عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 26 مرداد 1401
بازدید : 583
نویسنده : کتابخونه

 

در طبیعت، کاکاتیل ها به طور طبیعی از انواع میوه ها تغذیه می کنند و در اسارت نیز از خوردن میوه لذت می برند. میوه های تازه باید حدود 20 تا 25 درصد از رژیم غذایی پرنده شما را تشکیل دهند زیرا ویتامین ها، مواد معدنی و هیدراتاسیون ضروری آنها را تامین می کند. اما در مورد سیب چطور؟ آیا عروس هلندی می‌تواند سیب بخورد؟

در این مطلب درباره همین موضوع با شما صحبت می‌کنیم و میگوییم که استفاده از سیب در غذای عروس هلندی مفید است یا مضر.

 

سیب برای عروس هلندی خوب است یا بد؟

سیب جزو میوه‌های مجاز و مفید برای عروس هلندی است. از آنجایی که این میوه در تمام فصول سال در دسترس است، می‌تواند یک میان وعده عالی برای عروس هلندی باشد.

البته این موضوع را فراموش نکنید که در دادن سیب به عروس هلندی باید اعتدال را رعایت کنید و نباید قسمت های خاصی که در ادامه میگوییم را به عروس هلندی بدهید.

 

فواید تغذیه عروس هلندی با سیب

در دسترس بودن این میوه و مفید بودن آن باعث می شود تا از این میوه در رژیم غذایی عروس هلندی استفاده کنیم. این میوه سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی مفید است و فواید سلامتی بالقوه‌ای برای کوکتل شما دارد. این مزایا عبارتند از:

 

ویتامین C:

ویتامین C برای سیستم ایمنی، ترمیم بافت و سیستم قلبی عروقی پرنده شما عالی است. در حالی که ویتامین C در رژیم غذایی طوطی‌ها ضروری نیست، زیرا آنها خودشان آن را از گلوکز در کبدشان تولید می‌کنند، اما می‌تواند به ویژه برای عروس هلندی های مبتلا به بیماری‌های کبدی و مشکلات پر و بال مفید باشد.

ویتامین A:

ویتامین A برای سلامت پوست و کلیه در کوکاتیل و برای تولید مثل سالم ضروری است. کمبود ویتامین A منجر به مرگ و میر بالا در بین بچه‌ها و تخم‌های می‌شود و می‌تواند باعث مشکلات تنفسی و پژمرده شدن پرهای ناسالم شود.

 

ویتامین B6:

ویتامین های گروه B، به ویژه B6، که در مقادیر نسبتا بالایی در سیب یافت می شود، به کوکاتیل در مقابله با بیماری و استرس، به ویژه در زمان پوست اندازی و جفت گیری کمک می کند.

 

فیبر بالا:

فیبر برای هضم سالم در طوطی شما ضروری است و می تواند به حفظ سلامت دستگاه گوارش آنها کمک کند و به نوبه خود جذب مواد معدنی و ویتامین ها را بهبود بخشد.

 

سرشار از پتاسیم:

سیب سرشار از پتاسیم است که به تنظیم فشار خون و سرعت بخشیدن به متابولیسم پرنده کمک می کند. به سلامت استخوان ها نیز کمک می کند.

 

سرشار از منیزیم:

منیزیم به سالم ماندن استخوان ها، پرها و منقار پرنده کمک می کند و به هماهنگی عضلات و تکانه های عصبی کمک می کند.

سیب همچنین چربی اشباع شده، کلسترول و سدیم کمی دارد. سیب تقریباً 90٪ آب دارد، و آنها را به منبع عالی آبرسانی برای دوست پردار شما تبدیل می کند.

 

آیا دادن سیب به عروس هلندی می‌تواند خطرناک باشد؟

در حالی که سیب میان‌وعده‌ای سالم برای کوکاتیل است، چند نگرانی بالقوه وجود دارد که باید از آنها آگاه بود. اولاً، بخش بزرگی از کالری سیب از قندها می‌آید، و در حالی که اینها قندهای "خوب" هستند که برای پرنده شما مفید هستند، اما همچنان می‌توانند بیش از حد خطرناک باشند و به طور بالقوه باعث دیابت و مشکلات معده در عروس هلندی شوند.

یکی از خطرات مهلک سیب، دانه های آن است. دانه‌های سیب نیز به طور بالقوه برای پرنده خطرناک هستند و باید همیشه از دسترس عروس هلندی خارج شود.

