لیفت صورت چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 11 ارديبهشت 1402
بازدید : 55403
نویسنده : کتابخونه


لیفتینگ صورت (لیفتینگ صورت) با اصطلاح علمی ریتیدکتومی یک عمل زیبایی برای صورت است که به بهبود ظاهر پوست صورت و گردن کمک می کند. در حین لیفت صورت، بافت نرم صورت لیفت یا کشیده می شود و پوست اضافی برداشته می شود. لیفت گردن که پلاتیسماپلاستی نامیده می شود نیز همزمان به عنوان بخشی از فرآیند لیفت صورت انجام می شود.

زمانی که پوست صورت با افزایش سن شروع به افتادگی می کند، لیفت یا سفت کردن پوست روش زیبایی مناسبی در این شرایط محسوب می شود. لیفت صورت می تواند به افراد کمک کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

لازم به ذکر است که لیفت صورت تاثیری بر کیفیت پوست صورت ندارد. اگر پوست شما دارای چین و چروک یا آسیب ناشی از آفتاب سوختگی است، لایه برداری پوست با لیزر ممکن است روش موثرتری باشد. لیفت صورت را می توان با روش های دیگری مانند لیفت ابرو یا اصلاح پلک ترکیب کرد تا نتیجه نهایی مطلوب تر شود.


حالات چهره چیست؟

با افزایش سن، پوست شما شل می شود. این باعث می شود قسمت پایین صورت شما مستطیلی به نظر برسد. لیفت صورت می تواند صورت شما را جوان تر و به شکل قلب نشان دهد.

لیفت صورت در موارد زیر انجام می شود:

پوست را تمیز کنید.

پوست صورت آویزان است.

چین و چروک زیر لب پایین و اطراف چشم و گونه ها عمیق تر می شود.

پوست اضافی روی خط فک پایین آویزان می شود.

مقدار زیادی چربی در گردن جمع می شود.

خطوط عمودی پوست روی گردن نمایان می شوند.

لیفت صورت درمانی برای چروک های صورت، آسیب های ناشی از نور خورشید، چین و چروک های اطراف بینی و لب بالایی و تغییر رنگ پوست محسوب نمی شود.

 

خطرات و عوارض لیفت صورت

لیفت صورت می تواند خطراتی داشته باشد، برخی از خطرات احتمالی لیفت صورت عبارتند از:

جای زخم: اسکارهای لیفت صورت دائمی هستند، اما معمولاً توسط خطوط طبیعی صورت و گوش ها و همچنین خط مو پنهان می شوند. اگر موهای کوتاهی دارید، بهتر است موهایتان را قبل از لیفت صورت به سمت بالا بکشید تا آسیب های ناشی از کشیدن موهایتان را بپوشانید. به ندرت، ضایعات ایجاد شده قرمز هستند. تزریق کورتیکواستروئید یا درمان های دیگر می تواند ظاهر اسکار را بهبود بخشد.

تورم و کبودی صورت: تورم و کبودی صورت می تواند تا چند هفته ادامه داشته باشد. تورم می تواند ظاهر صورت شما را تحت تاثیر قرار دهد یا حرکت دادن صورت را دشوار کند. این در طول دوره نقاهت طبیعی است و معمولا در عرض چند هفته ناپدید می شود. باید سر خود را بالا نگه دارید، ساخت کمپرس خنک نیز می تواند موثر باشد. اگر قرار است برای یک مراسم خاص زیبا به نظر برسید، بهتر است حداقل شش هفته قبل از مراسم لیفت صورت انجام دهید.

تغییر در احساس پوست: در طول لیفت صورت، موقعیت گردن و بافت های صورت ممکن است کمی تغییر کند و این بر احساس عصب صورت تأثیر می گذارد. ممکن است برای چند ماه تا دو سال در گونه ها، گردن و گردن بی حسی داشته باشید.

