حمل روزانه ۱۰۰ کامیون کالا از بندرچابهار به افغانستان


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 1 شهريور 1400
بازدید : 739
نویسنده : کتابخونه

بهروز آقایی روزدوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بندر چابهار با صرفه ترین و نزدیکترین مسیر برای ترانزیت کالاهای افغانستان محسوب می شود به همین منظور پس از وقفه ای چند روزه ترانزیت کالا به آن کشور مجددا آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات اخیر در افغانستان سبب بسته شدن پایانه مرزی میلک از ۱۴ مرداد شده بود که مجددا با تلاش های صورت گرفته از ۱۸ مرداد بازگشایی و از ۲۴ مرداد تردد کامیون‌های حامل بار به آن کشور رواج یافت و هم اینک حمل کالا در جریان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با تخفیف های در نظر گرفته شده، چابهار ارزانترین و با صرفه ترین بندر در بین بنادر حوزه خلیج فارس و دریای عمان برای ترانزیت و صادرات کالا محسوب می شود، خاطرنشان کرد: هم اینک علاوه بر تخفیف‌های سازمان بنادر معافیت های منطقه آزاد نظیر معافیت های مالیاتی و گمرکی را شاهد هستیم که امسال می تواند فصل جدیدی از رونق و توسعه و استقبال سرمایه گذاران را بدنبال داشته باشد.

آقایی گفت: مشوق های ویژه ای برای فعالیت در بندر چابهار با هشت و نیم میلیون تن ظرفیت تخلیه و بارگیری در نظر گرفته شده است تا این منطقه به یکی از قطب های مهم تجاری و اقتصادی تبدیل شود.

وی از جمله مشوق های در نظر گرفته شده را تخفیف ۸۰ درصدی برای حقوق وعوارض وارده بر کشتی ها، ۸۰ درصد هزینه توقف وارد بر کشتی ها، ۶۰ درصد هزینه های راهنمایی، یدک کشی و لایروبی وارد بر کشتی ها، تخفیف ۸۵ درصدی در انبارداری کانتینرهای صادراتی وترانزیت خارجی و تخفیف ۷۵ درصدی برای انبارداری کانتینر خالی عنوان کرد.

وی همچنین از جمله مشوق های غیر تعرفه ای را تخصیص تسهیلات از محل وجوه اداره شده به بخش های غیر دولتی جهت خرید و تأمین شناورهای حمل مسافر و خودرو، ساخت مخازن نفتی، انبار، سیلو و سایر محوطه های نگهداری کالا در بندر شهید بهشتی چابهار ذکرکرد.

وی گفت: اعمال نشدن رشد اجاره بهای ثابت قرارداد اراضی به مدت پنج سال در مدل های مالی، احتساب نرخ بازگشت داخلی ۳۰ درصد برای قراردادهای سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار در مدل های مالی، اعطای معافیت پرداخت سهم درآمدی سازمان در کلیه قراردادهای سرمایه گذاری شامل اجاره بهای متغیر، سهم باربری، انبارداری و خن کاری و THC در خصوص کالاهای مازاد بر تعهد تناژ به مدت پنج سال از زمان بهره برداری از دیگر مشوق ها در بنادر چابهار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بندرچابهار به عنوان یکی از بنادر مهم ایران در جنوب کشور و در بخش شمالی دریای عمان از موقعیت استراتژیک برخوردار است و دستیابی به آبهای آزاد بین المللی از طریق اقیانوس هند از مهم ترین ظرفیت های ترانزیتی این بندر اقیانوسی ایران در منطقه است.

آقایی تصریح کرد: این بندر به علت نزدیکی به کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و آسیای میانه در آینده ای نزدیک با اتصال به شبکه ریلی کشور جایگاه ویژه ای در ترانزیت کالا در کریدور شمال - جنوب و کریدور شرق - غرب خواهد داشت.

وی گفت: بندر چابهار به عنوان دروازه ترانزیتی کشور با ۵۴۱ کیلومتر مرز دریایی در کریدور شرق - غرب نیز می تواند در زمینه ترانزیت و ترانشیب کالا به بنادرجنوبی کشورهای خلیج فارس ایفای نقش کند و با افتتاح طرح توسعه فاز اول بندر چابهار این بندر به عنوان یکی از کانون های داد و ستد و تجارت بین المللی در کشور مطرح خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال ۱۳۵۲ طرح جامع تاسیس بندر چابهار مطرح و قراردادهای تاسیس با پیمانکاران مربوطه منعقد شد و پس از انقلاب اسلامی به دلیل کمبود منابع مالی بخشی از طرح به تعویق افتاد و بخشی از طرح شامل اسکله نصب سریع و موج شکن آغاز و به انجام رسید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com