آشنایی با انواع دیزل ژنراتور


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 22 ارديبهشت 1403
بازدید : 21136
نویسنده : کتابخونه


دیزل ژنراتورها منبع قابل اعتماد و کارآمدی برای تامین انرژی پشتیبان هستند و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلفی از این ژنراتورها وجود دارد که هر کدام برای رفع نیازهای شما طراحی شده اند و دارای مزایای مهمی هستند. بدون در نظر گرفتن نوع آنها، دیزل ژنراتورها راه حل قابل اعتمادی برای اطمینان از منبع تغذیه مداوم در انواع مختلف کاربردها هستند، بنابراین شناخت انواع آنها می تواند به انتخاب بهترین گزینه کمک کند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع دیزل ژنراتور آشنا کنیم. اگر این داستان را دوست دارید تا پایان با ما همراه باشید.

دیزل ژنراتور یعنی چه؟

دیزل ژنراتور دستگاهی متشکل از یک موتور دیزل است که به یک ژنراتور الکتریکی متصل می شود تا انرژی شیمیایی ذخیره شده در سوخت دیزل را به انرژی الکتریکی تبدیل کند. در صورت نیاز به برق، موتور دیزل به طور خودکار روشن می شود و شروع به تامین برق تجهیزات یا بارهای متصل به آن می کند. انواع دیزل ژنراتور برای راه اندازی نیازی به منبع تغذیه خارجی ندارند، زیرا فقط با سوخت دیزل کار می کنند. آنها اغلب به عنوان منابع برق پشتیبان در هنگام قطع برق یا برای برنامه های خارج از شبکه مانند سایت های ساخت و ساز، تاسیسات از راه دور و رویدادها استفاده می شوند. دیزل ژنراتورهای ثابت معمولاً به عنوان منابع برق اولیه عمل می کنند، در حالی که دیزل ژنراتورهای قابل حمل برای نیازهای برق موقت استفاده می شوند.

انواع دیزل ژنراتور چیست؟

برای اینکه بتوانید دیزل ژنراتور مناسب را برای خرید یا اجاره انتخاب کنید، باید شناخت خوبی از انواع آن داشته باشید. در این قسمت به معرفی انواع دیزل ژنراتورها و طبقه بندی آنها بر اساس فاکتورهای مختلف پرداخته می شود.

بر اساس تعداد ضربه (STROKE).

● دیزل ژنراتور 2 زمانه: در این دیزل ژنراتور چرخه برق دوبار کامل می شود و موتور فقط یک بار میل لنگ می زند.

● دیزل ژنراتور چهار زمانه: در این ژنراتور سیکل کامل قدرت در چهار زمان پیستون کامل می شود و میل لنگ موتور در این سیکل کامل دو بار می چرخد.

کمتر استفاده شده 5 زمانه; دیزل ژنراتور 6 زمانه و غیره نیز کمتر است.

بسته به ظرفیت بار

● Standby Power DG: موتور این نوع ژنراتورها در مجموع 100 ساعت در سال کار نخواهد کرد. در زمان قطع برق، شارژ شما بیش از 80 درصد برق نخواهد بود. هنگامی که برق قطع می شود، ژنراتور پشتیبان به طور خودکار قطع برق شهر را تشخیص می دهد و در عرض چند ثانیه انرژی بارهای متصل را شروع می کند. به این ترتیب، سیستم ها و تجهیزات ضروری مانند سیستم های روشنایی، گرمایش یا سرمایش، واحدهای تبرید، سیستم های امنیتی و ماشین آلات حیاتی می توانند بدون وقفه به کار خود ادامه دهند.

● Prime Power DG: نوع دیگر دیزل ژنراتور از نوع Prime است. در حالت شارژ ژنراتور، موتور می تواند به طور نامحدود و با 100 درصد توان اولیه خود کار کند. با توجه به این موضوع مجموع بار موتور روی این نوع دیزل ژنراتور نباید بیش از 70 درصد توان مصرفی باشد. دیزل ژنراتورهای پایه معمولاً در مکان‌های دور، سایت‌های خارج از شبکه و صنایعی که نیاز به برق مطمئن و بدون وقفه دارند استفاده می‌شوند. آنها اغلب در عملیات معدن، سایت های ساختمانی، تاسیسات کشاورزی و عملیات نفت و گاز استفاده می شوند. ژنراتورها برای مقاومت در برابر استفاده های سنگین ساخته شده اند و به گونه ای طراحی شده اند که برق پایدار را برای مدت زمان طولانی ارائه دهند. دیزل ژنراتورهای اولیه معمولاً از نظر اندازه بزرگتر هستند و ظرفیت توان بالاتری نسبت به ژنراتورهای پشتیبان دارند.

● DG Continuous Power: همانطور که از نامش پیداست، این موتور دیزل ژنراتور می تواند به طور مداوم برای تعداد نامحدودی از ساعت ها در طول سال با 100% توان خود کار کند. علاوه بر این، بار موتور را می توان بین 70 تا 100 درصد قدرت تغییر داد. این ژنراتورها معمولاً در صنایعی یافت می‌شوند که منبع تغذیه مطمئن و بدون وقفه مهم است، مانند کارخانه‌های تولید، مراکز داده، بیمارستان‌ها و سایر عملیات‌های در مقیاس بزرگ. دیزل ژنراتورها به گونه ای طراحی شده اند که به طور مداوم بدون نیاز به خاموش شدن مکرر یا وقفه های تعمیر و نگهداری کار کنند. آنها با موتورهای قدرتمند، قطعات سنگین و سیستم های کنترل پیشرفته طراحی شده اند تا عملکرد قابل اعتمادی را در مدت زمان طولانی ارائه دهند.

بر اساس نوع سیستم خنک کننده

● هوا خنک: همه انواع دیزل ژنراتورهای هوا خنک از هوای محیط به عنوان خنک کننده برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد قطعات موتور استفاده می کنند. این سیستم بیشتر برای دیزل ژنراتورهای کوچک قابل حمل با زمان کارکرد کوتاه (چند ساعت) مناسب است.

● خنک کننده آب: این نوع ژنراتور از تزریق آب (یا روغن/روغن) برای خنک کردن قطعات موتور استفاده می کند. این سیستم نیاز به رادیاتور دارد و در دیزل ژنراتورهای تجاری بزرگ با کاربردهای سنگین نصب می شود.

طبق اصل مکانیسم ماشه

● راه اندازی دستی: این ژنراتورها زمان و مدت شروع از پیش تعیین شده ای ندارند. به این معنی که برای راه اندازی ژنراتور باید در کنار ژنراتور حضور داشته باشد. استفاده از آنها در خانواده ها بیشتر است.

● استارت خودکار: مکانیسم عملکرد موتور در این ژنراتور متکی بر سیستم های راه اندازی میل بادامک الکتریکی، هیدرولیک و پنوماتیکی است.

بسته به دور موتور

● RPM پایین: این ژنراتورها بزرگ هستند. آنها با سرعت موتور 150-450 دور در دقیقه کار می کنند.

● سرعت متوسط: ژنراتورهای متوسط ​​با دور موتور 500-1200 دور در دقیقه کار می کنند.

● سرعت بالا: ژنراتورهای قابل حمل کوچک و جمع و جور در این دسته قرار می گیرند و دارای سرعت چرخش موتور در حدود 1500-2000 RPM هستند.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com