نحوه فروش مرکز خرید ابن بطوطه دبی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 20 مهر 1402
بازدید : 25291
نویسنده : کتابخونه

 

The Next Tallest Building in the World - Kingdom Tower in Jeddah, Saudi Arabia - السلام در سال 2014 میلادی توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم ( نخست وزیر امارات ) افتتاح و به روی عموم بازگشایی شد. الرحیم به دستور شیخ منصور بن زاید آل نهیان معاون نخست وزیر دبی ساخته شد و 3 الی 4 سال طول کشید تا نهایتا دربش در سال 2013 میلادی به روی عموم باز شد. مساحت کلی الستوی 2500 متر مربع است و در سال 1979 میلادی با کمک جمعیت حلال احمر ایران ساخته و به مرحله ی بهره برداری رسید. با بیش از 250 متر ارتفاع ، عین دبی با افتتاح به بلندترین چرخ فلک مشاهده جهان تبدیل خواهد شد و قادر خواهد بود تا به طور همزمان 1.400 مسافر تور دبی را در 48 کپسول دو جداره حمل کند. زمانیمحبوب و مهریان،1391، ص95) به طور کلی، پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان پدیدهای بزرگ و شگرف، نگاه جهانیان را به پتانسیل دینی و سیاسی عظیم اسلام جلب میکند و رسانهها، اخبار آن را به طور وسیعی در سراسر جهان پخش میکنند. تشکیل میدهند، اما روابطی که میان دو جامعه بزرگ اسلامی این کشور برقرار است، میتواند برای کشورهای اسلامی دیگر نیز آموزنده باشد؛ زیرا همه فرق اسلامی در جامعه امارات متحده عربی، در وضعیت نسبتاً خوبی در کنار یکدیگر زندگی میکنند و ارتباط اقلیت شیعیان با غیرشیعیان، مسالمتآمیز و محترمانه قلمداد میشود. اما در عین حال جمع زیادی نیز شیعه بوده، به انجام دادن مراسم ویژه شیعیان پایبند هستند. آیا تا به حال چادر با کولر گازی دیده اید یا استفاده کرده اید؟

این حسینیه دارای بخش آموزشی، کلوپ ورزشی جعفریه، کمیته رفاه، شورای ازدواج و کفن و دفن و نظایر آن است و همه اعضای جماعت میتوانند از خدمات آن استفاده کنند. آنان علاوه بر برگزاری مراسم و مناسبتهای بزرگ دینی خود، از امکانات فرهنگی و ورزشی این امامبارگاه نیز بهرهمند هستند. السلام وسیع و زیباست و گنجایش 1500 نمازگزار را دارد، همچنین کلاس های آموزشی دینی و ورزشی نیز در این مسجد زیبا دایر و بسیار محبوب است. اندیشه اسلامی در این سرزمین، این سلسله تحولاتی را که دنیای عرب و برخی از کشورهای اسلامی شاهد آن بودهاند، از سرنگذرانده است و شخصیتهای دینی امارات، عموماً فاقد پختگی و تجربیات ارزشمند هستند و اصولاً اغلب علمای دینی، از افراد غیربومی و از کشورهای اسلامی به ویژه مصر و سوریه اعزام میشوند و برای تدریس و تبلیغ و ارشاد انجام وظیفه مینمایند. این دغدغه خاطر، آنها را واداشته است تا از یک طرف به مقتضای ویژگیهای تاریخی، اجتماعی، سیاسی و دینی خود از سیاست پافشاری بر تطبیق ظاهر شریعت به روش عربستان سعودی پیروی کنند و از سوی دیگر، سیاست تخریب عفت و اخلاق عمومی را به آرامی در پیکر جامعه تزریق نمایند و برای تحقق هرچه بیشتر، بهتر و سریعتر این خطمشی، همه بخشهایی را که میتوانند در اعمال این سیاست نقش داشته باشند به خدمت گرفتهاند. متقیزاده،1384، ص155) به طور کلی، ویژگیهای شیعیان ساکن در امارات متحده، عبارتند از: گرایش مذهبی سنتی، دوری از سیاست، اشتغال به کار و تجارت، بیمیلی به امور داخلی کشور، پرهیز از ایجاد هرگونه تنش و حساسیت مذهبی، نژادی، سیاسی و ابراز تمایل به مراجع تقلید نجف، هراس از ارتباط و نزدیکی با مراکز و سازمانهای جمهوری اسلامی و بیاعتنایی به انقلاب اسلامی.

