عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 19 بهمن 1402
بازدید : 111
نویسنده : کتابخونه


اگرچه لیزر محبوب ترین، کم دردترین و دائمی ترین روش از بین بردن موهای زائد بدن است. اما همچنان در طول لیزردرمانی متوجه درد و سوزش در پوست خود خواهید شد. اما انتخاب روش و دستگاه مناسب می تواند درد لیزر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و شما را از نگرانی رها کند. پس با ما همراه باشید تا بدانید با توجه به نوع پوست خود کدام روش و دستگاه لیزر را انتخاب کنید.

آیا درد لیزر طبیعی است؟

ابتدا باید درد الکس کندلا بررسی کنیم که آیا دردی که در طول لیزر احساس می کنیم طبیعی است یا خیر.

دستگاه های لیزر موهای زائد از انرژی حرارتی بالایی استفاده می کنند. بنابراین طبیعی است که وقتی لیزر به پوست شما برخورد می کند، مقداری درد و سوزش در ناحیه و بافت ناحیه لیزر شده احساس کنید. بنابراین این درد کاملا طبیعی خواهد بود.

سطح درد لیزری

بگذارید این باور غلط در ذهن شما ایجاد شود که هر چه دستگاه و سیستم لیزر آن موثرتر باشد، بیشتر به پوست شما آسیب می رساند. زیرا امروزه با پیشرفت و استقبال از لیزر موهای زائد بدن، دستگاه هایی وجود دارند که علاوه بر موثر بودن، درد بسیار کمی نیز ایجاد می کنند. زیرا این دستگاه ها دارای طول موج مناسب با ژل خنک کننده هستند.

از طرفی طول موج دستگاه ارتباط مستقیمی با نفوذپذیری آن روی پوست دارد اما برای از بین بردن موهای زائد بدن نیازی به نفوذ بالای پوست نیست. بنابراین اگر وسیله ای باعث درد بیشتر می شود به این دلیل است که به لایه های متعدد پوست شما نفوذ می کند که می تواند به پوست شما آسیب برساند و زیبایی عکس های شما را تحت تاثیر قرار دهد.

عوامل موثر بر میزان درد لیزر

عوامل زیادی بر میزان درد شما در طول لیزر درمانی تاثیر می گذارد. از جمله این عوامل می توان به پوست ناحیه مورد نظر اشاره کرد. به عنوان مثال، درد لیزر در ناحیه بیکینی بیشتر از درد پا است. حتی جنسیت نیز می تواند عاملی در درد شما باشد. از آنجایی که پوست زنان لطیف تر است، در مقابل مردان احساس درد بیشتری می کنند. اما مهمتر از آن مکانیسم لیزر و میزان تحریکی که دستگاه بر روی پوست ایجاد می کند در این امر نقش دارد. پس ابتدا باید روش های مختلف لیزر موهای زائد بدن را بررسی کنیم.

روش های مختلف لیزر موهای زائد بدن

روش های زیادی برای لیزر موهای زائد وجود دارد که هر کدام ویژگی ها، نقاط قوت و ضعف متفاوتی دارند. در این قسمت به معرفی محبوب ترین و جدیدترین روش های لیزر موهای زائد بدن می پردازیم.

دیود لیزر:

اگرچه روش لیزر دایود هنوز یکی از روش های رایج برای از بین بردن موهای زائد بدن است. اما با ارائه روش هایی مانند الکس به تدریج جایگاه خود را به عنوان محبوب ترین روش لیزری از دست داد. با این نوع، طول موج پرتوهای آن 808 نانومتر است، همانطور که در سایر روش های مدرن از ژل خنک کننده در هنگام لیزر استفاده می شود که باعث درد و سوزش کمتری در نقطه هدف و اطراف آن خواهد شد.

مزایای:

ابتدا درد ناشی از کاهش طول موج را کاهش دهید.

دوم، پریودهای لیزر کمتر.

سوم، زمان بهبودی سریعتر.

چهارم، در رفع ضخامت موهای ناخواسته موثر است.

ایرادات:

اول، راندمان پایین.

ثانیا برای پوست های تیره مناسب نیست.

سوم، قطر کوچک نقطه لیزر، که روند درمان لیزر را گسترش می دهد.

