چه رشته هایی در ریاضیات و فیزیک بیشترین سود را دارند؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 10 تير 1402
بازدید : 3319
نویسنده : کتابخونه


آیا شما هم مانند ما کنجکاو هستید که بدانید پردرآمدترین رشته های ریاضی کدامند؟

در این مقاله، پاسخ این سوال و پاسخ هایی که ممکن است در مورد پردرآمدترین رشته های ریاضی داشته باشید، خواهیم یافت.

این موضوع برای ما بسیار مهم بود. از آنجایی که لیسانس در جوانی 4 سال از زندگی ما را می گیرد، انتخاب درستی داشته باشید تا وقت گرانبها را هدر ندهید.

پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید تا با 18 مورد از گران ترین ها در ریاضیات، گرایش ها، بازار کار و بسیاری از حقایق جالب و زیبای دیگر در مورد آنها آشنا شوید.✌️

همچنین توصیه های یک استاد دانشگاه MIT برای موفقیت بیشتر در پردرآمدترین رشته های دانشگاهی ریاضی و فیزیک و همچنین جدول میانگین درآمد رشته های ریاضی در ایالات متحده را آورده ایم.

سودآورترین رشته های ریاضی دانشگاهی

اگر می خواهید در دبیرستان ریاضی را انتخاب کنید، درس بخوانید و شغلی پیدا کنید، پس با ما همراه باشید زیرا ما سودآورترین دوره های ریاضی در ایران را ارائه می دهیم. همچنین می توانید با مطالعه مقاله زیر با 12 شغل پردرآمد ریاضی آشنا شوید

1) مهندسی برق

مهندسی برق یکی از مفیدترین ریاضیات و یکی از بهترین ریاضیات برای کاربرد است.

در این رشته شما برنامه های مرتبط با برق، الکترومغناطیس و الکترونیک را مطالعه می کنید.

وظیفه یک مهندس برق طراحی تجهیزات الکتریکی، ابتدا تحقیق، سپس طراحی و توسعه ابزار و تجهیزات الکترونیکی است.

با توجه به تعداد زیاد فارغ التحصیلان در سال های اخیر، بازار کار در این رشته چندان مناسب نیست. اما در سال های اخیر با افزایش توجه دانشجویان به رشته علوم تجربی در دانشگاه می توان پیش بینی کرد که بازار کار این رشته در آینده بهبود پیدا کند.

فارغ التحصیلان بسته به رشته مهندسی برق می توانند در مشاغل مختلفی مشغول به کار شوند.

رشته های انرژی، الکترونیک و مخابرات بازار کار خوبی دارند و جزو موفق ترین رشته های ریاضی هستند.

گرایش کارشناسی ارشد مهندسی برق

جریان مخابراتی: در این جریان به بررسی سیستماتیک و مغناطیسی سیستم های مخابراتی، نحوه برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات در سیستم های ارتباطی می پردازند.

سبک کنترل: در این سبک دستگاه ها و سیستم هایی را برای کنترل سیستم های الکترونیکی طراحی می کنند که نیاز به دانش ریاضی بالا و نرم افزارهای آموزشی مانند MATLAB دارند.

Electronic Trend: طرح های طراحی شده توسط افراد متخصص در گرایش های کنترل و ارتباطات توسط کارشناسان الکترونیک در قالب مدار طراحی و ساخته می شود. نرم افزار Altium Designer یکی از کاربردی ترین نرم افزارها برای طراحی مدارهای الکترونیکی است.

گرایش قدرت: گرایش قدرت یکی از قدیمی ترین گرایش ها در زمینه بررسی سیستم های انتقال و توزیع برق است.

رشته پزشکی (بیوالکتریک): در سال های اخیر توجه زیادی به رشته پزشکی شده است، با افزایش علاقه دانشجویان به این رشته مواجه شده ایم. مهندسین با تجربه در این زمینه می توانند تجهیزات پزشکی را در بیمارستان ها تعمیر کنند. زمینه طراحی، ساخت و فروش تجهیزات پزشکی نیز در اختیار این افراد قرار دارد.

نگرش مکانیکی: این نگرش بازار کار محدودی دارد. برنامه درسی این دوره با پوشش دروسی مانند پذیرش در هیئت علمی، تدریس، بازاریابی و غیره، به سه حوزه مهندسی برق، مکانیک و کامپیوتر می پردازد، بنابراین شما باید در هر یک از این سه دروس تسلط بالایی داشته باشید. به همین دلیل این بخش یکی از آخرین انتخاب‌های داوطلبان با این تمایل است.

