عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : جمعه 3 آذر 1402
بازدید : 15946
نویسنده : کتابخونه


دکوراسیون داخلی اداری این روزها تنها به عنوان یک عنصر زیبایی شناختی و تزئینی در دفتر کار مورد استفاده قرار نمی گیرد. در واقع دکوراسیون اداری می تواند به طور مستقیم و غیرمستقیم روی بسیاری از موارد از جمله نحوه کار کارکنان، نوع ارتباطات درون سازمانی و میزان بهره وری تاثیر بگذارد. به همین دلیل استفاده از افراد متخصص با دانش و تجربه کافی در این زمینه برای طراحی و اجرا بسیار مهم است. روند طراحی دفتر کار دائما در حال تغییر است.

تجهیزات باید متناسب با محل کار شما باشد و نحوه طراحی آن نقش مهمی در بهره وری کارکنان و اعتماد به تیم شما دارد. مدیران باید اطمینان حاصل کنند که محیط کار احساس خوشایندی را برای کارکنان ایجاد می کند و محیطی مساعد برای کار و همکاری ایجاد می کند.

بازسازی دفتر اداری

هدف ما در طراحی داخلی  اداری خلق ارزشی جدید در قالب اثری هنری است. بازسازی دفاتر و مراکز اداری از دیگر خدمات گروه معماری بام است. قطعا بازسازی بهتر از جابجایی یا تخریب ساختمان است و از نظر هزینه نیز مقرون بصرفه‌تر است.


فیلم مقابل تصاویر قبل و بعد از بازسازی دفتر مرکزی اندیشه نگار زنبق در منطقه سهروردی تهران را نشان می دهد که توسط کارشناسان ما به خوبی انجام شده است. واضح است که تعمیرات و بهبودها بر روحیه کارکنان تأثیر می گذارد و کارایی آنها را در محیط کار افزایش می دهد.


تاریخ : سه شنبه 30 آبان 1402
بازدید : 12040
نویسنده : کتابخونه


لیزر موهای زائد بهترین روش حذف موهای زائد است که تاثیر دائمی در کاهش چشمگیر موهای زائد دارد. لیزر موهای زائد به دلیل مزایای فراوان از جمله کاهش دائمی موهای زائد، روشی ساده و بدون درد و بی‌خطر بودن، مورد قبول خانم‌ها و آقایان قرار گرفته است. با استفاده از این روش پوست ریشه مو اشعه های لیزری تولید می کند که روشن شده و این فرآیند باعث سوختن آنها می شود.

لیزر موهای زائد در مرکز لیزر مو خوب در سعادت اباد را چگونه از بین می برد؟


لیزر موهای زائد یک روش غیر تهاجمی برای کاهش یا از بین بردن موهای زائد است. لیزر درمانی برای افرادی که موهای ناخواسته زیادی در بدن دارند و به دنبال روشی موثر برای کاهش یا از بین بردن موهای زائد در نواحی کوچک و بزرگ بدن هستند ایده آل است.

مکانیسم لیزر درمانی، تخصص در هدف قرار دادن فولیکول های مو با پرتوهای لیزر متمرکز است. فولیکول ها سوراخ های کوچکی در پوست هستند که در آن مو رشد می کند. فولیکول های مو نور لیزر را جذب می کنند، سپس رنگدانه ملانین موجود در مو نور را جذب می کند و باعث می شود موها بلافاصله تبخیر شوند.

از آنجایی که رنگدانه مو نور لیزر را جذب می کند، موهای تیره تر لیزر را موثرتر جذب می کنند. به همین دلیل، افرادی که رنگ موهای تیره و رنگ پوست روشن دارند، کاندیدای ایده آل برای لیزر موهای زائد هستند.

بیمارانی که رنگ پوست تیره‌تری دارند معمولاً باید با نوع خاصی از لیزر موهای زائد پوست سر درمان شوند.

لیزر موهای زائد برای افرادی که موهای روشن تری دارند ایده آل نیست و بعید است که لیزر درمانی برای این افراد نتایج چشمگیری داشته باشد، زیرا لیزر به خوبی روی موهای بدون رنگدانه متمرکز نمی شود. بنابراین لیزر موهای زائد برای موهای بلوند، خاکستری یا سفید موثر نیست.

مزایای لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد را برای همیشه از بین نمی برد، اما رشد مو را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد، بنابراین دیگر نیازی به اصلاح احساس نمی کنید.

شما می توانید لیزر موهای زائد را در هر نقطه از بدن انجام دهید و دستگاه لیزر مناطق وسیعی را به سرعت پوشش می دهد. پاها، کمر، زیر بغل، خط بیکینی، شکم، صورت و غیره. شما هیچ محدودیتی برای از بین بردن موهای ناخواسته از قسمت های مختلف بدن خود با لیزر ندارید.

اگر بخواهیم لیزر موهای زائد را از نظر درد در نظر بگیریم، این روش بین اصلاح و اصلاح (بدون درد) و اپیلاسیون قرار می گیرد. متخصصان قبل و بعد از لیزر درمانی یخ را روی ناحیه مورد نظر اعمال می کنند. همچنین با تکرار لیزر درمانی و تراشیدن موهای خود، درد غیر قابل تحمل می شود.

معایب لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک فرآیند طولانی است. یک جلسه لیزر موهای زائد کمتر از یک دقیقه طول می کشد. اما برای دیدن نتیجه واقعی باید درمان را برای چندین جلسه تکرار کنید. تعداد درمان ها بسته به وسعت ناحیه از سه تا هشت درمان است. علاوه بر این، معمولاً باید بین هر دو جلسه شش هفته استراحت وجود داشته باشد.

از آنجایی که تضاد بین رنگ پوست و رنگدانه در فولیکول مو مشخصه ای است که لیزر هدف خود را راحت تر تشخیص می دهد، لیزر موهای زائد روی پوست های روشن با موهای تیره و بدتر در پوست های تیره بهتر عمل می کند. . و مو که واضح است.

اگر یک تکنسین آموزش ندیده لیزر موهای زائد را انجام دهد، لیزر می تواند باعث سوختگی یا زخم روی پوست شود. متأسفانه همه کسانی که امروزه لیزر موهای زائد را انجام می دهند مجوز ندارند. بنابراین قبل از مراجعه به مراکز لیزر، در مورد آنها تحقیق کنید و از تکنسین ماهر و دارای مجوز بخواهید که درمان انجام شود. قبل از انجام لیزر موهای زائد، حتی پزشکان باید در دوره های تکمیلی شرکت کنند.

استفاده از دستگاه های لیزر حذف آب در قسمت های مختلف بدن

لیزر موهای زائد اغلب برای کاهش موهای زائد روی پاها، زیر بغل، لب بالایی، چانه و خط بیکینی استفاده می شود. بله، لیزر را می توان برای درمان تقریباً هر ناحیه ای از بدن به جز چشم یا اطراف آنها استفاده کرد. لیزر موهای زائد برای پوست های بریده شده توصیه نمی شود.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی مناسب است؟

عوامل متعددی باعث می شود که فرد کاندید مناسبی برای لیزر موهای زائد باشد. برای درک بهتر این عوامل، لازم است بدانیم لیزر چگونه موهای زائد را هدف قرار داده و از بین می برد. لیزر نوعی نور پالسی بسیار قوی است. این نور به ملانین موجود در مو یا رنگدانه مو هدایت می شود. با هدف قرار دادن ملانین، لیزر می تواند فولیکول مو در انتهای مو و زیر پوست را بدون آسیب رساندن به پوست از بین ببرد. با این توضیحات، نوع و رنگ مو و پوست هر فرد نقش مهمی در تاثیرگذاری لیزر موهای زائد دارد.

نوع مو و پوست: انواع موهای ایده آل برای لیزر موهای زائد، موهای تیره، درشت و مجعد هستند. به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی، لیزرهای جدید می توانند موهای سبک را نیز از بین ببرند. بهترین کاندیدها برای لیزر موهای زائد افرادی با موهای تیره و پوست روشن هستند. تفاوت بین رنگ پوست و رنگ مو باعث می شود لیزر به راحتی ملانین را هدف قرار دهد. از آنجایی که لیزر نمی تواند موهای نازک و خاکستری را هدف قرار دهد، باید روش دیگری را برای خلاص شدن از شر موهای زائد انتخاب کنید. اپیلاسیون بهترین راه برای از بین بردن موهای روشن است. افرادی که پوست تیره دارند یا کسانی که پوستشان به راحتی تیره می شود ممکن است به سختی از لیزر نتیجه بگیرند. البته منظور ما این نیست که لیزر برای از بین بردن موهای زائد این افراد مناسب نیست. دستگاه های لیزر جدیدتر می توانند موهای رنگدانه کمتری را روی پوست هدف قرار دهند. متخصصان از جدول فیتزپاتریک برای ارزیابی مناسب بودن نوع مو و پوست برای لیزر  برترین پزشک استفاده می کنند.

