عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 13 آبان 1402
بازدید : 7069
نویسنده : کتابخونه


هنگام انتخاب بهترین نوع چاپگر برای خانه خود، همیشه این سوال برای شما پیش می آید که کدام چاپگر را برای خانه خود بخرم؟

با ورود بیماری کووید 19، که بسیاری را مجبور به ادامه کار از خانه کرده است، بسیاری از مشتریان اکنون برای کار خود به چاپگر خانگی نیاز دارند.

اما اگر قبلاً هرگز چاپگر خانگی نداشته اید، ممکن است کمی گیج شوید زیرا مدل های زیادی از جمله چاپگرهای لیزری و جوهرافشان در بازار وجود دارد. در این مقاله شما را با انواع چاپگرها و ویژگی های یک چاپگر خوب آشنا می کنیم تا بتوانید در این زمینه تصمیم خوبی بگیرید.

چه پرینتری برای خانه بخرم؟

پرینترهای جوهرافشان یا لیزری؟

چاپگرهای فوق العاده ارزان را نادیده بگیرید، اکثر چاپگرهای جوهر افشان آوافرهنگ ارزان جوهر زیادی مصرف می کنند، از کارتریج های گران قیمت استفاده می کنند، چند صفحه در دقیقه چاپ می کنند و شما را مجبور به تعویض چاپگر می کنند. .

چاپگرهای جوهر افشان از جوهر استفاده می کنند در حالی که چاپگرهای لیزری از پودر تونر استفاده می کنند.

هر دو نوع برای پرینتر خانگی مناسب هستند و برای چاپ روزمره بسیار مناسب هستند، اما در دراز مدت پرینترهای لیزری بادوام تر و مقرون به صرفه تر هستند.

اگر می خواهید عکس هایی با کیفیت خوب چاپ کنید، چاپگرهای جوهرافشان به لطف فناوری جوهر و رنگ قادر به چاپ تصاویر بسیار واضح هستند.

اما به طور کلی، پرینترهای لیزری قیمت بیشتری نسبت به پرینترهای جوهر افشان دارند، زیرا کارتریج تونر لیزری می تواند بیشتر از کارتریج جوهر دوام بیاورد.

رنگی به مات

کدام چاپگر را برای خانه بخرم؟ رنگی یا مشکی؟ این سوالی است که تقریباً همه کاربران هنگام خرید چاپگر با آن مواجه می شوند.

چاپ متن در موارد بسیار کوچک نیاز به چاپ رنگی دارد. به خصوص اگر می خواهید یک چاپگر خانگی مناسب بخرید.

اگر شرکت چاپ شما به چاپگر نیاز دارد، باید تصاویر و متن را چاپ کنید، بنابراین چاپگر رنگی بهترین انتخاب است زیرا می تواند تمام نیازهای شما را برآورده کند.

در بین پرینترهای لیزری رنگی برای چاپ متن و عکس های رنگی با تونر و کارتریج CMYK مناسب است.

همچنین به خاطر داشته باشید که پرینترهای سیاه و سفید نسبت به پرینترهای لیزری رنگی ارزانتر هستند و این پرینترها برای مشاغل شخصی، دانشگاهی و کوچک ایده آل هستند.

چاپگرهای جوهر افشان رنگی از چندین کارتریج با رنگ های مختلف برای چاپ محتوا استفاده می کنند، در حالی که چاپگرهای جوهر افشان سیاه و سفید تنها یک کارتریج سیاه دارند.

هزینه نگهداری پرینترهای جوهر افشان رنگی نیز بالاتر است زیرا کارتریج های رنگی گران تر هستند.

مجرد بودن یا چند انگیزه بودن

قبل از خرید یک چاپگر خانگی مناسب، بررسی کنید حجم کاری شما چقدر است؟ فکس، اسکن و کپی یا نه؟

اگر پاسخ شما به این سوال منفی است، توصیه ما این است که یک چاپگر یکبار مصرف بخرید و هیچ هزینه اضافی برای خرید چاپگر چند منظوره نداشته باشید.

اما در صورت نیاز به عملکردهای ذکر شده، با خرید یک چاپگر چندکاره در هزینه خود صرفه جویی می کنید.

زیرا یک چاپگر چندکاره نیازی به داشتن دستگاه فکس، اسکنر یا دستگاه کپی ندارد و نیازی نیست که این دستگاه ها را جداگانه خریداری کنید.

به عبارت دیگر با خرید یک چاپگر چندکاره. شما تمام ویژگی های ذکر شده را در یک اندازه جمع و جور و فشرده دریافت خواهید کرد. و دیگر هرگز نگران چاپگری که به خانه می آورید نخواهید بود.

سرعت چاپ (PPM)

سرعت چاپ یا تعداد صفحاتی که یک چاپگر می تواند در دقیقه چاپ کند، میانگین سرعتی است که توسط سازنده چاپگر مشخص شده است.

اکثر چاپگرهای جوهر افشان سرعت قابل قبولی برای چاپ اسناد سیاه و سفید (تک رنگ) و سرعت کمی متفاوت برای چاپ های رنگی دارند. زیرا اندازه و نوع اسنادی که چاپ می کنید بر سرعت چاپ تاثیر می گذارد.

اگر فقط نیاز به چاپ یک یا دو صفحه در روز دارید و به دنبال چاپگر خانگی مناسب هستید، یک چاپگر جوهر افشان نیاز شما را برآورده می کند.

اما اگر اسناد شما زیاد و طولانی است و سرعت کار شماست، پرینتر لیزری بهترین گزینه برای شماست.

چه چاپگری با وضوح چاپ خوب برای خانه بخریم؟

رزولوشن به تعداد نقاط تولید شده توسط چاپگر در هر اینچ مربع از صفحه اشاره دارد. به یاد داشته باشید که دقت چاپ چاپگر شما با دو عدد نشان داده می شود، عدد اول مربوط به دقت چاپ در حالت افقی و عدد دوم مربوط به دقت چاپ در حالت عمودی است.

اکثر پرینترهایی که امروزه در بازار مشاهده می کنید از وضوح 600x600 پشتیبانی می کنند و در حین چاپ، تصاویر را با دقت صحیح ایجاد می کنند. این وضوح کمترین مقداری است که در چاپگرهای مدرن امروزی دیده می شود.

اگر می خواهید متن یا عکس با کیفیت بالا چاپ کنید، باید چاپگری با وضوح 1200 dpi تهیه کنید.

ظرفیت چاپگر برای مصارف خانگی مناسب است

ظرفیت سینی کاغذ اساساً تعداد صفحاتی است که می توانید برای چاپ در سینی چاپگر قرار دهید. ظرفیت سینی کاغذ به طور کلی باید از ظرفیت چاپ روزانه بیشتر باشد.

چاپگرهای جوهرافشان اغلب حداکثر ظرفیت کارتریج کاغذ کمتر از 100 برگ و به ندرت بیش از 200 برگ دارند، مگر اینکه این ظرفیت را در برخی از مدل های اداری بالاتر مشاهده کنید.

ظرفیت سینی کاغذ در پرینترهای لیزری از 100 تا 250 برگ می باشد. برخی از چاپگرها سینی های اضافی دارند.

هزینه لوازم چاپگر

کارتریج ها به دو دسته جوهر افشان و لیزری طبقه بندی می شوند. در چاپگرها، میزان جوهر بستگی به نوع فناوری استفاده شده در چاپگر دارد. همچنین لازم به ذکر است که هر چاپگر کارتریج مخصوص به خود را دارد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com