ویژگی های سنگ مرمر خاکستری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 26 دی 1401
بازدید : 444
نویسنده : کتابخونه

ویژگی های سنگ مرمر خاکستری

امروزه معماران از سنگ برای زیباسازی نما در ساخت بسیاری از خانه ها چه در سازه های داخلی و چه در سازه های خارجی استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد سنگ مرمریت طوسی اطلاعاتی ارائه کنیم تا با سنگ ها آشنا شوید و اطلاعات لازم را در مورد نحوه استفاده و اجرای سنگ ها به دست آورید.

اطلاعاتی که در ادامه این مقاله توضیح می دهیم به شما در شناخت سنگ مرمر کمک می کند. همچنین اطلاعاتی در مورد انواع سنگ مرمر طوسی، قیمت سنگ مرمر طوسی، معادن سنگ مرمر طوسی در ایران، مشخصات سنگ مرمر طوسی، قیمت سنگ مرمر طوسی و غیره داده خواهد شد. سنگ مرمر یک سنگ کربناته دگرگونی است. به طور خاص، سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی است که از تبلور مجدد کانی های کربناته، معمولاً کلسیت یا دولومیت به دست می آید. با گذشت زمان، سنگ آهک با فشار و گرما ساختار و بافت خود را تغییر می دهد. سپس سنگ آهک تبلور مجدد می شود و در نتیجه این فرآیند سنگ مرمر ایجاد می شود. سنگ مرمر خاکستری دارای ویژگی هایی است که برخی از آنها به ویژگی ها و ظاهر سنگ مرمر مربوط می شود. یکی از این ویژگی های متمایز سنگ مرمر وجود رشته های ارتعاشی مانند ضربان قلب است که به آن استیلولیت می گویند. استیلولیت ها سطوح نامنظمی هستند که در اثر فرآیند حل شدن رسوبات تحت فشار در سنگ های رسوبی ایجاد می شوند.

استیلولیت ها بیشتر در سنگ های دولومیت و سنگ آهک یافت می شوند و می توان با آنها برخورد کرد. همانطور که در مقالات قبلی ذکر شد، یکی دیگر از ویژگی های سنگ مرمر خاکستری این است که معمولا از مواد کربنی ایجاد می شود.

کاربرد سنگ مرمر خاکستری

سنگ مرمریت طوسی در ساخت بناها و بناها کاربرد فراوانی دارد. از جمله این کاربردها می توان به استفاده فراوان از آن سنگ در محیط ها و فضاهای داخلی سازه اشاره کرد. به عنوان مثال در مکان هایی مانند کف، پله ها و درهای ورودی کاربرد فراوانی دارد. دلیل استفاده از این سنگ در ساختمان ها این است که افراد با استفاده از این سنگ فواید و ویژگی های مثبتی کسب می کنند. همچنین معمولا در طراحی داخلی از سنگ های خاکستری با رنگ روشن تر استفاده می شود.

یکی از مزیت های سنگ های مرمر خاکستری این است که می توانید طرح ها و نقش های مختلفی را روی آن ها پیاده کنید. همچنین می توان عملکرد و کارایی این سنگ مرمر را با کمک مواد و فناوری هایی بهبود بخشید که بر اساس آن می توان طول عمر و زیبایی سنگ مرمر را افزایش داد.

کجا بهتر است از سنگ مرمر خاکستری استفاده نکنید؟

برای پاسخ به سوالات فوق باید بگوییم که بهتر است از سنگ مرمر خاکستری در محیط ها و نماهای خارجی ساختمان به خصوص در مناطقی که میزان بارندگی بسیار زیاد است استفاده نشود. دلیل این توصیه این است که برخی از سنگ های مرمر ماهیت آهکی دارند و در نتیجه آب زیادی جذب می کنند. البته در چنین مواقعی راه حلی برای جلوگیری از مشکلات احتمالی وجود دارد که استفاده از سطوح مرمر ضخیم تر و یا استفاده از مواد نانو می باشد.

همچنین توصیه می شود در مکان هایی که تحت تأثیر انبساط و انقباض زیاد قرار دارند از سنگ مرمر استفاده نشود. زیرا در صورت استفاده، سنگ مرمر ممکن است خورده شود. همچنین بهتر است از این سنگ ها در مکان هایی مانند آشپزخانه، توالت و حمام استفاده نکنیم زیرا اگر در چنین مکان هایی از آنها استفاده کنیم در معرض جذب آب بالا و مواد شوینده قرار می گیرند که ممکن است به سنگ آسیب برساند.

یکی از مشکلات دیگر استفاده از سنگ های خاکستری در طراحی داخلی این است که ممکن است گاهی رنگ خاکستری به دلیل حالت خنثی محیط اطراف، احساس آرامش و سکون را در افراد ایجاد کند. به همین دلیل باید با استفاده از رنگ ها و تکنیک های دیگر طراحی، این مورد را نیز در طراحی کنترل کنید.

قیمت سنگ مرمر خاکستری

در رابطه با قیمت سنگ مرمریت طوسی نیز قابل ذکر است که قیمت این سنگ از ارزان تا گران دارای طیف وسیعی می باشد زیرا سنگ مرمر دارای انواع و اقسام متعدد با مصارف مختلف می باشد. در زیر برخی از عوامل موثر بر قیمت سنگ مرمریت توسی را بیان می کنیم.

یکی از عوامل مهم و موثر در تعیین قیمت سنگ ها اندازه و ابعاد آنهاست زیرا سنگ های مرمریت با توجه به اندازه ای که استخراج می شوند یا برش می شوند تغییر می کنند. قطر سنگ هم تاثیر داره. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در قیمت سنگ مرمریت خاکستری نوع آن است، زیرا ممکن است برخی از انواع سنگ ها کمیاب تر یا دارای ویژگی ها و ویژگی های منحصر به فردی باشند. به عنوان مثال قیمت سنگ طاووس ارسنجان و سنگ مرمر خاکستری لشتر ممکن است متفاوت باشد.

یکی دیگر از عوامل مهم در تعیین قیمت سنگ مرمر، میزان رگه های روی آن است. در برخی از سنگ ها حداقل رگه های روی سطح موثر است. همچنین زیبایی طرح ها می تواند یکی دیگر از عوامل مهم در قیمت گذاری باشد. یکی دیگر از عوامل موثر در این زمینه سختی و استحکام سنگ ها است.

همچنین میزان سنباده‌پذیری سنگ مرمر ممکن است تأثیر مستقیمی در تعیین قیمت داشته باشد. عامل دیگر عدم وجود ناخالصی در سنگ است که در کیفیت آن نیز موثر است. رنگ سنگ نیز بسیار مهم است زیرا هر چه رنگ سنگ مرمر روشن تر باشد قیمت آن نیز بیشتر می شود.

حرف پایانی

به نقل از کارخانه آسیا سنگ به آدرس https://asiastone-factory.com/ سنگ مرمریت طوسی بر اساس نوع خود می تواند در زمینه های مختلف از جمله طراحی داخلی و یا نمای بیرونی ساختمان بسیار مورد استفاده و موثر واقع شود. سنگ مرمر نوعی سنگ کربناته دگرگون شده است که در ظاهر دارای رگه هایی است و به همین دلیل بر جذابیت این سنگ ها افزوده می شود.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتابخونه و آدرس ketabkhoooneh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com