عرباحمدی،1389، ص280ـ283) به طور کلی، این تمرکز در مهمترین امیرنشین نفتی فدراسیون، در واقع پدیدآورنده همان مسائل و مشکلاتی است که سایر امیرنشینها با آن مواجه هستند؛ به ویژه این که ایران در دوبی نیز همانند بحرین، نفوذ عمدهای دارد. امارات به لحاظ تمرکز جمعیتی شیعه، نسبت به کل جمعیت کشور جایگاه ششم را در منطقه کسب میکند. برخلاف ایران که شیعیان آن بیش از 90% از جمعیت را تشکیل میدهند و مذهب شیعه، حاکمیت دارد، شیعیان در دنیای عرب، مانند امارات متحده عربی تحت حاکمیت اهل تسنن هستند. جمیرا بیچ در میان محبوبترین سواحل دبی هم قرار دارد، چون به خاطر رعایت استانداردهای بینالمللی تاییدیه پرچم آبی ساحل Blue Flag beachرا دریافت کرده است. اگر شما هم عاشق دیدن مرکز خرید ابن بطوطه دبی هستید، پیشنهاد می کنیم این مطلب از مجله گردشگری پرشین هتل را از دست ندهید. تنها در این مرکز میتوانید شاهد محصولات مطرحترین طراحان و خرده فروشان باشید، کسانی که محصولات خود را با تخفیف قابل توجهی به فروش میرسانند و این مرکز را تبدیل به یک مرکز خرید ارزان در دبی کردهاند. این مرکز خرید تنوع بسیار زیادی از انواع برندها و محصولات مختلف دارد و در منطقه دیره دبی قرار گرفته است. هتل کرون پلازا دبی "Crowne Plaza Dubai, an IHG Hotel" در قلب این شهر و فاصله 5 دقیقه پیاده تا مرکز تجارت جهانی، روبروی جاده موزه آینده دبی و مرکز مالی دبی، 15 دقیقه تا برج خلیفه، بلندترین ساختمان جهان در دبی، واقع شده است. پیشنهاد می کنیم در سفرتان به دبی حتما از این مسجد دیدن نمایید زیرا بسیاری اعتقاد دارند مسجدهای آینده شبیه به شکل و شمایل این مکان خواهد بود، از گنبدهای گرد و چندین مناره خبری نیست و هیچ کاشی کاری سنتی دیده نمی شود بلکه هرچه می بینید فولاد، سنگ و شیشه است.

مسجد الرحیم گنجایش 2000 نفر را دارد و در زمان اعیاد مذهبی بسیار شلوغ می شود و این همان زمانی است که بیشترین توریست ها برای دیدن این مکان به دبی می روند. این سازه، شبیه به یک کشتی بوده و مکانی برای برگزاری اجراهای گوناگون و رویدادها است. موقعیت مکانی مناسب این مال، دسترسی به آن را برای ساکنان البرشا، گرینز و الصفوح آسان میکند. 96% از ساکنان این کشور مسلمانان و بقیه (بیش از یکصد هزار نفر) مسیحی هستند که جمعاً 9 کلیسا در ابوظبی، دوبی، شارجه و العین دارند. براساس آخرین تقسیمات کشوری، امارات متحده عربی از هفت ایالت (امارت) تشکیل گردیده که به صورت فدرالی (فدراسیون) اداره میشوند که عبارتند از: ابوظبی، امالقوین، دوبی، رأسالخیمه، شارجه، عجمان و فجیره. بنابر آمار غیررسمی، شیعیان امارات اعم از تبعه و مقیم 20% از کل جمعیت را تشکیل میدهند؛ یعنی10% از کل شیعیان در دوبی، 5% در ابوظبی، 4% در شارجه و 1% در دیگر امارتها اقامت دارند. براساس اطلس جهانی، قریب 16% از کل جمعیت این کشور شیعه هستند، درحالی که در برخی منابع، جمعیت شیعیان آن بین 6 تا 20% تخمین زده شده است. جعفریان، 1388، ص451) به طور تقریبی بنابر آمار رسمی، میتوان گفت که مسلمانان شیعه 16% از کل جمعیت و حدود 20% جمعیت مسلمانان این کشور را به خود اختصاص میدهند. امامبارگاه ساتوا (صفوه) در سال 1981میلادی با نظارت حضرت آیتالله سیدمحسن حکیم، به منزله مرکز اصلی جماعت دوبی فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد. جمعیت این کشور در سال گذشته بیش از پنج میلیون نفر برآورده شده است. پژوهش حاضر صرفاً گامی آغازین در این جهت است که انتظار میرود دیگر پژوهشگران آن را تکمیل کنند و به سرمنزل مقصود برسانند. حسینیه صفوه از آن زمان تاکنون، مهمترین مرکز تجمع شیعیان خوجه اثناعشری به شمار میرود. این ساحل در امتداد جاده شیخ زاید به سمت ابوظبی قرار دارد و یک ساحل رایگان در دبی به شمار میرود.

