عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 1 خرداد 1403
بازدید : 1826
نویسنده : کتابخونه


عملکرد پمپ سانتریفیوژ از مرکز بسیار ساده است و آب مورد نیاز را به انرژی موتور الکتریکی منتقل می کند. در قسمت های مکانیکی پمپ، عمل پمپاژ به این صورت انجام می شود که آب ابتدا وارد محفظه پمپ می شود. در این حالت از طریق مکش ایجاد شده توسط موتور الکتریکی، چرخش پروانه شروع شده و سپس به این ترتیب آب از پمپ خارج می شود.

فرآیند خروج مایع که مربوط به نیروی گریز از مرکز و فشار ایجاد شده است، از لوله پروانه خارج می شود. سپس پروانه و مایع در قسمت بیرونی پمپ توسط یک مهر و موم مکانیکی از هم جدا می شوند. برای افزایش فشار می توان از راه حل هایی مانند تغییر سرعت پیچ ها یا افزایش ابعاد و تعداد آنها استفاده کرد. این پمپ ها از نظر توان مصرفی بر دو نوع پمپ های گریز از مرکز تک فاز و سه فاز می باشند.

پمپ های اسکرو نیز نوعی پمپ گریز از مرکز هستند و تقریباً عملکردی مشابه پمپ های گریز از مرکز دارند. با این حال، لیستی از تفاوت های پمپ و پمپ گریز از مرکز را می توان تهیه کرد که در مقاله لینک شده به طور کامل توضیح داده شده است.

انواع پمپ های گریز از مرکز

پس از درک اینکه پمپ گریز از مرکز چیست، دسته بندی های آن را بررسی خواهم کرد. پمپ های گریز از مرکز به انواع مختلفی طبقه بندی می شوند. مثلا، پمپ های سانتریفیوژ بسته به تعداد مراحل در مدل های تک مرحله ای و چند مرحله ای عرضه می شوند. بر این اساس نوع چند لایه دارای سر و دبی بالاتری نسبت به نوع تک لایه است. آنها بر اساس نحوه قرارگیری شفت در ساختار پمپ به پمپ های گریز از مرکز عمودی و افقی تقسیم می شوند. با توجه به این دسته، پمپ چند مرحله ای شامل انواع پمپ های گریز از مرکز عمودی و افقی می باشد. به همین ترتیب، با توجه به تعداد جذب؛ این پمپ در دو نوع تک مکش و دو مکنده وجود دارد.

اما با توجه به طراحی پمپ گریز از مرکز، طبقه بندی اصلی پمپ به شرح زیر است: برای  خرید قطعات صنعتی با ما تماس بگیرید.



گریز از مرکز محوری پ

این مدل پمپ مخصوص فشار متوسط ​​و دبی، اجازه می دهد تا سیال به موازات پمپ وارد و خارج شود.

پمپ نیمه گریز از مرکز

این مدل یکی از انواع پمپ های گریز از مرکز می باشد که مایع به صورت عمودی وارد و به صورت مورب خارج می شود. کاربرد اصلی پمپ های نیمه گریز از مرکز برای دبی و فشار متوسط ​​است. با این حال، دبی بالاتری نسبت به پمپ های شعاعی دارد، همانطور که در قسمت بعدی ذکر شد.

پمپ سانتریفیوژ شعاعی

یک پمپ رادیکال که دو نوع عمودی و افقی را با توجه به روش قرار دادن شفت در سیال به صورت موازی و سپس هدایت آن به صورت عمود بر محور ترکیب می کند. لازم به ذکر است که از نظر دسترسی و نگهداری نوع افقی بهتر از نوع عمودی است.

اجزای سازنده انواع پمپ های گریز از مرکز

پوسته

پروانه

دیدم

حلقه و پوسته اصطکاک

لباس

چاپ

سیستم لباسشویی

کلاچ

سفت یا فیلتر کنید

پمپ گریز از مرکز

با توجه به عملکرد پمپ گریز از مرکز. می توان گفت این پمپ برای مایعات دیگر مانند آب و روغن خالص مناسب است. در زیر نمونه هایی آورده شده است:  واردات دستگاه به ایران



آب پمپ شده (دریا)، فاضلاب، آب چاه

سیستم های کنترل مواد جامد به شکل پمپ های آتش نشانی

مسائل کشاورزی مانند آبیاری

پمپاژ نفت و مواد در صنعت پتروشیمی

دستگاه خنک کننده آب

مانند استخر پمپ و دستگاه تصفیه استخر

مقالات تجاری

حذف آب گرم از مدار

آبرسانی ساختمان های مسکونی البته پمپ های آب نیز این ویژگی را دارند اما تفاوت های زیادی بین پمپ های گریز از مرکز و محیط وجود دارد که می توانید در مقاله لینک شده آن را مطالعه کنید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com