عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 15 تير 1403
بازدید : 41
نویسنده : کتابخونه


سیر ترشی نوعی ترشی است که از خیساندن سیر خشک در سرکه تهیه می شود. سن سیر بسیار مهم است و هر چه سن آن بیشتر باشد بهتر و خوشمزه تر است.

به گفته Shemanevs سیر ترشی یک غذای ترشی است که از خیساندن سیر خشک شده در سرکه تهیه می شود. سن سیر ترشی بسیار مهم است، هر چه سن آن بیشتر باشد بهتر و خوشمزه تر است. استفاده از سیر ترشی که رنگش سبز شده مشکلی ندارد و می توانید بدون نگرانی از این سیر ترشی استفاده کنید زیرا بعد از مدتی رنگ سیر ترشی به حالت اولیه باز می گردد. با ما موافق باشید همانطور که می دانید در تهیه سیر ترشی از سرکه مانند هر اسید دیگری استفاده می شود. افزودن سرکه به سیر باعث پارگی دیواره سلولی (غشاء) سیر و مخلوط شدن اسیدهای آمینه با ترکیبات گوگردی سیر می شود.

این فرآیند منجر به ترشح ایزوسیانین و در نهایت تشکیل رنگدانه سبز آبی (آنتوسیانین) از طریق ترکیب ایزوسیانین با اسیدهای آمینه خواهد شد.

البته سیر به طور طبیعی این رنگدانه ها را دارد اما با آسیب غشای سلولی و در هنگام واکنش اسیدهای آمینه با ایزولین، میزان این رنگدانه ها افزایش می یابد.

رنگ سبز سیر ترشی به نوع سیر و خاکی که در آن پرورش داده می شود نیز بستگی دارد. آنتوسیانین موجود در سیر بیشتر از برخی از انواع سیر است. بنابراین سرعت تغییر رنگ در این نوع سیر سریعتر است.

یکی دیگر از دلایل سبز بودن سیر ترشی واکنش ترکیبات گوگردی سیر با عنصری مانند مس در هنگام برداشت است. در نتیجه این واکنش سولفات مس تشکیل می شود و رنگ سیر آبی مایل به سبز می شود.

همچنین استفاده از ظروف چدنی، آلومینیومی و مسی در هنگام ترشی یا وجود این عناصر در آب باعث تغییر این رنگ می شود.

لازم به ذکر است که سبز شدن سیر ترشی با قسمت های سبز سیر که جوانه می زند متفاوت است و جوانه سیر مانند قسمت سبز پیاز و سیب زمینی سمی و خطرناک است.
برای خرید عمده سیر ترشی به سایت seyfikar.com مراجعه نمایید.

راه های جلوگیری از تغییر رنگ سیر ترشی


1. از نمک بدون ید یا آب مقطر برای آب نمک استفاده کنید (مانند موارد این مقاله، ید رنگ سیر ترشی را تغییر می دهد).

2. سیر ترشی را در معرض نور خورشید قرار ندهید. زیرا باعث تشکیل کلروفیل و در نتیجه رنگ سبز سیر ترشی می شود.

3. همانطور که در بالا ذکر شد، برخی از انواع سیر مانند سیر چینی تغییر رنگ می دهند، بنابراین بهتر است از این نوع سیر برای تهیه حبه های سیر استفاده نکنید.

عاشق خوردن سیر سبز ترشی هستید؟

رنگ سبز سیر ترشی مانع از مصرف آن نمی شود و رنگ آن در طعم سیر تاثیری ندارد. حتی برخی از فرهنگ ها سیر رنگی دارند و از آن در انواع غذاها استفاده می کنند.

در چین، سیر خشک شده را عمدا سبز می کنند و در سال نو چینی استفاده می شود. این «لوا سیر» طعمی تلخ و شیرین دارد و در عین حال سالم و خوشمزه است.

فواید و خواص بی نظیر سیر خیار

سیر تازه اگرچه خواص زیادی دارد، اما خواص سیر ترشی شباهت زیادی به سیر دارد. هر چه سیر ترشی عطر بیشتری داشته باشد، خواص بیشتری دارد.

طرز تهیه سیر ترشی در منزل با نوع کارخانه ای آن متفاوت است و فواید حاصل از آن بسیار زیاد است. نوع کارخانه ای آن با قرار دادن آن در فرآیند پخت درست می شود، بنابراین خواص درمانی سیر ترشی به شدت از بین می رود، زیرا سیر بسیاری از مواد مغذی خود را از طریق پخت از دست می دهد.

امکان خوردن سیر برای درمان بیماری های قلبی

سیر ترشی صنعتی طعم شوری دارد و چون در سرکه می جوشد سیر قهوه ای می شود اما طبیعت سیر ترشی خانگی است که به مرور تیره می شود و طعمی لذیذ و فراموش نشدنی پیدا می کند.

اگرچه افزودن سرکه و نمک به انواع ترشی ها کیفیت مواد را کاهش می دهد و با مواد سمی مانند نیترات (که باعث مشکلات معده و کبد می شود) ماندگاری بیشتری دارد، اما ترشی خانگی در مورد ترشی ها صدق نمی کند. تام

ترکیبات گوگرد موجود در سیر هنگام هضم گاز تولید می کنند. این گاز وارد خون شده و بوی بدی را در دهان و دستگاه تنفسی فرد ایجاد می کند.

یکی از مزایای سیر ترشی معطر این است که اگرچه دارای ترکیبات گوگردی است، اما بوی شدید سیر را در انسان ایجاد نمی کند.

سیر سبز پس از پوست کندن به مدت 30 دقیقه در معرض هوا قرار می گیرد تا روند بهبودی خود را انجام دهد. در سیر ترشی خواص درمانی سیر به دلیل درمان آزاد می شود.

فواید و خواص سیر ترشی برای فشار خون بالا

خواص سیر برای افراد مبتلا به بیماری قلبی و فشار خون بالا مفیدتر است. افرادی که از یبوست، فشار خون پایین، بواسیر، سوء هاضمه و معده ضعیف یا تحریک پذیر رنج می برند بهتر است به جای سیر مضر از سیر له شده استفاده کنند.

سیر ترشی معطر که ترکیبات گوگردی آن از بین نمی رود برای بدن مفید است. ضد ویروسی بودن، ضد سرطانی بودن، دفع سموم از کبد و تسریع در روند هضم از دیگر خواص سیر ترشی است، اما در مصرف آن زیاده روی نکنید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com