اجرا نکردن قانون توسط بانک ها عملا مانع بزرگی برای ازدواج جوانان است


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 12 دی 1400
بازدید : 1994
نویسنده : کتابخونه

دولت برای کم شدن موانع و مشکلات ازدواج و افزایش آمار ازدواج؛ تسهیلات بانکی تحت عنوان وام ازدواج به جوانان اختصاص داده تا جوانان را به امر ازدواج راغب کند.

اما آنچه این روزها شاهد هستیم بانک ها با وضع شرایطی فراتر از ضوابط پیش بینی شده در قانون در پرداخت تسهیلات بانکی سنگ جلو پای زوج های جوان می گذارند.

لیلا و مهدی زوج جوانی که بهمن سال ۹۹ عقد کردند در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مشکلات زیادی که در دریافت وام ازدواج وجود دارد، خاطر نشان کردند: از اسفند ماه در صف در یافت وام ازدواج هستند و یک ماه می شود که با زحمت وام دریافت کردند.

این زوج با گلایه از شرایط دریافت وام ۷۰میلیونی ازدواج تصریح کردند: داشتن ۳ ضامن و اینکه ضامن حتما باید حساب جاری در آن بانک داشته باشد از شرایط سخت دریافت وام است.

این زوج یاد آور شدند: علاوه بر اینکه سایت ثبت نام بانک چند روزی قطع بود، میزان اقساط ۷۰۰هزار تومانی باز پرداخت وام برای یک جوان که میخواهد زندگی شروع کند هم از دیگر مشکلات وام ازدواج است.

سحر و توحید دیگر زوج جوانی که به تازگی ازدواج کرده اند در گفت و گو با ایسنا افزودند: بانک ها یک ضامن را قبول نمی کنند.

این زوج جوان که به دلیل دریافت وام یک سالی ازدواجشان به تاخیر افتاد، خاطر نشان کردند: در قانون آمده بانک ها می توانند به جای ضامن، سفته ، چک و یا یارانه ماهانه راقبول کنند اما بانکی که ما از آن تقاضای وام ازدواج کردیم این قانون را قبول نداشت.

توحید ادامه داد: این اجرا نکردن قانون توسط بانک ها عملا مانع بزرگی برای ازدواج جوانان است از نظر ما همه قوانین نیز حرف هستند و اغلب بانک ها آن را اجرا نمی کنند.

پریا و بهنام دیگر زوج ارومیه ای که یک سال از عقد آنها گذشته اما بدلیل اینکه یکی از آنها نتوانسته ضامن جور کند و وام ازدواج دریافت نکرده، نتوانسته اند خانه اجاره کنند و زندگی مشترکشان را آغازکنند، با اشاره به اینکه دیگر کمتر کسی استخدام رسمی دولت است، خاطرنشان کردند: متاسفانه بانک ها کارمند قراردادی یا پیمانی قبول نمی کنند همین باعث شده نتوانیم ضامن پیدا کنیم و همینطور بلاتکلیف مانده ایم.

پریا ادامه داد: بانک گفته اگر کارمند رسمی نداریم باید صاحب شغل آزاد که یک دسته چک از آن بانک دارد به همراه جواز کسب بیاوریم که این هم عملا غیر ممکن است.

وی گفت: اگر نتوانیم وام بگیریم کل برنامه های که برای زندگی داشتیم نابود می شوند.

حجت الاسلام سید سلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با ایسنا افزود: متاسفانه با سنگ اندازی های که توسط برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات بانکی انجام شده بسیاری از زوج های جوان با مشکل مواجه شده اند و در صف در یافت وام ازدواج هستند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون بودجه ۱۴۰۰ گزارش پرداخت وام ازدواج باید ماهانه و بصورت شفاف و عمومی ارائه شود، خاطر نشان کرد: طبق قانون چک، سفته و یارانه پرداختی ماهانه می توان به عنوان ضامن قرار گیرد.

حجت الاسلام ذاکر با اشاره به اینکه حذف وام ازدواج در بودجه۱۴۰۱ یک شایع است، یاد آور شد: در بودجه سال آینده پیش بینی شده با توجه به شرایط میزان وام نیز افزایش یابد.

وی ادامه داد: برای کاهش موانع ازدواج و افزایش رغبت جوانان به ازدواج باید تهیه ضامن و وثیقه برای دریافت وام تسهیل شود و نظارت های کافی بر بانک ها در جهت تسهیل پرداخت وام ازدواج به جوانان افزایش یابد.

به گزارش ایسنا؛ درخواست های فرا قانونی برخی بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی ازدواج موجب شده جوانان در دریافت وام با موانعی از جمله تامین ضامن و وثیقه مواجه شوند و گاها از دریافت وام منصرف بشوند.دولت برای کاهش مشکلات ازدواج جوانان باید شرایط دریافت وام را تسهیل و نظارت کافی را بر عملکرد بانک ها داشته باشند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com