لیزر ND-YAG:

این روش برای درمان افرادی با پوست سبز یا تیره به بازار عرضه شد. در روش ND-YAG با طول موج 1064 نانومتر سر و کار دارید که از طریق پوست شما نفوذ بالایی خواهد داشت. چنین امواج طولانی می تواند باعث سوزش و درد در پوست شود. بنابراین این روش برای افرادی که پوست چرب دارند مناسب نیست.

فواید:

قابلیت پوشاندن انواع پوست.

معایب:

ابتدا نسبت به روش های دیگر درد بیشتری احساس کنید.

دوم، شواهد ناکافی برای حذف طولانی مدت موهای ناخواسته بدن.

روش IPL:

البته IPL لیزر نیست. در عوض، پرتوی قوی و تقویت شده است. اما از آنجایی که این روش به اشتباه در لیست دستگاه های لیزر قرار گرفته است، بسیاری از افراد از این روش به عنوان لیزر موهای زائد بدن یاد می کنند و ما در این لیست به آن اشاره کرده ایم.

IPL برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گرفته است زیرا روشی ارزان است. اما امروزه کمتر از همیشه مفید است. جدیدترین نوع IPL روش ELIGHT است که از فرکانس رادیویی نیز برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده می کند. طول موج در این روش برابر با 500 تا 1200 نانومتر است.

مزایای:

اول، ممکن است.

دوم اینکه با تغییر طول موج می توان طیف وسیعی از پوست ها را از روشن تا تیره پوشش داد.

معایب:

نیاز به جلسات بیشتر نسبت به روش های دیگر

الکس لیزری:

امروزه این روش محبوب ترین روش لیزر موهای زائد است. به این ترتیب پرتوهای نوری با طول موج 755 نانومتر بر روی سطح بدن پخش می شوند. در این طول موج ملانین پوست نور ساطع شده از لیزر را کمتر جذب می کند و در نتیجه رنگ پوست بدون تغییر باقی می ماند و سوزش و درد کمتری در نواحی مورد نظر ایجاد می شود. از طرفی ژل خنک کننده به کار رفته در این روش درد را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد. این روش برای پوست سفید و موهای تیره یک انتخاب فوق العاده ایده آل خواهد بود.

مزایای:

ابتدا قطر لکه لیزر.

دوم، سرعت بالا.

سوم، تاثیر زیاد روی موهای نازک.

معایب:

اول، خطر تغییر رنگ.

دوم، سوختگی در پوست تیره.

همانطور که می دانیم، حالت های مختلف طول موج های متفاوتی دارند. از طرفی همانطور که در ابتدا گفتیم باید روشی را برای از بین بردن موهای زائد انتخاب کنیم که طول موجی نداشته باشد که خیلی کم باشد و تاثیر کمی داشته باشد و خیلی طولانی نباشد که به پوست آسیب برساند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که بهترین و کم دردترین روش لیزر الکس است.


