عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 21 فروردين 1402
بازدید : 13995
نویسنده : کتابخونه


HP یکی از بهترین تولید کنندگان چاپگر در جهان است. این شرکت همواره سعی در تولید مدل های مختلف برای مصارف مختلف داشته است. نصب و نصب درایور چاپگر اچ پی بر خلاف برخی برندهای دیگر بسیار ساده است و در چند مرحله قابل انجام است. کاربران ویندوز 7 و ویندوز 10 بیشتر از چاپگرهای این شرکت استفاده می کنند. بنابراین بد نیست نصب و راه اندازی آن را یاد بگیرید.

اگر اخیراً یک چاپگر لیزری HP خریداری کرده اید یا می خواهید یک چاپگر را روی لپ تاپ یا رایانه جدیدی نصب کنید و نمی دانید چگونه درایور چاپگر HP را نصب کنید، این مقاله برای شما عالی خواهد بود.


نصب درایور چاپگر HP با سی دی در ویندوز 10، 11

استفاده از سی دی قابل بوت یکی از رایج ترین و آسان ترین راه ها برای نصب درایور چاپگر اچ پی در ویندوز 10 است. برای انجام صحیح این کار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

1- ابتدا سی دی را داخل لپ تاپ یا کامپیوتر قرار دهید. داخل سی دی فایل نصبی هست که باید نصب کنید یا روی دسکتاپ کپی کنید و سپس اجرا کنید. برای این کار روی فایلی که تنظیمات در آن نوشته شده است کلیک راست کنید. در بالا گزینه دوم را فشار دهید که می گوید Run as administrator.

- مرحله بعدی اجرای نرم افزار پیکربندی است. این مرحله بسیار سریع است و فقط چند ثانیه طول می کشد. البته اگر هارد دستگاه شما از نوع SSD نباشد، این زمان کندتر خواهد بود. این مرحله مربوط به Extract فایل است و درصد پیشرفت به کمک نوار نشانگر نمایش داده می شود. اگر استخراج کمی طول کشید، دکمه Cancel را فشار ندهید. پس از انجام این مرحله وارد قسمت بعدی می شوید.

 



فایل نصب درایور چاپگر HP را استخراج کنید

3- در این مرحله لوگوی HP نمایش داده می شود. در این قسمت باید چند ثانیه صبر کنید.

4- مرحله چهارم نصب درایورهای چاپگر HP شامل نصب برنامه های مربوط به چاپگر و نرم افزارهای مرتبط می باشد. صفحه ای را مشاهده خواهید کرد. در زیر تصویری از چاپگر شما و 3 گزینه وجود دارد.

نرم افزار چاپگر Isa

راهنمای کاربر را ببینید

راهنمای گارانتی و حقوقی را مشاهده کنید

پنجره نصب درایور چاپگر HP

در اینجا باید گزینه اول یعنی نصب نرم افزار چاپگر را انتخاب کنید. و روی آن کلیک کنید



5- پس از انتخاب گزینه نصب نرم افزار چاپگر در مرحله قبل وارد صفحه جدیدی می شوید. در این صفحه دو گزینه به شما نمایش داده می شود.

نصب آسان

نصب اضافی

پنجره نصب درایور چاپگر HP

مانند همه کاربران عادی، بهتر است گزینه اول را فشار دهید. روی دایره آن کلیک کنید. و سپس گزینه بعدی را انتخاب کنید.

6- با کلیک بر روی گزینه next وارد مرحله نصب می شوید و باید مدتی منتظر بمانید تا نصب کامل شود.

چاپگر را به کامپیوتر یا لپ تاپ وصل کنید

7- در آخرین مرحله از نصب درایور چاپگر اچ پی پیغامی مبنی بر اتصال پرینتر به کامپیوتر یا لپ تاپ از طریق کابل ظاهر می شود. جعبه چاپگر حاوی کابل مورد نیاز است. یک سر کابل را به سیستم کامپیوتر و سر دیگر آن را به چاپگر HP وصل کنید و منتظر بمانید تا چاپگر خودش را بشناسد. پس از حداقل یک دقیقه، چاپگر آماده استفاده است.


