منظور از سهامی در شرکت ها چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 26 مهر 1401
بازدید : 555
نویسنده : کتابخونه

یکی از انواع شرکت‌هایی که باتوجه به شرایط خاصی به ثبت می‌رسد، شرکت‌های سهامی هستند. شرکت سهامی در انواع مختلف سهامی عام و سهامی خاص تشکیل می‌شوند. سهامی در این شرکت‌ها به نوع سرمایه شرکت و طریقه به دست آوردن آن‌ها مربوط است. هر یک از این شرکت‌ها شرایط متفاوتی داشته و برخی ویژگی‌ آن‌ها یکسان است. در این مطلب سعی داریم اطلاعات مفیدی درباره شرکت‌های سهامی به شما ارائه کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی شرکت‌ های سهامی

در لایحه مصوب قانون تجارت آمده که شرکت سهامی شرکتی است که سرمایه آن به سهام تبدیل شده است. مسئولیت صاحبان سهام هم بستگی به میزان اسمی هر سهم است. در شرکت‌های سهامی میزان سرمایه اولیه باید به طور مساوی تقسیم شود. سهم ممکن است به تعدادی پاره سهم تقسیم شود و هر پاره سهم ارزش مشخصی دارد. شرکت‌های سهامی عام شرکت‌هایی هستند که موسس این شرکت‌ها مقداری از سرمایه را از طریق فروش سهام به دست می‌آورند. شرکت سهامی خاص نیز باید توسط موسسین به سرمایه مشخص برسد.

شرکت سهامی عام از دید وبسایت زوم لایف

به گزارش وبسایت زوم لایف برای ثبت این شرکت نیاز به حداقل پنج نفر است. سرمایه این شرکت توسط موسسین و مردم به دست می‌آید. موسسین نباید کمتر از ۲۰ درصد سرمایه شرکت از سهام برخوردار شوند. اظهارنامه به همراه اساسنامه شرکت باید به امضای کلیه موسسین برسد. ثبت این مدارک نیز از ملزومات است. اعلامیه پذیره نویسی نیز باید حتما به امضای همه موسسین شرکت رسیده و به ثبت برسند. رسید سپرده نقدی و اسناد مربوط به واریزهای بانکی نیز باید برای ثبت این شرکت‌ها فراهم شوند. پیش از ثبت این شرکت‌ها باید ۳۵ درصد از مبلغ سرمایه در یکی از بانک‌ها سپرده شود. می‌توان سهام این شرکت‌ها را در بورس قرار داد.

شرکت سهامی خاص

برای ثبت این شرکت‌ها نیاز به سه نفر است. اوراق قرضه در این شرکت‌ها قابل پخش نبوده و مجمع عمومی ندارند. تعداد شرکای این شرکت‌ها از شرکت سهامی عام کمتر بوده و در ابتدای ثبت این شرکت‌ها باید ۳۵ درصد از سرمایه سپرده شود. برای انتقال سهام این شرکت‌ها باید رضایت تمامی مدیران وجود داشته باشد. سهام این شرکت قابل دادوستد در بورس نیست و مسئولیت هر صاحب سهام محدود به میزان سهامی است که به نام او وجود دارد. کل سرمایه اولیه در این شرکت‌ها توسط موسسین فراهم می‌شود.

به ثبت رساندن شرکت‌های سهامی

برای ثبت این شرکت‌ها ابتدا باید تعداد شرکا مشخص شود. پس از آن باید مدارک و سرمایه اولیه مهیا شود تا برای ثبت شرکت اقدام کرد. ثبت این شرکت‌ها نیاز به هزینه و مدت زمان مشخصی است. باید مراحل اداری برای ثبت این شرکت‌ها طی شود و منتظر ثبت آن‌ها شوید. می‌توانید از موسسه‌های مختلف برای ثبت این شرکت‌ها کمک بگیرید. مجموعه ما بهترین مشاوره را در اختیار شما قرار خواهد داد.

سخن پایانی

شرکت‌های سهامی به دو دسته سهامی عام و سهامی خاص تبدیل می‌شوند.‌ این شرکت‌ها در زمینه‌های مختلف فعالیت کرده و تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. بیشتر تفاوت این دو شرکت در تهیه سرمایه اولیه به دست موسسین یا مردم است. سهامی در این شرکت‌ها به منظور سرمایه‌های اولیه و نوع آن‌هاست. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما در تماس باشید. لطفا دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com