کافور چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 7 مرداد 1402
بازدید : 10452
نویسنده : کتابخونه


کافور چیست؟

این ماده یک ترکیب آلی با خواص سلامتی فراوان است. کافور یک ماده مومی، شفاف، سخت و سفید است. این ماده از اتم های کربن، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده است. مهمترین ویژگی این ماده بوی بسیار قوی و تند آن است. این ماده از صمغ درخت کافور استخراج می شود. این درخت معمولا در آسیای مرکزی و شرقی به ویژه در مالزی، ژاپن و اندونزی یافت می شود.

حال می خواهیم در مورد کاربردها و خواص کافور صحبت کنیم.

خواص کافور

این ماده خاصیت ضد عفونی کنندگی و بیهوشی دارد. این ماده همچنین ضد التهاب و روماتیسم است. از دیگر خواص این ماده می توان به ضد عصب و اسپاسم بودن آن اشاره کرد. همچنین، معمولاً برای درمان سرفه، سفتی قفسه سینه و توقف آبریزش بینی استفاده می شود. این ماده خاصیت ضد اضطراب و ضد اضطراب دارد. یکی دیگر از موارد مصرف کافور این است که می تواند در کاهش میل جنسی موثر باشد. این ماده را می توان به صورت موضعی برای کاهش درد، خارش و سوزش استفاده کرد. از بین بردن غده پستانی نیز از دیگر خواص این ماده است.

همچنین از کافور می توان برای درمان نیش حشرات، زگیل، آکنه و التهاب ناشی از نیش حشرات استفاده کرد. تسکین دردهای عضلانی، درمان تبخال، نرم شدن پاشنه های ترک خورده، التیام میخچه و رفع سندرم پای بی قرار از دیگر خواص مهم این ماده است. علاوه بر این می توان از روغن کافور برای جلوگیری از ریزش مو، بهبود رشد مو و افزایش نرمی مو استفاده کرد. این ماده در درمان شپش نیز بسیار موثر است. درمان هموروئید و آرتروز نیز از دیگر خواص این ماده است.

از عوارض کافور می توان به ناراحتی معده، گاز معده، قولنج، تهوع، اسهال و استفراغ اشاره کرد. در برخی موارد این ماده می تواند باعث هذیان، حمله قلبی و صرع شود. همچنین باید توجه داشته باشید که حداکثر دوز مناسب برای مصرف خوراکی این ماده بین 125 تا 375 میلی گرم در روز است. استفاده بیش از این مقدار از این ماده می تواند باعث مسمومیت شود.

کاربردهای صنعتی کافور

کافور به دلیل خواص ویژه ای که در درمان سرفه و سرماخوردگی دارد در ساخت انواع روغن های سینه و گلو استفاده می شود. همچنین خاصیت ضدالتهابی این ماده باعث استفاده از آن در تولید انواع کرم ها و محصولات مراقبت از پوست شده است. همچنین امروزه کرم های کافور مختلفی در داروخانه ها وجود دارد که به رفع گرفتگی بینی و تسهیل تنفس کمک می کند. این ماده به دلیل خاصیت تسکین درد در تولید روغن و کرم های ماساژ نیز کاربرد دارد.

یکی از مهمترین مصارف صنعتی کافور در تولید اسپری و حشره کش است. این ماده یکی از قوی ترین ترکیبات برای دفع و از بین بردن حشرات است. در واقع بوی نامطبوع اسپری های ضدعفونی کننده ناشی از وجود این ماده در ترکیبات آنهاست.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کافور و کاربردهای آن. می توانید منابع را در وب سایت آواشیمی صبا، شرکت آواشیمی صبا، که بیش از 20 سال تجربه عالی در زمینه واردات مواد و لوازم صنعتی دارد، پیدا کنید. بالاترین کیفیت و بهترین خدمات را در این زمینه برای شما به ارمغان می آورد.

 

رجوع به مقاله: https://exirchemi.com/product/camphor/




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com