دانه‌های سیب حاوی سیانید در مقادیر کم هستند، بهتر است از مصرف آنها اجتناب کنید. در نهایت، مطمئن شوید که سیب‌ها را قبل از دادن به طوطی خود کاملاً بشویید، زیرا ممکن است سموم ناشی از آفت کش ها هنوز روی سیب باشد و پرنده شما را مسموم کند.

 

چند عدد سیب برای طوطی عروس بی خطر است؟

مصرف بیش از حد هر غذای سالمی می تواند به سرعت اثرات مثبت آن را خنثی کند و سیب نیز از این قضیه مستثنی نیست. در حالی که سیب میان وعده های گاه به گاه عالی برای طوطی شما است، محتوای قند بالا می تواند به سرعت باعث مشکلات مختلف شود، بنابراین اعتدال کلید مساله است.

به طور کلی، یک برش کوچک سیب هر 2 تا 3 روز برای یک کوکاتیل یا حتی کمتر برای پرندگان کوچکتر کافی است.

 

چه میوه های دیگری برای کاکائو بی خطر هستند؟

علاوه بر سیب، تعداد انگشت شماری از میوه های سالم دیگر نیز وجود دارد که می توانید به کاکوتی خود بدهید:

  • توت ها
  • پاپایا
  • کیوی
  • خربزه
  • موز
  • انگور
  • هلو
  • انبه
  • پرتغال

 

میوه‌هایی که نباید به عروس هلندی داده شود

اکنون که می دانید چه میوه هایی برای کاکوتی شما بی خطر هستند، در اینجا چند ماده غذایی دیگر آورده شده است که باید از دادن آنها حتی به مقدار کم به عروس هلندی خودداری کنید، زیرا می توانند آنها را بیمار کند و یا حتی بکشد.

غذاهای ممنوع و مضر برای عروس هلندی عبارتند از:

  • شکلات و پودر کاکائو
  • آووکادو
  • کافئین
  • شکر تصفیه شده
  • الکل
  • محصولات لبنی
  • پیازها
  • قارچ
  • سیر
  • غذاهای سرشار از نمک
  • روغن های گیاهی فرآوری شده

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد باشید که نمیدانید چه غذایی برای عروس هلندی شما خوب است. پیشنهاد میکنیم حتما مقاله غذای عروس هلندی چیست را مطالعه کنید.

 

سخن آخر

سیب ها میان وعده های سالم و خوشمزه ای هستند که می توانید به عروس هلندی خودتان بدهید. همانطور که گفتیم این میوه مزایای زیادی دارد و به بهبود سلامت عروس هلندی شما کمک می‌کند. سعی کنید در حد اعتدال به کوکاتیل سیب بدهید زیرا این میوه قند زیادی دارد و خوردن زیاد آن می‌تواند مشکلات گوارشی و کلیوی شود.

علاوه بر این هنگام دادن سیب به طوطی عروس حواستان باشد که دانه های آن را جدا کنید زیرا دانه های سیب سمی هستند و میتواند باعث مسمومیت و حتی مرگ پرنده شما شود.


تاریخ : سه شنبه 25 مرداد 1401
بازدید : 26121
نویسنده : کتابخونه

آیا CMMS کنونی انعطافپذیر و سازگار است بهطوریکه با زمان تغییر کند؟ درواقع نرمافزار نت- CMMS یک پایگاه دادهی کامپیوتری از اطلاعات مرتبط با داراییهای یک سازمان و عملیات نگهداری آنها است. 1. مکانیزه شده (کامپیوتری شده): دادههای مربوط به موجودی، قطعات یدکی، تجهیزات و نگهداری آنها را در رایانه برای دسترسی سریع ذخیره میکند. یکی از موضوعات چالش برانگیز برای مدیران در سازمان های بزرگ سازماندهی و مکانیزه کردن فرایندهای تعمیرات نگهداری است. نرم افزار مدیریت نگهداری و تعمیرات (نرم افزار مدیریت دارایی های فیزیکی) به گونهای طراحی میشود که با برنامههای زمانبندی دستور کار، پیشبینی دقیق موجودی و دسترسی سریع به صدها گزارش ارزشمند، به کاربران دسترسی فوری در مورد وضعیت نیازهای خود برای تعمیر و نگهداری تجهیزات، و در نتیجه تصمیمگیری و اعمال مدیریت را ارائه دهد. نرمافزار نت برای سادهسازی سه وظیفه یعنی بازرسی، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و تعمیرات استفاده میشود. 2. نرم افزار از پشتیبانی آموزشی و مشاوره ای برای گردآوری داده های تجهیزات و پیاده سازی نرم افزار نگهداری و تعمیرات برخوردار است. اما دادههایی که در نرم افزارهای نگهداری و تعمیرات CMMS ثبت و ضبط میشوند میتوانند با تولید گزارشات و پاسخهای متناسب با خواستههای ممیزی، فرایند ممیزی را به صورت تصاعدی آسانتر نمایند.

