دستور پخت ساده و خوشمزه کاسرول نشاسته ای برای ۲


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 11 مرداد 1402
بازدید : 1336
نویسنده : کتابخونه


ما در آموزشگاه آشپزی آنلاین طرز تهیه فرنی با نشاسته را به صورت حرفه ای و کاربردی به شما آموزش می دهیم. امیدواریم از این قسمت از آموزش آنلاین نهایت استفاده را ببرید و این دسر خوشمزه را در منزل تهیه و سرو کنید.

استارتر فرنی با نشاسته

فرنی یکی از خوشمزه‌ترین خوراکی‌های ایرانی است که به عنوان دسر استفاده می‌شود و در هنگام بیماری برای نرم کردن گلو و جلوگیری از سرفه به بیماران می‌دهند. درست کردن این دسر بسیار آسان است. فرنی با آرد را می توان هم برای صبحانه و هم در وعده شام ​​میل کرد.

فرنی با نشاسته بسیار سبک است، می توان آن را هم سرد و هم گرم مصرف کرد. برای تهیه فرنی با نشاسته می توانید از نشاسته ذرت یا آرد برنج استفاده کنید.

بسیاری بر این باورند که فرنی با نشاسته غذای کودکان است، اما این نگرش صحیح نیست و فرنی با نشاسته را می توان در هر سنی مصرف کرد.

پنکیک و نشاسته از غذاهای مقوی یا شیرین هستند و دلیل آن این است که نشاسته موجود در فرنی وقتی وارد بدن می شود و هضم می شود به قند تبدیل می شود و این قند عامل اصلی قدرت بدنی است.

به افرادی که معده ضعیفی دارند توصیه می شود از کشک نشاسته ای استفاده کنند، زیرا فرنی نشاسته ای معده درد را تسکین می دهد.

تاریخچه بلغور جو دوسر نشاسته ای

ریشه و منشأ کلمه برنج از کلمه فرانسوی که نام سوپ بود می آید. استفاده از برنج با خرد کردن، آسیاب کردن و جوشاندن دانه هایی مانند گندم، ذرت و جو در آب آغاز شد.

برای اینکه بتوانند فرنی را از شهری به شهر دیگر و از کشوری به کشور دیگر بدون خراب شدن حمل کنند، آن را غلیظ می کردند و سپس به صورت کیک یا آجر در می آوردند و روی سنگ های داغ می گذاشتند تا آب آن از بین برود. .

تاریخ تهیه پودر برنج حدود 4500 سال پیش در چین ثبت شده است در حالی که بیش از 3000 سال پیش در سایر کشورهای آسیایی تهیه شده است.

بعد از آن اسکاتلندی ها فرنی درست می کردند و طرز تهیه آن به این صورت بود که جو دو سر را در آب و شیر می ریختند و روی آتش می گذاشتند و هم می زنند تا نرم شود سپس کمی کره و نمک به آن اضافه می کنند و برای صبحانه با خامه و عسل می خورند.

در اوایل قرن هجدهم، فرنی غذای مردم فقیر، به ویژه افرادی که در مناطق روستایی زندگی می کردند، به حساب می آمد.

مواد اولیه برای تهیه فرنی با نشاسته

شیر کامل: 2 فنجان

شکر: 4 قاشق غذاخوری یا نصف لیوان

نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری

گلاب: درست است

سالن: برش

او طرز تهیه فرنی با استفاده از نشاسته را آموزش می دهد

در زمان های قدیم نشاسته کثیف و آلوده بود، زیرا تولید صنعتی وجود نداشت، بنابراین قبل از استفاده از نشاسته در هر چیزی، آن را با مقداری آب بشویید تا کثیفی و گرد و غبار از بین برود. روی نشاسته نشاسته صنعتی که امروزه تولید می شود نیازی به شستشو ندارد زیرا کاملاً تمیز و تمیز تهیه می شود.

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید نشاسته را آبکشی کنید، مراقب باشید که آب زیادی روی نشاسته نریزید، زیرا آب با نشاسته مخلوط می شود و نشاسته به سرعت در آب حل می شود و تمام نشاسته از آن عبور می کند. . فیلتر کنید.