2) تکنیک های کامپیوتر

امروزه با گسترش تکنولوژی و اینترنت در تمامی عرصه های زندگی، با تقاضای روزافزون برای مهندسان کامپیوتر مواجه هستیم.

دانش پویا و پیشرفت روزانه فناوری در این زمینه نیاز دائمی به ارتقای سطح علم و عمل در مهندسی کامپیوتر را ایجاد کرده است.

هدف اصلی در این زمینه طراحی، ساخت و عرضه دستگاه ها و مجموعه های سخت افزاری و نرم افزاری است.

بررسی و یادگیری مجموعه های سخت افزاری و نرم افزاری موجود، نگهداری، عیب یابی، تعمیر، اصلاح و توسعه این مجموعه ابزارها از دیگر اهداف این حوزه است.

مهندسی کامپیوتر یکی از بهترین و پردرآمدترین رشته های ریاضی و فیزیک در فهرست رشته های پرطرفدار ریاضی در ایران و جهان است.

زیرا توسعه فناوری در همه عرصه‌های زندگی، زندگی بدون اینترنت و فناوری‌هایی را که این منطقه را احاطه کرده است، دشوار کرده است و همه‌گیری ویروس کووید-19 باعث شده است که بیشتر به زندگی آنلاین نگاه کنیم.

این یکی از عوامل توسعه بازار کار در این زمینه است. افرادی که سخت کار می کنند و مایل به یادگیری هستند در این زمینه بسیار موفق هستند.

برنامه کارشناسی ارشد در مهندسی کامپیوتر

معماری سیستم های کامپیوتری: در این جریان آشنایی با معماری های پیشرفته کامپیوتری و ابررایانه ها، شبکه های کامپیوتری گسترده، پردازش تصویر و طراحی سیستم های مقاوم به خطا و ... از جمله اهداف اصلی می باشد.

هوش مصنوعی و رباتیک: این گرایش عمدتاً به ایجاد سیستم های هوشمند و رباتیک مربوط می شود. هوش مصنوعی شامل روشی است که کامپیوترها برای انجام کارهایی که امروزه فقط انسان ها می توانند آموزش داده می شوند.

نرم افزار: نرم افزار مانند روح کامپیوتر است و سخت افزار نقش بدن را ایفا می کند. مهندسی نرم افزار شامل طراحی، برنامه نویسی، توسعه، مستندسازی و نگهداری نرم افزار با استفاده از روش های فنی و عملی از علوم کامپیوتر، مهندسی، مدیریت پروژه، طراحی رابط کاربری، حوزه مدیریت تجهیزات دیجیتال و سایر زمینه ها می باشد.

شبکه های کامپیوتری: در این گرایش، هدف آموزش افرادی با مهارت های لازم جهت توسعه و نظارت بر اجرای پروژه های تخصصی در زمینه این گرایش است.

محاسبات ایمن: هدف اصلی این گرایش آموزش مردم در مورد نحوه ایمن سازی انواع سیستم های اطلاعاتی و ارائه راه حل های عملی است. همچنین این امکان را به ما می دهد تا تحقیقات اولیه را در زمینه امنیتی انجام دهیم و تکنیک ها و تکنیک ها را در این زمینه پیش ببریم.

بیوانفورماتیک: در این گرایش به نحوه استفاده از روش های موجود برای حل مسائل جاری در زیست شناسی می پردازند. هدف این رشته درک داده ها و فرآیندهای بیولوژیکی پیچیده و تجزیه و تحلیل آنها با استفاده از روش های محاسباتی پیشرفته مانند داده کاوی، یادگیری ماشینی، روش های آماری و مدل سازی کامپیوتری است.

3) ماشین سازی

بخش بسیار مهم فیزیک رشته مهندسی مکانیک است که با به کارگیری مفاهیم اولیه فیزیک به رشد انسان کمک می کند.

اغلب، این رشته جامع ترین نوع مهندسی ریاضی است، زیرا از تمام علوم و فنون برای تولید، تبدیل و استفاده از انرژی و تبدیل آن به حرکت استفاده می کند.

مهندسی مکانیک شامل ابعاد بزرگی است، مانند طراحی یک سوزن ته گرد برای مدل‌سازی حرکت ماهواره‌ها در فضا، موتورها و سیستم‌های کنترل خودروها و هواپیماها.

گسترش صنایع داخلی، کاهش صادرات و همچنین کاهش وابستگی کشور به صادرات نفت در سال های اخیر موجب افزایش توسعه کالا و مهندسی و حرکت به سمت افزایش تولید داخلی شده است. باعث رونق بازار کار در این حوزه شد.