ناحیه درمان: یکی از عوامل موثر بر مناسب بودن لیزر برای اپیلاسیون، ناحیه درمان است. لیزرها برای از بین بردن موهای زائد از نواحی بزرگ مانند زیر بغل، پاها، بازوها و پشت مناسب هستند. در واقع می توان از لیزر با نتایج رضایت بخشی برای از بین بردن موهای صورت مانند لب بالایی، چانه یا ناحیه بیکینی نیز استفاده کرد. لیزرها برای گروه های مجاور موهایی که اپلیکاتور می خواهد برای همیشه از بین ببرد بهترین است و برای موهای نازک و کم حجم کمتر مفید است.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

متخصص (پزشک، دستیار پزشکی یا پرستار) قبل از شروع لیزر درمانی، ناحیه درمان را تمیز می کند و اگر ناحیه بسیار حساس باشد، از ژل استریل استفاده می کند. همه افراد حاضر در اتاق باید در طول درمان از عینک محافظ استفاده کنند تا از آسیب لیزر به چشم جلوگیری شود.

پس از شروع عمل ژل بیهوشی، متخصص یک پرتو نور پرقدرت را در موقعیت مورد نظر متمرکز می کند. هرچه ناحیه مورد نظر بزرگتر باشد، درمان بیشتر طول می کشد. لیزر موهای زائد برای نواحی کوچک را می توان در چند دقیقه انجام داد، اما نواحی بزرگ مانند سینه ها می تواند یک ساعت یا بیشتر طول بکشد.

برخی از بیماران احساس لمس لاستیک با پوست یا احساس سوزش شبیه آفتاب سوختگی را در طول درمان گزارش می کنند. هنگامی که انرژی لیزر به موها برخورد می کند، بوی گوگرد مانندی از بخارات ناشی از پوست به مشام می رسد.

دستگاه لیزر الکساندرایت

اولین وسیله ای که بسیاری آن را موثرترین راه برای از بین بردن موهای زائد بدن می دانند، دستگاه الکساندرایت است. این دستگاه با سنگ قیمتی کار می کند و بیش از سایر دستگاه ها مورد توجه قرار گرفته است و در ایران به دستگاه لیزر الکس نیز معروف است. این دستگاه برای قسمت های پهن تر بدن مانند کمر استفاده می شود و طول موج آن 755 نانومتر است. یک مطالعه در سال 2001 نشان داد که این دستگاه نسبت به سایر رقبا موثرتر است. این دستگاه در سال 1997 به بازار عرضه شد و دارای تاییدیه FDA (سازمان غذا و دارو) می باشد. مطالعه 150 مرد و زن پس از استفاده از دستگاه الکساندرایت نشان داد که عوارض جانبی تقریباً صفر درصد است.

از مزایای این دستگاه می توان به استفاده از ناحیه وسیع تری از بدن، موثرتر در از بین بردن موهای نازک و قابل استفاده برای تمامی رنگ های پوست اشاره کرد.

چیزی که باید بدانید این است که اصطلاح الکساندرایت مربوط به طول موج دستگاه است و دستگاه های لیزر الکساندرایت با برندهای مختلفی وجود دارند که خواص متفاوتی دارند.


تاریخ : سه شنبه 30 آبان 1402
بازدید : 161
نویسنده : کتابخونه

متن آهنگ رضا شیری موهات

دلت یه روزی تنگ بشه بیای سراغم و نباشم چی

اگه یه روز همه بگن دیگه نمیتونی برا من شی

اینارو میگم بدونی که ممکنه دلتنگ شی

اگه یه روز نبودی و دلم گرفت کجا ببینمت

اگه یه روز صدات زدم صدام گرفت چشام ندیدنت

به من که گفتی نه بگو به کی میخوای بری بگی بله

موهات دلبری میکرد تو باد

رو ماهو سفید میکرد چشات

چقد با عکسات حرف زدم جواب نداد فقط نگام میکرد

عکست بهم نگاه میکرد هی قلبمو از جاش میکند

ساده نبود و نیست برام کاری که بام چشات میکرد

اگه یه روز نبودی و دلم گرفت کجا ببینمت

اگه یه روز صدات زدم صدام گرفت چشام ندیدنت

به من که گفتی نه بگو به کی میخوای بری بگی بله

موهات دلبری میکرد تو باد

رو ماهو سفید میکرد چشات

 https://musicdel.ir/single-tracks/296088/


تاریخ : دو شنبه 29 آبان 1402
بازدید : 166
نویسنده : کتابخونه

 

عینک آفتابی یک وسیله ضروری برای محافظت از چشمان در برابر اشعه مضر خورشید است. اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند باعث آسیب به قرنیه، شبکیه و عدسی چشم شود. عینک آفتابی مناسب می تواند از این آسیب ها جلوگیری کند.

 

**متن مقاله:**

 

عینک آفتابی یک وسیله ضروری برای محافظت از چشمان در برابر اشعه مضر خورشید است. اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند باعث آسیب به قرنیه، شبکیه و عدسی چشم شود. عینک آفتابی مناسب می تواند از این آسیب ها جلوگیری کند.

 

اشعه ماوراء بنفش خورشید به سه دسته تقسیم می شود:

 

* **UVA:** این اشعه می تواند باعث پیری زودرس پوست و چشم شود.

* **UVB:** این اشعه می تواند باعث آفتاب سوختگی پوست و چشم شود.

* **UVC:** این اشعه قبل از رسیدن به سطح زمین توسط جو زمین جذب می شود.

 

عینک آفتابی باید بتواند اشعه ماوراء بنفش خورشید را تا حد ممکن فیلتر کند. عینک آفتابی مناسب باید دارای فیلتر UV400 باشد. این فیلتر نشان می دهد که عینک آفتابی می تواند 99 درصد از اشعه ماوراء بنفش خورشید را فیلتر کند.

 

عینک آفتابی باید دارای لنزهایی باشد که از نظر رنگی مناسب باشند. لنزهای تیره تر می توانند از چشمان در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت کنند، اما ممکن است دید را در شرایط کم نور دشوار کنند. لنزهای قهوه ای یا خاکستری رنگ می توانند دید را در شرایط کم نور بهبود بخشند.

 

عینک آفتابی باید دارای فریم مناسبی باشد. فریم عینک آفتابی باید محکم باشد و از چشمان در برابر ضربه محافظت کند. فریم عینک آفتابی باید به طور مناسب روی صورت قرار بگیرد تا از ورود اشعه ماوراء بنفش خورشید به اطراف چشم جلوگیری کند.

 

عینک آفتابی باید هر دو سال یک بار تعویض شود. این کار به این دلیل است که لنزهای عینک آفتابی با گذشت زمان می توانند کدر شوند و محافظت خود را از چشمان از دست بدهند.

 

**بخش 1: اشعه ماوراء بنفش خورشید و اثرات آن بر چشم**

 

اشعه ماوراء بنفش خورشید یک نوع پرتو الکترومغناطیسی با طول موج کوتاه است. این اشعه می تواند از جو زمین عبور کند و به چشمان ما برسد.

 

اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند باعث آسیب به قرنیه، شبکیه و عدسی چشم شود. قرنیه لایه شفاف بیرونی چشم است که نور را به داخل چشم هدایت می کند. شبکیه لایه حساس به نور در پشت چشم است که تصاویر را تشکیل می دهد. عدسی یک ساختار شفاف در جلوی چشم است که نور را متمرکز می کند تا روی شبکیه بیفتد.

 

اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند باعث آسیب های زیر به چشم شود:

 

* **آفتاب سوختگی چشم:** آفتاب سوختگی چشم یک بیماری شایع است که با قرمزی، سوزش و درد در چشم مشخص می شود.

* **پیری زودرس چشم:** اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند باعث پیری زودرس چشم شود. این امر می تواند منجر به کاهش بینایی، خشکی چشم و سایر مشکلات چشمی شود.

* **آب مروارید:** آب مروارید یک بیماری است که در آن عدسی چشم کدر می شود. این امر می تواند باعث کاهش بینایی شود.

* **سرطان چشم:** اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند باعث سرطان چشم شود.

 

**بخش 2: انواع عینک آفتابی**

 

عینک آفتابی در انواع مختلفی موجود است. برخی از انواع عینک آفتابی عبارتند از:

 

* **عینک آفتابی قاب دار:** این نوع عینک آفتابی دارای یک قاب است که لنزها را در جای خود نگه می دارد.