تاریخ : دو شنبه 16 بهمن 1402
بازدید : 115
نویسنده : کتابخونه

متن آهنگ محمدرضا شجریان صحبت حکام ظلمت شب یلداست

ﺑﺮ ﺳﺮ آﻧﻢ ﻛﻪ ﮔﺮ ز دﺳﺖ ﺑﺮﻳﺪ

دﺳﺖ ﺑﻬﻜﺎری زﻧﻢ ﻛﻪ ﻏﺼﻪ ﺳﺮﻳﺪ

ﺧﻠﻮت دل ﻧﻴﺴﺖ ﺟﺎی ﺻﺤﺒﺖ اﺿﺪاد

دﻳﻮ ﭼﻮ ﺑﻴﺮون رود ﻓﺮﺷﺘﻪ درﻳﺪ

ﺻﺤﺒﺖ ﺣﻜﺎم ﻇﻠﻤﺖ ﺷﺐ ﻳﻠﺪاﺳﺖ

ﻧﻮر ز ﺧﻮرﺷﻴﺪ ﺟﻮی ﺑﻮ ﻛﻪ ﺑﺮﻳﺪ

ﺑﺮ در ارﺑﺎب ﺑﻰ ﻣﺮوت دﻧﻴﺎ

ﭼﻨﺪ ﻧﺸﻴﻨﻰ ﻛﻪ ﺧﻮاﺟﻪ ﻛﻰ ﺑﻪ درﻳﺪ

ﺗﺮک ﮔﺪاﻳﻰ ﻣﻜﻦ ﻛﻪ ﮔﻨﺞ ﺑﻴﺎﺑﻰ

از ﻧﻈﺮ رﻫﺮوی ﻛﻪ در ﮔﺬر آﻳﺪ

ﺻﺎﻟﺢ و ﻃﺎﻟﺢ ﻣﺘﺎع ﺧﻮﻳﺶ ﻧﻤﻮدﻧﺪ

ﺗﺎ ﻛﻪ ﻗﺒﻮل اﻓﺘﺪ و ﻛﻪ در ﻧﻈﺮ آﻳﺪ

ﺑﻠﺒﻞ ﻋﺎﺷﻖ ﺗﻮ ﻋﻤﺮ ﺧﻮاه ﻛﻪ آﺧﺮ

ﺑﺎغ ﺷﻮد ﺳﺒﺰ و ﺷﺎخ ﮔﻞ ﺑﻪ ﺑﺮﻳﺪ

ﻏﻔﻠﺖ ﺣﺎﻓﻆ در اﻳﻦ ﺳﺮاﭼﻪ ﻋﺠﺐ ﻧﻴﺴﺖ

ﻫﺮ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﻴﺨﺎﻧﻪ رﻓﺖ ﺑﻰ ﺧﺒﺮ آﻳﺪ

 

 آهنگ جدید محمدرضا شجریان به نام «صحبت حکام ظلمت شب یلداست»


تاریخ : شنبه 7 بهمن 1402
بازدید : 8787
نویسنده : کتابخونه


در میان لپ تاپ های مدرنی که برای کاربران حرفه ای طراحی شده اند، لپ تاپ 13.3 اینچی ایسوس ZenBook UX325EA-KG779 را می توان بهترین دانست زیرا در کنار قدرت پردازشی عالی، از آخرین فناوری و امکانات نیز بهره می برد. صفحه نمایش کم حاشیه، بدنه باریک و پردازنده نسل یازدهم اینتل از ویژگی های این لپ تاپ است.

کیفیت طراحی و ساخت

اولین چیزی که هنگام خرید لپ تاپ ایسوس  ZenBook UX325EA-KG779 متوجه می شوید ظاهر مدرن آن است. سازندگان از صفحه نمایشی با لبه های بسیار باریک استفاده کرده اند که تنها در محصولات سطح بالا دیده می شود. ایسوس ادعا می کند که این باریک ترین لپ تاپ 13 اینچی جهان با ضخامت 13.9 میلی متر است! استفاده از مواد سبک و باکیفیت وزن کل دستگاه را به حدود 1.11 کیلوگرم رسانده که واقعا عالی است. خوشبختانه ایسوس با فدا کردن پورت های مهمی مانند HDMI و USB-A تا این حد نازک نشده است و کاربران می توانند دستگاه های مختلفی را به لپ تاپ خود متصل کنند. یکی دیگر از ویژگی های فوق العاده طراحی کاملا ارگونومیک دستگاه به لطف استفاده از لولا Ergolift است. این طراحی ظاهر لپ تاپ ایسوس را زیبا می کند و در عین حال بهینه ترین شرایط را برای نوشتن برای شما فراهم می کند. مهندسان ایسوس از سیستم خنک کننده بهبود یافته و قدرتمندی در لپ تاپ ZenBook UX325EA استفاده کرده اند که طول عمر دستگاه را تضمین می کند.


