دستورالعمل های نگهداری آبنما


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 26 آذر 1402
بازدید : 148
نویسنده : کتابخونه

 به دلیل عدم رعایت بهداشت و شستشوی آبنماها باعث افزایش آلودگی میکروبی می شود، علاوه بر ایجاد بیماری های باکتریایی، عفونی و گوارشی، باعث افزایش نیترات آب مصرفی نیز می شود تا به انسان منتقل شود. بدن با استفاده از آب سرد یا گرم دستگاه. و پس از واکنش با هموگلوبین موجود در گلبول های قرمز باعث تشکیل متهموگلوبین به نام «سندرم بچه آبی» می شود که باعث مرگ سلولی در قسمت های خاصی از بدن، کبودی می شود. تغییر رنگ و خستگی مفرط علاوه بر این، افزایش نیترات در آب به دلیل تشکیل مولکولی که باعث سرطان می شود (پس از تبدیل نیترات به نیتریت در بدن) به نام نیتروزامین، باعث ایجاد سرطان در بدن می شود. .


الف) درک عملکرد تجهیزات سرد و گرم

الف-1) قطعات عمومی دستگاه:

در مورد کولر آبی، پس از مشاهده نمای بیرونی دستگاه برای تعمیر آبسردکن که شامل محل قرارگیری دستگاه و منبع آبی که از دستگاه تخلیه می شود، در صورتی که بخواهیم اجزای داخلی آن را به طور کامل مشاهده کنیم، باید درب آن را باز کنیم. دستگاه دستگاه پس از برداشتن منبع و قسمت بالای دستگاه نمایان می شود (درب درب برای دستگاه های مختلف کمی متفاوت است؛ برای این کار به کاتالوگ یا وب سایت سازنده دستگاه مراجعه کنید.)


خنک سازی نیز در محفظه بالایی انجام می شود، جایی که آب از آب خام به یک مخزن گرمایش جداگانه (هیتر) که در پایین دستگاه قرار دارد و در قسمت پایین مخزن در بالای دستگاه جریان می یابد که قابل مشاهده است. وقتی کاور باز می شود واحد دستگاه.

الف-2) قسمت خنک:

آبی که از منبع در قسمت پایین محفظه بالایی نزدیک دیوار وارد می شود (توسط یک لوله مدور متصل از بیرون حاوی گاز خنک کننده و توسط شبکه ای در پشت آبسردکن و کمپرسور خنک می شود) و دوباره در این لوله آن را خنک می کند. نامیده میشود. کندانسور گردش می کند و خنک می شود) و در نهایت در حین استفاده به درپوش خروجی آب سرد منتقل می شود.

الف-3) قسمت گرمایش:

در قسمت گرمایش دستگاه، لوله جریان آب از منبع از طریق یک شلنگ پلاستیکی به مخزن کوچکی در پایین دستگاه منتقل می شود که در داخل آن یک المنت الکتریکی به عنوان مولد حرارت تعبیه شده است. پس از پر شدن این مخزن، آب توسط المنت می جوشد و از طریق شیرها و پمپ های برقی (فشار آب مخزن با بسیاری از دستگاه ها) به لوله های خروجی متصل به شیر نصب شده در دستگاه منتقل می شود.

ب) علل مزه و بوی نامطبوع و کاهش آب آشامیدنی

ب-1) علل بد مزه و بوی بد:

از آنجایی که کپک ها و باکتری ها در محیط و هوای اطراف با رسیدن به مناطق مرطوب با دمای بین 27 تا 40 درجه سانتیگراد شروع به رشد و تکثیر می کنند (در دمای 36 درجه سرعت رشد بالایی دارند)، پس زمانی که آب باید در یک مخزن بالا در نزدیکترین هوا قرار داده شود یا در ظروف باز نگهداری شود، مگر اینکه دمای منطقه برای رشد باکتری، سطح تراکم باکتری یا کپک که به سرعت روی دیواره ظرف و دیواره های ظرف رشد می کند مناسب باشد. باکتری ها لوله هایی که با آب برخورد می کنند و لایه ای به نام بیوفیلم ایجاد می کنند که خارج از آن شرایط مساعد و بستر مناسبی برای رشد باکتری های مضر ایجاد می کند و باعث زنگ زدگی و تخریب میکروبی دیواره های فلزی می شود. تانک ها

بنابراین پس از مدتی لایه نازکی از بیوفیلم بر روی دیواره های داخلی لوله ها و مخازن دیده می شود. لازم به ذکر است که در مواقعی که دستگاه برای مدت طولانی استفاده نمی شود و یا مدتی بسته است، به دلیل افزایش دمای آب کمی بالاتر از دمای محیط و راکد ماندن و در نهایت با تغذیه باکتری ها، این روند تسریع می یابد. با مواد معدنی باکتری های بی هوازی در آب باعث ایجاد بیوفیلم شدیدتر و بوی نامطبوع می شوند.

