عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1402
بازدید : 291
نویسنده : کتابخونه

 

لگو، یکی از محبوب‌ترین اسباب‌بازی‌های کودکان و بزرگ‌ترها در سراسر جهان است. این اسباب‌بازی ساده و جذاب، امکان ساخت و خلق اشیاء و ساختمان‌های مختلف را برای کودکان فراهم می‌کند و خلاقیت آن‌ها را تقویت می‌کند. همچنین، بازی با لگو نه تنها برای کودکان بلکه برای بزرگ‌ترها نیز یک فعالیت محبوب و آموزشی است. در این مقاله، به بررسی اجمالی از ساخت و بازی با لگو، خلاقیت و آموزش آن می‌پردازیم.

تاریخچه لگو

لگو، کلمه‌ای کوتاه‌شده از "Leg godt" به معنی "بازی خوب" در زبان دانمارکی است. این اسباب‌بازی در دهه ۱۹۳۰ توسط Ole Kirk Christiansen، تاجر چوب و مالک کارخانه‌ای در دانمارک، اختراع شد. او ابتدا با تولید اسباب‌بازی‌های چوبی شروع کرد و سپس در سال ۱۹۴۷ ایده ساخت لگو را داشت. اولین نمونه‌های لگو به شکل مکعب‌های چوبی با حروف و اعداد بود که با هم قابل اتصال بودند. اما در سال ۱۹۵۸، لگوهای پلاستیکی با طرح‌ها و شکل‌های مختلف معرفی شدند و تبدیل به یک اسباب‌بازی بسیار محبوب و موفق شدند.

 

 

مزایای بازی با لگو برای کودکان

1. تقویت مهارت‌های خلاقیت و تخیل

بازی با لگو، امکان ساخت و خلق اشیاء و ساختمان‌های مختلف را برای کودکان فراهم می‌کند. این فعالیت‌ها به طور مستقیم مهارت‌های خلاقیت و تخیل کودک را تقویت می‌کند. کودکان با استفاده از قطعات لگو، می‌توانند ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنند و اشیاء و موجودات جدیدی را ایجاد کنند که این امر به افزایش خلاقیت آن‌ها کمک می‌کند.

2. تقویت مهارت‌های مکانیکی و مهندسی

با ساختن سازه‌ها و ساختمان‌های مختلف با قطعات لگو، کودکان مهارت‌های مکانیکی و مهندسی خود را تقویت می‌کنند. این فعالیت‌ها به آن‌ها امکان می‌دهد تا مفاهیم مختلف مهندسی مانند تعادل، استحکام، قوانین حرکت و... را به طور عملی یاد بگیرند و مهارت‌های خود را در زمینه‌های مختلف مهندسی و مکانیکی پیشرفت کنند.

3. تقویت مهارت‌های اجتماعی و همکاری

بازی با لگو، فرصتی عالی برای تقویت مهارت‌های اجتماعی و همکاری در کودکان است. وقتی کودکان با دوستان یا خواهران و برادران خود با لگو بازی می‌کنند، می‌توانند با همکاری و تعامل با یکدیگر، چالش‌های مختلف را متحمل شوند و یاد بگیرند که گروهی موثر باشند و به تیم‌ورزی علاقه‌مند شوند.

4. ایجاد احساس رضایت و موفقیت

ساخت و ساز با لگو، احساس رضایت و موفقیت را در کودکان ایجاد می‌کند. وقتی کودکان توانایی ساختن سازه‌ها و موجودات مختلف را به خوبی پیدا می‌کنند، احساس موفقیت می‌کنند و از این تجربه‌ی مثبت لذت می‌برند که به تقویت اعتماد به نفس و پیشرفت آن‌ها کمک می‌کند.

 

 

آموزش با لگو

علاوه بر مزایای خلاقیتی و اجتماعی، بازی با لگو همچنین امکان آموزش مفاهیم مختلف و یادگیری بهتر را فراهم می‌کند. لگو، برای معلمان و والدین یک ابزار آموزشی قدرتمند و بسیار مؤثر است. به برخی از کاربردهای آموزش با لگو اشاره می‌کنیم:

1. آموزش مفاهیم ریاضی

با استفاده از لگو، می‌توان مفاهیم ریاضی مختلف مانند اعداد و عملیات حسابی، هندسه و مفاهیم هندسی و... را به کودکان آموزش داد. با ساخت و ساز با لگو، می‌توان مفاهیم پیچیده ریاضی را به صورت بازی و جذاب به کودکان آموزش داد که این امر به تقویت تفکر ریاضی و افزایش علاقه‌مندی آن‌ها به این علم کمک می‌کند.

2. آموزش مفاهیم علمی

لگو، به عنوان یک ابزار آموزشی، همچنین امکان آموزش مفاهیم علمی مختلف مانند اجسام جامد، جریان الکتریکی، سیستم‌های ساده مکانیکی و... را برای کودکان فراهم می‌کند. کودکان با تجربه‌های عملی و ساختن سازه‌های مختلف می‌توانند این مفاهیم را بهتر یاد بگیرند و به طور کلی از فرآیند یادگیری خود لذت ببرند.

3. آموزش مفاهیم هنری و طراحی

لگو به عنوان یک ابزار خلاقیت و ساختمانی، به کودکان امکان می‌دهد مفاهیم هنری و طراحی را تجربه کنند و مهارت‌های خود در این زمینه‌ها را پیشرفت بدهند. با ساخت و ساز با لگو، می‌توانند ایده‌های خود در زمینه‌های هنری و طراحی را به واقعیت تبدیل کنند که این امر به تقویت هنرهای بصری آن‌ها کمک می‌کند.

ساخت با لگو

1. انتخاب قطعات

برای ساخت با لگو، نیاز به انتخاب قطعات مناسب دارید. لگوها به صورت قطعات مختلفی با اشکال و اندازه‌های متفاوت تولید می‌شوند. قطعات مختلف به شما امکان می‌دهند اشیاء و سازه‌های متنوعی بسازید و به خلاقیت و تخیل خود بپردازید.

2. تعیین طرح

قبل از شروع ساخت با لگو، بهتر است طرح مورد نظر خود را تعیین کنید. این طرح می‌تواند بر اساس موضوع خاصی مانند ساخت یک ساختمان، موجودات، وسایل نقلیه و... باشد. تعیین طرح از مراحل اولیه و مهمی است که به شما کمک می‌کند در مسیر ساخت و بازی با لگو پیش بروید.

3. شروع ساخت

بعد از تعیین طرح، می‌توانید با ساخت آن شروع کنید. با استفاده از قطعات لگو، به ترتیب و ترکیب‌های مختلف، می‌توانید اشیاء مختلفی را بسازید. همچنین، می‌توانید با تغییر و ترکیب قطعات مختلف، طرح‌های جدیدی را ایجاد کنید و به خلاقیت خود ابراز بدهید.

4. تغییر و بهبود

ساخت با لگو، فرصتی عالی برای تغییر و بهبود دارد. با تغییر و ترکیب قطعات مختلف، می‌توانید اشیاء و سازه‌های متنوعی را ایجاد کنید و به طور کلی از فرآیند ساخت و بازی با لگو لذت ببرید. همچنین، امکان بهبود و بهبود طرح‌ها و اشیاء خود را دارید که به تقویت خلاقیت و تفکر خود کمک می‌کند.