پارکینگ مجموعه نیز رایگان و اختصاصی بوده و نیاز به رزرو قبلی ندارد. مجیک پلنت در سطح 2 واقع شده و نزدیکترین پارکینگ به آن پارکینگ A است. پارک آبی آتلانتیس آکواونچر بزرگترین پارک آبی جهان است که در آن بیش از ۱۰۰ سرسره و بیش از یک کیلومتر ساحل اختصاصی وجود دارد و بهشتی برای تفریحات آبی محسوب میشود. قابل توجه است که شما می توانید تنهایی و یا با تیوپ دو نفره از این سرسره استفاده کنید. بد نیست بدانید که طولانیترین سرسره جهان در آکواونچر ساخته شده است. محمد شرف، مدیرعامل هلدینگ اینترتینمنت دبی، درباره افتتاح زمستانی این دهکده جهانی گفت: این فضا نزدیک به سه دهه است که یک جاذبه گردشگری منطقهای و بینالمللی شناخته میشود. یکی از جاذبه های اصلی دهکده ی جهانی دبی غرفه های کشورهای مختلف از سراسر جهان است. شیعیان این کشور، متعلق به قبیله بحارنه هستند که ممکن است این قبیله در حدود سیصد سال پیش، با قبول مذهب تشیع از قبایل نعین به وجود آمده باشند؛ گرچه بعضیها معتقدند این مردمان، از ساکنان اصلی و بومیان ناحیه هستند که به دست اعراب شکست خوردهاند. در واقع شهر دبی در بزرگترین شهر امارات متحده عربی به حساب میآید، تور دبی در این میان جایگاه بسیار زیادی دارد و هر سال گردشگران زیادی نه تنها از کشور خوبمان ایران بلکه از سایر نقاط مثل کشورهای اروپایی و آمریکایی به این کشور زیبا از سفر می کنند.

شهر دبی یکی از زیباترین شهرهای جهان است که گردشگران زیادی هر ساله به آنجا سفر می کنند. شهر دبی دارای خیابان های بسیار زیبایی است که با پیاده روی در آن ها، می توانید از شگفتی هایی که این شهر برای جلب توجه گردشگران خود ایجاد کرده است، لذت ببرید. غذاهای سنتی و محلی، انواع ادویه جات ها، میوه های خشک و غیره بخشی از بخش های جذاب از این غرفه ها نیز می باشد. صرف شام و قرارهای رسمی، برگزاری جشن های کوچک و چند نفره یا جشن های بزرگ و پر جمعیت، دورهمی های خانوادگی و موارد دیگر و هر برنامه ای را که در نظر دارید می توانید در چرخ و فلک مدرن و زیبای چشم دبی اجرا کنید و از خدمات ارائه شده در کابین ها، دسترسی به فضا و نمایی زیبا و بی بدیل از شهر دبی و آسمان خراش های این شهر لوکس نهایت لذت را برده و تجربه ای عالی و ماندگار برای خود، خانواده و همراهان خود ایجاد کنید. به راستی این مسجد با معماری زیبایش هنجارشکنی کرده و توانسته بُعد تازه ای به روی ساخت مساجد باز کند، برای مثال نمازگزاران می توانند نور باریکی که نشان دهنده ی قبله است را دنبال کنند و دیگر در جستجوی جهت آن نباشند.

