عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 8 آبان 1402
بازدید : 23220
نویسنده : کتابخونه


دیزل ژنراتور وسیله ای الکتریکی است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. این دستگاه از دو جزء اصلی تشکیل شده است: یک موتور دیزل و یک ژنراتور. موتور دیزل سوخت را می سوزاند و حرکت موتور را ایجاد می کند. ژنراتور از حرکت موتور استفاده می کند و با استفاده از قانون الکترومغناطیس برق تولید می کند.

اجزای اصلی دیزل ژنراتورها چیست؟

دیزل ژنراتور با سوخت کار می کند و برق مورد نیاز برای عملکردهای مختلف را تامین می کند. موتور دیزل از دو بخش اصلی تشکیل شده است: موتور دیزل و ژنراتور.

موتور دیزل ژنراتور

موتور دیزل قطعه ای است که سوخت دیزل را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. یک موتور دیزلی از فرآیند احتراق داخلی استفاده می کند که در آن هوا و سوخت در یک سیلندر فشرده می شوند و توسط شمع ها یا حرارت تحت فشار مشتعل می شوند. این فرآیند باعث حرکت پیستون و محور موتور می شود که نیروی مکانیکی تولید می کند. قدرت موتور دیزل ژنراتور به میزان سوخت و هوای ورودی به سیلندر، فشار و دمای احتراق، تعداد سیلندرها و سرعت چرخش شفت بستگی دارد.

خرید دیزل ژنراتور از کاشانی

ژنراتور

ژنراتور قطعه ای است که انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. ژنراتور در دیزل ژنراتور از القای الکترومغناطیسی استفاده می کند که در آن چرخش شفت در گیربکس باعث حرکت روتور (قطعه دارای آهنرباهای دائمی) در استاتور (قسمتی با سیم های بسیار کوچک) می شود.

حرکت روتور دیزل ژنراتور جهت جریان الکترومغناطیسی در سیم پیچ استاتور را تغییر می دهد و در نتیجه یک جریان الکترومغناطیسی (AC) در خروجی ژنراتور ایجاد می شود. ولتاژ و فرکانس جریان متناوب به تعداد قطب های روتور، تعداد دور سیم پیچ استاتور و سرعت چرخش روتور بستگی دارد.

سایر اجزای دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور علاوه بر موتور دیزل و ژنراتور شامل اجزای دیگری نیز می باشد که برای عملکرد بهینه و ایمن آن ضروری است. این مواد عبارتند از:

- سیستم سوخت: برای ذخیره، پالایش و تزریق سوخت دیزل به موتور. این سیستم دیزل ژنراتور شامل مخزن سوخت، پمپ بنزین، فیلتر سوخت و میله سوخت می باشد.

- تنظیم کننده ولتاژ (رگولاتور): برای کنترل و تنظیم ولتاژ خروجی ژنراتور. این قسمت با تغییر جریان میدان روتور، ولتاژ استاتور را تغییر می دهد.

- سیستم خنک کننده: موتور و ژنراتور را خنک می کند و از افزایش دما جلوگیری می کند. این سیستم دیزل ژنراتور شامل رادیاتور، پمپ آب، فن خنک کننده، ترموستات و خنک کننده می باشد.

- سیستم اگزوز: برای حذف گازهای خروجی ناشی از احتراق از موتور. این سیستم دیزل ژنراتور شامل محفظه اگزوز، لوله اگزوز، صدا خفه کن و مبدل کاتالیزوری می باشد.

- سیستم روغن کاری (روغن): قسمت های متحرک موتور را روغن کاری کرده و اصطکاک و سایش را کاهش می دهد. این سیستم دیزل ژنراتور شامل پمپ روغن، فیلتر روغن، رادیاتور روغن و روغن موتور می باشد.

- سیستم راه اندازی و باتری: برای راه اندازی موتور با استفاده از جریان الکتریکی. این سیستم دیزل ژنراتور شامل باتری، استارت، دینام و شارژر باتری می باشد.