بازی با لگو

بازی با لگو، امکان ساخت و ساز، بازی و جذابیت‌های بی‌پایان را برای شما فراهم می‌کند. با استفاده از اشیاء و سازه‌های ساخته شده، می‌توانید داستان‌ها و ماجراجویی‌های مختلفی را ایجاد کنید و لحظاتی خوش‌بینانه و شادی را بازی کنید. همچنین، بازی با لگو، امکان بازی تک‌نفره و یا با دوستان و خانواده را برای شما فراهم می‌کند که این امر به تقویت مهارت‌های اجتماعی و همکاری شما کمک می‌کند.

نتیجه‌گیری

ساخت و بازی با لگو، یک فرصت فوق‌العاده برای خلق و خلاقیت است. این اسباب‌بازی ساده و جذاب، به کودکان و بزرگ‌ترها امکان می‌دهد تا با خلاقیت خود، اشیاء و ساختمان‌های مختلفی را بسازند و از فرآیند ساخت و بازی با لذت ببرند. همچنین، بازی با لگو به کودکان امکان آموزش مفاهیم مختلف و یادگیری بهتر را نیز فراهم می‌کند. به این ترتیب، بازی با لگو نه تنها به تقویت خلاقیت و تفکر خود کمک می‌کند، بلکه به بهبود مهارت‌های آموزشی و تعاملی شما نیز کمک می‌کند. بنابراین، انتخاب این اسباب‌بازی به عنوان یک ابزار آموزشی و سرگرمی فوق‌العاده، برای کودکان و بزرگ‌ترها بسیار مفید است.


تاریخ : سه شنبه 17 مرداد 1402
بازدید : 26258
نویسنده : کتابخونه


سریال هفت اثر دیگری از کیرش اسدزاده کارگردان جوان و موفق کشورمان است که از دیگر آثار او می توان به گاز، روباه، هشتگ خاله سوکه، موز اف ام ردیف 48، گاندی و مجوز خروج اشاره کرد. این سریال دومین تلاش کیرش اسدزاده در قالب سریال های نمایشی است که انتظار می رود پس از کار قبلی او Rhinoceros که بسیار محبوب بودم، مخاطبان قابل توجهی را جذب کند. یک نکته جالب در مورد سریال هفت این است که خود کیرش اسدزاده نویسندگی و تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد. سریال Hift یکی از پرمخاطب ترین سریال های شبکه نمایش خانگی است که در تهران، جزیره کش و هندوراس فیلمبرداری می شود.

هفت داستان

آنچه تاکنون مشخص شده این است که داستان این سریال درباره 7 دانش آموز است که به پول اشتباه دسترسی دارند. شخصیت اصلی داستان نازنین بیاتی است که در سریال آنیل نام دارد. این سریال ابتدا قرار بود 7 قسمت تولید کند، اما در نهایت 15 قسمت تولید شد.

زمان پخش قسمت هفتم

سریال «هفت» قرار بود در اردیبهشت ماه پخش شود اما به دلیل اوج گیری شیوع ویروس کرونا به اواخر خرداد موکول شد.

اسامی هفت بازیگر

امیر جعفری، بابک حمیدین، حدیث میر امین، روضه کنیا، علی مصفی، مهدی هاشمی، مینا، آقایان، نازعین بتی، نیکی کریمی، وقتی رسیدم.

رجوع به مقاله: https://tmk.ir/series/101699


تاریخ : یک شنبه 15 مرداد 1402
بازدید : 21159
نویسنده : کتابخونه


هیچ محدودیتی برای تحصیل دانشجویان بین المللی در مدارس و دانشگاه های قبرس در این کشور وجود ندارد. دانش‌آموزان می‌توانند فناوری‌های پیشرفته و مراقبت‌های بهداشتی، حسابداری، برنامه‌های مدیریت بازرگانی، آموزش و یادگیری زبان یونانی، برنامه‌های هنری و بسیاری از زمینه‌های دیگر را مطالعه کنند. به گفته کارشناسان مهاجرت موسسه حقوقی توسعه دهندگان مهر در خصوص شرایط تحصیل در قبرس، دانشجویان برای اخذ مدرک بین یک تا چهار سال در این کشور تحصیل خواهند کرد.

شرایط اعزام دانشجو و تحصیل در قبرس

با تحصیل در قبرس، تحصیلات با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه دریافت می کنید. شما می توانید یک دانشگاه در قبرس انتخاب کنید و با دانشجویان زیادی از سراسر جهان ملاقات کنید. قبرس با قرار گرفتن در چهارراه آفریقا، اروپا و آسیا، فرهنگ های مختلفی را در طول اعصار تجربه کرده است. با ورود به این جزیره زیبای مدیترانه ای، خود را برای انفجار فرهنگ های مختلف آماده کنید.

تحصیلات عالی در قبرس

آموزش عالی در قبرس هم در موسسات خصوصی و هم در موسسات دولتی ارائه می شود و هزینه زندگی دانشجو در قبرس یورومای  سیستم به طور مداوم در حال بهبود است. وزارت آموزش عالی قبرس (DAAE) گام های اساسی برای افزایش بودجه و تحقیقات برداشته است و سه دانشگاه دولتی را برای افزایش علاقه به آموزش عالی تاسیس کرده است. DAAE همچنین هیئت ارزیابی آموزشی را با هدف ایجاد سطوح پایدار آموزش عالی در قبرس و رعایت استانداردهای زیرساخت و تجهیزات ایجاد کرده است. از زمان پیوستن قبرس به اتحادیه اروپا در سال 2004، نقش آموزش عالی در این کشور افزایش یافته است. دانشگاه های قبرس درهای خود را به روی دانشجویان باز می کنند.

از آنجایی که زبان موسسات در اکثر رشته های تحصیلی انگلیسی است، بسیاری از دانشجویان خارجی برای تحصیل به این کشور می آیند. در سال 2005-2006 بسیاری از دانشجویان خارجی از اروپا، هند، بنگلادش و چین به قبرس آمدند.

تحصیل در خارج از کشور در قبرس

اگر شهروند اتحادیه اروپا هستید، می توانید بدون ویزا به قبرس سفر کنید، اما اگر خارج از اتحادیه اروپا زندگی می کنید، برای ورود و تحصیل در قبرس به ویزا نیاز دارید که توسط نمایندگی دیپلماسی در قبرس در کشور شما صادر شده است. کشور..

قبل از خروج از کشور، همه دانشجویان بین المللی باید از داشتن مدارک زیر اطمینان حاصل کنند:

گواهی بانکی برای پرداخت شهریه و رسید دانشگاه به مبلغ پرداختی

اصل سند در مورد آموزش و پرورش

اصل پاسپورت باید حداقل یک سال پس از ورود پاسپورت به قبرس معتبر باشد

ویزا یا مجوز ورود

هزینه های اسکان و زندگی

به محض ورود شما به قبرس، مقامات مهاجرت علاوه بر مدارک ذکر شده از شما اثر انگشت خواهند گرفت. توصیه می شود قبل از سفر به قبرس، ورود خود را با سفارت قبرس در کشور خود چک کنید.

تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در قبرس

هر دانشگاه در قبرس سیستم خود را در وب سایت دانشگاه ارائه می دهد که به دانشجویان اجازه می دهد برای برنامه های دانشگاه درخواست و ثبت نام کنند. بنابراین، پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر خود، می توانید درخواست و مدارک خود را از طریق وب سایت یورومای ارسال کنید. در اینجا برخی از الزامات اساسی وجود دارد که باید اعمال کنید:

اسکن دیپلم تحصیلی (دیپلم دبیرستان یا لیسانس)

ریز نمرات / سوابق دوره های قبلی - اسکن گذرنامه یا شناسنامه

راه اندازی مجدد (CV)

نتایج آزمون

مدارک بورسیه یا بورسیه

توصیه نامه (با 2 یا 3 کاراکتر)

نمونه کارها یا نگارش


تاریخ : چهار شنبه 11 مرداد 1402
بازدید : 1331
نویسنده : کتابخونه


ما در آموزشگاه آشپزی آنلاین طرز تهیه فرنی با نشاسته را به صورت حرفه ای و کاربردی به شما آموزش می دهیم. امیدواریم از این قسمت از آموزش آنلاین نهایت استفاده را ببرید و این دسر خوشمزه را در منزل تهیه و سرو کنید.

استارتر فرنی با نشاسته

فرنی یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های ایرانی است که به عنوان دسر استفاده می‌شود و در هنگام بیماری برای نرم کردن گلو و جلوگیری از سرفه به بیماران می‌دهند. درست کردن این دسر بسیار آسان است. فرنی با آرد را می توان هم برای صبحانه و هم در وعده شام ​​میل کرد.

فرنی با نشاسته بسیار سبک است، می توان آن را هم سرد و هم گرم مصرف کرد. برای تهیه فرنی با نشاسته می توانید از نشاسته ذرت یا آرد برنج استفاده کنید.

بسیاری بر این باورند که فرنی با نشاسته غذای کودکان است، اما این نگرش صحیح نیست و فرنی با نشاسته را می توان در هر سنی مصرف کرد.

پنکیک و نشاسته از غذاهای مقوی یا شیرین هستند و دلیل آن این است که نشاسته موجود در فرنی وقتی وارد بدن می شود و هضم می شود به قند تبدیل می شود و این قند عامل اصلی قدرت بدنی است.

به افرادی که معده ضعیفی دارند توصیه می شود از کشک نشاسته ای استفاده کنند، زیرا فرنی نشاسته ای معده درد را تسکین می دهد.

تاریخچه بلغور جو دوسر نشاسته ای

ریشه و منشأ کلمه برنج از کلمه فرانسوی که نام سوپ بود می آید. استفاده از برنج با خرد کردن، آسیاب کردن و جوشاندن دانه هایی مانند گندم، ذرت و جو در آب آغاز شد.

برای اینکه بتوانند فرنی را از شهری به شهر دیگر و از کشوری به کشور دیگر بدون خراب شدن حمل کنند، آن را غلیظ می کردند و سپس به صورت کیک یا آجر در می آوردند و روی سنگ های داغ می گذاشتند تا آب آن از بین برود. .

تاریخ تهیه پودر برنج حدود 4500 سال پیش در چین ثبت شده است در حالی که بیش از 3000 سال پیش در سایر کشورهای آسیایی تهیه شده است.

بعد از آن اسکاتلندی ها فرنی درست می کردند و طرز تهیه آن به این صورت بود که جو دو سر را در آب و شیر می ریختند و روی آتش می گذاشتند و هم می زنند تا نرم شود سپس کمی کره و نمک به آن اضافه می کنند و برای صبحانه با خامه و عسل می خورند.

در اوایل قرن هجدهم، فرنی غذای مردم فقیر، به ویژه افرادی که در مناطق روستایی زندگی می کردند، به حساب می آمد.

مواد اولیه برای تهیه فرنی با نشاسته

شیر کامل: 2 فنجان

شکر: 4 قاشق غذاخوری یا نصف لیوان

نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری

گلاب: درست است

سالن: برش

او طرز تهیه فرنی با استفاده از نشاسته را آموزش می دهد

در زمان های قدیم نشاسته کثیف و آلوده بود، زیرا تولید صنعتی وجود نداشت، بنابراین قبل از استفاده از نشاسته در هر چیزی، آن را با مقداری آب بشویید تا کثیفی و گرد و غبار از بین برود. روی نشاسته نشاسته صنعتی که امروزه تولید می شود نیازی به شستشو ندارد زیرا کاملاً تمیز و تمیز تهیه می شود.

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید نشاسته را آبکشی کنید، مراقب باشید که آب زیادی روی نشاسته نریزید، زیرا آب با نشاسته مخلوط می شود و نشاسته به سرعت در آب حل می شود و تمام نشاسته از آن عبور می کند. . فیلتر کنید.

گام اول

ابتدا یک بشقاب تفلون، آلومینیوم یا الکلی آماده کرده و روی اجاق گاز قرار دهید. مراقب باشید ابتدا شعله زیر ماهیتابه نرود. سپس شیر را در قابلمه بریزید و یک قاشق نشاسته را به شیر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا نشاسته کاملا در شیر حل شود تا ترکیب کاملا یکنواختی به دست آید.

دومین

در این مرحله شکر را به مخلوط شیر و نشاسته سرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شکر در نتیجه حل شود. سپس قابلمه را روشن کرده و به هم زدن ادامه می دهیم. در اینجا باید بدانیم که تا زمانی که فرنی را هم نزنیم، فرنی نشاسته ای به سرعت تبدیل به خمیر می شود و کل فرنی خراب می شود.

به هم زدن ادامه می دهیم تا فرنی با نشاسته غلیظ شود و به حد مناسب برسد. به عبارت دیگر: قوام.

سطح سوم

در این مرحله، زمان اضافه کردن گلاب و هل است.

وقتی برداشتیم گلاب و هل را اضافه می کنیم و یک دقیقه محتویات قابلمه را هم می زنیم تا کاملا با مواد مخلوط شود سپس شعله گاز را خاموش می کنیم و می گذاریم کمی فرنی شود. نشاسته را خنک کرده و از روی حرارت بردارید.

قبل از سرد شدن فرنی نشاسته می توانید آنها را در کاسه های جداگانه بریزید و تزیین کنید و در یخچال قرار دهید تا به شکل ظرف درآید.در این مرحله فرنی نشاسته ای ما آماده و آماده نوشیدن است. . زندگی می کند

توجه داشته باشید که این مقدار مواد برای دو نفر می باشد و در صورت افزایش تعداد می توانید مقدار مواد را با توجه به مقدار مورد نیاز اضافه کنید.

امیدواریم از مواد و ابزار موجود در بازار برای تهیه فرنی نشاسته ای در منزل طبق دستور بالا نهایت استفاده را برده باشید و در کنار خانواده سرو کنید. آن را به زندگی خود تبدیل کنید.

نکاتی در مورد طرز تهیه فرنی با نشاسته

در طرز تهیه فرنی نشاسته نکات کوچکی وجود دارد که عمدتاً با تمرین به دست می آید.

