تفاوت بین ورق فلزی براق و مات چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 20 مهر 1402
بازدید : 445
نویسنده : کتابخونه


ورق استیل مهفا قبل از اینکه به یک محصول خوب تبدیل شود چندین مرحله را طی می کند. با این حال، چه چیزی به آنها کمک می کند زیبا و بدون خش بمانند. با توجه به کاربردهای متنوع فولاد، تعجب آور نیست که خدمات پرداخت زیادی نیز وجود دارد. این سرویس کیفیت را از نظر بازتاب و دوام تضمین می کند. شرکت رخ استیل عرضه کننده آنلاین فولاد ضد زنگ با انواع محصولات فولادی در اشکال و آلیاژهای مختلف می باشد. برای خرید اینترنتی استیل و یا اطلاع از قیمت فروش پروفیل و ورق استیل کافیست به سایت استیل رخ مراجعه کنید. توجه داشته باشید که این راهنمای رنگ های ورق استیل مات و براق فقط برای اطلاع شماست.

پایان یا پرداخت فوق العاده چیست؟

فلزات اغلب دارای پوشش هایی هستند که از نظر عملکردی یا زیبایی شناسی خوشایند نیستند. فرآیندهای مختلف تولید مانند برش، جوش یا خوردگی می تواند سطح فلز را از بین ببرد. در کاربردهای خاص، انجام فرآیندهای اضافی بر روی سطح فلز برای بهبود کیفیت سطح و جذابیت آنها ضروری است. اما برای برخی از کاربردها، فرآیندهای تکمیل به تنهایی کافی نیست و باید از فرآیندهای دیگری استفاده کرد.

تکمیل یا پرداخت یک فرآیند حذف مکانیکی مواد است که بر روی سطوح مواد پس از اینکه تحت نوعی اصلاح سطح قرار گرفتند انجام می شود. پرداخت با استفاده از سنگ ساینده یا تسمه با دانه بسیار ریز انجام می شود. از آنجایی که دانه بسیار ریز است، پرداخت نمی تواند عیوب سطح بزرگ را از بین ببرد و تنها پس از استفاده از تکنیک های قبلی عملیات سطح برای دستیابی به سطح عالی می تواند انجام شود. سنگ یا تسمه ساینده در برابر فلز می چرخد ​​یا می چرخد ​​و ظاهری متقاطع ایجاد می کند. جلا دادن ظاهری آینه مانند می دهد.

چرا از پرداخت استفاده کنیم؟

پوشش بهترین راه برای استفاده از آن در مواقعی است که میزان علاقه بالا خوب است. مواد صیقلی عموماً ظاهر بهتری دارند و همچنین به افزایش طول عمر قطعات متحرک کمک می کنند. قلع در کاربردهای مختلف به دلایل مختلف یا برای بهبود یا بهبود عمر فولاد استفاده می شود.

پوشش سطح ورق فولادی

پوشش‌های سطح فلزی که در چندین صنعت استفاده می‌شوند، تنها جنبه تزئینی ندارند. در واقع، رابطه نزدیکی بین نوع پوشش و توانایی آن در مقاومت در برخی محیط های سخت وجود دارد. به طور کلی می توان گفت که صافی و فشردگی سطح ورق فولادی با ویژگی های زبری کم، بالاترین مقاومت در برابر خوردگی را دارد. در برخی از حوزه های صنایع غذایی و دارویی تمایل به استفاده از شیشه های انعکاسی یا شیشه وجود دارد.

آشنایی با ورق فولادی مات

ورق های فولادی و آلیاژی معمولاً دارای سطوح نقره ای و 2B یا مات به دلیل آلیاژهای خاص هستند. ورق های فولادی دارای پولیش های مختلفی هستند که یکی از رایج ترین آنها براق یا BA است. روی ورق یک طرف آن همچنان مات است و طرف دیگر تا شن 400 پولیش شده است که در سمت براق است.

پوشش #2B یکی از رایج ترین پوشش های فولادی است که امروزه استفاده می شود. ورق فولادی مات نورد سرد است که غیر انعکاسی و صاف است و اغلب دارای سطح مات خاکستری صاف و بازتابنده است، به این معنی که تیره و غیر بازتابنده است. این ویژگی این نوع ورق فولادی مات را برای کاربردهایی که نیاز به پرداخت اولیه و غیر زیبایی دارند ایده آل می کند. پوشش ورق فلزی 2B اغلب کم هزینه ترین گزینه موجود است. برای تولید ورق فولادی مات با پوشش شماره 2B، ورق فولادی توسط رول نورد مخصوص خنک می شود. این فرآیند یک سطح صاف با حداقل فضای خالی ایجاد می کند. پس از آن، سطح ورق فولادی نرم شده و در محلول اسیدی رسوب زدایی می شود. در نهایت برای صافی بیشتر از طریق غلتک های پولیش رد می شود. رایج ترین کاربرد ورق فولادی مات شماره 2B تجهیزات شیمیایی و دارویی می باشد.

