عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 17 ارديبهشت 1402
بازدید : 51087
نویسنده : کتابخونه


آنها دارای روکش IMAX Uncut از سرامیک لیتیوم دی سیلیکات شیشه ای (لیتیوم دی سیلیکات) هستند و نه تنها طول عمر بسیار بالایی دارد، بلکه از نظر زیبایی در مقایسه با سایر لمینت های سرامیکی نیز زیباتر است. خاصیت شفافیت لمینت سرامیکی ایمکس به گونه ای طراحی شده است که شباهت بی نظیری به مینای طبیعی دندان دارد و هیچکس نمی تواند تشخیص دهد که طرح لبخند شما با روکش های سرامیکی اصلاح شده است. لمینت های IMAX را می توان دقیقاً به همان رنگ دندان های طبیعی یا با سایه روشن تر انتخاب کرد. انتخاب سایه و رنگ لمینت های سرامیکی EMAX کاملاً مطابق با نظر مشتری و دندانپزشک سفارشی می شود.

ضخامت روکش لمینت Imax حدود 30 تا 14 میلی متر است و تقریباً شبیه به لنزهایی است که در چشم قرار می گیرند. به دلیل ضخامت بسیار کم ایمکس، برای نصب این نوع بریس های دندانی تقریبا نیازی به لایه برداری مینای دندان نیست. لمینت جدید EMAX به دندانپزشک و آزمایشگاه اجازه می دهد تا این بریس های فوق نازک را در آزمایشگاه طراحی و تولید کنند تا بتوان از آنها برای اصلاح طراحی سوراخ بدون تیز کردن دندان استفاده کرد.

کاشت لمینت سرامیکی Immax نیازی به بیهوشی یا تزریق ندارد. از روکش های ایمکس می توان برای پوشاندن دندان های ترک خورده، سفید کردن رنگ دندان ها، بستن فاصله بین دندان ها و سایر نواحی ارتودنسی استفاده کرد. لمینت ونیر EMAX بهترین گزینه برای پوشاندن سطح دندان با پوسیدگی جزئی است و دندانپزشک تشخیص می دهد که برای این کار نیازی به استفاده از روکش دندان نیست.



مراحل نصب لمینت سرامیکی ای مکس چیست؟

نصب لمینت ونیر معمولاً نیاز به دو تا سه بار مراجعه به مطب دندانپزشکی دارد و در حدود دو هفته تکمیل می شود. در جلسه اول دندانپزشک دندان های بیمار را معاینه و با توجه به ظاهر دندان ها آماده می کند. سپس قالبی از دندان های بیمار ساخته می شود و برای طراحی و ساخت ونیرهای لمینت Imax به آزمایشگاه فرستاده می شود.

نظر و سلیقه بیمار نیز در مرحله تشخیص و آماده سازی دندان مهم است. در طول مشاوره، دندانپزشک باید اطمینان حاصل کند که رنگ، شکل و تعداد دندان های انتخاب شده برای لایه های لمینت متناسب با نیاز و سلیقه بیمار است. با توجه به تصویر اشعه ایکس از دندان ها، روش تغییر ظاهر دندان ها و روش درمان توسط دندانپزشک تعیین می شود و سپس در صورت نیاز، خواص و ویژگی های لمینت سرامیکی با توجه به مشتری انتخاب می شود. .

برای آماده سازی دندان ها قبل از کاشت لمینت سرامیکی Imax معمولاً نیازی به تراشیدن سطح مینای دندان نیست، فقط در موارد خاص که سوراخ بسیار کمی روی دندان وجود دارد یا به نظر دندانپزشک، نیازی به تراشیدن سطح مینای دندان نیست. ارتفاع یا ضخامت دندان ها نیست. هماهنگ با یکدیگر؛ حداکثر سه دهم میلی متر از مینای دندان بیمار تراشیده می شود. از آنجایی که دندان قروچه درد کمتری دارد، معمولاً نیازی به بیهوشی نیست. زمانی که دندان ها کاملا آماده شدند؛ یک قالب فیزیکی یا دیجیتالی از دندان های بیمار ساخته می شود.

قالب فیزیکی تولید لمینت سرامیکی Imax به لابراتوار ارسال می شود اما در صورت مجهز بودن مطب دندانپزشکی به تکنولوژی CAD/CAM می توان لمینت های سرامیکی Imax را با اسکنر و تجهیزات پرینت سه بعدی حداکثر در دو روز طراحی و ساخت.