گام اول

ابتدا یک بشقاب تفلون، آلومینیوم یا الکلی آماده کرده و روی اجاق گاز قرار دهید. مراقب باشید ابتدا شعله زیر ماهیتابه نرود. سپس شیر را در قابلمه بریزید و یک قاشق نشاسته را به شیر اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا نشاسته کاملا در شیر حل شود تا ترکیب کاملا یکنواختی به دست آید.

دومین

در این مرحله شکر را به مخلوط شیر و نشاسته سرد اضافه می کنیم و هم می زنیم تا شکر در نتیجه حل شود. سپس قابلمه را روشن کرده و به هم زدن ادامه می دهیم. در اینجا باید بدانیم که تا زمانی که فرنی را هم نزنیم، فرنی نشاسته ای به سرعت تبدیل به خمیر می شود و کل فرنی خراب می شود.

به هم زدن ادامه می دهیم تا فرنی با نشاسته غلیظ شود و به حد مناسب برسد. به عبارت دیگر: قوام.

سطح سوم

در این مرحله، زمان اضافه کردن گلاب و هل است.

وقتی برداشتیم گلاب و هل را اضافه می کنیم و یک دقیقه محتویات قابلمه را هم می زنیم تا کاملا با مواد مخلوط شود سپس شعله گاز را خاموش می کنیم و می گذاریم کمی فرنی شود. نشاسته را خنک کرده و از روی حرارت بردارید.

قبل از سرد شدن فرنی نشاسته می توانید آنها را در کاسه های جداگانه بریزید و تزیین کنید و در یخچال قرار دهید تا به شکل ظرف درآید.در این مرحله فرنی نشاسته ای ما آماده و آماده نوشیدن است. . زندگی می کند

توجه داشته باشید که این مقدار مواد برای دو نفر می باشد و در صورت افزایش تعداد می توانید مقدار مواد را با توجه به مقدار مورد نیاز اضافه کنید.

امیدواریم از مواد و ابزار موجود در بازار برای تهیه فرنی نشاسته ای در منزل طبق دستور بالا نهایت استفاده را برده باشید و در کنار خانواده سرو کنید. آن را به زندگی خود تبدیل کنید.

نکاتی در مورد طرز تهیه فرنی با نشاسته

در طرز تهیه فرنی نشاسته نکات کوچکی وجود دارد که عمدتاً با تمرین به دست می آید.

اگر می خواهیم فرنی را در رنگ های مختلف درست کنیم، بهتر است در حین تهیه فرنی، تعداد رنگ های مورد نظر خود را جدا کرده و پودر کاکائو یا زعفران را به آن اضافه کنیم.

می توانیم تکه های موز یا هلو را در فرنی نشاسته ای بریزیم.

در مرحله تهیه فرنی با نشاسته، اگر نشاسته را به شیر داغ اضافه کنید، به شکل گلوله در می آید و حل شدن آن در شیر بسیار سخت می شود، بنابراین بهتر است قبل از حرارت دادن شیر، نشاسته را به شیر اضافه کنید. آن را به شیر سرد اضافه کنید و سپس شعله گاز را روشن کنید.

می توانید به جای شکر از پودر قند، شیره انگور، شیره خرما یا عسل استفاده کنید.

برای خوش طعم شدن فرنی با نشاسته می توانید یک قاشق خامه اضافه کنید.

اگر می خواهید بدانید فرنی با نشاسته شما آماده سرو است، کافی است با قاشق روی فرنی با نشاسته خط بکشید، اگر جای قاشق روی فرنی خط دار افتاد، فرنی شما با نشاسته. آماده است و می توانید آن را دنبال کنید. آن را خاموش کنید تا خنک شود.

اگر می خواهید فرنی را با نشاسته در قالب تهیه کنید، دقت کنید از قالب های سیلیکونی استفاده کنید، داخل قالب های سیلیکونی را هم روغن نمی زنیم، چون فرنی شما خراب می شود.

اطلاعات بیشتر: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-فرنی-با-نشاسته/




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com