* **عینک آفتابی بدون قاب:** این نوع عینک آفتابی فاقد قاب است.

* **عینک آفتابی پلاریزه:** این نوع عینک آفتابی دارای یک لایه پولاریزه است که از چشمان در برابر نور خیره کننده محافظت می کند.

* **عینک آفتابی ضد خش:** این نوع عینک آفتابی دارای یک پوشش محافظ است

 


تاریخ : چهار شنبه 17 آبان 1402
بازدید : 212
نویسنده : کتابخونه

 

تحرک و ورزش منظم به سلامتی عمومی و به ویژه به سلامت قلب و عروق بسیار مهم است. عدم تحرک و زندگی نشاط‌آور ممکن است به وقوع بیماری‌های قلبی و عروقی منجر شود. در این مقاله، تأثیر عدم تحرک بر سلامت قلب و عروق به همراه راهکارهایی برای تحرک بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

تأثیر عدم تحرک بر قلب و عروق

·         افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی:

عدم تحرک و نشستن بیش از حد ممکن است باعث افزایش میزان چربی‌های خونی و کلسترول بد (LDL) و کاهش کلسترول خوب (HDL) شود. این عوامل می‌توانند به تشکیل پلاک‌های آتررواسکلروزی (رسوب چربی در دیواره عروق) منجر شده و عروق را تنگ کنند.

·         افزایش فشار خون:

عدم تحرک می‌تواند منجر به افزایش فشار خون شود. این افزایش فشار خون ممکن است عروق را آسیب بزند و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته قلبی را افزایش دهد.

·         اضافه وزن و چاقی:

تحرک ناکافی می‌تواند به افزایش وزن منجر شود. چاقی و اضافه وزن عواملی هستند که به بالا بردن خطر بیماری‌های قلبی و دیابت مرتبط با متابولیسم چربی‌ها می‌آیند.

·         اختلالات متابولیکی:

عدم تحرک می‌تواند به اختلالات متابولیکی مانند مقاومت به انسولین و اضطراب چربی‌های خونی منجر شود که به خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و سایر بیماری‌های متابولیکی ارتباط دارند.

 

راهکارهای تحرک بیشتر

  • هر روز حداقل 30 دقیقه ورزش ملایم مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری یا شنا می‌تواند به حفظ سلامتی قلب و عروق کمک کند.
  • رژیم غذایی سالم که متناسب با نیازهای بدن باشد، به کاهش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی کمک می‌کند. مصرف میزان مناسبی از میوه‌ها، سبزیجات، ماهی، و میان وعده‌های سالم توصیه می‌شود.
  • اگر اضافه وزن دارید، کاهش وزن به کاهش فشار خون و خطر بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.
  • ترک سیگار و مصرف مواد مخدر، که عوامل خطری برای بیماری‌های قلبی هستند، می‌تواند به سلامتی قلب کمک کند.
  • عدم تحرک می‌تواند منجر به افزایش التهابات در بدن شود. التهابات مزمن می‌توانند به تعداد زیادی از بیماری‌های قلبی و عروقی مثل آتررواسکلروزی (رسوب چربی در دیواره عروق) منجر شوند.
  • عدم تحرک باعث ضعف عضله قلب می‌شود. این ممکن است به کاهش توان عملکردی قلب منجر شود و در نهایت به خسارت عروقی قلبی و عملکرد نامناسب آن انجام آید.
  • عدم تحرک می‌تواند به اختلالات ریتمی قلبی منجر شود که با ضربان‌های نامنظم و نابه‌جا همراه باشد. این اختلالات می‌توانند به سکته قلبی یا سایر مشکلات قلبی منجر شوند.
  • تمرین‌های تنفسی مثل یوگا و تای چی می‌توانند به افزایش توان تنفسی، کاهش استرس، و بهبود عملکرد قلب و عروق کمک کنند.
  • تعهد به حداقل 30 دقیقه تحرک روزانه می‌تواند به سلامتی قلب و عروق شما کمک کند. این می‌تواند شامل پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، یا تمرین‌های تنفسی باشد.
  • مصرف رژیم غذایی سالم با تعداد کافی از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، و منابع پروتئین سالم می‌تواند به حفظ سلامتی قلب کمک کند.
  • استراحت منظم به عملکرد قلب و عروق کمک می‌کند. به احتیاجات بدن خود برای استراحت بپردازید.

 

سخن پایانی

عدم تحرک می‌تواند به مشکلات جدی برای سلامتی قلب و عروق انسان منجر شود. تحرک روزانه، تغذیه مناسب، و توجه به استراحت از اهمیت بسیاری برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی برخوردارند. بهترین راه برای حفظ سلامتی قلب و عروق این است که به این مسائل توجه ویژه کنیم و اقدامات لازم را انجام دهیم. شما میتوانید برای انتخاب کردن بهترین متخصصان قلب و عروق، به وب سایت قلب مگزین سر بزنید.


تاریخ : سه شنبه 16 آبان 1402
بازدید : 168
نویسنده : کتابخونه

در این مقاله به شما روش ایجاد یک کاربر و همچنین ساده ترین روشهای مدیریت حسابهای کاربری در اکتیودایرکتوری را آموزش خواهیم داد . در مقاله قبلی در خصوص کنسول مدیریتی Active Directory Users and Computers با همدیگر صحبت کردیم و عنوان کردیم که چگونه میتوان از طریق همین کنسول دامین های دیگر موجود در ساختار forest را نیز مدیریت کرد . در این مقاله چندین نکته ساده اما اساسی را در مورد مدیریت حسابهای کاربری را به شما آموزش خواهیم داد.  نحوه ساخت user در اکتیودایرکتوری ، ایجاد یک حساب کاربری در اکتیودایرکتوری ، یکی از مهمترین و روزمره ترین کارهایی که شما با کنسول مدیریتی Users and Computers انجام میدهید ایجاد حسابهای کاربری است . برای اینکار کافیست که کنسول را باز کرده و بر روی Container مورد نظر که بصورت پیشفرض در اینجا Users را انتخاب کرده ایم راست کلیک میکنیم . در حالت عادی با کلیک کردن بر روی Container مورد نظر محتویات آنرا که حسابهای کاربری پیشفرض سیستم هستند را مشاهده خواهید کرد . در شکل الف شما کنسول باز شده و محتویات Container را مشاهده میکنید .

 

کاربران در اکتیودایرکتوری 1

 

 

شکل الف : انتخاب Container با عنوان Users باعث میشود که محتویات آن برای شما نمایش داده شود

 

حالا بر روی این Container راست کلیک کرده و گزینه New را انتخاب کنید . با باز شدن منوی New شما اشیائی را که میتوانید در اکتیودایرکتوری ایجاد کنید را مشاهده خواهید کرد . شما در این Container هیچ محدودیتی در نوع اشیاء ایجاد شده ندارید و میتوانید هر شیئی که دوست داشتید را در آن ایجاد کنید .

 

پیشنیاز یادگیری دوره های آموزش شبکه ، دوره آموزش نتورک پلاس است

 

اما بهتر این است که برای ایجاد اشیاء از یک ساختار منظم و تعریف شده استفاده کنید که نظم کاری شما به هم نریزد . خوب بعد از انتخاب New گزینه User را انتخاب کنید تا پنجره مربوط به ایجاد کاربر همانند شکل ب برای شما نمایش داده شود .

 

کاربران در اکتیودایرکتوری 2

 

 

شکل ب : با کلیک کردن بر روی New و بعد انتخاب User میتوانید کاربر جدید برای سیستم ایجاد کنید

 

همانطور که در شکل مشاهده میکنید ویندوز برای ساختن حساب کاربری اطلاعات بسیار مختصری در مورد آن کاربر از شما میخواهد . همچنین شما در این تصویر میبینید که ویندوز از شما نام و نام خانوادگی را میخواهد که اطلاعات چندان فنی و مهمی نیستند . تنها نکته مهمی که برای ورود کاربر حیاتی است Logon name است که حتما باید وارد شود و پر کردن سایر فیلد ها اختیاری است اما من به شما پیشنهاد میکنم که این فیلد ها را حتما پر کنید .