مشخصات لپ تاپ UKS325EA i5

لپ تاپ zenbook 13 UX325EA از صفحه نمایش 13.3 اینچی با پنل IPS و نور پس زمینه LED برای نمایش تصاویر استفاده می کند. و باید بگوییم که خوب کار می کند. اندازه صفحه نمایش این مانیتور 1080 در 1920 پیکسل است و با پشتیبانی از طیف رنگی 100% sRGB، کاربران از کیفیت بالای تصاویر و بازتاب دقیق رنگ اطمینان دارند پردازنده Core i5-1135G7 با 4 هسته پردازشی که در حالت توربو به 4.2 گیگاهرتز می رسد. به قدری قدرتمند است که می تواند تمامی کارها را با کمترین تاخیر و کاهش سرعت انجام دهد.مهندسین ایسوس از 8 گیگابایت رم LPDDR4X استفاده کرده اند، بنابراین در اجرای همزمان برنامه ها مشکلی نخواهید داشت.اما لازم است بدانید که حافظه این لپ تاپ نمی تواند باشد. ارتقا یافته است. خبری از کارت گرافیک مجزا نیست و کاربران باید از Intel Iris برای به حداکثر رساندن سرعت پردازش دستگاه استفاده کنند.

سایر ویژگی های لپ تاپ Zenbook 13 UX325EA

ما با یکی از محصولات حرفه ای و مدرن ایسوس روبرو هستیم و این یعنی این دستگاه از کارایی بالایی برخوردار است. یکی از آنها نسخه Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.2 است که اتصال سریع و پایدار را تضمین می کند. نیروی مورد نیاز دستگاه را یک باتری لیتیوم یونی 4 سلولی 67 وات ساعت تامین می کند و با هر بار شارژ می توان از لپ تاپ تا 18 ساعت استفاده کرد. این باتری از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می کند و تنها در 49 دقیقه تا 60 درصد شارژ می شود. برای اتصال چند دستگاه به لپ تاپ Zenbook یک پورت USB 3.2، دو پورت Thunderbolt 4 (نوع USB-C) با پشتیبانی از انتقال تصویر و منبع تغذیه، یک پورت HDMI 2.1 و یک کارت خوان در نظر گرفته شده است.

قیمت لپ تاپ ایسوس ZenBook UX325EA-KG779

Zenbook UX325EA با تمام ویژگی های فوق العاده ای که دارد، ممکن است به اندازه هزینه لپ تاپ توجه شما را جلب نکند. ایسوس تمام تلاش خود را کرده است تا جدیدترین قطعات سخت افزاری و تکنولوژی را در بسته ای مقرون به صرفه در اختیار کاربران قرار دهد و باید گفت که در این امر موفق بوده است. دستگاه آینده در حالی که از یک پردازنده قدرتمند بهره می برد، ظاهری مدرن با صفحه نمایش کم لبه و بدنه باریک دارد. چیزهایی که می توانید در محصولات کمتری پیدا کنید.

خرید لپ تاپ 13.3 اینچی ایسوس ZenBook UX325EA-KG779

یکی از مواردی که هنگام خرید لپ تاپ UX325EA i5  n از دیجی چه باید به آن توجه کنید این است که از پردازنده Core i5 نسل یازدهم با حافظه نهان 8 مگابایتی به همراه SSD M.2 استفاده می کند. یعنی برای انجام کارهای مهندسی یا اجرای بسیاری از برنامه های سنگین مشکلی نخواهید داشت.


تاریخ : پنج شنبه 5 بهمن 1402
بازدید : 526
نویسنده : کتابخونه


زن ها دوست دارند خودشان را دوست داشته باشند. به همین دلیل است که آنها مرتب به سالن های زیبایی می روند. سالن ها و آرایشگاه های زنانه خدمات زیادی در رابطه با مو، پوست و بدن به مشتریان خود ارائه می دهند. با این حال، مزایای بسیاری که در این سالن‌ها به دست می‌آورید می‌تواند استرس واقعی را از یکنواختی و روتین زندگی خانه و کار شما دور کند.

1. تسکین دهنده استرس

با زندگی های پرمشغله و برنامه های یکنواختی که حول کودکان، شوهران و خانه می چرخد، کاهش استرس مهم است. یکی از مزایای بزرگ رفتن به سالن، نوازش کردن است. این بهترین مکان برای استراحت پس از یک هفته شلوغ است. می توانید زمان گرانبهایی را در آنجا بگذرانید و پوست خود را ماساژ دهید یا موهای خود را حالت دهید.

2. پیشنهادات سفارشی

شما اطلاعات تخصصی در مورد نحوه مراقبت از پوست و بدن خود دریافت می کنید. این سالن ها دارای آرایشگرانی هستند که می توانند دستورالعمل های دقیقی برای بهبود ظاهر، استایل و سایر مراقبت های شخصی شما ارائه دهند. این به شما کمک می کند تا نیازهای پوست و موی خود را درک کنید تا بتوانید بهتر از آنها مراقبت کنید.