ریزش مو: ممکن است ریزش مو یا طاسی موقت یا دائمی را در نزدیکی محل برش لیفت صورت تجربه کنید. اگر ریزش مو موقتی باشد، دو تا سه ماه طول می کشد تا موها دوباره رشد کنند. ریزش مو دائمی با پیوند پوست حاوی فولیکول های مو از پوست سر (کاشت مو) درمان می شود. اگر ناحیه طاسی بزرگ باشد، قسمتی از پوست سر مودار به ناحیه بدون مو پیوند زده می شود.

آسیب عصب صورت: در موارد نادر، لیفت صورت می تواند به اعصاب صورت آسیب برساند. این می تواند باعث ضعف موقت یا دائمی عضلات صورت شود زیرا اعصاب صورت فلج شده اند. خوشبختانه در بیشتر موارد ضعف عضلات صورت در عرض چند ماه تا یک سال بهبود می یابد.

آسیب بافت پوست: حداقل لیفت صورت می تواند به رگ های خونی بافت صورت آسیب برساند. این عارضه بعد از لیفت صورت در افراد سیگاری بیشتر دیده می شود.

مانند هر جراحی، احتمال خونریزی، عفونت و واکنش به بیهوشی پس از لیفت صورت وجود دارد.

لیفت صورت برای همه مناسب نیست. متخصص پوست و زیبایی می تواند اقدامات پیشگیرانه را در موارد زیر انجام دهد:

مصرف داروهای رقیق کننده خون: استفاده از رقیق کننده های خون می تواند بر توانایی لخته شدن خون تأثیر بگذارد و خطر خونریزی پس از لیفت صورت را افزایش دهد.

برخی از شرایط پزشکی، مانند خونریزی غیرطبیعی، می تواند از خونریزی جلوگیری کند. این شرایط می تواند بر بهبودی صورت تاثیر بگذارد. در صورت دیابت کنترل نشده یا فشار خون بالا، متخصص پوست و زیبایی باید اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند.

سابقه مکرر اضافه وزن یا کم وزنی: این شرایط بر نتیجه لیفت صورت تأثیر می گذارد.

سیگار کشیدن: سیگار کشیدن خطر از دست دادن پوست پس از لیفت صورت را افزایش می دهد. اگر سیگار می کشید، باید قبل و در طول دوره نقاهت سیگار را ترک کنید.


آماده شدن برای لیفت صورت

ابتدا به یک جراح پلاستیک یا متخصص پوست، مو و زیبایی مراجعه می کنید. در اولین ویزیت، جراح و متخصص موارد زیر را ارزیابی خواهند کرد:

پزشک سابقه پزشکی شما را بررسی خواهد کرد. شما باید به سوالات پزشک خود در مورد شرایط پزشکی فعلی و گذشته خود، مانند سابقه فشار خون بالا پاسخ دهید. تمام داروهای تجویزی و بدون نسخه، ویتامین ها و مکمل های گیاهی را که استفاده می کنید، به ویژه آنهایی که بر توانایی لخته شدن شما تأثیر می گذارند، فهرست کنید. همچنین اگر در گذشته عمل جراحی انجام داده اید، باید به پزشک خود اطلاع دهید.

پزشک معاینه فیزیکی انجام می دهد. برای تعیین گزینه های درمانی، پزشک پوست صورت، استخوان های صورت و گردن را بررسی می کند. افرادی که صورت‌های لاغر و زاویه‌دار دارند در مقایسه با افرادی که صورت‌های گرد، آرواره‌های کوچک و استخوان‌های گونه دارند، نتایج بهتری کسب می‌کنند.

قبل از اینکه روش صحیح لیفت صورت را توصیه کند، پزشک متخصص اسکار، ناهنجاری های پوستی یا لک های صورت شما را بررسی می کند و سپس از صورت شما عکس می گیرد و در پرونده پزشکی و پرونده پزشکی شما نگهداری می کند.

در مورد آنچه از نتایج لیفت صورت خود انتظار دارید با یک متخصص مشورت کنید. به پزشک خود توضیح دهید که چرا لیفت صورت انجام می دهید و چه انتظاراتی از ظاهر خود پس از جراحی دارید. در مورد فواید و خطرات فیشال صورت (مانند جای زخم و ریزش مو) بیاموزید. هرکسی ممکن است پس از جراحی دچار عدم تقارن باقیمانده صورت شود.