اگر می خواهیم فرنی را در رنگ های مختلف درست کنیم، بهتر است در حین تهیه فرنی، تعداد رنگ های مورد نظر خود را جدا کرده و پودر کاکائو یا زعفران را به آن اضافه کنیم.

می توانیم تکه های موز یا هلو را در فرنی نشاسته ای بریزیم.

در مرحله تهیه فرنی با نشاسته، اگر نشاسته را به شیر داغ اضافه کنید، به شکل گلوله در می آید و حل شدن آن در شیر بسیار سخت می شود، بنابراین بهتر است قبل از حرارت دادن شیر، نشاسته را به شیر اضافه کنید. آن را به شیر سرد اضافه کنید و سپس شعله گاز را روشن کنید.

می توانید به جای شکر از پودر قند، شیره انگور، شیره خرما یا عسل استفاده کنید.

برای خوش طعم شدن فرنی با نشاسته می توانید یک قاشق خامه اضافه کنید.

اگر می خواهید بدانید فرنی با نشاسته شما آماده سرو است، کافی است با قاشق روی فرنی با نشاسته خط بکشید، اگر جای قاشق روی فرنی خط دار افتاد، فرنی شما با نشاسته. آماده است و می توانید آن را دنبال کنید. آن را خاموش کنید تا خنک شود.

اگر می خواهید فرنی را با نشاسته در قالب تهیه کنید، دقت کنید از قالب های سیلیکونی استفاده کنید، داخل قالب های سیلیکونی را هم روغن نمی زنیم، چون فرنی شما خراب می شود.

اطلاعات بیشتر: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-فرنی-با-نشاسته/


تاریخ : یک شنبه 8 مرداد 1402
بازدید : 15657
نویسنده : کتابخونه


افرادی که در طول روز به قهوه وابسته هستند بهترین استفاده را از قهوه ساز خانگی می برند. دستگاه قهوه ساز دستگاهی است که به طور خودکار قهوه را برای شما آماده می کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقداری آب به قهوه ساز اضافه کنید و قهوه را بریزید. به این ترتیب وقتی از خواب بیدار می شوید قهوه شما آماده است.

یک قهوه ساز خوب با روش درست دم کردن قهوه خوب درست می کند. اما قهوه‌ساز فوری ممکن است سلیقه دوستداران قهوه که هر نوع قهوه فوری را ترجیح می‌دهند، نباشد. برای اینکه قهوه شما طعم خوبی داشته باشد، مقدار زیادی به اندازه و نوع قهوه ای که در قهوه ساز استفاده می کنید بستگی دارد. اگر عادت دارید هر روز صبح قهوه بنوشید، مطمئناً یک قهوه ساز خانگی ارزش این کار را دارد.

فاکتورهایی که هنگام خرید دستگاه قهوه ساز باید در نظر بگیرید!

قبل از خرید قهوه ساز خانگی به این ویژگی ها توجه کنید:

قابلیت: قهوه سازهای داخلی بر اساس توانایی به دو دسته تقسیم می شوند. این اولین قهوه ساز است که در آن می توانید یک فنجان قهوه درست کنید. نوع دوم قهوه ساز بر اساس ظرفیت می تواند برای چند نفر قهوه درست کند. ظرفیت دستگاه قهوه ساز کاملاً به نیاز شما بستگی دارد.

قهوه ساز قابل برنامه ریزی: قهوه ساز قابل برنامه ریزی دستگاهی است که دارای دکمه روشن/خاموش خودکار است. این بدان معناست که پس از بیدار شدن، کافی است آن را روشن کنید و قهوه شما در کمترین زمان آماده خواهد شد.

کاراف حرارتی: کاراف قسمتی از دستگاه قهوه ساز است که قهوه را ذخیره می کند. اگر قهوه ساز خانگی شما دارای کاراف حرارتی باشد، قهوه ذخیره شده گرم می ماند و می توانید آن را در هر زمانی بنوشید.

کنترل دم کردن: با این عملکرد می توانید قهوه قوی یا قهوه نرم درست کنید.

اولی: اگر می خواهید قهوه تازه بنوشید، باید دانه های قهوه را آسیاب کنید. وقتی قهوه ساز گزینه آسیاب دارد، می توانید دانه های قهوه را در هر زمان آسیاب کنید. یکی از معایب آسیاب این است که باید مرتباً تمیز شود که هزینه های نگهداری را افزایش می دهد.

فیلتر آب: دستگاه قهوه ساز با فیلتر آب طعم قهوه شما را بهبود می بخشد.

بهترین انواع قهوه ساز خانگی

به گفته این شرکت، قهوه‌ساز خانگی Philips HD7431 / 20 700 یکی از شرکت‌های تابعه رویال فیلیپس هلند است که دارای اصول اصلی فناوری سلامت است و هدف آن بهبود سلامت مردم و ارائه محصولات بهتر به مشتریان خود است. قهوه ساز Philips HD7431 / 20 700W دارای چرخ عطر و ویژگی توقف چکه است.

دستگاه قهوه خانگی فیلیپس طراحی بسیار زیبایی دارد. این دستگاه دارای یک نازل چرخشی معطر است که به طور یکنواخت قهوه فیلتر را با قهوه داخل قابلمه مخلوط می کند. مزیت اصلی این دستگاه قهوه ساز این است که عملکرد قطره ای دارد، به این معنی که می توانید هر زمان که بخواهید قهوه را متوقف کنید.

از آنجایی که تمام قطعات این قهوه ساز قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند، نگهداری و تمیز کردن این قهوه ساز آسان است. از دیگر ویژگی های قهوه ساز خانگی فیلیپس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی فوق العاده

برای کار به 700 وات برق نیاز دارد.

نازل عطر چرخان.

قابلیت توقف.

LED سوئیچ روشن است.

نگهدارنده فیلتر قابل جابجایی

ظرفیت 0.6 لیتر

زمان تزریق 10 دقیقه است.

قهوه ساز قطره ای Preethi Cafe Zest CM210 دارای نشانگر سطح آب و دسته کرومی است. این قهوه ساز خانگی دارای المنت حرارتی 450 وات می باشد، بنابراین قهوه را خیلی سریع آماده می کند. همچنین دارای یک میکرو فیلتر بسیار مقاوم در برابر حرارت است و از پلاستیک مرغوب ساخته شده است. از دیگر ویژگی های این قهوه ساز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نشانگر سطح آب

سیستم ضد چکه.

فیوز حساس به دما

Au'au Chrome.

برای کار کردن به 450 وات برق نیاز دارد.

فیلتر میکروفون

المنت گرمایشی سنگین

1 سال گارانتی محصول.