3. محصولات با کیفیت

سالن زیبایی و آرایشگاه زنانه خانه عروس  بهترین محصولاتی را ارائه می دهند که نمی توانید در فروشگاه های محلی خود پیدا کنید. آنها از محصولات با کیفیتی استفاده می کنند که برای پوست و موی شما مفید است. با این حال، آنها همچنین محصولات عالی را با قیمت مناسب می فروشند.

4. ظاهر جدیدی پیدا کنید

استرس روی بافت موهای شما تاثیر می گذارد. بنابراین بهتر است برای تقویت یا کوتاه کردن موهای خود به سالن زیبایی مراجعه کنید. ما همچنین انواع درمان های مو از جمله کراتینه، کوتاه کردن، رنگ کردن و ریباندینگ را ارائه می دهیم. با این حال، نکات مراقبت پس از آن را نیز برای کاهش احتمال آسیب مو ارائه می دهد.

5. مانیکور و پدیکور

مراقبت از دست مهم است. این برای بهداشت شخصی شما و اینکه شما به بهترین شکل ظاهر شوید مهم است.

6. مراقبت از صورت

آیا استرس روی پوست شما تأثیر می گذارد؟ اگر پاسخ مثبت است، بهترین راه حل درمان صورت است. متخصصان درمان را با نیازهای پوست شما تنظیم می کنند. داشتن صورت زیبا راهی عالی برای آرامش و شادابی پوست است. علاوه بر این، به شما کمک می کند با علائم پیری، لکه ها و آکنه مبارزه کنید.


تاریخ : دو شنبه 2 بهمن 1402
بازدید : 324
نویسنده : کتابخونه

 

آرتروز لگن  به ساییدگی مفصل ران گفته می شود که به آن استئوآرتریت نیز می گویند. آرتریت در واقع نوعی بیماری غضروف مفصلی است. مهمترین مفصل لگن مفصل ران است و در آرتریت هیپ مفاصل ران نیز دچار ساییدگی می شوند.


در صورت ساییدگی یا آرتروز، غضروف مفصلی نازک و آسیب می بیند و استخوان های اطراف مفصل از بین می روند و فرسوده می شوند. مهمترین علامت ساییدگی و آرتروز مفصل ران، درد و لنگش کمر و همچنین محدودیت حرکت است.

آرتروز و ساییدگی مفصل ران یک فرآیند طبیعی است

هر مفصل از دو استخوان تشکیل شده است که در کنار یکدیگر ایستاده و به طور مستقل حرکت می کنند. برای تسهیل این حرکت و کاهش اصطکاک، ناحیه تماس این دو استخوان باید صاف و لغزنده باشد و این عملکرد به غضروف می‌افتد. مفصل ران نیز خواص مشابهی دارد.

غضروف یک لایه سفید نرم، کشسان و روشن است که استخوان‌هایی را که در آن مفصل تشکیل می‌دهند، می‌پوشاند. روی سر استخوان ران و داخل حفره استابولوم یک لایه غضروف وجود دارد که مفصل ران را تشکیل می دهد.

با افزایش سن و شروع روند پیری، چین و چروک هایی در پوست ایجاد می شود و رنگ مو روشن می شود، تغییراتی در غضروف مفاصل نیز رخ می دهد که مهم ترین آنها نازک شدن و تغییر لایه غضروفی است. نوع

سایر غضروف ها طراوت، کشسانی و ضخامت کافی برای محافظت از مفاصل را ندارند و در نتیجه دامنه حرکتی یا سفتی مفاصل و درد مفاصل کاهش می یابد.

این فرآیند آرتریت مفصل ران یا پارگی لگن نامیده می شود.

همانطور که گفتیم این اتفاقات بخشی از روند طبیعی پیری است اما در افراد مختلف شدت و ضعف دارد.

در برخی افراد زودتر ایجاد می شود یا شدیدتر است، در حالی که در برخی دیگر شیوع کمتری دارد. عوامل خاصی مانند افزایش وزن یا کار فیزیکی یا ورزش های خاص می توانند این روند را تسریع کنند.