تا زمانی که ضخامت این لایه به شکل جلبک وارد آب می شود، نوع آلودگی در اتاق آب سرد دستگاه بیشتر خواهد بود اما زمانی که از آب گرم دستگاه استفاده نمی شود. روزانه. اتاق‌های گرمایشی کوچک به هر دلیلی معمولاً بوها و ترکیبات نامطبوع را در لوله‌های نزدیک به منبع آلودگی منتشر می‌کنند و پلاستیک را در مخزن بالایی و مخزن آب سرد به گردش در می‌آورند و باعث بروز یا شدت آلودگی آب سرد می‌شوند. مخزن، اما چون المنت در شرایط عادی کار می کند و آب به دمای جوش می رسد، باکتری ها و آلودگی ایجاد می شود در محفظه آب گرم استریل شده است.

ب-2) کاهش شفافیت آب دستگاه:

همانطور که در بالا توضیح داده شد، با افزایش میزان بیوفیلم باکتری، علاوه بر طعم و بو، تهدیدات زیادی برای آب از طریق ذرات معلق به خوبی خواهیم داشت که منجر به کاهش شفافیت آب می شود. ذرات ریز معدنی به ویژه کلسیم در اطراف عناصر مخزن گرمایشی، در هنگام جوشیدن در مخزن و در خروج آب داغ از دستگاه شاهد پراکندگی این ذرات خواهیم بود.

بنابراین برای اطمینان از سلامت و طول عمر تجهیزات شرح داده شده در بند فوق، طبق دستورالعمل سازمان جهانی بهداشت و سازندگان کولرهای آبی، هر 6 هفته یکبار، لوله های کولر آبی و واحد داخلی. اپراتور باید شستشو، ضد عفونی و جرم گیری را انجام دهد.

در زیر چند روش برای تمیز کردن معمولی کولر آبی بتا سرویس آورده شده است:

ج) نحوه تمیز کردن و ضدعفونی کردن در دستگاه آب سرد

ج-1) قبل از توضیح روش شستشو به نکات زیر توجه کنید:

-شستشوی مداوم برای سلامت کاربران و طول عمر دستگاه ضروری است، حتی در صورت عدم استفاده از مواد شوینده و باکتری کش، قسمت های قابل رویت شسته و تمیز شوند و دستگاه هر شش هفته یکبار شسته شود. لوله های دست نخورده را می توان با دویدن و شستشوی محلول شستشو مجدداً شستشو داد. معمولاً افزایش آلودگی در این قسمت ها به دلیل یک رویداد شدید آلودگی ایجاد می شود. در نتیجه شستشوی مداوم ضروری است.

برای از بین بردن دیواره سلولی باکتری ها به ترکیبات قلیایی و اسیدی مناسب نیاز است که اسیدیته محیط را تغییر می دهد. برخی از آنها به شرح زیر است. ابتدا منبع پلاستیکی را بردارید سپس طبق کاتالوگ دستگاه یا سایت، پوشش پلاستیکی روی دستگاه را بردارید و سپس براکت پلاستیکی زیر درب را بردارید تا ظرف بالایی نمایان شود. سپس در مراحل بعدی قطعات جداشدنی و سینی تعبیه شده در زیر شیرهای جلوی دستگاه را با مایع شستشو بشویید.

ج-2) ساخت انواع ماشین لباسشویی:

یکی از محلول های زیر به عنوان شوینده انتخاب می شود:

1) محلول سفید کننده مایع: دو قاشق غذاخوری سفید کننده مایع را به یک چهارم گالن آب اضافه کنید و تکان دهید تا به طور یکنواخت حل شود.

2) محلول اسید استیک (سرکه سفید): یک لیتر سرکه سفید را با 5 لیتر آب مخلوط کنید.

3) پودر سفید کننده کلر: یک قاشق غذاخوری را در یک چهارم گالن آب سرد حل کنید.

ک) روشها را بسازید

پس از تخلیه کامل مخازن دستگاه با استفاده از شیرهای دستگاه و جدا کردن دستگاه، درب بالایی دستگاه را باز کرده و یکی از محلول های آماده شده را در مخزن بالایی بریزید و اجازه دهید مایع شستشو از شیرهای بدنه عبور کند. تمام قسمت های دستگاه را بشویید و بگذارید 3 ساعت بماند.

در این فاصله قسمت های قابل دسترسی و قابل رویت مانند دیواره داخلی مخزن بالایی را با یک تکه ابر یا برس پلاستیکی با مواد شوینده و همچنین پوشش و قسمت پلاستیکی نگهدارنده مخزن متحرک و دهانه و گردن مخزن را تمیز کنید. محرک را با پارچه و محلول بشویید و تمیز کنید. پس از 3 ساعت مخازن مواد شوینده را با استفاده از دریچه های دستگاه خالی کنید و سپس منبع بالایی را دو بار با آب تمیز پر کنید و از شیرها تخلیه کنید تا اثر ماده شوینده نداشته باشد.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com