نصب صفحات فولادی روشن

پوشش ورق فولادی صیقلی شماره 7 با بازتاب بالا و ظاهری آینه مانند مشخص می شود. برای رسیدن به این هدف، سطح #4 تا شن 320+ سنباده زد و تا یک خط صیقلی خوب صاف شد. فرآیند صاف کردن می تواند تا ده دقیقه طول بکشد. علاوه بر این، خطوط شن موجود به حداقل می رسد. ناظران می توانند خط پرداخت را چند فوت دورتر ببینند. روکش شماره 7 برای کاربردهای مختلف استفاده می شود. اما رایج ترین آنها روکش ستون، پانل های تزئینی و پانل های دیواری است.

روکش فلزی شماره 4

روکش فولادی شماره 4 در صنعت تولید سبک استفاده می شود و معمولاً در سطوح کار، فلزات و هر ماده ای که نیاز به پرداخت خوب دارد یافت می شود. براقیت کم و خطوط براق کوتاه آن نگهداری از آن را آسان می کند. این ورق فلزی برای لوازم آشپزخانه، آشپزی، مغازه ها، پانل های دیواری ساختمان، تجهیزات دریایی، تریلرهای سنگین و تجهیزات پزشکی مناسب است.

آشنایی با جلد شماره 8

پوشش ورق فولادی شماره 8 یک پولیش مکانیکی بسیار بازتابنده است که با حذف خطوط دانه با ساینده های ریز و پرداخت به دست می آید. روکش براق آینه مانند شماره 8 به طور گسترده برای قطعات معماری، روکش های تزئینی، تخته های مطبوعاتی، تابلوها و پانل های دیواری استفاده می شود. مزیت فرآیند پولیش آینه شماره 8 این است که مقاومت در برابر خوردگی را بهبود می بخشد. پولیش ترک هایی را که در آن ذرات خورنده جاسازی شده اند از بین می برد.

به عنوان روکش نه. 7، روکش شماره. 8 دارای بازتابی بالا و ظاهری آینه مانند هستند. این ورق های فولادی منعکس کننده ترین پوشش های فولادی موجود بر اساس استانداردهای ASTM هستند. پولیش ها با زمان پرداخت طولانی تر ظاهری آینه مانند به دست می آورند. زمان تکمیل، مسافت مورد نیاز برای شناسایی خطاها و شن را تعیین می کند. مدت زمان شارژ بیشتر به معنای فاصله کوتاه تر است که در نتیجه یک روکش آینه مانند ایجاد می شود. با توجه به سطح بسیار بازتابنده آن، پوشش های شماره. 8 برای استفاده روزمره ضروری هستند. علاوه بر موارد فوق، دروازه زیبای ابری در شیکاگو، ایلینوی از کلاهک فولادی شماره 8 استفاده می کند. این جاذبه که در محلی با نام لوبیا نیز شناخته می شود، هر روز صدها تماشاگر را جذب می کند که عکس می گیرند و انعکاس آنها را روی ورق فولادی می بینند.

تفاوت بین ورق های فولادی جلا و صیقلی

ورق استیل مات  قیمت بالاتری دارد، ورق استیل مات جلا کمتری دارد و البته قیمت مناسب تری دارد.

ورق فولادی براق دارای سطح صاف و آینه ای، ورق استیل مات دارای سطحی کدر و تیره است.

از ورق های براق فولادی در اتاق های لوکس استفاده می شود. اما در ورق های استیل مات زیبایی خاصی وجود ندارد و اغلب در مکان های نامرئی استفاده می شود.

قاب فلزی صیقلی که با پولیش کاملا براق و آینه مانند است، خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی دارد و در برابر ضربه و ریختن بسیار مقاوم است. اما ورق فلزی مات با سطح خاکستری و مشکی به راحتی خراشیده و لک می شود.

خرید اینترنتی فولاد.

شرکت راک استیل از سال 1386 فعالیت خود را در زمینه واردات و فروش ورق فولادی، فولادی و استنلس استیل آغاز کرده است. این شرکت به عنوان تامین کننده ممتاز دستگاه های تیزکن و برش فولاد گریدهای فولاد رخ می باشد که به صورت مدرن و پیشرفته می باشد تا تمامی نیازهای صنعتی شما را برآورده سازد. برای خرید اینترنتی فولاد کافیست به سایت استیل https://steelrokh.com مراجعه کنید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com