گاهی اوقات شدت آرتریت هیپ یا ساییدگی مفصل ران متناسب با سن بیمار نیست و می توان این روند را بیماری نامید.

آرتریت لگن در زنان شایع‌تر از مردان است و موارد خاصی مانند شکستگی یا عفونت یا سایر بیماری‌های استخوانی می‌تواند به پیشرفت آن سرعت ببخشد.

استئوآرتریت یکی از شایع ترین علل درد اندام در انسان است و می تواند در خانواده ها ایجاد شود. یکی از مفاصلی که مستعد ابتلا به آرتروز است، مفصل ران یا مفصل ران است که می تواند مربوط به نیروها و فشارهای زیادی باشد که به آن مفصل وارد می شود.

علل آرتریت لگن یا ساییدگی لگن چیست؟

مهمترین علل آرتریت لگن عبارتند از:

درد و ساییدگی لگن پس از بیماری ستون فقرات

در دیسپلازی هیپ که عمدتاً در زنان رخ می دهد، حفره استابولوم فضای کافی ندارد و نمی تواند کاملاً جا بیفتد و سر استخوان ران را بپوشاند.

نتیجه این است که انتقال و توزیع نیروی وزن در مفصل ران به درستی انجام نمی شود. فشار زیادی به برخی از قسمت های غضروف استابولوم وارد می شود. در نتیجه، مفصل ران در معرض ساییدگی و پارگی و آرتروز است.

آرتریت هیپ و ساییدگی

در این بیماری مادرزادی، سر و گردن استخوان ران در حین حرکت به داخل حفره استابولوم به دلیل تغییر شکل استخوان فمور به لبه استابولوم برخورد می کند و این فرآیند در مدت زمان طولانی استرس زیادی به آن وارد می کند. . استابولوم کوچک خواهد بود. نتیجه آرتروز مفصل ران و آرتروز است.

استئوآرتریت و خراشیدگی لگن به دلیل نکروز یا سیاه شدن سر استخوان ران

سر استخوان ران به تدریج کشیده می شود و به دلیل نکروز و سیاه شدن استحکام و سفتی خود را از دست می دهد. این استخوان نرم شده به تدریج تحت فشار وزن بدن هنگام راه رفتن تغییر شکل می دهد.

پس از این آسیب هارمونی و هماهنگی بین سر استخوان ران و حفره استابولوم از بین می رود و ساییدگی این دو استخوان در برابر یکدیگر منجر به ساییدگی یا آرتروز مفصل ران و لگن می شود.

استئوآرتریت و ساییدگی لگن به دلیل همجوشی ضعیف شکستگی‌های سر استابولوم یا استخوان ران

شکستگی استابولوم و شکستگی استخوان ران بخشی از دسته بندی کلی است که به نام شکستگی لگن شناخته می شود.

همجوشی ضعیف شکستگی های سر استابولوم یا استخوان ران باعث از بین رفتن سطح صاف و یکنواخت بین حفره استابولوم و سر استخوان ران می شود و ساییدگی و پارگی این دو سطح ناهموار باعث ساییدگی طولانی مدت و آرتروز مفصل ران و لگن می شود. مفصل ران.

آسیب به غضروف مفصل ران پس از ضربه باعث آرتریت مفصل ران می شود

پس از ضربه مغزی شدید (مانند سقوط از ارتفاع یا تصادف) که مفصل ران را تحت تاثیر قرار می دهد، حتی اگر شکستگی مفصل وجود نداشته باشد، ممکن است غضروف سر استخوان ران یا غضروف حفره استابولوم آسیب ببیند.

آسیب به این غضروف باعث از بین رفتن سطح صاف و لغزنده بین دو استخوان می شود و مالش مکرر سطح مفصل منجر به ساییدگی طولانی مدت یا آرتروز مفصل ران می شود.

آرتروز ناشی از عفونت مفصل ران.

عفونت لگن می تواند باعث تخریب سر استخوان ران یا غضروف حفره استابولوم شود. با از بین رفتن غضروف مفصلی، ساییدگی مفصل ران و آرتریت رخ می دهد.