دانلود نرم افزار cmms

این اطلاعات بهمنظور کمک به تکنسینهای نگهداری و تعمیرات (نت) جهت انجام مؤثرتر عملیاتشان (بهعنوانمثال، تعیین اینکه کدام ماشینها نیاز به نگهداری و تعمیرات دارند و مشاوره در مورد در دسترس بودن و محل قطعات یدکی موردنیاز آنها) و ارائۀ گزارشاتی برای مدیریت برای تصمیمگیری آگاهانه (بهعنوانمثال، محاسبۀ هزینۀ تعمیر خرابی ماشین در مقابل نگهداری پیشگیرانه برای هر دستگاه که احتمالاً منجر به تخصیص بهتر منابع میشود) بکار میرود. دسته بندی دستورکارهای برنامه ریزی شده به صورت مجزا و اعلام سر رسید آنها , ایجاد دستی دستور کارهای برنامه ریزی شده توسط پرسنل نت و خارج از برنامه ریزی انواع ماشین آلات , امکان ثبت تاریخ اجرای مجزا از تاریخ برنامه و تصحیح تاریخ برنامه های بعدی تجهیز بر اساس تاریخ اجرا , کنترل همپوشانی انواع تعمیرات برنامه ریزی شده و … به عنوان یک تیم، هنگام شروع برنامه ریزی برای کارهای پیشگیرانه نگهداری، آن ها به یک تقویم کاری قابل اعتماد نیاز دارند. یکی از مزایای پایش کردن وضعیت خط تولید، به حداقل رساندن توقف ماشین آلات است.

همه میدانیم که خرابی تجهیزات باعث توقف تولید میشود. گرچه موجودیِ بیش ازحد خوب نیست اما بدتر از آن، نبود قطعات موردنیاز برای تعمیر دستگاهی است که خرابی آن باعث خاموش شدن کل خط تولید میشود. بسیاری از شرکت ها جهت بهینه سازی عملیات نگهداری تجهیزات و ردیابی مشکلات در سطح موجودی قطعات و بررسی کارآمدی سیستم مدیریت سفارش ها به نرم افزارهای نگهداری و تعمیرات مراجعه می کنند. نرمافزار نت (CMMS) همچنین میتواند به شما در یافتن سریع تیم نگهداری و تعمیرات (نت) برای انجام کارهای مربوط به بازرسی، نگهداری و تعمیرات کمک کند. بر همۀ اهرمهای تغییر تمرکز کنید و آنها را بهصورت هماهنگ و یکپارچه پیش ببرید تا مزایای مورد انتظار از پیادهسازی CMMS را به دست آورید. به نحوی که کلیه تجهیزات شناسایی و ردیابی شده و شناسنامه آنها تهیه گردد . با کسب موفقیتهای پیاپی و ارائهی محصولات منحصر بهفرد، شرکت هالوید زیراکس، نام خود را در سال 1961 به زیراکس تقلیل داد. این امر به مدیران اجازه میدهد تا بهراحتی کار را از ابتدا تا انتها دنبال کنند. میتوانید تفاوت میان مدیریت منابع انسانی و مدیریت پرسنل را در این مقاله بخوانید. مدیریت دارایی و موجودی: وضعیت داراییها و محل موجودی را برای فرایندهای پیوسته و تفکیکناپذیر پیگیری و نظارت میکند.

