانیم بگوییم که هر شرکتی امروزه برای خود یک دیتا سنتر دارد. در دیتا سنترها قابلیت‌های بسیار جدیدی نیز نهادینه شده است و گزینه‌های متنوعی در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

نحوه عملکرد مرکز داده یا دیتا سنتر:

این ابزار از طریق ارتباطات شبکه‌های داخلی می‌تواند به دریافت و پردازش کردن اطلاعات بپردازد. دیتا سنترها وظیفه دارند هر اطلاعاتی که دریافت می‌کنند به طور تمام و کمال مورد بررسی قرار دهند تا بتوانند عیب و ایرادهای، اشتباهات، عملکرد های غلط و یا حتی آلودگی‌های موجود در سیستم را کشف کنند. پس از آن که اطلاعات به طور کامل در این دیتا سنتر مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد، به بانک‌های اطلاعاتی هدایت می‌شود.

کلام آخر:

دیتا سنترها به شکل بسیار قابل توجه و چشمگیری در سال‌های اخیر پیشرفت کرده اند. بخشی از این پیشرفت به افزایش یافتن میزان استفاده عموم از آن‌ها باز می‌گردد. یک پروژه IT نیاز دارد که طبق دستورات و برنامه خواسته شده خود پیش رود و این جاست که دیتا سنتر، با بررسی کردن سرورهای مختلف و تامین کردن پشتیان‌های مختلف برای پروژه، به IT و پیشروی آن یاری می‌رساند. استفاده از دیتا سنترها، به خصوص دیتا سنترهای مدرن امروزه ان قدر افزایش یافته است که عده‌ای به اصطلاح می‌گویند، دیتا سنتر مدرن جاییست که همه امور مربوط به شغل شما در آن واقع شده اند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com