 

پیشنیاز یادگیری دوره های مهندسی شبکه مایکروسافت ، دوره آموزش MCSA است

 

دلیل اینکه به شما توصیه میکنم که اطلاعات اضافی را در این کادر ها بصورت کامل پر کنید این است که یک حساب کاربردی چیزی جز یک شیء در اکتیودایرکتوری نیست ، مشخصات اضافی مانند نام و نام خانوادگی بصورت خاصیت های این شیء تعریف میشوند ، هر چقدر شما اطلاعات بیشتری در خصوص اشیاء در ساختار اکتیودایرکتوری در اختیار داشته باشید ، اکتیودایرکتوری شما منظم تر شده و اشیاء را میتوانید آسانتر مدیریت کنید . ساختار اکتیودایرکتوری مانند یک پایگاه داده است که میتوان از آن Query گرفت ، هر جقدر اطلاعات بیشتری در اختیار این پایگاه داده باشد شما میتوانید Query ها دقیقتر و بهتری از این پایگاه داده در یافت کنید . خوب حالا دکمه Next را بزنید و به ضفحه بعدی که در شکل ج مشاهده میکنید هدایت خواهید شد .آموزش لینوکس

 

کاربران در اکتیودایرکتوری 3

 

 

شکل ج : کنسول به شما میگوید که برای کاربر خود رمز عبور تعیین کنید

 

همانطوری که در تصویر مشاهده میکنید قرار دادن رمز عبور برای کاربر کار بسیار ساده ای است . تمام کاری که باید بکنید این است که یکبار رمز را وارد و یکبار آنرا تایید کنید . بصورت پیشفرض اینطوری مقرر شده است که کاربران پس از اولین بار ورود به دامین میبایست رمز عبور خود را تغییر دهند شما میتوانید با برداشتن تیک User Must Change Password At Next Logon از اینکار جلوگیری کنید . گزینه دیگری نیز وجود دارد که توانایی کاربر در عوض کردن رمز عبورش را از وی میگیرد و کاربر نمیتواند رمز خود را تغییر دهد . شما همچنین میتوانید تاریخ انقضای رمز عبور خود را بصورت دائمی در بیاورید و یا اینکه کلا حساب کاربری را غیر فعال کنید .

 

User Must Change Password At Next Logon : کاربر در ورود بعدی بایستی رمز خود را تغییر دهد

User Cannot Change Password  :  کاربر نتواند رمز عبور خود را تغییر دهد

Password Never Expire : رمز عبور منقضی نشود و دائمی باشد

Account Is Disabled: حساب کاربری غیر فعال باشد

 

 

در صفحه مربوط به انتخاب رمز عبور گزینه ها چندان پیچیده و ساخت نیستند و درک کردن آنها کار آسانی است اما فقط یک نکته مهم است که بایستی در ذهن داشته باشید ، هنگامی که شما رمز عبوری برای کاربر خود تعیین میکنید ، ساختار این رمز عبور بایستی با ساختار رمزهای مصوب سازمانی متناسب باشد . ساختار رمز های مصوب سازمانی بدین معنی نیست که چه رمز هایی باید انتخاب شود ، بلکه به شما میگود که چه نوع رمز هایی بایستی انتخاب شود یعنی اینکه میتوان تعیین کرد که رمز ها دارای پیچیدگی باشند یا نه ، تعداد کاراکترهای آنها حداقل چقدر باشد ؟ و .... به ساختار رمز های مصوب Password Policy هم گفته میشود ، هر جا اسم این جمله را شنیدید به یاد این نکته بیافتید.خوب بر روی دکمه Next کلیک کنید و در اینجا ویندوز به شما خلاصه ای از کارهایی که انجام داده اید را نمایش خواهد داد ، در صورت تایید کافیست گزینه Finish را بزنید و با این روش به راحتی اولین کاربر خود در اکتیودایرکتوی را ایجاد کرده اید .

 

ویرایش مشخصات حسابهای کاربری در اکتیودایرکتوری

 

خوب به شما اهمیت وارد کردن اطلاعات جانبی در ایجاد کردن کاربران را شرح دادم ، اما ممکن است از خود سئوال کنید که در فرآیند ایجاد کاربر سئوالات زیادی در خصوص مشخصات کاربر از ما سئوال نشد !!! پس در کجا بایستی این اطلاعات وارد شود ؟ باید در نظر داشته باشید که اکتیودایرکتوری قابلیت وارد کردن هزاران خاصیت برای اشیاء خود را دارا میباشد به ویژه خاصیت هایی که مربوطه به کاربران هستند. این به این معنی نیست که الان به کنسول Users and Computers بروید و هزاران مشخصه برای کاربر خود وارد کنید !!

 

هدف من هم این نیست . برخی از تنظیمات را براحتی میتوانید با روش های راحت و آسان و از طریق کنسول وارد کنید و برخی نیز دانش فنی نسبتا زیادی برای اعمال شدن نیاز دارند . پیشنهاد میکنم در ابتدای امر که کاربر خود را ایجاد میکنید بر روی آن راست کلیک کرده و با کلیک کردن بر روی گزینه Properties مشخصاتی از قبیل اطلاعات تماس و توضیحات آنرا پر کنید . من در شبکه هایی که بوده ام همیشه قسمت توضیحات را پر میکردم و تا جایی که امکان داشت از کاربران در خصوص این اطلاعات پرسش و پاسخ میکردم . این اطلاعات مینواند توسط نرم افزارهای جانبی که با اکتیودایرکتوری ارتباط برقرار میکنند نیز مورد استفاده قرار بگیرند ، برای مثال اطلاعات تماس کاربران در Exchange Server میتواند برای تمامی پرنسل سازمان برای برقراری ارتباط هرچه سریعتر مورد استفاده قرار بگیرد .

 

از لحاظ دیگر فرض کنید که شما میخواهید سرور خود را بر اثر نصب یک نرم افزار جدید Reboot کنید و در این حال نیز یکی از کاربران شما مشغول استفاده از سرور است ، شما با دارا بودن مشخصات تماس این شخص براحتی با وی تماس گرفته و آنرا در جریان کارتان قرار میدهید تا اطلاعات احتمالی وی از دست نرود . البته این امر خیلی زمانگیر هست و من فقط مثال زدم ( خودم عمرا اینکار را انجام نمیدهم ، اصلا کاربر رو آدم حساب نمیکنم تا پر رو نشه .... :D )

 

قبل از اینکه به شما آموزش بدهیم که چگونه اطلاعات اکتیودایرکتوری و مشخصات کاربران را تغییر دهید ، می خواهم به شما روش اعمال تغییرات در اطلاعات موجود وارد شده را آموزش بدهم ، اطلاعاتی که در همگام ساختن کاربر وارد کردید . برای مثال اگر یک خانمی متاهل شد نام خانوادگی وی به نام خانوادگی شوهرش تغییر خواهد کرد ( البته خانمش ایرانی نیست قاعدتا ) و شما بایستی این تغییر را اعمال کنید و در حقیقت مشخصه نام خانوادگی وی را تغییر دهید .برای اینکار همانطور که قبلا هم اشاره کرده بر روی کاربر مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه Properties را بزنید و بعد مشخصه Last Name با با توجه و مطابق شکل د تغییر دهید .

 

کاربران در اکتیودایرکتوری 4

 

 

شکل د : قسمت Properties کاربر تمامی اطلاعات مربوط به یک کاربر در اکتیودایرکتوری را به ما نمایش میدهد

 

همانطوری که در شکل مشاهده میکنید ، در تب General که برای هر کاربر وجود دارد اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی ، نام نمایشی یا در واقع نامی که هنگام ورود به سیستم مشاهده میشود ، توضیحات کاربر و ... را میتوانید مشاهده و تغییر بدهید . شما تمامی مواردی که در این تب ها موجود هستند را میتوانید به راحتی مورد تغییر قرار دهید . همانطوری که میبینید شما میتوانید دقیقترین اطلاعات ممکن را از کاربران شبکه در اختیار داشته باشید .

 

ریست کردن رمز عبور کاربر در اکتیودایرکتوری

 

همانطوری که در شکل د مشاهده می کنید در قسمت Properties کاربر قسمت های قابل تغییر بسیار زیادی وجود دارد . بیشتر این تب ها مربوط به تنظیمات امنیتی کاربر هستند . اما شما هر چقدر هم که در این تب ها بگردید گزینه ای برای ریست کردن رمز عبور کاربرتان در صورت بروز مشکل نخواهید یافت . برای اینکه بتوانید رمز عبور کاربری را ریست کنید نیازی به ورود به این قسمت نیست ، شما کافیست که بر روی حساب کاربری مورد نظر خود راست کلیک کرده و گزینه Reset Password را بزنید و با وارد کردن مجدد رمز ، رمز عبور کاربر را ریست کنید .


تاریخ : شنبه 13 آبان 1402
بازدید : 188
نویسنده : کتابخونه


انواع اینورترهای پیشرفته در ایران در دو مدل سبک سنگین F100 و هوی دی دی F300 موجود می باشد.