همانطور که در سطر قبل گفته شد، مهندسی مکانیک یکی از پردرآمدترین رشته های ریاضی و فیزیک است. البته با راه اندازی کسب و کار و کارآفرینی خود، این درآمد نیز به طور طبیعی افزایش می یابد، البته این افزایش درآمد، مسئولیت های زیادی را به همراه دارد.

 

4) مهندسی صنایع

رشته مهندسی صنایع با مدیریت انسانی سروکار دارد که با درگیر کردن طیف گسترده ای از دانش و مهارت، بهره وری فرآیندهای صنعتی را ایجاد و افزایش می دهد.

این منطقه مانند ملات درختی است که آجرها را به هم می‌چسباند و حوزه‌های مهندسی مختلف را به هم متصل می‌کند و همدیگر را درک می‌کند و درک متقابل را افزایش می‌دهد.

رشته مهندسی صنایع یکی از بهترین انتخاب های دروس ریاضی مناسب برای علاقه مندان به مدیریت منابع انسانی، مالی و اقتصادی و همچنین کنترل تولید و موجودی، کنترل پروژه های بزرگ، برنامه ریزی صنعتی و مدیریت واحد (بزرگ و کوچک) می باشد.

این یکی از جالب ترین و سودآورترین رشته ها در ریاضیات مهندسی صنایع است و یکی از دلایلی است که فارغ التحصیلان می توانند در سمت های مدیریتی، کنترل پروژه، طراحی و بهینه سازی فرآیندها و سیستم ها و غیره فعالیت کنند.

گرایش های کارشناسی ارشد در مهندسی صنایع

تیم بهینه سازی سیستم: اگر دوست دارید به روز و متنوع باشید و به دنبال کشف مشکلات موثر برای بهبود هدف هستید، این تیم که قدیمی ترین تیم در مهندسی صنایع نیز می باشد برای شما بسیار مناسب است.

دوره مدلسازی کلان سیستم ها: در این جریان با استفاده از ابزارها و مدل های مختلف، روابط پیچیده کلان سیستم ها را درک و شناسایی می کنند. تحلیل، پیش بینی و اصلاح این سیستم ها و در نهایت بسته به نیازها و امکانات موجود، ارائه بهترین سیستم از وظایف این گرایش است.

گرایش سیستم های سلامت: در این گرایش هدف بررسی سیستم‌های سلامت موجود و شناسایی، بررسی و تجزیه و تحلیل آن‌ها است و سپس ارائه راهکارها باعث کارآمدتر شدن سیستم و افزایش بهره‌وری می‌شود. خدمات بیمارستانی را بهبود می بخشد و آنها را راحت تر و پاسخگوتر می کند.

گرایش مدیریت نوآوری و فناوری: هدف از گرایش مدیریت نوآوری و فناوری، آشنایی دانش‌آموختگان با آخرین پیشرفت‌های فناوری در حوزه صنعت و استفاده از آنها در فرآیندهای تولید برای توسعه محصولات جدید است.

دوره تحصیلی آینده: این دوره ترکیبی از علوم مهندسی و مدیریت است. هدف اصلی در این زمینه تربیت افراد برای پیش بینی و تصمیم گیری دقیق و به موقع در زمینه های کوچک و کلی به ویژه در حوزه علم و فناوری است.

گرایش سیستم های مالی: این گرایش ترکیبی از علوم ریاضی کاربردی، علوم کامپیوتر، فناوری اطلاعات، ریاضیات مالی و مدیریت مالی است. هدف آن استفاده از محاسبات و فناوری اطلاعات پیشرفته در بازارهای مالی و استفاده از این علم در بانک ها، شرکت های بیمه و خزانه های دولتی است. یکی از مهم ترین مهارت های فارغ التحصیلان این رشته، درک همزمان مفاهیم صنعت و مالی است.

5) مهندسی عمران

رشته مهندسی عمران برای افرادی که علاقه مند به ساخت ساختمان های جدید هستند مناسب است. این حوزه ممکن است پر ارزش ترین حوزه ریاضیات باشد.

این رشته یکی از پردرآمدترین مشاغل در ریاضیات ایران است. یاد بگیرید چگونه ساختمان بسازید.

ساخت و ساز ساختمان های مسکونی و نحوه ساخت آنها برای مقاومت در برابر زلزله، سیل و آتش سوزی. این موارد از ساخت فرودگاه ها، جاده ها و بزرگراه ها گرفته تا ساخت برج ها، تونل ها، پل ها، سیلوها، انبارها، برج های ارتباطی و نیروگاه ها را شامل می شود.