ادامه مقاله: https://www.entekhabcenter.com/coffee-maker-price


تاریخ : شنبه 7 مرداد 1402
بازدید : 16422
نویسنده : کتابخونه


تاریخ

اولین چیزی که در این مورد باید به آن توجه کنیم، به نظر من یک شرکت اگر سابقه نداشته باشد غیر قابل اعتماد است، اما نمی توان از هر نظر به آن 100% اعتماد کرد. داشتن تجربه موضوع مهمی است، یعنی یک شرکت طراحی سایت خوب باید حداقل 10 سال در این زمینه تجربه داشته باشد. دارکوب در سال 2013 فعالیت خود را در زمینه طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی وب سایت آغاز کرد و در این سال ها موفق به ایجاد 3000 وب سایت شد.سوابق طراحی سایت شامل پروژه های موجود می باشد زیرا سال ها حضور در شرکت تضمینی برای سابقه کاری نیست. و البته تجربه کاری بسیار مهمتر از سالهایی است که شرکت در تجارت بوده است.

دانش

دومین موردی که باید به آن توجه کنیم راه اندازی یک کسب و کار است و در مورد شرکت های طراحی سایت این بنیاد متشکل از افراد متخصص و متخصص است. این نیروی اختصاصی باید بتواند انواع پلتفرم ها را طراحی کند و با در نظر گرفتن راه های گسترش کسب و کار و کسب و کار مشتری، راه حل های جدید و موثر در این زمینه ارائه دهد. این یک معیار ایده آل برای یک شرکت خوب نیست، اما ضروری است. به قول قدیمی ها کار را به استاد بسپارید.

مسئوليت

ما فکر می کنیم مسئولیت یک شرکت طراحی سایت در قبال مشتریانش مهم است، بنابراین بر این موضوع تاکید می کنیم. با این نوع قراردادها، آنچه برای ما مهم است زمان ارائه پروژه و ظاهر و تصویر سایت طبق بحث اول است، البته موضوع پشتیبانی و تعهد را نیز نباید فراموش کنیم زیرا . ممکن است تمام دانش و اطلاعات سایت گوش داده شده باشد، اما پس از مدتی با مشکلی مواجه می شوید که نمی توانید آن را حل کنید و فقط طراح سایت شما این مشکل را دارد یا فقط دانش اوست که مشکل از آنجاست. فقط با کمک آنها قابل حل است. پایبندی و تعهد، اگر مهم ترین چیز در شرکت نباشد، خیلی مهم نیست.

خدمت

وقتی می گوییم خدمات پس از فروش، منظور شرکت های طراحی سایت نیست، بلکه باید بدانید که آنها نیز متعهد به مجموعه ای از این خدمات از جمله: آموزش داشبورد و پاسخگویی به سوالات مشتریان، پشتیبانی 24 ساعته وب سایت یا برای یک وب سایت هستند. سال و در برخی موارد سئو و تولید محتوا برای وب سایت. این نوع خدمات به هر شرکت و کسب و کاری شهرت می بخشد و آن را از شرکت های رقیب متمایز می کند. علاوه بر خدمات طراحی وب سایت، طراحی وب دارکوب همچنین خدمات اضافی مورد نیاز برای وب سایت ها از جمله خدمات میزبانی، بهینه سازی و تبلیغات اینترنتی و همچنین خدمات امنیتی وب را ارائه می دهد که به مشتریان دارکوب این امکان را می دهد تا در مورد کل پروژه احساس راحتی کنند. آن را به ما بسپارید.

سم

این کلمه این روزها رایج شده است و اکثر شرکت ها آن را برای وب سایت های خود برجسته می کنند. راستش را بخواهید خیلی مهم است، مثلاً اولین سایت دنیا در سایت گوگل، در صفحه ای که سایت شما قرار دارد، کدام است؟

سئوی خوب و اصول درست برای طراحی وب سایت حرفه ای کار هر شرکتی نیست. بنابراین، شما باید به دنبال بهترین شرکت طراحی سایت در این زمینه باشید که بتواند به خوبی از عهده این کار برآید. البته اول باید ببینید چه نوع سئوی برای وب سایت خود دارند چون اگر پزشک بودید خود را درمان می کردید!!! برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت خوب، باید به اساسی ترین موارد توجه کنید، فرمت وب سایت و سئوی وب سایت آنها را ببینید، زیرا نمادی از بهترین کاری است که می توانند ارائه دهند. یک وب سایت مانند ویترین فروشگاه است، وقتی ویترین شرکت خالی است دلیلی برای اعتماد به آن شرکت وجود ندارد.

هیچ ادعایی بهتر از نمونه کارها، هیزم شکن تمام اصطلاحات مهم مربوط به طراحی سایت مانند «طراحی وب سایت»، «طراحی وب سایت»، «طراحی سایت»، «طراحی وب سایت»، «طراحی وب سایت» صفحه دو سایت نیست. گوگل داره این گروه تاکنون موفق به انجام 500 پروژه سئو و توسعه وب سایت موفق شده است و حضور آن در صفحه اول گوگل با دو سایت سخت ترین کلمات کلیدی سئو نشان می دهد که این گروه از مهارت های لازم برای انجام پروژه های سئو برخوردار است. .

سرورها و هاست های قدرتمند

این ویژگی یکی از الزامات کلیدی برای یک شرکت طراحی وب موفق است. اساس طراحی وب سایت حرفه ای استفاده از ساختار سرور و هاست قدرتمند است زیرا در این صورت می تواند نیاز و خواسته شما را برآورده کند و وب سایتی مطابق با خواسته شما به شما پیشنهاد دهد. همچنین علاوه بر داشتن این ویژگی، بهتر است گواهینامه SSL نیز داشته باشید که گواهی تایید نام دامنه است. حالا شاید به من بگویید چه چیزی برای سرور نیاز دارید؟

یک سرور می تواند:

این باعث افزایش امنیت داده های شما می شود.

این باعث کاهش خطاهای کارکنان می شود

سرعت انجام کارهای روزانه خود را افزایش دهید

این اجازه می دهد تا شرکت و وب سایت شما رشد و گسترش یابد

از اطلاعات شما به صورت خودکار و دوره ای نسخه پشتیبان تهیه می کند.

و...

کار خلاقانه

چندین ویژگی وجود دارد که هنگام طراحی وب سایت باید به آنها توجه داشت، مانند:

1- طراحی جذاب و دوستانه، در این نوع طراحی ها باید از قالبی زیبا و جذاب استفاده کنیم.

2- سرعت سایت و بارگذاری صفحه از مهمترین جنبه های وب سایت شما می باشد. هر بخشی از هر سایتی، اگر کند باشد، عملکرد را کاهش می دهد و کاربران را دور می کند.

3- داشتن نسخه ریسپانسیو مسلما یک مزیت برای وب سایت محسوب می شود، با توجه به اینکه هر روز بر تعداد بازدیدکنندگان وب سایت شما از طریق گوشی های هوشمند یا تبلت ها افزوده می شود، این ویژگی برای وب سایت شما ضروری و حیاتی است. . پاسخگویی به این معنی است که وب سایت از تمام صفحه ها پشتیبانی می کند.

4- برای سئو خوب و رضایت بیشتر برای مشتریان و کاربران محتوا بسیار مهم است و به ایجاد یک وب سایت حرفه ای کمک می کند.

5- برای راحتی کار و مدیریت بهتر وب سایت باید کنترل پنل وجود داشته باشد تا در آینده مشکلی برای ورود و ایجاد تغییرات کوچک اما ضروری نداشته باشید.