 

نمایندگی اینورتر هایتک مدل F100:


دارای طراحی بسیار خوب تحت لیسانس زیمنس با IGBT های شرکت Infineon آلمان و قابلیت تغییر صفحه کلید اصلی برای استفاده از کارت های آپشن مختلف و همچنین امکان راه اندازی موتور الکتریکی تک فاز با F100 hi. - اینورتر تکنولوژی

مدل F300:

اینورتر پرقدرت با تکنولوژی بالا برای انواع برنامه ها با صفحه کلید مجزا و انواع کارت های اختیاری.

برای مشاهده اینورتر iMaster و همچنین برای مشاهده انواع اینورتر LS روی لینک کلیک کنید.

برای مشاهده راهنمای Hi-Tech Inverter کلیک کنید.

اینورتر با تکنولوژی بالا نوعی دستگاه الکترونیکی است که برای تبدیل جریان مستقیم به جریان متناوب استفاده می شود. این دستگاه ها در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، صنایع الکترونیک و بخش برق کاربرد دارند

صندوق های اینورتر

این محصول دارای ویژگی هایی چون عملکرد بالا، کنترل دقیق سرعت، حفاظت مکانیکی و صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد. این سرعت دستگاه را کنترل می کند و به کاربر اجازه می دهد تا سرعت پیشرفت را تغییر دهد.

اینورتر Hitek می تواند به عنوان یک قطعه مهم در سیستم های برق و مهندسی صنایع استفاده شود. آنها می توانند جریان، ولتاژ و فرکانس را به طور دقیق کنترل کنند و برای کاربردهای مختلفی مانند موتورهای القایی، پمپ ها، فن ها و سیستم های هوا استفاده می شوند.

با توجه به ویژگی های منحصر به فرد اینورتر هایتک، به عنوان یک فناوری نوآورانه در صنعت شناخته شده و نقش مهمی در بهبود راندمان و کاهش هزینه ها در صنایع مختلف ایفا می کنند.

از تبدیل برق می توان برای انتقال برق به شبکه برق، تامین برق برای لوازم خانگی و صنعتی و یا در سایر برنامه های الکترونیکی استفاده کرد.

در دنیای پیشرفت تکنولوژی و صنعت، تغییر فرکانس و ولتاژ برق به یکی از عوامل اصلی افزایش راندمان و بهره وری انواع دستگاه ها و ماشین آلات تبدیل شده است.

در این راستا، اینورتر با تکنولوژی بالا به عنوان ابزاری کلیدی در تغییر فرکانس و ولتاژ منبع برق با قابلیت کنترل دقیق جریان، سرعت و توان ایفا می کند.

این دستگاه های پیشرفته باعث افزایش بهره وری، صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه های عملیاتی در صنایع مختلف می شوند.

این مواد با هدف تبیین اصول عملکرد، کاربرد و مزایای فناوری اینورتر به عنوان یک فناوری کلیدی در صنعت و انرژی نوشته شده است.

اصل عملکرد یک اینورتر با تکنولوژی بالا

از اواخر قرن بیستم، فناوری اینورتر به طرز چشمگیری توسعه یافته است. این دستگاه های پیچیده می توانند جریان و ولتاژ متناوب (AC) را به جریان و ولتاژ مستقیم (DC) و بالعکس تبدیل کنند.

این تابع به اینورتر اجازه می دهد تا با تغییر فرکانس و ولتاژ ورودی، جریان مستقیم را به جریان متناوب و بالعکس تبدیل کند. این عملیات همچنین امکان کنترل دقیق جریان و ولتاژ الکتریکی را برای افزایش راندمان، صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش خطاهای عملیاتی ارائه می دهد.

اجزای اصلی اینورترهای پیشرفته

یک اینورتر از اجزای مختلفی تشکیل شده است که برای اطمینان از عملکرد دقیق این دستگاه ترکیب می شوند.

برخی از اجزای کلیدی  فنی مهندسی ثامن برای اینورتر هایتک عبارتند از:

ترانزیستور

یولی صحبت کردن را کنترل کنید

فیلترها

نحوه کنترل سرعت و جریان با اینورتر با استفاده از تکنولوژی بالا

سرعت و جریان برق با اینورترهای مدرن با تغییر فرکانس و ولتاژ تنظیم می شود.

این دستگاه ها قابلیت تبدیل جریان و ولتاژ AC به DC و بالعکس را دارند و کنترل آن با کمک تریستور و دیود انجام می شود.

توضیح نحوه تنظیم سرعت و جریان

هنگامی که یک موتور الکتریکی به یک اینورتر با تکنولوژی بالا متصل می شود، ابتدا ورودی AC به اینورتر عرضه می شود. یک اینورتر با استفاده از ترانزیستورهای قدرت (معمولا IGBT) و دیودها، ورودی AC را به ورودی DC تبدیل می کند.

این جریان مستقیم توسط ترانزیستورها به صورت موج مربعی با فرکانس و ولتاژ مورد نظر تولید می شود. این موج مربعی با تغییر فرکانس و ولتاژ سرعت و کارایی موتور را تنظیم می کند.

نقش ترانزیستور

ترانزیستورهای IGBT به عنوان کلید برق در محصولات اینورتر با تکنولوژی بالا عمل می کنند. آنها قادر به کنترل دقیق جریان و ولتاژ و تغییر سرعت موتور هستند. به طور مداوم ترانزیستور را کنترل می کند، فرکانس و ولتاژ جریان تولید شده را تغییر می دهد و سرعت موتور را تنظیم می کند.

نقش دیودها

محصولات اینورتر با تکنولوژی بالا از دیودها برای جلوگیری از جریان معکوس از موتور به اینورتر استفاده می کنند. هنگامی که ترانزیستور خاموش است، یک دیود به جای آن استفاده می شود که از بازگشت جریان موتور به اینورتر جلوگیری می کند و از خطراتی مانند سوختن ترانزیستور جلوگیری می کند.

کاربرد گسترده اینورترهای پیشرفته

تغییرات در مدار الکتریکی و ولتاژ برای افزایش راندمان و کاهش اتلاف انرژی در تجهیزات و ماشین آلات مختلف در صنعت استفاده می شود.

اینورترهای با تکنولوژی بالا نیز به عنوان ابزار کلیدی در این زمینه عمل می کنند و در موقعیت های مختلف برای کنترل سرعت، جریان و ولتاژ استفاده می شوند. در زیر به برخی از کاربردهای گسترده اینورترهای با تکنولوژی بالا اشاره خواهیم کرد.

ماشین آلات تولید و خطوط تولید

اینورترهای با تکنولوژی بالا در ماشین‌های تولیدی مختلف از جمله خطوط تولید خودرو، ماشین‌های پلاستیکی و تجهیزات پردازش برای تغییر سرعت موتور و کنترل دقیق جریان الکتریکی استفاده می‌شوند.

این ابزارها به ساده سازی خطوط تولید، کاهش خطاها و افزایش کیفیت محصول کمک می کنند.

نحوه کنترل سرعت و جریان با اینورترهای پیشرفته

سرعت ماشین و ماشین ابزار را کنترل می کند

در دستگاه های مکانیکی مختلف مانند پمپ ها، فن ها و کمپرسورها از اینورترهای پیشرفته برای کنترل سرعت و جریان الکتریکی استفاده می شود.

این ابزار باعث بهبود عملکرد، کاهش مصرف برق و افزایش طول عمر دستگاه ها می شود.

بخش اتوماسیون صنعتی

در سیستم های اتوماسیون صنعتی از اینورترهای با کیفیت بالا برای کنترل دقیق موتورها، درایوها و ماشین آلات استفاده می شود.

این ماشین ها باعث کاهش خطا و افزایش دقت در انجام فرآیندهای صنعتی می شوند.

سیستم های تولید انرژی خورشیدی و بادی

در سیستم تولید برق که از منابع تجدیدپذیر مانند خورشید و باد استفاده می کند، شاهد حضور اینورترهای با تکنولوژی بالا برای تغییر جریان DC تولید شده توسط پانل ها به جریان AC خواهید بود.

این جایگزین امکان استفاده از انرژی تولید شده در خانه و صنعت را فراهم می کند.

موارد ذکر شده چند نمونه از کاربرد گسترده اینورترهای پیشرفته در صنعت و فناوری است. توانایی این ابزار در کنترل فرکانس، ولتاژ تغذیه و دقت آنها را به ابزارهای ضروری در تجهیزات و سیستم های مختلف تبدیل می کند.

اجرای اینورتر با تکنولوژی بالا

انواع رایج اینورترهای پیشرفته

اینورترهای خانگی: این نوع اینورترها برای استفاده در منازل و ساختمان های مسکونی طراحی شده اند. آنها معمولاً از توان کمتری برخوردار هستند و برای رفع نیازهای الکتریکی مانند روشنایی، لوازم خانگی و سیستم های الکترونیکی استفاده می شوند.