درایور چاپگر HP را روی ویندوز 10، 11 بدون سی دی نصب کنید

سی دی قابل بوت چاپگر شما ممکن است به هر دلیلی در دسترس نباشد، برای رفع این مشکل ابتدا درایور چاپگر را از سایت پشتیبانی HP دانلود کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه دانلود درایورهای چاپگر HP

1- اولین مرحله برای نصب درایور چاپگر اچ پی بدون سی دی، اتصال چاپگر به کامپیوتر یا لپ تاپ است. این کار را باید با کمک کابل USB انجام دهید.

2- در ویندوز وارد منوی Start شده و Control Panel را پیدا کنید. یا عبارت Control Panel را در جستجوی ویندوز جستجو کنید.

اضافه کردن چاپگر در ویندوز 10

3- در قسمت مدیریت باید بر روی Devices and Printers کلیک کنید سپس Add a printer را پیدا کرده و کلیک کنید.

4- در نهایت بر روی نام نمایش داده شده چاپگر خود کلیک کرده و در صورت نیاز به درایور دانلود شده مراجعه کنید.

اکنون چاپگر نصب شده و آماده استفاده با تمام درایورها است.



نصب درایور چاپگر HP برای ویندوز 7 از روی سی دی


برای نصب صحیح چاپگر HP خود در ویندوز 7، باید مراحل زیر را مرحله به مرحله دنبال کنید.

1- ابتدا چاپگر و لپ تاپ یا کامپیوتر را با استفاده از کابل USB وصل کنید.

چاپگر را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید

2. سی دی قابل بوت را در DVD رایتر قرار دهید و اجازه دهید برنامه با استفاده از روش اجرای خودکار اجرا شود. نصب بسیار آسان است. و شما به راحتی می توانید البته این رویکرد همیشه جوابگو نیست. اگر راه اندازی چاپگر شما ناموفق باشد شما باید مرحله بعدی را دنبال کنید.

3- به منوی start رفته و روی Devices and Printers کلیک کنید.

4- در این مرحله از نصب درایور چاپگر اچ پی وارد صفحه می شوید. در بالای صفحه می توانید گزینه Add Printer را مشاهده کنید. حالا باید روی این گزینه کلیک کنید.

یک چاپگر محلی اضافه کنید

5- دوباره وارد صفحه دیگری می شوید. اولین گزینه مربوط به زمانی است که چاپگر از طریق کابل به دستگاه شما متصل است. گزینه دیگر مربوط به زمانی است که چاپگر با استفاده از کابل یا اتصال شبکه بی سیم به لپ تاپ یا رایانه شما متصل است.

اگر به خاطر داشته باشید ما گزینه اتصال کابل را انتخاب کرده ایم. بنابراین اولین گزینه که Add a local printer است را انتخاب کرده و روی گزینه بعدی کلیک می کنیم.

6- پس از نصب درایور چاپگر اچ پی، به چیزی دست نزنید و بدون ایجاد تغییر، گزینه Next را بزنید.


7- اکنون وارد صفحه دیگری می شوید که نام چاپگر شما در آن درج شده است، در این مرحله لازم نیست کاری انجام دهید. کافیست دوباره روی Next کلیک کنید.

8- مراحل نصب درایور چاپگر HP اکنون آغاز می شود. باید یک تا دو دقیقه صبر کنید تا نصب کامل شود. سرعت نصب کاملاً به حافظه دستگاه و نوع هارد دیسک بستگی دارد. سرعت نصب روی هارد پایین است. اما سرعت نصب آن با هارد SSD بسیار بیشتر است.

اگر نصب درست باشد، گزینه finish به شما نشان می دهد. همچنین، چاپگر شما به صفحه انتخاب دستگاه و چاپگر اضافه خواهد شد



نصب درایور پرینتر اچ پی در ویندوز 7 بدون سی دی

ویندوز 7 قدیمی است اما هنوز کاربران زیادی دارد. اگر می خواهید درایور چاپگر HP را بدون سی دی در ویندوز 7 نصب کنید، باید مراحل زیر را دنبال کنید.

1-: اولین قدم دانلود درایور چاپگر از سایت اصلی HP است. نرم افزارش رو هم باید دانلود کنید. پس از نصب نرم افزار، وارد آن شوید و عکسی از چاپگر خود پیدا کنید.

2- در این مرحله باید اینترنت را از لپ تاپ یا کامپیوتر خود جدا کنید. سپس به قسمت Control Panel رفته و بر روی Devices and Printers کلیک کنید.