با این حال، بازار کار در این بخش ممکن است تا حدودی اشباع شده باشد. اما با توجه به این نکته، همیشه برای کسانی که دانش و تجربه کمی دارند، شغل وجود دارد

این افراد می توانند به عنوان مهندس اجرایی، سرپرست، مهندس بازرسی، نقشه بردار و غیره فعالیت کنند.

کارشناسی ارشد مهندسی عمران

مهندسی و مدیریت ساخت

هدف اصلی ساخت و ساز است

در رشته مهندسی زلزله تحصیل کرد

توسعه ژئوتکنیک

او در مهندسی حمل و نقل ممتاز بود

تجهیزات جاده و حمل و نقل

برنامه های کاربردی خانه هوشمند

مهندسی و مدیریت منابع آب

مهندسی سواحل، بنادر، تجهیزات دریایی

گروه مهندسی محیط زیست

روندها در مهندسی راه آهن

رشته مهندسی ترافیک

روند در سازه های آب و هیدرولیک

 

6) مهندسی معماری

مهندسی معماری یک علم چند رشته ای است.

دانش میان رشته ای به این معناست که اگرچه معماری زیرمجموعه ای از فیزیک و ریاضیات است، اما معماری نیز رشته ای از هنر است و نیازمند دانش فنی است.

در بخش هنری این رشته باید در ایده ها و طراحی های خود خلاق و مبتکر باشید، فضاهای معماری جدید خلق کنید و اشکال مختلفی را در ذهن خود ایجاد کنید.

قسمت فنی این سایت شامل تکنیک های ساخت، جزئیات اجرا، نحوه پیاده سازی نقشه و ... می باشد.

البته شما به عنوان یک معمار ابتدا باید مفهوم فضا را در ذهن خود ایجاد کنید و سپس از دانش فنی خود برای تحقق بخشیدن به آن ایده استفاده کنید.

رشته معماری که یکی از بهترین رشته های ریاضی برای بانوان است. یکی از مفیدترین رشته ها در ریاضیات و فیزیک است.

پس از فارغ التحصیلی می توانید در دفاتر فنی و مهندسی مشغول به کار شوید.

به عنوان یک معمار، می توانید در آزمون ورودی سازمان های دولتی شرکت کنید و در بخش خصوصی کار کنید. انتخاب باشماست.

شما می توانید شروع به ایجاد دفتر طراحی معماری خود کنید. یا در طراحی داخلی ساختمان های مختلف از جمله مسکونی، اداری، تجاری و غیره شرکت کنید.

بسته به علاقه، مهارت ها و توانایی های خود می توانید رشته شغلی خود را انتخاب کنید.

فوق لیسانس طراحی معماری

در MA، این فیلد دارای سه مجموعه گرایش است و هر مجموعه دارای زیرمجموعه های زیر است:

مجموعه ساختمان

مدل شده. طراحی فضاهای عمومی و بررسی ارتقای کیفیت سازه (ادامه تحصیل در دوره در سطح ویژه)

معماری منظر: طراحی و ترکیب فضاهای بیرونی

معماری داخلی: طراحی داخلی و معماری ساختمان های مختلف.

معماری اسلامی: بررسی تخصصی معماری ایران و جهان در دوره اسلامی.

مطالعات معماری ایران: بررسی تاریخ و تاریخ معماری و شهرسازی ایران برای کمک به ایجاد و پیوند آن با گذشته و آینده.

بازیابی پس از فاجعه: راهکارهایی برای مقابله با حوادث اضطراری و بلایای طبیعی قبل از وقوع و کاهش اثرات آنها پس از آن.

مجموعه مدیریت پروژه و ساخت و ساز

روندهای مدیریت پروژه: مدیریت پروژه های بزرگ با برنامه ریزی، جهت و کنترل

روند فناوری معماری: فناوری های جدید ساختمان و رابطه بین سازه و معماری

ساخت و ساز ساختمان: با توجه به آلودگی های زیست محیطی، تهدیدات محیط زیست انسانی و نیاز به تمرکز بر صرفه جویی در مصرف انرژی، ساخت ساختمان های کم مصرف یکی از عوامل اصلی پیشروی صنعت ساختمان است.

شهرنشینی پیچیده

اصول برنامه ریزی شهری: بحث های کلیدی مربوط به طراحی شهرها و مناطق شهری

گرایش های برنامه ریزی شهری: ارزیابی سیاست های شهری و طرح های کلان منطقه ای

برداشت شده از:  https://lotusmath.ir/تدریس-ریاضی/ 




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com