اینورترهای صنعتی: این نوع اینورترها برای استفاده در کارخانه ها طراحی شده اند. آنها قدرت بیشتری دارند و می توانند نیازهای الکتریکی صنعتی مانند موتور، پمپ، کامپیوترهای صنعتی و سیستم های اتوماسیون را برطرف کنند.

اینورترهای خورشیدی: این نوع اینورترها برای استفاده در سیستم های سلول خورشیدی (PV) طراحی شده اند. آنها جریان مستقیم تولید شده توسط پنل های خورشیدی را به جریان متناوب تبدیل می کنند که می تواند در خانه یا شبکه برق استفاده شود.

اینورتر خودرو: این نوع اینورترها برای استفاده در خودروهای برقی و هیبریدی طراحی شده اند. آنها جریان مستقیم باتری ماشین را به جریان متناوب مورد استفاده توسط موتور الکتریکی تبدیل می کنند.

ترانسفورماتور باتری: این نوع ترانسفورماتورها برای استفاده در سیستم های ذخیره سازی باتری طراحی شده اند. آنها جریان مستقیم باتری را به جریان متناوب تبدیل می کنند.


تاریخ : شنبه 13 آبان 1402
بازدید : 7059
نویسنده : کتابخونه


هنگام انتخاب بهترین نوع چاپگر برای خانه خود، همیشه این سوال برای شما پیش می آید که کدام چاپگر را برای خانه خود بخرم؟

با ورود بیماری کووید 19، که بسیاری را مجبور به ادامه کار از خانه کرده است، بسیاری از مشتریان اکنون برای کار خود به چاپگر خانگی نیاز دارند.

اما اگر قبلاً هرگز چاپگر خانگی نداشته اید، ممکن است کمی گیج شوید زیرا مدل های زیادی از جمله چاپگرهای لیزری و جوهرافشان در بازار وجود دارد. در این مقاله شما را با انواع چاپگرها و ویژگی های یک چاپگر خوب آشنا می کنیم تا بتوانید در این زمینه تصمیم خوبی بگیرید.

چه پرینتری برای خانه بخرم؟

پرینترهای جوهرافشان یا لیزری؟

چاپگرهای فوق العاده ارزان را نادیده بگیرید، اکثر چاپگرهای جوهر افشان آوافرهنگ ارزان جوهر زیادی مصرف می کنند، از کارتریج های گران قیمت استفاده می کنند، چند صفحه در دقیقه چاپ می کنند و شما را مجبور به تعویض چاپگر می کنند. .

چاپگرهای جوهر افشان از جوهر استفاده می کنند در حالی که چاپگرهای لیزری از پودر تونر استفاده می کنند.

هر دو نوع برای پرینتر خانگی مناسب هستند و برای چاپ روزمره بسیار مناسب هستند، اما در دراز مدت پرینترهای لیزری بادوام تر و مقرون به صرفه تر هستند.

اگر می خواهید عکس هایی با کیفیت خوب چاپ کنید، چاپگرهای جوهرافشان به لطف فناوری جوهر و رنگ قادر به چاپ تصاویر بسیار واضح هستند.

اما به طور کلی، پرینترهای لیزری قیمت بیشتری نسبت به پرینترهای جوهر افشان دارند، زیرا کارتریج تونر لیزری می تواند بیشتر از کارتریج جوهر دوام بیاورد.

رنگی به مات

کدام چاپگر را برای خانه بخرم؟ رنگی یا مشکی؟ این سوالی است که تقریباً همه کاربران هنگام خرید چاپگر با آن مواجه می شوند.

چاپ متن در موارد بسیار کوچک نیاز به چاپ رنگی دارد. به خصوص اگر می خواهید یک چاپگر خانگی مناسب بخرید.

اگر شرکت چاپ شما به چاپگر نیاز دارد، باید تصاویر و متن را چاپ کنید، بنابراین چاپگر رنگی بهترین انتخاب است زیرا می تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند.

در بین پرینترهای لیزری رنگی برای چاپ متن و عکس های رنگی با تونر و کارتریج CMYK مناسب است.

همچنین به خاطر داشته باشید که پرینترهای سیاه و سفید نسبت به پرینترهای لیزری رنگی ارزانتر هستند و این پرینترها برای مشاغل شخصی، دانشگاهی و کوچک ایده آل هستند.

چاپگرهای جوهر افشان رنگی از چندین کارتریج با رنگ های مختلف برای چاپ محتوا استفاده می کنند، در حالی که چاپگرهای جوهر افشان سیاه و سفید تنها یک کارتریج سیاه دارند.

هزینه نگهداری پرینترهای جوهر افشان رنگی نیز بالاتر است زیرا کارتریج های رنگی گران تر هستند.

مجرد بودن یا چند انگیزه بودن

قبل از خرید یک چاپگر خانگی مناسب، بررسی کنید حجم کاری شما چقدر است؟ فکس، اسکن و کپی یا نه؟

اگر پاسخ شما به این سوال منفی است، توصیه ما این است که یک چاپگر یکبار مصرف بخرید و هیچ هزینه اضافی برای خرید چاپگر چند منظوره نداشته باشید.

اما در صورت نیاز به عملکردهای ذکر شده، با خرید یک چاپگر چندکاره در هزینه خود صرفه جویی می کنید.

زیرا یک چاپگر چندکاره نیازی به داشتن دستگاه فکس، اسکنر یا دستگاه کپی ندارد و نیازی نیست که این دستگاه ها را جداگانه خریداری کنید.

به عبارت دیگر با خرید یک چاپگر چندکاره. شما تمام ویژگی های ذکر شده را در یک اندازه جمع و جور و فشرده دریافت خواهید کرد. و دیگر هرگز نگران چاپگری که به خانه می آورید نخواهید بود.

سرعت چاپ (PPM)

سرعت چاپ یا تعداد صفحاتی که یک چاپگر می تواند در دقیقه چاپ کند، میانگین سرعتی است که توسط سازنده چاپگر مشخص شده است.

اکثر چاپگرهای جوهر افشان سرعت قابل قبولی برای چاپ اسناد سیاه و سفید (تک رنگ) و سرعت کمی متفاوت برای چاپ های رنگی دارند. زیرا اندازه و نوع اسنادی که چاپ می کنید بر سرعت چاپ تاثیر می گذارد.

اگر فقط نیاز به چاپ یک یا دو صفحه در روز دارید و به دنبال چاپگر خانگی مناسب هستید، یک چاپگر جوهر افشان نیاز شما را برآورده می کند.

اما اگر اسناد شما زیاد و طولانی است و سرعت کار شماست، پرینتر لیزری بهترین گزینه برای شماست.

چه چاپگری با وضوح چاپ خوب برای خانه بخریم؟

رزولوشن به تعداد نقاط تولید شده توسط چاپگر در هر اینچ مربع از صفحه اشاره دارد. به یاد داشته باشید که دقت چاپ چاپگر شما با دو عدد نشان داده می شود، عدد اول مربوط به دقت چاپ در حالت افقی و عدد دوم مربوط به دقت چاپ در حالت عمودی است.

اکثر پرینترهایی که امروزه در بازار مشاهده می کنید از وضوح 600x600 پشتیبانی می کنند و در حین چاپ، تصاویر را با دقت صحیح ایجاد می کنند. این وضوح کمترین مقداری است که در چاپگرهای مدرن امروزی دیده می شود.

اگر می خواهید متن یا عکس با کیفیت بالا چاپ کنید، باید چاپگری با وضوح 1200 dpi تهیه کنید.

ظرفیت چاپگر برای مصارف خانگی مناسب است

ظرفیت سینی کاغذ اساساً تعداد صفحاتی است که می توانید برای چاپ در سینی چاپگر قرار دهید. ظرفیت سینی کاغذ به طور کلی باید از ظرفیت چاپ روزانه بیشتر باشد.

چاپگرهای جوهرافشان اغلب حداکثر ظرفیت کارتریج کاغذ کمتر از 100 برگ و به ندرت بیش از 200 برگ دارند، مگر اینکه این ظرفیت را در برخی از مدل های اداری بالاتر مشاهده کنید.

ظرفیت سینی کاغذ در پرینترهای لیزری از 100 تا 250 برگ می باشد. برخی از چاپگرها سینی های اضافی دارند.

هزینه لوازم چاپگر

کارتریج ها به دو دسته جوهر افشان و لیزری طبقه بندی می شوند. در چاپگرها، میزان جوهر بستگی به نوع فناوری استفاده شده در چاپگر دارد. همچنین لازم به ذکر است که هر چاپگر کارتریج مخصوص به خود را دارد.