پس از تغییر غضروف، استخوان زیرین سخت‌تر و ضخیم‌تر می‌شود و گاهی اوقات کیست‌های کوچک درون آن ظاهر می‌شود. به تدریج استخوان های اضافی به نام استئوفیت در لبه مفصل رشد می کنند.

کپسول مفصلی به تدریج ضخیم می شود و خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد

علائم آرتریت لگن و لگن چیست؟

اولین علامت آرتروز یا ساییدگی مفصل ران، احساس خشکی و خارش در ناحیه کشاله ران و باسن یا حتی در ناحیه ساق پا است. این مشکلات به ویژه در هنگام صبح که بیمار از خواب بیدار می شود شایع است و ممکن است در طول روز به تدریج کاهش یابد.


کم کم با شدت بیماری این احساس دردناک می شود. این درد در حین ورزش بدتر می شود و با استراحت بهبود می یابد.

هنگامی که بیماری مفصل ران شدیدتر باشد، حتی در صورت استراحت و کاهش فعالیت مفصل، درد بهبود نمی یابد، به عبارت دیگر مفصل خشک است.

این بیماری به تدریج تشدید می شود تا جایی که لایه غضروفی کاملاً از بین رفته و استخوان ها به سمت استخوان های سطح مفصل حرکت می کنند.

در این شرایط حرکات مفصل به شدت دردناک است و توانایی خم شدن و صاف کردن ران یا چرخش ران بسیار کاهش می یابد.

برای کاهش شدت درد، بیمار باید بدن خود را کمتر حرکت دهد و کمتر راه برود و این باعث می شود که عضلات اطراف ران و باسن به تدریج ضعیف شوند یعنی در حال راه رفتن هستند.

در موارد پیشرفته شکستگی لگن، طول اندام تحتانی را می توان کوتاه کرد.

بیمار مبتلا به سفتی مفصل ران و لنگی لگن هنگام راه رفتن. دلیل این ناتوانی می تواند درد، ضعف عضلات لگن، محدودیت حرکت مفصل و کوتاهی پاها باشد. برای درمان با دکتر مهرداد منصوری تماس بگیرید.




تاریخ : یک شنبه 1 بهمن 1402
بازدید : 3806
نویسنده : کتابخونه

 

شبکه های اجتماعی از قبیل ایتا در حال حاضر به مکانی مناسب برای تجارت و تبلیغات تبدیل شده اند. در صورتی که تصمیمتان این است که جزو کسانی باشید که پلتفرم ایتا را  برای کار خود انتخاب کرده اند، طبیعتا افزایش ممبر ایتا و تبلیغات برای رشد کانال شما در اولویت اول قرار دارد که در به تفصیل در این مطلب در مورد آن شرح  خواهیم داد.

 

گسترش شبکه های اجتماعی

استفاده از شبکه های اجتماعی در حال حاضر چنان گسترش پیدا کرده است که روز ما به عصر شبکه های اجتماعی شناخته می شود.
در میان شبکه های اجمتاعی که بیشترین کاربران فعال را دارند، اینستاگرام، یوتیوب، واتس اپ، فیسبوک، ایکس، تلگرام، وی چت،  اسنپ چت، ایمو، تیک تاک و پینترست جزو محبوب ترین ها هستند. که برخی از آنها در اینجا نیز محبوبند.
با توسعه شبکه های اجتماعی بومی، ایتا، بله و روبیکا نیز توانسته اند کاربران زیادی را جذب خود کنند. در کشور ما ایتا جزو پیام رسان های محبوب می باشد و کاربران زیادی دارد.
عضویت و کار با ایتا به راحتی امکان پذیر است. در قدم اول برنامه ایتا را نصب کرده و در قدم دوم با شماره تلفن وارد شوید و  از کار با ایتا لذت ببرید. هر عضو پیام رسان ایتا را ممبر ایتا می نامند.
پیام رسان ایتا تسهیلگر ارتباط بین افراد و توسعه کسب و کارها از طریق ارسال پیام های متنی، صوتی و تصویری، ایجاد کانال و  گروه و تبادل مالی و غیره می باشد.
کاربران بسیاری ایتا را به خاطر انجام تماس ها و ارتباط های کاری و دوستی و دریافت اطلاعات و اخبار برگزیده اند. یا فعالیت های اقتصادی و درآمدزا را در دستور کار خود قرار داده اند.

