بهداشت دهان و دندان چگونه رعایت می شود؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 20 فروردين 1402
بازدید : 23823
نویسنده : کتابخونه

از قدیم الایام تا به امروز، بهداشت فردی امری مهم و ضروری است، هر فردی ناخودآگاه و مستقل هر روز با مشکلات بهداشتی و روانی مواجه می شود، پس از یک روز پرمشغله و پرمشغله، باید بهداشت فردی را رعایت کنیم، همچنین باید توجه کنیم. به آن مثلاً دست و صورت خود را بشویید، ناخن های دست و پا را کوتاه کنید و خیلی کارهای دیگر انجام دهید. ممکن است فردی را در اطراف خود دیده باشید که مرتب دست های خود را چند بار در روز می شویند یا چند بار در روز دوش می گیرد.

فکر نمی کنید داشتن وسواس خسته کننده است؟ در پاسخ به این سوال می توان گفت رعایت بهداشت فردی بسیار مهم است اما نباید آن را بدیهی تلقی کرد. در واقع با وجود افسردگی، هم خود فرد و هم اطرافیانش در رنج هستند بنابراین می توان گفت افسردگی نوعی بیماری روحی و روانی است که نه تنها به حفظ سلامت عقل کمک می کند، بلکه از سلامت عقل واقعی نیز منحرف می شود. به نظر شما چرا بهداشت فردی مهم است؟ چرا باید به بهداشت فردی احترام بگذاریم؟ مزایای بهداشت فردی چیست؟ اگر به دنبال پاسخی برای چنین سوالاتی هستید، پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه باشید


چرا باید بهداشت فردی را رعایت کنیم؟

ما می دانیم که بیماری کرونا چندین سال است که در سراسر جهان وجود دارد و بهداشت فقط برای حفظ ظاهر و زیبایی نیست. به عبارت دقیق تر، با رعایت بهداشت در این زمان توانستیم علاوه بر داشتن ظاهری آراسته و خوشبو، سلامت بدن خود را نیز تضمین کنیم. به عبارت دیگر، برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، باید مرتب دست‌هایمان را بشوییم، دندان‌هایمان را مسواک بزنیم، کثیفی‌ها را از روی پوستمان پاک کنیم. ما کارهای زیادی از این قبیل انجام داده ایم ما 19. البته ناگفته نماند که همیشه باید بهداشت فردی را رعایت کنیم. . از این رو می توان سلامت بدن و زیبایی آن را از دلایل اهمیت رعایت بهداشت فردی دانست.


بهداشت دهان و دندان چگونه رعایت می شود؟

از دوران کودکی و مدرسه به ما یاد دادند که روزی 3 بار مسواک بزنیم. بعد از هر وعده غذایی از یک مسواک نسبتا نرم استفاده کنید و از نخ دندان استفاده کنید. همانطور که می دانید باقی ماندن غذا روی دندان ها می تواند منجر به پوسیدگی و آسیب دندان شود. مصرف شیرینی‌ها، مواد قندی و نوشابه‌ها روی دندان‌ها متمرکز شده و به مرور زمان باعث تخریب و تغییر آن‌ها می‌شود. پس سعی کنید تا حد امکان از مصرف نوشابه و شکر مصنوعی پرهیز کنید. همچنین می توانید برای حفظ سلامت دهان و دندان و جلوگیری از پوسیدگی دندان از لبنیات استفاده کنید. بنابراین می توان گفت بعد از هر وعده غذایی مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و آب نمک را فراموش نکنید.


چرا باید سلامت پوست مهم باشد؟

پوست یکی از مهم ترین عناصر زیبایی فردی است که توجه به آن پوستی شفاف و سالم به شما می بخشد و اعتماد به نفس شما را دو چندان می کند. پوست انسان چرب، نرمال یا خشک است. اگر پوستتان چرب است باید به رژیم غذایی خود توجه کنید. مصرف بیش از حد چربی و فست فود می تواند تاثیر مستقیمی بر سلامت پوست داشته باشد. اگر پوست شما خشک است باید از روغن های گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون استفاده کنید و صورت خود را دو بار در روز (صبح و شب) با ژل و کف بشویید.

بنابراین توصیه می کنیم به تمیزی پوست خود توجه کنید و تمام آلودگی ها را از پوست خود پاک کنید تا آسیب پوستی به آن وارد نشود.


چرا باید به بهداشت مو اهمیت دهید؟

یکی دیگر از جنبه های بهداشت فردی که باید جدی گرفته شود، بهداشت مو است. به عنوان مثال، کوتاه کردن مو هر 6 ماه سلامت موهای شما را تضمین می کند. به عنوان مثال، با کوتاه کردن منظم موهای خود و شستن صحیح موها، می توانید از شوره سر جلوگیری کرده و چربی پوست سر را از بین ببرید. همچنین می توانید با عواملی مانند تغذیه مناسب، سیگار نکشیدن و استفاده کمتر از اتو و سشوار از ریزش و آسیب مو جلوگیری کنید.


مزایای سلامت شخصی

o از بیماری های انگلی و ویروسی جلوگیری می شود.

o بهداشت فردی می تواند به افراد کمک کند اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

o برنامه غذایی و رژیم غذایی مناسب می تواند از چاقی و اضافه وزن و بیماری های گوارشی پیشگیری کند.

o با تمرکز بر بهداشت فردی می توان ظاهر و زیبایی شخصی را دو چندان کرد. مثلاً فردی که ناخن های کوتاه، موهای مرتب و تمیز و لباس های آراسته دارد، علاوه بر اینکه به ظاهر او کمک می کند و توانایی رعایت بهداشت فردی را نیز دارد.



چگونه باید پاک باشیم؟

شستن دست ها قبل و بعد از غذا را فراموش نکنید.

حداقل 2 یا 3 بار در روز از دهانشویه و نخ دندان استفاده کنید.

o لباس های خود را به خصوص لباس های زیر را بلافاصله عوض کنید.

o برای جلوگیری از حساسیت پوستی از لباس های نخی استفاده کنید.

o حداقل دو بار در هفته دوش بگیرید و بدن و موهای خود را کاملا بشویید.

صورت خود را از آلودگی و سایر مواد آرایشی با یک حوله مرطوب و آب بشویید.

o سعی کنید در طول روز به اندازه کافی فعال باشید و فعالیت های ورزشی را در برنامه زندگی خود بگنجانید.

o یکی از راه های ایجاد اختلال در سیستم گوارش، خوردن غذاهای فرآوری شده و چرب است. تا حد امکان از خوردن این نوع غذا خودداری کنید.

لینک منبع:  

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com