عقیم سازی سگ ماده چگونه است؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 19 تير 1401
بازدید : 50238
نویسنده : کتابخونه

ریسک ابتلا به سرطان بیضه ها و غده پروستات در این حیوانات کمتر خواهد شد. به گزارش خبرنگاراز مدت ها است مسئله ورود سگ های بلاصاحب در کرمان به کانون تنش ها ودعوا هایی در فضای مجازی تبدیل شده است، خبری که در سیرجان از حمله چند سگ بلاصاحب به یک شهروند سیرجانی منتشر شد ویا خبری که ازحمله چند سگ ولگرد بدون صاحب در حاشیه شهر کرمان به یک زن جوان منتشر شد همه باعث بروز برخی نگرانی ها در خصوص حضور نامناسب سگ های ولگرد که جدیدا با نام سگ های بلا صاحب از آنان یاد می گردد ، شده بود اما خوشبختانه با اقدامات مفید شهرداری کرمان جمعیت حداکثری این حیوانات به پناهگاه سگ های بلاصاحب در بیرون از شهرکرمان منتقل شده است، ولی هنوز عده ای افراد دلسوزانه وبا احساساتی برخورد کردن با این گونه طرح ها امکان حضور سگ های بلاصاحب آزاد درگوشه این پناهگاه بدون عقیم سازی و بدون واکسیناسیون لازم ویا مهار بیماری های مختلفی که سگ ها از دیربازکانون بروز آن بودند نظیر سالک، را فراهم آورده اند که عملا طرح ساماندهی سگ های بلاصاحب شهرداری را بی فایده نموده است. البته حامیان حیوانات در این میان به کمک شهرداری آمدهاند و فرآیند عقیم سازی سگها را پیش میبرند، اما سرعت پایین است.

افرادی که از سگ و گربه به عنوان حیوان خانگی نگهداری می کنند و سرپرستی یکی از این حیوانات زیبا و دوست داشتنی را بر عهده دارند حتما بارها کلمه عقیم سازی سگ و گربه را شنیده اند و سوالات زیادی در ارتباط با. در مورد عقیم سازی گربه لازمه بدونین از اونجایی که بر خلاف انسان که رفتار جنسی اش منشاء هورمونی و مغزی داره، این رفتار در حیوانات فقط منشاء هورمونی داره که با عقیم شدن، نیازهای جنسی حیوان هم بر طرف میشه و براشون مفید است. در مورد سگ های بزرگ به دلیل تعداد زیاد عروق خونی در ناحیه کیسه بیضه علاوه بر عوارضی که گفته شد ممکن است خونریزی های ناحیه ای رخ دهد و درون کیسه بیضه هماتوم یا لخته خونی شکل بگیرد، اتفاقی که اگر یک همکار غیر جراح ببیند ممکن است فکر کند بیضه ها خارج نشده اند لکن جراح بیضه ها را خارج کرده است ولی هماتوم یا لخته خونی داخل فضای خالی کیسه بیضه شکل گرفته است که رفع آن فقط با جراحی مجدد قابل انجام است و تا هماتوم خارج نشود بیضه همچنان به صورت پر دیده می شود.

https://nikpetclinic.com/sterilization-of-male-and-female-dogs/

این عمل اغلب در حدود شش تا هشت ماهگی انجام میشود، اما اگر سگ سالمتری را به فرزندی قبول کرده باشید، میتواند در هر زمانی از زندگی او این کار را انجام دهید. بنابراین به طور حتم تعداد سگهایی که امکان و ضرورت عقیمسازی آنها وجود داشت به حدود ۷-۸ سگ محدود میگردد. به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، موضوع حیوانات خانگی دیگر به نگه داری جوجه های رنگی زمان کودکی خلاصه نمی شود و برخی افراد از سگ و گربه گرفته تا آفتابپرست، مار، موشخرما، طوطی و دهها نوع جانور دیگر را به عنوان حیوان خانگی در کنار خودشان نگه میدارند. از بتادین تنها در زمان جراحی استفاده می شود. برای ماده ها، توصیه می شود که آنها را پس از اولین پریود شدن و برای نرها قبل از اینکه یک ساله شوند، عقیم کنید. برای رزرو وقت با ما تماس بگیرید. با اجرای چند دستور ساده میتوانند به بهبودی سریع گربه خود کمک کرده و پس از جراحی از او به درستی نگهداری کنید. با این حال کلینیک ها و دامپزشکان مختلف، شیوه های جراحی و پروتکل های خاص خود را دارند.

شما باعث شدید که استرس شدیدی به گربه تان وارد شود و گربه ی شما برای رهایی از این استرس و نگرانی ادرار خود را به درودیوار و وسایل خانه می پاشد. 3. کاهش ابتلا به عفونت رحم و هزینه های زیادی که برای جراحی آن شما باید بپردازید. نر به پشت ماده می رود و پا هایش را در دو طرف ماده قرار می دهد. از آنجایی که گربه های نوزاد در معرض هیپوگلاسمی قرار دارند، پیش از عمل در مقایسه با گربه های بالغ، باید غذای کمتری بخورند. دمای بدن باید بطور منظم کنترل شود و در صورت لزوم از منابع خارجی گرما استفاده شود. گربه ها می توانند چندین بچه در سال زایمان داشته باشند. سگها (نر و ماده) در سنین ۶ تا ۱۲ ماهگی بالغ می شوند. همچنین می تواند تمایل حیواناتی چون سگ را برای ادرار و نشانه گذاری قلمرو کاهش داده و به حداقل برساند. برای جلوگیری از این بیماری سعی کنین بیشتر با گربتون بازی کنین تا گربه فعالیت کافی داشته باشه؛ همچنین میتونین بعد از مشورت با دامپزشک رژیم غذاییش رو عوض کنین و از غذای خشک مخصوص بعد از عقیم کردن گربه استفاده کنین.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com