نحوه ساخت دیزل ژنراتور

برای نصب دیزل ژنراتور باید به چند نکته توجه کرد:

- انتخاب محل مناسب: محل نصب دستگاه باید با فضای کافی، دسترسی آسان، تهویه مناسب، حفاظت از عوامل طبیعی و دودهای احتمالی اگزوز وجود داشته باشد. همچنین باید از قرار دادن دیزل ژنراتورها در نزدیکی منابع آتش سوزی یا سوختن سوخت یا مواد غذایی خودداری کنید. https://www.pishkhan.com/article/568

- انتخاب پایه مناسب: باید پایه ای را انتخاب کنید که دیزل ژنراتور را روی آن قرار دهید که بادوام، پایدار و صاف باشد. پایه دیزل ژنراتور معمولاً از بتن، فولاد یا چوب است و باید با پیچ و مهره، واشر و مهره به دستگاه متصل شود.

- اتصال به شبکه برق: سیم های خروجی دیزل ژنراتور باید به تابلو برق یک ساختمان یا سایت متصل باشد. این امر مستلزم استفاده از سیم کشی، فیوز، کلید و بریکر مناسب است. همچنین باید به خاطر داشت که قوانین و استانداردهای برق رعایت می شود.

- اتصال به سیستم سوخت: باید مخزن سوخت را به دیزل ژنراتور وصل کنید. برای این کار باید از لوله ها، شیرها، فیلترها و پمپ های مناسب استفاده کنید. همچنین باید رعایت قوانین و استانداردهای ایمنی را در نظر بگیرید.

- راه اندازی دستگاه: برای راه اندازی دیزل ژنراتور از دکمه استارت یا دکمه روشن/خاموش استفاده کنید. پس از استارت زدن موتور، باید دما، فشار، ولتاژ و جریان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دیزل ژنراتور به درستی کار می کند.

ولوو پنتا آفی آفی آفی

مزایا و معایب دیزل ژنراتورها

دیزل ژنراتورها مزایا و معایب خود را دارند. برخی از مزایای دیزل ژنراتورها عبارتند از:

- بازدهی بالا. دیزل ژنراتورها نسبت به سایر روش های تولید برق کارایی بیشتری دارند و برای هر واحد برق سوخت کمتری مصرف می کنند.

- طول عمر: دیزل ژنراتورها به دلیل ساختار و کاربری، عمر بیشتری نسبت به سایر ژنراتورها دارند و نیاز به نگهداری کمتری دارند.

- قابلیت حمل: دیزل ژنراتورها در اندازه ها و اشکال مختلف موجود هستند و به راحتی قابل حمل و نقل هستند.

- قابل اطمینان: دیزل ژنراتورها را می توان در شرایط نامساعد جوی، دما، رطوبت و ... استفاده کرد و خطر خاموش شدن آنها کم است. https://www.pishkhan.com/article/558

برخی از معایب دیزل ژنراتورها عبارتند از:

- صدای بلند: دیزل ژنراتورها صدای بلند و ناخوشایندی تولید می کنند که می تواند باعث مزاحمت کاربران و همسایگان شود.

- آلودگی هوا: آلاینده هایی وجود دارد که در دود و گازهای خروجی به هوا، خاک و آب آسیب می رساند.

- هزینه بالای سوخت: گازوئیل گرانتر از سایر سوخت های فسیلی است.

- خطر اشتعال: گازوئیل یکی از سوخت های قابل اشتعال است و در صورت نشتی یا اشتعال، خطر آتش سوزی را افزایش می دهد.

اخرین حرف

دیزل ژنراتورها از بسیاری جهات مهم هستند. برای انتخاب یک فرستنده فشار قابل اعتماد، بهتر است آن را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. کاشانی از دیرباز عرضه کننده انواع دیزل ژنراتور به بازار بوده است. این شرکت همواره در تلاش است تا خدمات فروش و خدمات پس از فروش را با kashanico.com ارائه دهد. قبل از خرید می توانید با متخصصان این شرکت مشورت کنید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com