در مرحله باندینگ از چسب مخصوصی برای ایجاد پیوند بین لمینت سرامیکی Imax و مینای دندان استفاده می شود و سایه رنگ مناسب به گونه ای انتخاب می شود که بافت دندان با سایر دندان های طبیعی هماهنگ شود. زمانی که دندانپزشک لمینت سرامیکی EMAX را روی دندان ها قرار می دهد. نور لیزر مخصوص مواد شیمیایی موجود در چسب را فعال می کند و پیوند مناسبی با مینای دندان ایجاد می کند. در نهایت چسب اضافی باقی مانده روی دندان ها برداشته می شود، رفتار جویدن و گاز گرفتن بیمار ارزیابی می شود و در صورت نیاز تغییرات لازم در روکش دندان اعمال می شود.

 

آیا لمینت سرامیکی Imax نیاز به مراقبت خاصی دارد؟

درمان دندان نیاز به مراقبت خاصی مانند رعایت بهداشت دهان و دندان، مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و شستشو با نخ ضد عفونی کننده ندارد، همچنین می توانید بیش از 7 سال از 10 سالگی به بعد مراقبت های دندانی را انجام دهید.



آیا ونیر IMAX با Luminars IMAX متفاوت است؟

دوام و طول عمر قاب های IMAX و روشن کننده های IMAX تقریباً یکسان است. هر دو روکش تراش نخورده هستند که می توان آنها را بدون نیاز به برش مینا به دندان ها چسباند. اما اشیاء IMAX با نورهای IMAX متفاوت هستند. ماده مورد استفاده در ساخت روکش Imax لیتیوم دی سیلیکات است، در حالی که چراغ ها از سرینات ساخته شده اند. اگرچه لومینیرها جزو پروتزهای مصنوعی طبقه بندی می شوند، اما تفاوت آنها در این است که نیازی به تراشیدن دندان ها نیست و بسیار نازک هستند.

فیکسچرهای Imax یا روکش‌های برش‌نخورده ضخیم‌تر از روکش‌های لمینت سرامیکی Imax هستند و در صورت نیاز به تغییر شکل دندان‌ها، به‌عنوان مثال برای پوشاندن دندان‌های کج یا از دست رفته دندان‌ها. استفاده از لمینت سرامیکی Imax به جای شمع توصیه می شود.

همچنین در صورتی که دندان ها بسیار زرد و بی رنگ هستند، به طور کلی استفاده از لومینایزرهای ایماک توصیه نمی شود، زیرا ضخامت آنها بسیار کم است و تاثیری در روشن شدن رنگ دندان ندارد.



جنس لمینت سرامیکی ایمکس چیست؟

Imax از شیشه سرامیک ساخته شده است که لیتیوم را حل می کند. این ماده نوعی چینی است که به دلیل شفافیت زیاد شبیه دندان های طبیعی است. لمینت های سرامیکی Imax بدون از بین بردن مینای دندان به دندان ها چسبانده می شوند و به راحتی جدا می شوند، بنابراین چسبندگی آنها به مینای دندان در اثر حرارت جزئی از بین می رود. بدون آسیب به اعصاب یا دندان های زیر ریشه لایه.



مدت زمان لمینت سرامیکی Imax چقدر است؟

دوام و ماندگاری لمینت A Max به حدی است که می تواند تا بیش از 15 سال بدون تغییر روی دندان های بیمار باقی بماند. مهم ترین عامل در افزایش طول عمر لمینت سرامیکی EMAX شما نحوه مراقبت از دندان هایتان است. با ایجاد پیوند مستقیم بین مینای دندان و لمینت ایمکس، این نوع پروتز دندان بادوام ترین و طول عمر بالایی دارد.

 

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای لمینت های سرامیکی Imax هستند؟

برای تعیین اینکه آیا کاندیدای مناسبی برای تصویربرداری IMAX هستید یا خیر، یک مشاوره رایگان با دکتر شهاب محمدی برنامه ریزی کنید. به طور کلی از آنجایی که برای ساخت لمینت ایمکس نیازی به پوشاندن لایه مینا نیست، برای تمامی عیوب سطح دندان قابل استفاده نیست. ابتدا دندانپزشک باید دندان هایی را که قرار است لمینت می شود معاینه کند و نحوه قرارگیری روکش های چینی روی دندان ها را بررسی کند. اگر دندانپزشک تشخیص دهد که بیمار پس از گذاشتن Imax نمی تواند به راحتی از دندان های خود برای گاز گرفتن و جویدن استفاده کند. سایر بروشورهای دندانپزشکی را توصیه می کند.