تاریخ : دو شنبه 8 آبان 1402
بازدید : 23133
نویسنده : کتابخونه


دیزل ژنراتور وسیله ای الکتریکی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. این دستگاه از دو جزء اصلی تشکیل شده است: یک موتور دیزل و یک ژنراتور. موتور دیزل سوخت را می سوزاند و حرکت موتور را ایجاد می کند. ژنراتور از حرکت موتور استفاده می کند و با استفاده از قانون الکترومغناطیس برق تولید می کند.

اجزای اصلی دیزل ژنراتورها چیست؟

دیزل ژنراتور با سوخت کار می کند و برق مورد نیاز برای عملکردهای مختلف را تامین می کند. موتور دیزل از دو بخش اصلی تشکیل شده است: موتور دیزل و ژنراتور.

موتور دیزل ژنراتور

موتور دیزل قطعه ای است که سوخت دیزل را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. یک موتور دیزلی از فرآیند احتراق داخلی استفاده می کند که در آن هوا و سوخت در یک سیلندر فشرده می شوند و توسط شمع ها یا حرارت تحت فشار مشتعل می شوند. این فرآیند باعث حرکت پیستون و محور موتور می شود که نیروی مکانیکی تولید می کند. قدرت موتور دیزل ژنراتور به میزان سوخت و هوای ورودی به سیلندر، فشار و دمای احتراق، تعداد سیلندرها و سرعت چرخش شفت بستگی دارد.

خرید دیزل ژنراتور از کاشانی

ژنراتور

ژنراتور قطعه ای است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. ژنراتور در دیزل ژنراتور از القای الکترومغناطیسی استفاده می کند که در آن چرخش شفت در گیربکس باعث حرکت روتور (قطعه دارای آهنرباهای دائمی) در استاتور (قسمتی با سیم های بسیار کوچک) می شود.

حرکت روتور دیزل ژنراتور جهت جریان الکترومغناطیسی در سیم پیچ استاتور را تغییر می دهد و در نتیجه یک جریان الکترومغناطیسی (AC) در خروجی ژنراتور ایجاد می شود. ولتاژ و فرکانس جریان متناوب به تعداد قطب های روتور، تعداد دور سیم پیچ استاتور و سرعت چرخش روتور بستگی دارد.

سایر اجزای دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور علاوه بر موتور دیزل و ژنراتور شامل اجزای دیگری نیز می باشد که برای عملکرد بهینه و ایمن آن ضروری است. این مواد عبارتند از:

- سیستم سوخت: برای ذخیره، پالایش و تزریق سوخت دیزل به موتور. این سیستم دیزل ژنراتور شامل مخزن سوخت، پمپ بنزین، فیلتر سوخت و میله سوخت می باشد.

- تنظیم کننده ولتاژ (رگولاتور): برای کنترل و تنظیم ولتاژ خروجی ژنراتور. این قسمت با تغییر جریان میدان روتور، ولتاژ استاتور را تغییر می دهد.

- سیستم خنک کننده: موتور و ژنراتور را خنک می کند و از افزایش دما جلوگیری می کند. این سیستم دیزل ژنراتور شامل رادیاتور، پمپ آب، فن خنک کننده، ترموستات و خنک کننده می باشد.

- سیستم اگزوز: برای حذف گازهای خروجی ناشی از احتراق از موتور. این سیستم دیزل ژنراتور شامل محفظه اگزوز، لوله اگزوز، صدا خفه کن و مبدل کاتالیزوری می باشد.

- سیستم روغن کاری (روغن): قسمت های متحرک موتور را روغن کاری کرده و اصطکاک و سایش را کاهش می دهد. این سیستم دیزل ژنراتور شامل پمپ روغن، فیلتر روغن، رادیاتور روغن و روغن موتور می باشد.

- سیستم راه اندازی و باتری: برای راه اندازی موتور با استفاده از جریان الکتریکی. این سیستم دیزل ژنراتور شامل باتری، استارت، دینام و شارژر باتری می باشد.

نحوه ساخت دیزل ژنراتور

برای نصب دیزل ژنراتور باید به چند نکته توجه کرد:

- انتخاب محل مناسب: محل نصب دستگاه باید با فضای کافی، دسترسی آسان، تهویه مناسب، حفاظت از عوامل طبیعی و دودهای احتمالی اگزوز وجود داشته باشد. همچنین باید از قرار دادن دیزل ژنراتورها در نزدیکی منابع آتش سوزی یا سوختن سوخت یا مواد غذایی خودداری کنید. https://www.pishkhan.com/article/568

- انتخاب پایه مناسب: باید پایه ای را انتخاب کنید که دیزل ژنراتور را روی آن قرار دهید که بادوام، پایدار و صاف باشد. پایه دیزل ژنراتور معمولاً از بتن، فولاد یا چوب است و باید با پیچ و مهره، واشر و مهره به دستگاه متصل شود.

- اتصال به شبکه برق: سیم های خروجی دیزل ژنراتور باید به تابلو برق یک ساختمان یا سایت متصل باشد. این امر مستلزم استفاده از سیم کشی، فیوز، کلید و بریکر مناسب است. همچنین باید به خاطر داشت که قوانین و استانداردهای برق رعایت می شود.

- اتصال به سیستم سوخت: باید مخزن سوخت را به دیزل ژنراتور وصل کنید. برای این کار باید از لوله ها، شیرها، فیلترها و پمپ های مناسب استفاده کنید. همچنین باید رعایت قوانین و استانداردهای ایمنی را در نظر بگیرید.

- راه اندازی دستگاه: برای راه اندازی دیزل ژنراتور از دکمه استارت یا دکمه روشن/خاموش استفاده کنید. پس از استارت زدن موتور، باید دما، فشار، ولتاژ و جریان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دیزل ژنراتور به درستی کار می کند.

ولوو پنتا آفی آفی آفی

مزایا و معایب دیزل ژنراتورها

دیزل ژنراتورها مزایا و معایب خود را دارند. برخی از مزایای دیزل ژنراتورها عبارتند از:

- بازدهی بالا. دیزل ژنراتورها نسبت به سایر روش های تولید برق کارایی بیشتری دارند و برای هر واحد برق سوخت کمتری مصرف می کنند.

- طول عمر: دیزل ژنراتورها به دلیل ساختار و کاربری، عمر بیشتری نسبت به سایر ژنراتورها دارند و نیاز به نگهداری کمتری دارند.

- قابلیت حمل: دیزل ژنراتورها در اندازه ها و اشکال مختلف موجود هستند و به راحتی قابل حمل و نقل هستند.

- قابل اطمینان: دیزل ژنراتورها را می توان در شرایط نامساعد جوی، دما، رطوبت و ... استفاده کرد و خطر خاموش شدن آنها کم است. https://www.pishkhan.com/article/558

برخی از معایب دیزل ژنراتورها عبارتند از:

- صدای بلند: دیزل ژنراتورها صدای بلند و ناخوشایندی تولید می کنند که می تواند باعث مزاحمت کاربران و همسایگان شود.

- آلودگی هوا: آلاینده هایی وجود دارد که در دود و گازهای خروجی به هوا، خاک و آب آسیب می رساند.

- هزینه بالای سوخت: گازوئیل گرانتر از سایر سوخت های فسیلی است.

- خطر اشتعال: گازوئیل یکی از سوخت های قابل اشتعال است و در صورت نشتی یا اشتعال، خطر آتش سوزی را افزایش می دهد.

اخرین حرف

دیزل ژنراتورها از بسیاری جهات مهم هستند. برای انتخاب یک فرستنده فشار قابل اعتماد، بهتر است آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. کاشانی از دیرباز عرضه کننده انواع دیزل ژنراتور به بازار بوده است. این شرکت همواره در تلاش است تا خدمات فروش و خدمات پس از فروش را با kashanico.com ارائه دهد. قبل از خرید می توانید با متخصصان این شرکت مشورت کنید.


تاریخ : دو شنبه 8 آبان 1402
بازدید : 3680
نویسنده : کتابخونه


گلدان سفالی یا پلاستیکی؟ چه نوع ظرفی برای نگهداری گیاهان گلدار داخل خانه بهتر است؟ در حال حاضر نمونه های مختلفی از گلدان های پلاستیکی و سفالی در بازار دیده می شود که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. دانستن این ویژگی ها می تواند به شما کمک کند بهترین خرید را داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به بررسی گلدان های سفالی و پلاستیکی بپردازیم و اطلاعات لازم را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. توصیه می کنیم با ما به پایان برسانید.