این مسجد پر زرق و برق، تزئین شده با گچ و سنگ آهک می باشد و وسایل داخلش به سبک سنتی عربی است. این شیعیان غالباً از کشور بحرین، عراق، لبنان و دیگر کشورهای عربی منطقه خلیج فارس هستند. در قرنهای دوازدهم و سیزدهم قبل از میلاد، از درون شبهجزیره به کرانههای خلیج فارس آمدند و در این نواحی سکنی گزیدند. این منطقه بعدها به تصرف ایرانیان و سپس اسکندر مقدونی و سرانجام به تصرف اشکانیان درآمد و تا ظهور اسلام، بتپرستی دین مردم این نواحی بود. سرانجام رهبران و از جمله حاجاکبر جستا، با هدف استقلال اعضا و نداشتن سنخیت فرهنگی و اجتماعی با دیگر شیعیان، احداث و تأسیس جماعتی ویژه را در رأس برنامههایشان قرار دادند. باقری چوکامی،1392، ص162ـ163) هیچ گونه فعالیت حزبی در این کشور وجود ندارد و بیشتر دارای جمعیتها و باشگاههای اجتماعی، هنری، صنفی، فرهنگی و فکری است که بیشترین همگرایی را با سیاستهای راهبردی و کلان نظام امارات متحده دارند. اخیراً تهاجمات فرهنگی غرب در امارات بیشتر جنبه فکری و فرهنگی به خود گرفته، در حالیکه در گذشته تنها جنبه مصرفی و سبک زندگی را دربر میگرفت و تنها این جنبه رواج داشت. ابوظبی مرکز حکومت آن است، ولی دوبی، کانون اقتصادی و شارجه، مرکز فرهنگی آن به شمار میآید. «تأثیرات فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی ایران، به علت زمان و مکان وقوع و دستاوردهای آن بسیار بوده است. «اسلام» دین رسمی این کشور است و فرهنگ این مردم، مُلهم از دستاوردهای آن است؛ بنابراین اسلام خیمهای است برپا شده که تمامی مردم را به سوی خود میخواند تا از هر خطر و آسیبی محفوظ بمانند.

از شمال به خلیج فارس و کشور ایران، از شرق به دریای عمان و کشور عمان، و از جنوب و غرب به عربستان سعودی محدود میشود و هشتصد کیلومتر از سواحل خلیج فارس را به خود اختصاص میدهد. لازم به ذکر است از ساعت ۸:۳۰ شب، میزبانی از بازدیدکنندگان شروع میشود و تا چندین ساعت ادامه دارد. مستقر در واشنگتن، در سال 1388، جمعیت مسلمانان امارات متحده عربی 3٫504٫000 نفر، جمعیت شیعیان بالغ بر 350٫000 نفر و درصد تقریبی شیعیان نسبت به جمعیت مسلمانان این کشور بالغ بر 10% ذکر شده است. در برخی سال ها ممکن است تا ماه مه نیز باز بماند. بستکیه نام محله ای قدیمی در دبی است که مردمانش به تجارت مروارید و نساجی معروف هستند. با آسانسور شیشه ای به طبقه ۲۵ هتل می رسید و در مسیر با شگفت انگیزترین مناظر خلیج فارس روبرو خواهید شد. مسیر سوم: این مسیر قطعا برای درصد زیادی از گردشگران تازگی دارد. این مرکز خرید گنجینه ای از معاملات و دزدی ها است، با تعداد زیادی محصولات کاهش یافته از شرکت های معروف. این مسجد نامش را از محله ای که در آن واقع شده گرفته و توسط ایرانیان در دبی بنا شده است. جعفریان، 1368، ص48) فرانسوا توال، نویسنده کتاب ژئوپلیتیک شیعه نیز معتقد است حدود 6% جمعیت این کشور شیعه هستند و بیشتر این شیعیان در امیرنشین دوبی مستقرند. در پی کمبود فضا برای برگزاری مراسم و مجالس مذهبی، جماعت دوبی به منطقه فریج انتقال یافتند و در سال 1977 به امامبارگاه محمدشاه معروف به امامبارگاه یا حسینیه گراشیها رفتند. در سال 1979میلادی این تعداد از نظر رقمی حدود شصت هزار نفر بوده است. متقیزاده، 1384، ص155) بیشتر شیعیان شامل مهاجران ایرانیتبار میگردد که در سالهای اخیر شمار و تعداد آنان بسیار افزایش یافته است.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com