 

چگونه می توان دنبال کنندگان کانال ایتا را افزایش داد؟

اگر شما هم جزو افرادی هستید که قصد دارید تعداد اعضای کانال خود را افزایش دهید بهتر است بدانید که برای این کار راه های  مختلفی وجود دارد.
اکثر ادمین های ایتا می خواهند با خرید ممبر فیک ایتا آن را به کانال خود اضافه کنند اما نمی دانند که ممبر جعلی برای ایتا وجود ندارد. با تعامل و تبادل با کانالهای دیگر شما هم می توانید کانالتان را تبلیغ کنید و اعضای جدیدی جذب کنید.
زدن ممبر اجباری یکی از روشهای افزایش سریع اعضای کانال می باشد. نرخ ریزش زیاد این نوع ممبر، برای این است که اعضا بدون رضایت به کانال اضافه شده اند.
اما بخشی از این اعضا در صورتی که محتوای کانال برایشان جذاب باشد همچنان عضو کانال می مانند. ممبر اجباری بیشتر برای جبران ریزش کاربرد دارد.
یکی از راه های مفید و ارزشمندی که توصیه می کنیم روی آن متمرکز شوید جذب ممبر اختیاری است.
این ممبرها توسط تبلیغات جذب می شوند و کاربران پس از اینکه تبلیغات را دیدند در صورتی که مایل بودند عضو کانال می شوند، برای همین تمایل دارند که محتوا و مطالب کانال را پیگیری کنند  یا پست های جالب شما را برای دیگران نیز ارسال کنند.
ریزش این نوع ممبر عمدتاً کم و بازدیدشان زیاد است.
تبلیغات پاپ آپ ایتا از بین شیوه های مختلف تبلیغات در این پلتفرم بیشترین طرفدار را دارد.
اجرای این نوع خاص از تبلیغات در ایتا نیاز به زیر ساخت های ویژه ای دارد و با توجه به اینکه کانال شما مانند یک تبلیغ روی  گوشی مخاطبان باز می شود برای کاربران جذابیت و تازگی دارد.

 

چگونه یک کانال ایجاد کنیم؟

اگر می خواهید یک کانال یا گروه برای خود ایجاد کنید، در گام اول لازم است روی آیکن پایین صفحه کلیک کنید و یکی از آیتم های ایجاد کانال و یا ایجاد گروه را انتخاب کنید. در گام دوم،  در پنجره ای که برایتان باز می شود نام و توضیحات کانال و یا گروه را به فارسی تایپ کنید، در گام سوم بر روی دکمه تایید کلیک  کنید تا بلافاصله کانال یا گروه جدید شما راه اندازی شود.
در صورت تمایل، پیشنهاد می کنیم بلادرنگ کانال خود را در ایتا راه اندازی کنید.
اگر شغل خانگی دارید و کالا و خدماتی را تولید  می کنید می توانید با ایجاد کانال فروشگاهی، محصولات و خدمات خود را در  کانال به فروش برسانید. همچنین اگر شما در زمینه رشته ای دانش و تجربه دارید، راه اندازی یک کانال و آموزش در این زمینه می تواند درامدی برای شما به دنبال داشته باشد.
پس از اینکه کانال خود را ایجاد کردید، پیشنهاد می کنیم برنامه ریزی دقیق و جامعی برای تولید محتوا داشته باشید.
به این دلیل که کانال بدون محتوای جالب و جذاب و انتشار مستمر آن رشد نخواهد کرد، پیشنهاد می کنیم قبل از هر کاری برنامه ای جامع و کامل برای محتوای کانال خود آماده کنید و روزانه طبق برنامه از پیش آماده شده و در زمان های مشخص مطالب را منتشر کنید.
در این صورت دنبال کنندگان انتظار دارند که وقتی وارد کانال شما می شوند، یک پست یا محتوای زیبا مشاهده کنند. با انجام این کار، مخاطبان بیشتری پایبند به مشاهده کانال شما می شوند  و با مشارکت کردن در اشتراک گذاری پست های جالب و جذاب افراد بیشتری عضو کانال شما می شوند.


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com