ظروف پلاستیکی؛ رایج ترین نوع سفال

امروزه کیسه های پلاستیکی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و می توان آن را رایج ترین گلدان در بین عموم مردم دانست. این گلدان ها را می توانید در طرح ها و اندازه های مختلف بنا به سلیقه و نیاز خود خریداری و استفاده کنید. در مورد گلدان های سفالی یا پلاستیکی باید گفت که برخی از گلدان های پلاستیکی مشابه گلدان های سفالی و سرامیکی هستند. خرید این گلدان ها مزیت های بی شماری را برای شما به ارمغان می آورد که اگر بخواهیم به اختصار آنها را لیست کنیم می توان به استفاده مکرر و سهولت حمل و نقل اشاره کرد.

مزایای کیسه های پلاستیکی

همانطور که در قسمت قبل ذکر شد، خرید گلدان های پلاستیکی مزایای قابل توجهی برای شما به همراه خواهد داشت. دانستن این مزایا به شما کمک می کند بین یک گلدان سفالی یا یک گلدان پلاستیکی تصمیم بگیرید که کدام بهتر است. از جمله مزیت های مهم گلدان پلاستیکی می توان به عناصر زیر اشاره کرد که هر کدام بسیار حائز اهمیت هستند.

ظروف پلاستیکی وزن سبکی دارند و استفاده از آنها سخت نیست.

به دلیل ساختار و استحکام، به ندرت در اثر ضربه شکسته می شوند.

در طرح ها و رنگ های متنوع قابل خریداری هستند و می توانند نیاز شما را به بهترین شکل برطرف کنند.

استفاده از این گلدان ها برای رشد گیاهان شرایط عالی را برای پیشرفت شما فراهم می کند. چون نیازی به آبیاری ندارند.

برای تمیز کردن آنها نیازی به اصلاح ندارید. زیرا این ظروف به راحتی تمیز می شوند.

ظروف پلاستیکی هرگز یخ نمی زنند و نمی پوسند.

معایب گلدان های پلاستیکی

حال که در این مقاله با مزیت های ساخت گلدان های پلاستیکی آشنا شدید، به بررسی معایب گلدان های پلاستیکی می پردازیم. ساختار کیسه های پلاستیکی به گونه ای طراحی شده است که دیواره های آنها کاملا صاف و یکدست باشد. نکته مهم این است که چنین شرایطی می تواند زمینه «پیچاندن ریشه گیاه» را فراهم کند و در نتیجه شرایط بدی را برای شما ایجاد کند. ممکن است تعجب کنید که خم شدن ریشه گیاه چه مضراتی دارد؟

معایب ظروف پلاستیکی

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که گیاهانی که با قرار گرفتن در گلدان جدید با چنین مشکلی مواجه می شوند، توانایی لازم برای ریشه زایی در گلدان جدید را ندارند. علاوه بر این، با توجه به معایب ظروف پلاستیکی، لازم است بدانید که ساختار ظروف پلاستیکی می تواند به مرور زمان فرسوده شود و بشکند.

انواع گلدان سفالی

به طور کلی دو نوع سفال در بازار می بینید که با توجه به نیاز خود می توانید آنها را خریداری کنید. هر کدام از این غذاها ویژگی های خاص خود را دارند. از انواع سفال می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سفال بدون لعاب

گلدان سفالی لعابدار

گلدان سفالی لعابدار

سرامیک هایی که تحت عنوان سرامیک های لعاب دار فروخته می شوند با همان کوره سرامیک های بدون لعاب ساخته می شوند. برای ساخت این ظروف از خاک رس نیز استفاده می شود. تفاوت بین گلدان ها و گلدان های لعابدار در رنگ ها و نقش های استفاده شده برای گلدان های لعابدار نهفته است. این رنگ ها و نقش ها می توانند به گلدان مورد نظر شما لعاب دهند.

گلدان سرامیکی

مزایای گلدان سفالی

اکنون که با مزایای ظروف پلاستیکی آشنا شدید، نگاهی به مزایای ظروف سفالی می اندازیم تا بتوانید انتخاب بهتری بین ظروف سفالی و پلاستیکی داشته باشید. مهمترین مزایای گلدان سفالی عبارتند از:

با دوام بالا به دلیل ماهیت مواد تولیدی آنها

ساختمانی سنتی و زیبا دارد

استحکام و دوام بیشتری نسبت به ظروف پلاستیکی دارد

معایب سرامیک لعابدار

گلدان های سفالی بدون لعاب علاوه بر مزایای فوق دارای معایبی هستند که نباید به راحتی از کنار آنها گذشت. گلدان های سفالی سریعتر از گلدان های پلاستیکی می شکنند. با توجه به این سوال باید ظروف را در مکان هایی قرار دهید که دمای مناسبی دارند. چنین شرایطی از ترک خوردن یا شکستن ظروف سفالی جلوگیری می کند. یکی دیگر از معایب دیگ گلی لعابدار وزن بسیار سنگین آن است. این وزن برای افرادی که ظروف خود را در طول روز جابه جا می کنند می تواند مشکل ساز باشد. گلدان هایی که به صورت سفالی ساخته و به فروش می رسند و نسبت به گلدان های پلاستیکی قیمت بالاتری دارند.

در حال حاضر مراکز و مغازه های زیادی وجود دارند که در زمینه ارسال و فروش انواع گلدان و گل در سراسر جمهوری فعالیت می کنند. اگر علاقه مند به خرید گل و گیاهان خانگی هستید ما در مجموعه صالح گل شرایط بسیار ویژه ای را برای تجربه بهترین خرید ارائه کرده ایم.

گلدان های سفالی بدون روکش

امروزه بسیاری از افراد می توانند گلدان های سفالی یا گلدان های پلاستیکی را انتخاب کنند. یکی از نمونه‌های این گلدان‌ها، گلدان بدون لعاب است که مردم عادی سال‌ها از آن برای نگهداری گل استفاده می‌کنند. ساختار گلاسیال سفال ابتدا از خاک رس طبیعی در کوره های مخصوص با دمای پایین پخته می شود.

مرحله بعدی در فرآیند تولید گلدان سفالی این است که مواد معدنی موجود در خاک کاملاً ذوب شده و در نهایت به یک ماده جامد تبدیل شوند. نکته مهم در مورد گلدان های سفالی بدون لعاب این است که از ماسه برای ایجاد ترکیبات آهن استفاده می شود که یکی از مزایای خاک رس بدون لعاب است.

این ترکیبات را می توان دلیل اصلی خاکی بودن این حوضه ها دانست. این گلدان ها در طیف رنگی دیگری نیز موجود هستند. این رنگ ها شامل زرد، سفید، خاکستری و قهوه ای است. معایب ظروف سفالی بدون لعاب همانند ظروف سفالی لعابدار است.

چرا گلدان سفالی زرد می شود؟

سوالی که ممکن است برای شما هم پیش بیاید این است که چرا گلدان سفالی زرد می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که گلدان های سفالی بیشتر از سایر گلدان ها در معرض شوره، کثیفی و لک هستند. این امر را می توان عامل اصلی زرد شدن گلدان ها دانست و خرید گلدان های سفالی یا پلاستیکی را برای افراد سخت می کند.

چرا گلدان سفالی زرد است؟

بهترین نوع گلدان گل سرپوشیده

بهترین انواع گلدان برای گل و گیاه  داخلی را می توان گلدان هایی دانست که با توانایی ها و ساختارهای خاص شرایط لازم را برای رشد و نمو گل ها فراهم می کنند. این گلدان ها باید کیفیت بالایی داشته باشند و در طولانی مدت نیاز شما را به بهترین شکل ممکن برآورده کنند.

از چه گیاهانی باید در گلدان های پلاستیکی استفاده کرد؟

وی در پاسخ به این سوال که کدام گیاهان باید از گلدان های پلاستیکی استفاده کنند. باید بگوییم که گلدان های پلاستیکی را می توان بهترین گزینه برای گل هایی دانست که نیاز به رطوبت بالا دارند. بین گلدان های سفالی و پلاستیکی، گلدان های پلاستیکی خاک را کندتر تخلیه می کنند و رطوبت بیشتری را حفظ می کنند. در چنین شرایطی باید گل های خود را بعداً آبیاری کنید. گل اسکاندیس را می توان یکی از بهترین انتخاب های گلدان های پلاستیکی دانست.

اخرین حرف

با توجه به آنچه در سایت خری پارت نیوز شرح داده شد، می توان نتیجه گرفت که هر لیوان سرامیکی یا پلاستیکی ویژگی های خاص خود را دارد. کیسه های پلاستیکی سبک هستند و جابجایی آنها دشوار نیست. اما در مقایسه با گلدان های سفالی، سنگین تر هستند. به علاوه دوام و استحکام سفال بهتر از پلاستیک است.


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com