الگوی بایت بیمار و رنگ دندان آنها دو فاکتور اصلی در انتخاب ایمکس یا لمینت سرامیکی استاندارد است. افراد با حفره های بسیار عمیق یا تغییر رنگ و زرد شدن یک یا چند دندان، معمولاً بسیار جدی؛ آنها کاندیدای مناسبی برای استفاده از لمینت سرامیکی Imax نیستند. به دلیل شفافیت بالای پرسلن آی مکس، نمی توان از سایه های مناسب برای پوشاندن دندان های بسیار تیره یا زرد استفاده کرد.



آیا لمینت سرامیکی Imax هم اندازه لمینت سفید براق معمولی است؟

تفاوت های ظریف رنگی برای روکش های Imax وجود دارد که می توان آنها را متناسب با دندان های طبیعی بیمار انتخاب کرد. اما اگر بیمار بخواهد با کاشت لمینت دندان های خود را پنج تا هفت درجه سبک تر کند. استفاده از لمینت سرامیکی Imax گزینه مناسبی نیست. بهتر است رنگ و سایه را با توجه به سلیقه بیمار انتخاب کنید و سپس دندانپزشک بهترین روکش دندان را که با رنگ مورد نظر بیمار مطابقت داشته باشد انتخاب می کند.

 

مزایای لمینت سرامیکی Imax چیست؟

مهمترین مزیت پرسلن ایمکس از نظر دندانپزشکان زیبایی عدم نیاز به تراشیدن مینای دندان برای کاشت روکش های سرامیکی است. ایمکس را می توان بدون آمادگی خاصی و به دلیل تراشیده نشدن مینای دندان روی دندان های طبیعی بیمار نصب کرد. رشته های عصبی و دندان های پایینی بیمار آسیب نخواهند دید. کاشت لمینت Imax بدون برش Z; دندان های پایین بیمار سالم تر می مانند و کمتر پوسیده می شوند.

هنگام نصب روکش سرامیکی E-Max هیچ درد یا ناراحتی وجود ندارد و دندانپزشک معمولا از سوزن بی حسی استفاده نمی کند. با نصب روکش ایمکس بدون برش، پیوند بسیار محکمی بین دندان و آینه دندان ایجاد می شود که باعث افزایش دوام و ماندگاری سطح برای بیش از 20 سال می شود.

لمینت های Imax به دلیل شفافیت و درخشندگی بالا که از نظر زیبایی و عملکرد مشابه دندان های طبیعی بیمار است، رضایت بیمار را به همراه دارد.



لمینت سرامیکی ایماک چه معایبی دارد؟

استحکام بالای روکش‌های Imax و پیوند محکمی که با مینای دندان برقرار می‌کنند، برداشتن آن‌ها از روی دندان را بسیار دشوار و زمان‌بر می‌کند. دندانپزشک باید از حرارت بسیار بالا برای برداشتن چسب های بین روکش های دندانی که می تواند به دندان های طبیعی بیمار آسیب برساند، استفاده کند.

در صورتی که رنگ کاشی چینی ایمکس به درستی انتخاب نشود، امکان تغییر رنگ پس از طراحی و تولید آن وجود ندارد.

رنگ روکش ایمکس کمکی به سفیدتر و براق شدن دندان ها نمی کند، زیرا این نوع روکش دندان بسیار شفاف بوده و تقریباً همرنگ دندان طبیعی بیمار است.

نحوه استفاده و نصب لمینت سرامیکی ایمکس در نتیجه نهایی و زیبایی طرح لبخند بسیار حائز اهمیت است، بنابراین برای نصب روکش های دندانی ایمکس باید با دندانپزشک زیبایی واجد شرایط مشورت کنید.

اگرچه لمینت سرامیکی Imax بدون برش روی دندان نصب می شود، اما ضخامت حاصله ممکن است برای بیمار خوشایند نباشد زیرا دندانپزشک دندان را به طور خاص آماده نمی کند و لایه Imax مستقیماً روی دندان نصب نمی شود. . بنابراین قبل از انتخاب لمینت سرامیکی Imax حتما از دندان های بیمارانی که قبلا این نوع لمینت را نصب کرده اند عکس بگیرید. دیدن

مراجعه به ادامه مطلب: https://drsheidaclinic.com/dental-laminate/




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com