مکمل ورزشی چیست؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 3 مرداد 1403
بازدید : 99
نویسنده : کتابخونه


مکمل های ورزشی یکی از انواع مکمل های غذایی است که توسط ورزشکاران رشته های مختلف ورزشی برای بهبود عملکرد ورزشی استفاده می شود. این مکمل ها به تامین مواد ضروری بدن، افزایش وزن، تسریع کاهش وزن یا بهبود ظاهر ورزشکار و عضله سازی کمک می کنند. در یک تعریف ساده، مکمل ها ابزاری برای افزایش توانایی عضله سازی بدن ورزشکاران هستند.

مکمل های ورزشی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. با توجه به مزایایی مانند مکمل های پروتئینی، اسیدهای آمینه، چربی سوزها، کربوهیدرات ها، کراتین و غیره.

بیشتر موادی که به عنوان مکمل های ورزشی استفاده می شوند شامل مکمل های ویتامین، پروتئین، آمینو اسیدهای شاخه دار، گلوتامین، اسیدهای چرب ضروری، محصولات رژیمی جایگزین، کراتین، محصولات چربی سوز و سرطان زا و تقویت کننده های تستوسترون می باشند. این مکمل ها به صورت ترکیبی به فروش می رسند و یا به صورت ترکیبی از چندین مکمل بدنسازی عرضه می شوند.

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که یک ورزشکار برای عضله سازی نیازی به استفاده از مکمل های ورزشی ندارد، اگرچه استفاده از آنها همراه با ورزش می تواند به او کمک کند تا این کار را خیلی سریع انجام دهد.

بنابراین ورزشکاران برای تکمیل و رفع کمبودهای برنامه غذایی روزانه باید زیر نظر متخصص تغذیه ورزشی از این مکمل ها استفاده کنند. برای خرید مکمل اصل کلیک کنید.

انواع مکمل های بدنسازی:

مکمل های ورزشی برای افزایش وزن و کالری مورد نیاز برای انجام ورزش استفاده می شود. این مکمل ها سرشار از ویتامین ها و ریزمغذی ها هستند و برای پیگیری فعالیت های ورزشی بسیار موثر هستند. انواع مکمل های بدنسازی عبارتند از:

مکمل های فله

افزایش قدرت

وسایل کمک خواب اضافی

تمرینات اضافی

افزایش وزن و توده عضلانی:

یکی از کاربردهای مهم مکمل های بدنسازی افزایش وزن و حجم عضلانی است که بسیار مورد توجه ورزشکاران است. به طور کلی مکمل های غذایی یا کربوهیدراتی حاوی کربوهیدرات های پیچیده، قندهای ساده و پروتئین های آب پنیر هستند که بر اساس نسبت کربوهیدرات ها و پروتئین آب پنیر به دو گروه افزایش دهنده وزن و افزایش دهنده وزن تقسیم می شوند و به طور موثری توده عضلانی را افزایش می دهند.

به تامین پروتئین های ضروری کمک می کند:

ورزشکاران بیشتر از یک فرد معمولی به پروتئین نیاز دارند. ورزشکاران برای جلوگیری از تجزیه عضلانی و افزایش حجم عضلانی نیاز به مصرف پروتئین دارند و می توانند پروتئین مورد نیاز خود را از طریق غذا و مکمل های پروتئینی تامین کنند. انواع مختلفی از مکمل های پروتئینی مانند پروتئین آب پنیر، پروتئین کازئین، پروتئین شیر و تخم مرغ وجود دارد.
 برای اطلاع از قیمت پودر گین فست یونیورسال نوتریشن با ما تماس بگیرید.


افزایش قدرت و انرژی عضلانی:

برای بسیاری از ورزشکاران، به ویژه ورزشکاران قدرتی، افزایش قدرت و قدرت عضلانی بسیار مهم و مهم است. استفاده از برخی مکمل های تناسب اندام کمک بزرگی است و برای بهبود عملکرد ورزشی مفید است.

یکی از مکمل هایی که به ورزشکاران کمک می کند تا قدرت عضلانی را بهبود بخشند، کراتین است. کراتین به عنوان منبع آزادسازی بسته‌های انرژی در عضلات عمل می‌کند و انرژی سلول‌ها را به شکل بسته‌های انرژی به نام ATP تامین می‌کند که با تامین انرژی بیشتر ورزشکار، قدرت و قدرت ورزشکار را افزایش می‌دهد. ماهیچه.

مکمل های بدنسازی موثر در افزایش قدرت و قدرت در ورزشکاران: مکمل های پروتئین آبی و کافئین.

افزایش استقامت و تاخیر در خستگی:

افزایش استقامت و به تعویق انداختن خستگی اولویت همه ورزشکاران به ویژه ورزشکاران استقامتی است. یکی از فواید مکمل های بدنسازی نیز همین است. برخی از مکمل های بدنسازی حتی عملکرد ورزش را با تامین انرژی سریع و افزایش استقامت بهبود می بخشند.

مکمل های بدنسازی که در افزایش استقامت موثر هستند عبارتند از مکمل های کربوهیدرات، مکمل های پمپ، مکمل های بتا آلانین، مکمل های کافئین و مکمل های ال کارنیتین.

تسریع بهبودی:

تسکین درد و سفتی عضلات بعد از ورزش موثر است.

ذخایر فسفوکراتین و گلیکوژن عضلانی به طور معمول پس از ورزش کاهش می یابد و استفاده از مکمل های بدنسازی مانند مکمل های کراتین و نوشیدنی های ورزشی به بازیابی و بازیابی این ذخایر کمک می کند.

در حین ورزش های شدید، تولید رادیکال های آزاد افزایش می یابد، بنابراین مصرف مکمل با آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و ویتامین E در بهبود ریکاوری موثر است.

همچنین مصرف مکمل های بدنسازی مانند BCAA، HMB و L-carnitine می تواند در کاهش درد و سفتی عضلات موثر باشد.

پیشگیری و کمک در درمان آسیب ها و آسیب های ورزشی:

اگرچه آسیب ها و آسیب های ورزشی بخش مهمی از تمرین و رقابت ورزشی برای ورزشکاران است، اما تغذیه مناسب و استفاده از سایر ابزارهای بدنسازی می تواند با کاهش علائم التهاب، تقویت مفاصل و تاندون ها به پیشگیری و درمان سریع آسیب های ورزشی کمک کند.

برخی از این ورزش های اضافی عبارتند از:

گلوتامین: از آتروفی عضلانی در هنگام آسیب جلوگیری می کند.

آرژنین: جریان خون را به بافت های محیطی و آسیب دیده افزایش می دهد

HMB: سرعت بازیابی عضلات آسیب دیده را افزایش می دهد




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com