6- امنیت بالای وب سایت ناشی از هکرها در بازار رقابتی و اینترنت جهانی مشکلی است که نمی توان آن را نادیده گرفت، این مشکل مهمترین کاری است که یک شرکت طراحی سایت باید انجام دهد.

رفرنس مقاله: https://diyarmirza.ir/1402/04/بهترین-شرکت-طراحی-سایت-تهران/


تاریخ : شنبه 7 مرداد 1402
بازدید : 10450
نویسنده : کتابخونه


کافور چیست؟

این ماده یک ترکیب آلی با خواص سلامتی فراوان است. کافور یک ماده مومی، شفاف، سخت و سفید است. این ماده از اتم های کربن، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده است. مهمترین ویژگی این ماده بوی بسیار قوی و تند آن است. این ماده از صمغ درخت کافور استخراج می شود. این درخت معمولا در آسیای مرکزی و شرقی به ویژه در مالزی، ژاپن و اندونزی یافت می شود.

حال می خواهیم در مورد کاربردها و خواص کافور صحبت کنیم.

خواص کافور

این ماده خاصیت ضد عفونی کنندگی و بیهوشی دارد. این ماده همچنین ضد التهاب و روماتیسم است. از دیگر خواص این ماده می توان به ضد عصب و اسپاسم بودن آن اشاره کرد. همچنین، معمولاً برای درمان سرفه، سفتی قفسه سینه و توقف آبریزش بینی استفاده می شود. این ماده خاصیت ضد اضطراب و ضد اضطراب دارد. یکی دیگر از موارد مصرف کافور این است که می تواند در کاهش میل جنسی موثر باشد. این ماده را می توان به صورت موضعی برای کاهش درد، خارش و سوزش استفاده کرد. از بین بردن غده پستانی نیز از دیگر خواص این ماده است.

همچنین از کافور می توان برای درمان نیش حشرات، زگیل، آکنه و التهاب ناشی از نیش حشرات استفاده کرد. تسکین دردهای عضلانی، درمان تبخال، نرم شدن پاشنه های ترک خورده، التیام میخچه و رفع سندرم پای بی قرار از دیگر خواص مهم این ماده است. علاوه بر این می توان از روغن کافور برای جلوگیری از ریزش مو، بهبود رشد مو و افزایش نرمی مو استفاده کرد. این ماده در درمان شپش نیز بسیار موثر است. درمان هموروئید و آرتروز نیز از دیگر خواص این ماده است.

از عوارض کافور می توان به ناراحتی معده، گاز معده، قولنج، تهوع، اسهال و استفراغ اشاره کرد. در برخی موارد این ماده می تواند باعث هذیان، حمله قلبی و صرع شود. همچنین باید توجه داشته باشید که حداکثر دوز مناسب برای مصرف خوراکی این ماده بین 125 تا 375 میلی گرم در روز است. استفاده بیش از این مقدار از این ماده می تواند باعث مسمومیت شود.

کاربردهای صنعتی کافور

کافور به دلیل خواص ویژه ای که در درمان سرفه و سرماخوردگی دارد در ساخت انواع روغن های سینه و گلو استفاده می شود. همچنین خاصیت ضدالتهابی این ماده باعث استفاده از آن در تولید انواع کرم ها و محصولات مراقبت از پوست شده است. همچنین امروزه کرم های کافور مختلفی در داروخانه ها وجود دارد که به رفع گرفتگی بینی و تسهیل تنفس کمک می کند. این ماده به دلیل خاصیت تسکین درد در تولید روغن و کرم های ماساژ نیز کاربرد دارد.

یکی از مهمترین مصارف صنعتی کافور در تولید اسپری و حشره کش است. این ماده یکی از قوی ترین ترکیبات برای دفع و از بین بردن حشرات است. در واقع بوی نامطبوع اسپری های ضدعفونی کننده ناشی از وجود این ماده در ترکیبات آنهاست.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کافور و کاربردهای آن. می توانید منابع را در وب سایت آواشیمی صبا، شرکت آواشیمی صبا، که بیش از 20 سال تجربه عالی در زمینه واردات مواد و لوازم صنعتی دارد، پیدا کنید. بالاترین کیفیت و بهترین خدمات را در این زمینه برای شما به ارمغان می آورد.

 

رجوع به مقاله: https://exirchemi.com/product/camphor/


تاریخ : جمعه 6 مرداد 1402
بازدید : 316
نویسنده : کتابخونه

هانیه توسلی و خانواده اش
هانیه توسلی دختر همدانی متولد سال 58 است. او فارغ التحصیل رشته ادبیات فیلم نامه نویسی است. او 41 ساله و همچنان مجرد است. هانیه توسلی دارای 4 خواهر است. یکی از خواهرانش منتقد و مترجم، خواهر دیگر در آمریکا خواننده و دیگری جراح مغز است. همچنین خواهر کوچکش در رشته طراحی شهری تحصیل کرده است.

فعالیت رسمی هانیه توسلی در بازیگری
هانیه توسلی بازیگری را از حضور در صحنه تئاتر شروع کرد و با سریال غریبانه وارد تلویزیون شد. اما در سال 84 با حضور در سریال میوه ممنوعه که در ماه رمضان پخش میشد; در تلویزیون شهرت یافت.

فیلم شام آخر در سال 80 آغاز فعالیت سینمایی هانیه توسلی بود. در مدت زمان کوتاه پس از شروع فعالیت سینمایی، او تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در «شب‌های روشن» از هفتمین جشن خانه سینما دریافت کرد. همچنین در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1391، برای بازی در فیلمِ دهلیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

چند مورد از فیلم‌هایی که هانیه توسلی ایفای نقش کرده است شامل: جهان با من برقص/ نهنگ عنبر/ سه ماهی/ مادری/نقطه کور/خط ویژه/ دهلیز/ بخاطر پونه/ زمان می‌ایستد/غیرمنتظره/ خشم و هیاهو و … می‌شود.

در پاسخ به سوال آیا ازدواج می‌کنید؟ هانیه توسلی گفت: «ازدواج برایم پیچیده است. من تنهایی را دوست دارم و همیشه از جمع فراری‌ هستم. به طوری که از همان کودکی دوست صمیمی‌ای نداشتم.» این پاسخ او در سال‌های پیش بوده است اما تا کنون که 41 سال سن دارد همچنان مجرد است.

هانیه توسلی در سن نوجوانی بسیار به مادر شدن علاقه داشته است; اما اکنون با به سرپرست گرفتن یک بچه که در اردبیل است این حس را اشباع کرده است. رابطه او با بچه طبق سیستم بنیاد کودک است، به این صورت که آنها هر شش ماه یک بار گزارشی از آن بچه برای هانیه توسلی و دیگر کفیل‌ ها می‌فرستند و از معدل و شرایط و نیازهای اصلی و … در آن توضیح می‌دهند. غیر از این گزارش بنیاد، او با بچه تلفنی صحبت می‌کند و یک مناسبت‌های ویژ ه‌ای هم خیلی برایش اهمیت دارد، مثل تولد، عیدها، وقتی امتحاناتش تمام می‌شود و اول مهر، به‌ هر‌حال شرایط طوری نیست که هر روز با هم صحبت کنند، اما در تماس هستند

دستمزد هانیه توسلی
هانیه توسلی گفت برخی بازیگرها باعث فروش میلیاردی فیلم می‌شوند و حق دارند دستمزد میلیاردی بگیرند. اما من همیشه دستمزد متوسطی دریافت کرده‌ام و دستمزدم زیاد نبوده است.