قیمت نرم افزار نگهداری و تعمیرات

پس از قرارگرفتن در محل هر تجهیز، تجهیز مربوطه توسط تگ RFID نصب شده بر روی آن شناسایی شده و فرم مربوط به آن تجهیز به کاربر نمایش داده می شود. ثبت وظایف تعمیر و نگهداری تجهیزات به شما کمک می کند تا از تمام به روز رسانی های لازم مطلع باشید، که در نهایت به شما کمک می کند تا هزینه قابل توجهی در تعمیرات و جایگزینی زودهنگام دارایی صرفه جویی کنید. 2. تعمیر و نگهداری: از اولویتبندی صحیح وظایف تعمیر و نگهداری، موجودی و قرار داشتن نیروی کار در مکان درست، اطمینان حاصل میکند. لیست زیر حاصل جست و جو های فراوان، برقراری تماس های متعدد به عنوان مشتری و صد البته بررسی دقیق کیفیت خدمات و میزان رضایت مشتریان شرکت های معرفی شده می باشد. اگر قرار است تغییر مهمی حاصل شود باید از رویکرد مهندسی مجدد فرایند کسب و کار (BPR) برای پیادهسازی این سیستمها استفاده کرد که بر فناوری و فرایندهای کسب و کار مرتبط با پیادهسازی CMMS متمرکز است. این دو خانواده از نرم افزارها عملکرد و اهداف بسیار مشابهی دارند اما از منظری تفاوتهای قابل توجهی هم دارند. برای اطلاع بیشتر از رویکرد و اهداف استفاده از نرم افزار های نت، میتوانید به دوره آموزش نرم افزار نگهداری و تعمیرات مراجعه کنید.


تاریخ : جمعه 7 مرداد 1401
بازدید : 49396
نویسنده : کتابخونه

سبک سوئیسی دکوراسیون را رد می کند، عینیت را دنبال می کند و از ارتباطات شفاف حمایت می کند. چگونه می توانیم این را در طراحی وب اعمال کنیم؟

 

سادگی، عینیت و خوانایی. اینها ایده های اصلی نهضت سبک سوئیس بودند.

 

تقریباً 70 سال از زمانی که Swiss Style دنیای طراحی گرافیک را تحت تأثیر قرار داد می گذرد. اما آیا اصول مربوط به امروز است؟ و آیا می توانیم هنگام طراحی وب سایت و رابط از آنها استفاده کنیم؟

سفارش طراحی سایت در فریلنس پروژه                     

بیایید دریابیم.

سبک سوئیسی چیست؟

 

سبک سوئیسی یا سبک بین‌المللی به جنبشی اطلاق می‌شود که در دهه‌های 1920 و 30 در روسیه، هلند و آلمان شکل گرفت. سپس در دهه 1950 توسط طراحان سوئیس هدایت شد.

پوسترهایی به سبک سوئیسی

 

سبک سوئیسی مدرنیستی است. این نقطه اوج سازنده گرایی، هنر و صنایع دستی، عکاسی، De Stijl و Bauhaus است. شما می توانید سبک سوئیسی را با سرفصل های جسورانه، ترکیب بندی واضح و رویکرد مینیمالیستی آن شناسایی کنید.

 

ریچارد هالیس، نویسنده طراحی گرافیک سوئیس، خاطرنشان می‌کند که مهارت‌های مرتبط با صنعت سوئیس، یعنی داروسازی و مهندسی مکانیک، با طراحان گرافیکی که تبلیغات و ادبیات فنی تولید می‌کنند، تطبیق داده می‌شود.

 

پیشگامان Swiss Style طراحی را بخشی از تولید صنعتی می دانستند و ناامیدانه به دنبال ارتباط تصویری عینی بودند.

akzidenz-grotesk-specimen

سفارش طراحی لوگو با بهترین طراحان لوگو در فریلنس پروژه

انتخاب های تایپوگرافی آنها، به ویژه، صنعتی بود. فونت قرن نوزدهم Akzidenz-Grotesk بر سبک سوئیسی تأثیر زیادی گذاشت.

 

به عنوان یک تایپ، بدون تزئین، همه منظوره و کاربردی است - همه چیزهایی که یک مدرنیست در یک فونت دوست دارد. همچنین الهام بخش تایپ فیس معروف Helvetica بود.

 

به غیر از طراحی گرافیک و تایپوگرافی، سبک سوئیسی در معماری، نقاشی و مجسمه سازی نیز تأثیر پذیرفته است.