اگر دقت کنید، یک مثلث زرد رنگ در کنار آن خواهید دید. این مثلث نشان می دهد که راننده وجود ندارد. در مرحله بعد باید درایورهای مناسب را نصب کنید. قبلا نحوه نصب آن را توضیح دادیم. اما ابتدا درایورهایی را که دانلود کرده اید باز کنید و آدرس بالای صفحه را کپی کنید.

3- درایو C را وارد کرده و پوشه مربوط به چاپگر خود را پیدا کنید. یک فایل زیپ نشده به طور خودکار نصب نمی شود. سپس آن را از طریق آپدیت سخت افزاری نصب کنید.

حال در قسمت Devices and Printers بر روی نام چاپگر خود کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. پنجره ای باز خواهد شد. به تب دوم پنجره یعنی Hardware بروید. در این بخش می توانید نام های مختلف چاپگر خود را مشاهده کنید. اما باید گزینه other devices را انتخاب کرده و روی properties کلیک کنید.

4. اکنون پنجره ای با نام و مدل چاپگر شما باز می شود. سه گزینه وجود دارد.

راننده

خوب



جزئیات:

باید روی گزینه driver کلیک کنید تا گزینه update driver ظاهر شود و می توانید روی آن کلیک کنید. پنجره ای برای شما باز می شود. "Browse My Computer" را انتخاب کنید تا وارد مسیر فایل باز شده در درایو C شوید. حالا دکمه next را بزنید.

تمام نرم افزارهای شما نصب شده است و علاوه بر این چاپگر شما به طور کامل نصب شده و دارای درایورهای جدید است. اکنون چاپگر HP خود را در ویندوز 7 نصب و راه اندازی کرده اید.

یک ویژگی خاص در ویندوز 10 برای نصب درایور

ویندوز 10 ویژگی بسیار جالبی دارد که شاید از آن اطلاعی نداشته باشید. ویندوز هوشمند است و اگر بخواهید برای اولین بار یک چاپگر را روی سیستم ویندوز 10 نصب کنید، خود ویندوز به طور خودکار درایورهای چاپگر را پیدا می کند.

اگر به یک سی دی قابل بوت دسترسی ندارید و نمی توانید برای دانلود درایور به وب سایت HP مراجعه کنید، این روش ممکن است برای شما مفید باشد.

خوب برای اینکه بتوانید از این قابلیت ویندوز 10 استفاده کنید بهتر است مطمئن شوید که لپ تاپ خود را به اینترنت وصل کرده اید و VPN دارید. علاوه بر این، بدون VPN، ویندوز نمی تواند به درستی درایورها را پیدا کند.



درایورهای جدید چاپگر HP را نصب کنید

در طول سال ها، HP چاپگرهای خود را بهبود بخشیده است و حتی می توانید با اتصال تلفن خود از طریق بلوتوث یا Wi-Fi چاپ کنید. اما تعداد کمی از نرم افزارهای ویژه ای که برند HP برای این منظور تولید کرده است، می دانند. این نرم افزار HP Smart نام دارد و با نصب آن می توانید از چاپگر خود از طریق اتصال بی سیم به لپ تاپ، گوشی یا کامپیوتر خود استفاده کنید.

بقیه مراحل نصب برای این چاپگرها همان است که برای ویندوز 10 و ویندوز 7 توضیح دادیم. اما در نظر داشته باشید که نرم افزار Smart HP روی ویندوز 7 به درستی کار نمی کند. این مشکل ممکن است در ویندوز 11 رخ دهد.


اخرین حرف

چاپگرهای اچ پی نه تنها در ایران بلکه در سراسر جهان به دلیل کارایی و قیمت بسیار محبوب هستند. انواع مختلفی از این چاپگر برای کاربردهای مختلف تولید می شود. اما اولین کار در استفاده از آنها نصب است. امکان نصب چاپگر روی ویندوزهای مختلف بدون سی دی و با سی دی وجود دارد. به راحتی می توانید با چند کلیک ساده درایور چاپگر HP را بر روی ویندوز 7، 8.1 یا 10 نصب کنید و از عملکرد عالی آن لذت ببرید.

مرجع مقاله:آوا فرهنگ آریا

 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com