استفاده هانیه توسلی از هشتگ می تو ( me too# )
هانیه توسلی در اینستاگرام خود پستی منتشر کرد که در آن از هشتگ می تو استفاده کرده است. هشتگ Me too برای زنانی است که قربانی آزار جنسی شده‌اند. این جنبش از زنان می‌خواهد با افشای متجاوزین جنسی و سکوت نکردن در برابر این جنایت به ریشه کنی این مشکل و جلوگیری از وقوع اتفاقات مشابه در آینده کمک کنند.

با استفاده بسیار هشتگ در این روزها، هانیه توسلی هم خود را شریک غم تمام زنانی که به آنها آزار جنسی رسیده است شده و نشان داده که خود در اول سنین جوانی این تجربه تلخ را داشته است.

بیوگرافی هانیه توسلی و آسیب او از آزار جنسی+ هشتگ Me too


تاریخ : چهار شنبه 4 مرداد 1402
بازدید : 9924
نویسنده : کتابخونه


دیکشنری ها نوع متفاوتی از محتوای صوتی نسبت به انواع محتوای صوتی مانند پادکست ها و کتاب های تصویری هستند. اگر به این واژه نامه علاقه دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا تاریخچه، ارکان و کاربرد آن را بدانید.

تاریخچه گفتار

بشارت ابتدا توسط یونانیان اختراع شد و بعداً به روم باستان آورده شد. در روم باستان روایت نوعی گفتار شیوا است. که بعدها به ستون فقرات نظام آموزشی در سراسر این کشور تبدیل شد. در طول زمان متن به دو زیر شاخه تقسیم می شود. یک مجموعه با عنوان سخنان یا تقابل جنجالی است. در دادگاه ها و محاکمات توسط چهره های رسا و رسا برای به چالش کشیدن تصمیمات و قوانین جدید ارائه می شود. نوع دیگری به نام موعظه برای بیان داستان های تاریخی و اساطیری برای مخاطب خاصی به کار می رود.

انتشار

اعلامیه

در قرن هجدهم، سرود خوانی به شکل سخنرانی در مجامع مذهبی مانند کلیساها یا مجالس قانونگذاری (همچنین شعارهای بحث برانگیز) به خود گرفت. در ابتدا، هدف آن بهبود ارتباطات شفاهی به روشی استاندارد بود. از آنجا که نرخ بالای بی سوادی باعث ایجاد کلیساها می شود، زیرا دادگاه ها و پارلمان ها باید بر کلمات ظریف تکیه کنند. اما از قرن نوزدهم تلاوت به شکلی متفاوت وارد تئاتر و سینما شد و مخاطبان زیادی را در قالب شعرخوانی و نثر خوانی به خود جذب کرد. در این دوران به قاریان (گویندگان) آموزش داده می شد که به جای اینکه کلمات را به زبان بیاورند، عقاید را با لحنی معنادار بیان کنند تا کلمات برای مخاطب جذاب باشد.

در سال 1841 دانشمند ایتالیایی به نام کاگنازی دستگاهی به نام تونوگرافی اختراع کرد که می توانست انحراف و زیر و بم صدای انسان را اندازه گیری کند. از این دستگاه در مدارس موج سواری استفاده می شود تا راهی برای ضبط برخی ویژگی های صدای انسان فراهم کند. تا بچه ها اطلاعات زیادی در مورد نماز خواندن در آن وقت به دست آورند. در اواسط قرن نوزدهم، اصلاح طلبان از سخنوری برای ارائه توصیه های اخلاقی استفاده می کردند. در قرن بیستم، هنر موج سواری در بیشتر کشورها شناخته شده بود و به اوج خود رسیده بود.

گناه چیست؟

اعلام

تعاریف متعددی از تلاوت وجود دارد، اما به طور کلی، تلاوت نوعی تولید محتوای صوتی است که در آن شعر یا نثر ادبی با آهنگ و صدای رسا با صدای بلند خوانده می شود. این شعر ممکن است یکی از شعرهای کلاسیک شاعران مشهوری چون حافظ یا سعدی باشد یا توسط خود خواننده سروده شده باشد. البته خوانش نه تنها در شعر، بلکه در قالب نثر و متون ادبی نیز اجرا می شود. در واقع هر متنی را می توان با صدای بلند خواند به شرطی که به اندازه کافی برای مخاطب جذاب و تاثیرگذار باشد. شعر و نثر ممکن است محتوای چندان جذابی نداشته باشد، اما خواننده آن را به شیوه ای جذاب به شنونده منتقل می کند. یا برعکس اگر یک شعر زیبا توسط شخصی که توانایی حفظ آن را ندارد خوانده شود، مخاطب نه تنها از آن لذت نمی برد، بلکه ممکن است از آن متنفر باشد. در تلاوت، شخصی که به عنوان منادی انتخاب می‌شود، بسیار مهم‌تر از گوینده رادیو متن شعر یا نثر است. بلند خوانی یا شعر خواندن فقط کلمه به کلمه خواندن شعر نیست، در واقع خواننده باید طوری رفتار کند که انگار می خواهد کلمات را زنده کند و حس شعر را به شنونده منتقل کند.

گفتار واضح و روشن همیشه به عنوان ابزاری کلامی توسط سیاستمداران و مبلغان مذهبی برای رساندن پیام به مخاطبان استفاده می شود تا بتواند تأثیر کافی داشته باشد. شاید بتوان دلیل موفقیت بسیاری از سیاستمداران مانند هیتلر یا اوباما را گفتار صریح و بیان صریح دانست. با گوش دادن، نحوه گفتن کلمات، نحوه انجام آن، نحوه صحیح صحبت کردن و توجه به صدای کلمات برای خوب انجام دادن بسیار مهم خواهد بود. در بسیاری از رسانه های شنیداری مانند پادکست ها، کتاب های صوتی یا گویا و حتی در برنامه های رادیویی و تلویزیونی افرادی به عنوان گوینده انتخاب می شوند که جدا از داشتن صدای خوب، دانش کافی برای تلفظ صحیح، بیان و لحن خوب را نیز داشته باشند. مناسب. هنگام گفتن داستان چه به صورت صوتی و چه در اجرای زنده، باید تمام این عناصر و اصول رعایت شود.

اعلام

انواع گفتار و کاربرد آنها

شعر و نثر را می توان به دو صورت بازخوانی کرد: 1- اجرای زنده در مراسم مختلف و 2- به صورت فایل صوتی از پیش ضبط شده. هر یک از این دو نوع گفتار کاربردهای خود را دارد; همچنین مکان و نحوه بازی آنها نیز متفاوت است.

تلاوت یک اجرای زنده است

اولین تجربه من از نواختن یا تماشای موسیقی زنده به دوران مدرسه ام برمی گردد. گروهی از هنرجویان مستعد آواز انتخاب شدند و اشعار ممتازی را در قالب تلاوت در مناسبت ها و جشنواره های مختلف اجرا کردند.