 

بنابراین، چه چیزی استایل سوئیسی را مشخص می کند؟

ویژگی ها و اصول سبک سوئیسی

 

Swiss Style از اجزای مختلفی تشکیل شده است، اما به طور مشخص، طراحی Swiss Style شامل موارد زیر است:

 

    شبکه ها

    چیدمان های نامتقارن

    تایپوگرافی بدون سریف

    دقت، درستی

    انتزاع هندسی

    سادگی

    عینیت

    عکاسی

 

همانطور که مانترا باهاوس می گوید: فرم تابع تابع است.

 

این رویکرد به زیبایی توجهی ندارد. زیبایی در عملکرد طراحی یافت می شود. این حداقل و لخت است. ایده این بود که طرح باید نامرئی باشد و ذهنیت طراح باید سرکوب شود تا محتوای آن خودش صحبت کند.

طراحی وب به سبک سوئیسی

 

سبک سوئیسی تنها در پوسترها و دیگر طرح های گرافیکی یافت نمی شود. می توان از آن در طراحی وب استفاده کرد. تمام ویژگی های لیست بالا را می توان به راحتی در وب سایت ها اعمال کرد.

فریلنس پروژه سایت دورکاری و فریلنسری

Diogo Terror در مجله Smashing می نویسد که Swiss Style در راستای ایجاد رابط های کاربر پسند است.

 

او در ادامه می‌گوید: «این سبک از طراحی گرافیک در بستر نهادی متولد شد. اکثر قطعات این جنبش در قالب پوستر، تمبر، هویت تایپوگرافی سازمانی، علائم خیابانی و غیره است. از این نظر، این هنرمندان بسیار بیشتر از ارتباطات از بالا به پایین استفاده می کنند، آنها رابط های کاربر پسند ایجاد می کنند. "

شبکه به عنوان پایه و اساس طراحی

 

ویژگی های بصری Swiss Style شامل قرار دادن عناصر بر روی یک شبکه ریاضی ساخته شده برای ایجاد یک ترکیب یکپارچه است. شبکه ساختاری به طرح می دهد که در آن عناصر شما را محدود کند.

 

این شبکه باید اطلاعات متنی و تصویری را به صورت واضح ارائه کند. انتخاب فونت باید sans-serif باشد و در سمت چپ تراز شود. نتیجه نهایی باید یک طراحی نامتقارن باشد.

 

Josef Muller-Brockmann، یکی از پیشگامان سبک سوئیسی و نویسنده کتاب Grid Systems در طراحی گرافیک، در مورد شبکه گفت:

 

«سیستم شبکه یک کمک است، نه تضمین. این امکان تعدادی از کاربردهای ممکن را فراهم می کند و هر طراح می تواند به دنبال راه حلی متناسب با سبک شخصی خود باشد. اما فرد باید یاد بگیرد که چگونه از شبکه استفاده کند. این هنری است که نیاز به تمرین دارد.»

 

طراحان چه راه های دیگری می توانند استعداد سوئیسی را به طراحی وب بیاورند؟

4 روش سریع برای معرفی سبک سوئیسی در طراحی های وب خود

با عناصر UI کمتر وضوح ایجاد کنید

 

طراحی سوئیسی با عناصر کاربردی در یک صفحه مشخص می شود. هر عنصر به دلیلی وجود دارد. این فلسفه یادآور مینیمالیسم است.

 

اما چرا طراحی شما باید مینیمال باشد؟ وقتی طراحی وب سایت خود را به تنها عناصری که واقعاً باید وجود داشته باشد کاهش می دهید، در طراحی خود شفافیت ایجاد می کنید.

قالب-وب سایت به سبک سوئیسی

 

در بالا یک قالب وب سایت الهام گرفته از سبک سوئیسی وجود دارد. متن بزرگ با یک پیام واضح وجود دارد. توجه ما به اطراف پرش نمی شود زیرا فقط چند رنگ وجود دارد: سفید، آبی و سیاه. و به دلیل تعداد محدود عناصر رابط کاربری، مشخص است که وب سایت چیست. طراحی شلوغ، در مقابل، باعث سردرگمی خواهد شد. تنش ایجاد خواهد کرد.

 

طراحی تلاشی برای ارائه یک پیام است و اگر آن پیام در نویز سایر عناصر رقیب شنیده نشود، کاربر تجربه ای کمتر از لذت را خواهد داشت.

 

شما مدیون کاربران خود هستید که اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند به آنها بدهید


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com