قبل از انجام لیفت صورت، باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

دستورالعمل های پزشک خود را دنبال کنید. احتمالاً باید از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهاب و داروهای گیاهی که می‌توانند خطر خونریزی را افزایش دهند اجتناب کرد. افراد مبتلا به فشار خون بالا نیز باید قبل از لیفت صورت از داروهای فشار خون استفاده کنند.

صورت و موهای خود را بشویید. شب قبل از تغییر صورت و صبح صورت باید به دستشویی رفته و موهای خود را بشویید.

از خوردن بپرهیزید. شب قبل از لیفت صورت باید از خوردن غذا خودداری کنید.

همراه خود داشته باشید. اگر لیفت صورت به صورت سرپایی در مطب انجام می شود، پس از انجام لیفت صورت، همراه خود را برای کمک بیاورید. پس از لیفت صورت، باید یک یا دو روز در خانه بمانید و استراحت کنید.
 

 

چگونه صورت را بلند کنیم

لیفت صورت در بیمارستان یا در مراکز جراحی سرپایی انجام می شود. گاهی اوقات برای لیفت صورت از آرامبخش و بی حسی موضعی استفاده می شود که تنها یک قسمت از بدن را بی حس می کند. در برخی موارد، بیهوشی عمومی ممکن است توصیه شود. با این نوع بیهوشی، بیمار هوشیاری خود را از دست می دهد.


در طول لیفت صورت

تکنیک های مورد استفاده برای برداشتن پوست اضافی صورت، لیفت پوست و تغییر موقعیت بافت صورت و گردن به نتایج مورد انتظار فرد بستگی دارد. تکنیک انتخاب شده توسط جراح پلاستیک محل برش و جای زخم حاصل را تعیین می کند.

پزشک شما ممکن است از روش های زیر برای روش های مختلف لیفت صورت استفاده کند:

سنت صورت: پزشک برش را از خط مو نزدیک شقیقه شروع می کند و برش را تا بالای گوش ادامه می دهد و در پشت گوش در قاعده جمجمه به پایان می رسد. این برش را می توان در زیر چانه ایجاد کرد تا شکل گردن را بهبود بخشد.

لیفت صورت با برش محدود: پزشک یک برش کوچک در خط موی اطراف شقیقه ها ایجاد می کند و تا گوش ها ادامه می یابد. یک برش زیر پلک پایین و لب بالا ایجاد کنید.

لیفت: پزشک جلوی گوش نرم و پشت گوش زیر جمجمه را عمل می‌کند و یک برش کوچک زیر چانه ایجاد می‌کند.

پس از ایجاد برش ها، پزشک چربی را از صورت، فک یا گردن مجدداً توزیع می کند. از روش های ساکشن یا لیپوساکشن نیز می توان برای از بین بردن چربی های اضافی صورت استفاده کرد.

در برخی موارد، چربی مکش شده از قسمت های خاصی از بدن به قسمت های دیگر صورت اضافه می شود. خطوط جدید ایجاد می شود و پوست اضافی صورت برداشته می شود. از بخیه ها برای بستن زخم ها و بریدگی ها استفاده می شود.

لیفت صورت معمولا دو تا چهار ساعت طول می کشد. اما در صورت انجام سایر جراحی های زیبایی ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

پس از لیفت صورت، برش ها با بانداژهای بزرگ پوشانده می شوند و فشار ملایمی برای کاهش احتمال تورم و کبودی اعمال می شود. یک لوله کوچک ممکن است زیر پوست یک یا هر دو گوش قرار داده شود تا خون و مایعات را تخلیه کند.



مراقبت های بعد از جراحی لیفت صورت

در چند روز اول پس از لیفت صورت:

سر خود را بالا نگه دارید و از داروهای مسکن توصیه شده توسط پزشک استفاده کنید.

زباله ها را تحت فشار یا حرکت بیش از حد قرار ندهید.

روسری نپوشید.

 

مقاله کامل:




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com