همچنین اجرای زنده تلاوت نیز از طریق برنامه های تلویزیونی در مناسبت های مختلف مانند اعیاد مذهبی یا شب های یلدا و نوروز پخش می شود. این نوع سخنرانی به دلیل اینکه به صورت زنده انجام می شود معمولاً توسط افرادی انجام می شود که مهارت های اجرای زنده خوبی دارند. زیرا هر اشتباهی در هنگام گفتن و خواندن سخنرانی می تواند غیر قابل برگشت باشد.

با فرمت فایل صوتی صحبت کنید

گروه دیگری از سخنرانی ها به صورت ضبط شده در استودیو تولید می شود که پس از اعمال تغییرات لازم و ویرایش و افزودن قطعه صوتی در قالب فایل صوتی تولید می شود. صداپیشگی ها معمولاً بین قسمت های مختلف از تلویزیون و رادیو پخش می شوند. علاوه بر این، بسیاری از روایت های صوتی را می توان از طریق سایت های اینترنتی یا شبکه های اجتماعی پخش و دانلود کرد. مزیتی که گویندگان صوتی نسبت به برنامه های زنده دارند این است که اگر در حین ضبط مشکلی پیش بیاید، می توان آن را اصلاح کرد. همچنین امکان افزودن موسیقی متن و برخی تغییرات به صدای ضبط شده وجود دارد.

هدف از پیشنهاد چیست؟

هدف اصلی شعر این است که معنای شعر یا نثر را به طور عینی به شنونده برساند. در واقع تکرار می تواند واسطه بین شاعر و شنونده باشد و با انتقال دقیق معنا و مفهوم شعر، شنونده را به وجد بیاورد.

روش

رابطه شاعر و شنونده

شعر نوعی گفتار است که هدف آن انتقال پیام یا مفهومی خاص به مخاطب است. شعر قدرت منحصر به فردی دارد که زبان عادی آن را ندارد. به ویژه اشعار شاعران بزرگی چون حافظ، مولانا و سعدی و همین تفاوت باعث شد که همه توان شعری نداشته باشند. از سوی دیگر برخی از اشعار به گونه ای سروده شده اند که شاید برای یک فرد عادی درک معنای آن ها دشوار باشد. بنابراین گوینده شعر در واقع به عنوان واسطه بین شعر و شنونده عمل می کند تا بتواند با بیان و بیان موثر کلمات شعر، معنای شعر را به شنونده منتقل کند.

شاعر و شنونده

با مخاطب ارتباط برقرار کنید

شعر به دلیل ساختار خاص و زیبایی اش «بیان بالا» نامیده می شود و می تواند شنونده را از جهات مختلف تحت تأثیر قرار دهد.

یکی از راه های تأثیرگذاری آن از طریق زبان شعر است. هر شعر به زبان خاصی سروده شده است. اگر به اشعار شاعران مختلف نگاه کنیم، زبان شعر حافظ با زبان مولانا متفاوت است. هر چه زبان شعر قوی تر باشد، ماندگارتر و مؤثرتر است. خواننده دکلمه زهر اشیراحمدی اما شعرهای بدون زبان پاک قطعاً تأثیر خوبی نخواهد داشت و شنونده علاقه ای به شنیدن آنها نخواهد داشت.

شاعر

مورد بعدی که روی شعر تاثیر می گذارد محتوای شعر است. برخی از اشعار محتوای پرمعنی دارند و هدفشان رساندن پیام خاصی به شنونده است. هدف از سرودن این شعر نیز مانند شعر معروف سعدی «مردم اعضای یکدیگرند»، انتقال احساس دوستی، همدردی و شفقت مردم به یکدیگر بدون تبعیض ملی، جنسیتی و نژادی است.

سرودن شعر نیز نقش مهمی در تأثیرگذاری بر مخاطب دارد. اشعار کلاسیک معمولا وزن و لحن خاصی دارند. اما در شعر نو این آهنگ و وزن به سختی قابل تشخیص است. بنابراین خواندن شعر نو در مقایسه با شعر کلاسیک به مهارت بیشتری نیاز دارد. زیرا قاری در هنگام خواندن شعر جدید باید متن شعر را با آهنگ لازم تکمیل کند تا برای شنوندگان زیباتر و جذاب تر شود.

تصاویر که یکی از مهم ترین عناصر شعر به شمار می روند، یکی از مواردی است که شعر را بر شنونده تأثیر می گذارد. در واقع یکی از چیزهایی که شعر را از نثر و شعر جدا می کند، خلق تصویر است. به این ترتیب شاعر علاوه بر افزایش تأثیر شعر، زیبایی آن را نیز افزایش می دهد.

شعر

گوینده باید بتواند زبان، محتوا و موسیقی شعر را به شنونده منتقل کند و تصویر اثر شاعر را به وضوح به شنونده منتقل کند.


تاریخ : سه شنبه 3 مرداد 1402
بازدید : 1249
نویسنده : کتابخونه


نحوه تشخیص لوازم آرایشی اصلی

روش اول: محصولات آرایشی را از مراکز و فروشگاه های حرفه ای با گواهینامه معتبر خریداری کنید

اولین و مهمترین راه برای اطمینان از اصالت لوازم آرایشی، خرید از مراکز معتبر و معتبر است، فرقی نمی کند فروشگاه فیزیکی باشد یا آنلاین. اگر خرید اینترنتی انجام داده اید، محصولات را بررسی و مقایسه کنید و از نظرات و نظرات مشتریان سایت برای انتخاب بهتر و اصلی محصول استفاده کنید.

راه دیگر: به آزمایش کننده هایی که فروشنده به شما پیشنهاد می دهد اعتماد نکنید

اگر می خواهید خامه یا پنکیک پودر شده را امتحان کنید، مقداری به اندازه سکه روی دستتان بگذارید، 12 تا 24 ساعت صبر کنید، مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید، مطمئن شوید که ماندگاری دارد و در نهایت شروع به خرید کنید. اما به طور کلی از آزمایش خودداری کنید زیرا این روش سالمی نیست زیرا فروشنده مارک اصلی را برای آزمایش به شما می دهد اما هنگام خرید محصولات تقلبی و غیر اصل را به شما می دهد.

به بافت، رنگ و بوی مواد توجه کنید

این قسمت را می‌توان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شناسایی محصولات آرایشی و بهداشتی دانست، کرم پودر و سایر محصولات آرایشی باید ساختار یکسانی داشته باشند و مواد تشکیل دهنده آن مقدار و رنگ ذرات یکسان را داشته باشند. کدها و برچسب‌های رهگیری وزارت بهداشت از بین می‌روند و استفاده نمی‌شوند

ساده ترین و اصلی ترین راه برای بررسی کالای آرایشی خریداری شده و اطمینان از اصل بودن آن، بررسی کدهای روی محصول است که اولین پارامتر بارکد است. و زیر آن عدد 4 نوشته شده و یا محصول با کد سامانه ارتباطی وزارت بهداشت به آن سایت ارسال شود.

مراجعه به مرجع: https://moorashin.com/product/کرم-پودر-استی-لادر-دابل-ور-estee-lauder/


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com